Minister Gatz wil doorspoelen reclame verbieden

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Sven Gatz zou misschien beter de hoeveelheid voetbalnieuws beperken. Wat is dat eigenlijk hele dagen? Je mag geen nieuws openzetten of het nu VRT is of VTM, gelijk hoe, na 10 minuten is het al van dat. Slikken maar. Ware het niet van Afghanistan dan moest de natie zéker en vast als eerste onderwerp én in prime time op de hoogte worden gebracht dat Nainggolan bij Antwerpen gaat spelen. :bang:

PS: hij mag ook een knop invoeren dat we voetbalnieuws kunnen doorspoelen... da's misschien nog eens iets...
PPS: dan kan er nog een goede ziel achter de schermen voor zorgen dat reclame gelijk gesteld wordt aan voetbal, ... en dan zijn we er sè...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

phildww schreef:
boulder schreef:DPG krijgt die subsidies niet voor hun TV gedeelte, dus ik denk niet dat daar de link zit.
Officieel krijgt DPG bijna 1mio euro van Vlaanderen voor ‘opleiding werknemers’. Dit kan elk bedrijf aanvragen, er moeten dan ook bewezen opleidingen tegenover staan. Je kan je afvragen of dit nodig is voor een bedrijf dat veel winst maakt.

Vergeet niet dat Vlaanderen dank zij de financieringswet veel federaal geld krijgt, maar (nog) niet een eigen fiscaal beleid kan voeren. Ze kan dat geld bv niet gebruiken voor belastingverlaging. Dus hebben ze veel subsidies uit te delen. Heel veel.
Krijgen zij meer per werknemer voor opleidingen dan andere bedrijven?
Ik weet niet, ik ben niet op de hoogte.
Het is ook niet mijn taak om heel hun boekhouding te verdedigen, of dat bedrijf op zich.
Ik vind het alleen bijzonder kinderachtig en zeer ideologisch gericht als iemand de ene partij als de baarlijke duivel voorstelt, en de andere als "de goeie".
Zelf kunnen die etiketjes mij niets schelen.
Ik kijk heel veel BBC, veel Canvas, een beetje VTM en Vier, luister heel veel buitenlandse radio (BBC World Service, France Inter/Culture, WDR5, Radio Nacional de España, RTP1/3).
Ik ga mij echt niet bezighouden om die of die zender uit te sluiten op basis van dat het van een bepaalde groep is en mijn haat tegenover die groep het dan verbiedt om ernaar te kijken of te luisteren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Mij maakt ook niet uit wie wat op TV geeft (ik kijk allang geen lineaire TV meer).

Wél moeten we DPG beschouwen als een (media)-bedrijf dat, zoals alle bedrijven, 1 doelstelling heeft: winst maken. Dat ze daarbij alle wettelijke manieren gebruiken om subsidies binnen te rijven is niet abnormaal, integendeel.

De (in dit geval Vlaamse) overheid moet wel bepalen of ze hun subsidies geven aan media-bedrijven, of aan (ik zeg maar wat) zorgbedrijven. Want het geld van die subsidies komt van ons.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tweakers is, voor alle duidelijkheid, in flagrante overtreding van de gdpr.
Je moet op hun site kiezen voor ofwel cookies te aanvaarden, ofwel in te loggen.

Terwijl de gdpr erop staat dat mensen letterlijk alle cookies, uitgezonderd functionele, ten allen tijde moet kunnen weigeren zonder verlies van toegang tot de site.
(En nee, "legitimate need" om dan vanalle vlagjes toch aan te zetten is ook misbruik.)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

boulder schreef:Je weet toch dat De Morgen en Humo ook onder de DPG groep vallen
No shit, Sherlock!
Tweakers
Prima site, maar dus ook eigendom van de datagraaiers van DPG.
Ik ben wel verstandiger dan dat
Ik ook: aan datagraaiers geef ik niets of zo weinig mogelijk.
Dus geen DPG en geen Facebook.
Wel Google, omdat hun zoekengine beter is dan DuckDuckGo.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:
boulder schreef:Je weet toch dat De Morgen en Humo ook onder de DPG groep vallen
No shit, Sherlock!
Dan is het wel heel dwaas om op basis daarvan heel die groep in de ban te doen.
heist_175 schreef:
Tweakers
Prima site, maar dus ook eigendom van de datagraaiers van DPG.
Liever de datagraaiers van de VRT, dus.
heist_175 schreef:
Ik ben wel verstandiger dan dat
Ik ook: aan datagraaiers geef ik niets of zo weinig mogelijk.
Dus geen DPG en geen Facebook.
Wel Google, omdat hun zoekengine beter is dan DuckDuckGo.
Welke data geef ik als ik naar VTM zap?
Niets, want ik heb geen netwerkkabel inzitten.
En ik staar mij niet blind op de binnenlandse media.
Het idee ook dat je nergens op internet op internet bespied wordt, is ook kinderlijk naïef.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

boulder schreef:Liever de datagraaiers van de VRT, dus.
Voor de gepersonaliseerde reclame die er niet is :lol: .
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:
boulder schreef:Liever de datagraaiers van de VRT, dus.
Voor de gepersonaliseerde reclame die er niet is .
Als je het maar zelf gelooft, is al aangetoond dat het niet waar is.
En je zou wel heel stom moeten zijn om data bij te houden die je voor niets gaat gebruiken.
Maar ja, er staat VRT op, dus die zijn heilig verklaard... :P
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Het zal wel aan mijn advertentie-blindheid liggen, maar ik heb nog geen ads gezien op VRT Nu.
Behalve de reclame die ze in de video inbakken.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:Het zal wel aan mijn advertentie-blindheid liggen, maar ik heb nog geen ads gezien op VRT Nu.
Behalve de reclame die ze in de video inbakken.
Dus jij denkt in al je naïviteit dat ze die data allemaal opslaan omdat ze graag harddisken gevuld krijgen? :lol:
De reclame werd ook doorverkocht aan bedrijven.
Het is hier gewoon al bewezen, ik weet niet wie jij nog probeert te overtuigen van het tegendeel, je staat alleen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Het gaat veel meer over de hypocrisie van de commerciëlen. Men wil dat men bespaart op VRT en dus minder subsidies voor VRT maar men is zelf niet vies van subsidies. Men wil dat VRT zelf inkomsten zoekt maar als ze dat doen is het dat ze het te goed doen.

Het probleem voor hen is gewoon dat de VRT de lat te hoog legt en dat ze er vaak niet over kunnen. Ze moeten dan geld uitgeven om beter te doen en dat staat hun winstgevendheid in de weg. Liefst zien ze een VRT die alleen nog zaken uitzendt waar totaal geen markt voor is. Daar hoeven ze geen rekening mee te houden en de kwaliteit van de pulp kan zelfs nog serieus omlaag. De kijkers kan men alles voeren want de politiek doet geen bal voor hen.

Het is gewoon een stuiptrekking van een verouderd model dat zijn inkomsten wil verdedigen, no matter what. Ze weten dat het gedaan is maar we kunnen er toch nog de laatste druppels uitpersen voor het zover is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

@Boulder: het geldt even zeer voor u: niet nodig om er nog woorden aan vuil te maken. Nu zijt ge gewoon boel aan het maken, en waarvoor? Proficiat, ge wint een gesprek. Winnaar!

Het is beter om te concentreren op de échte klootzakken van deze wereld: Sven "Fukking" Gatz. Nogmaals, een klootzak eerste klas.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

JamesEarlGray schreef: Het is beter om te concentreren op de échte klootzakken van deze wereld: Sven "Fukking" Gatz. Nogmaals, een klootzak eerste klas.
feitelijk omgekocht

eerst dvb-t en nu dit. dat zijn doelbewuste beleidskeuzes tegen de burgers in, ten gunste van de grote spelers
ben benieuwd wanneer er beleidskeuzes op vlak van internet komen als er teveel cord cutters zijn.
Telenet en proximus controleren tenslotte ook het internet dus daar is ook nog wel marge om burgers te kloten.
gumibear
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 aug 2021, 20:56
Bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:...
Ik ook: aan datagraaiers geef ik niets of zo weinig mogelijk.
Dus geen DPG en geen Facebook.
Wel Google, omdat hun zoekengine beter is dan DuckDuckGo.
DuckDuckGo is ok voor Engelstalige alsook tech-gerelateerde dingen maar voor de rest zuigt dat wel vind ik. Zelf gebruik ik al enkele jaren Startpage.com. Die gebruikt eigenlijk dezelfde databank als Google en wordt dus gevoed door Google-crawlers die veruit superieur zijn. Doen elke website geloof ik 1x per dag. Startpage.com beweren je privacy te beschermen. Geloof ik geen snars van maar aangezien Startpage.com geen onderdeel van Google is worden de zoekopdrachten met je "meta" (lees persoons) data niet doorgespeeld naar Google. Het enige irritante aan Startpage.com is dat de 3 eerste zoekresultaten altijd reclame zijn maar daar biedt Greasemonkey soelaas.

Als je zegt dat je zo weinig mogelijk geeft aan datagraaiers dan staat Google Analytics in je browser hier op Userbase.be geblokkeerd veronderstel ik? :-)

JamesEarlGray schreef:...
Het is beter om te concentreren op de échte klootzakken van deze wereld: Sven "Fukking" Gatz. Nogmaals, een klootzak eerste klas.
Amen.
De oplossing voor de exploderende energieprijzen is zo simpel als het maar zijn kan. Rond de tafel gaan zitten met Rusland, hier en daar een toegevingske, Nord Stream 2 opendraaien et voila! Easy peasy lemon squeezy.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

gumibear schreef:
heist_175 schreef:...
Ik ook: aan datagraaiers geef ik niets of zo weinig mogelijk.
Dus geen DPG en geen Facebook.
Wel Google, omdat hun zoekengine beter is dan DuckDuckGo.
DuckDuckGo is ok voor Engelstalige alsook tech-gerelateerde dingen maar voor de rest zuigt dat wel vind ik.
Idd, echt lastig.
Als ik écht wil zoeken, gebruik ik Google.be/com in een incognito venster.
Zelf gebruik ik al enkele jaren Startpage.com.
Bedankt voor de tip, zal ik eens uitproberen.
Als je zegt dat je zo weinig mogelijk geeft aan datagraaiers dan staat Google Analytics in je browser hier op Userbase.be geblokkeerd veronderstel ik? :-)
Dat is evident.

Ah en geen Chrome, met hun FLoC zever.
IK gebruik nu Vivaldi. Bijna even goed.
gumibear
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 aug 2021, 20:56
Bedankt: 2 keer

heist_175 schreef:...
IK gebruik nu Vivaldi. Bijna even goed.
Vivaldi, had er al eens eerder van gehoord. Net even gaan piepen en blijkt een freeware Chromium-fork te zijn. Zelf gebruik ik LibreWolf wat een open source fork is van Firefox. De laatste keren dat ik keek lag de update cycle nagenoeg gelijk met Firefox dus dan zit je redelijk safe qua zero days. LibreWolf vind ik goed omdat het Firefox is zonder al die spyware-zever van de laatste jaren en heel veel Google-brol is er standaard uitgekeild. Moest wel hier en daar nog wat aanpassingen doen in de about:config maar zou nu toch volledig "ontluisd" moeten zijn.

Voor Startpage.com in Greasemonkey (Tamper monkey is hetzelfde geloof ik):

Code: Selecteer alles

// @include  https://www.startpage.com/*
setTimeout(function() {document.getElementById("master-1").style.display = "none";}, 500);
De oplossing voor de exploderende energieprijzen is zo simpel als het maar zijn kan. Rond de tafel gaan zitten met Rusland, hier en daar een toegevingske, Nord Stream 2 opendraaien et voila! Easy peasy lemon squeezy.
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 1 keer

Reclame doorspoelen verbieden, is dit (in Vlaanderen?) alléén voor PLAY en VTM, of is het voor ieder zenders geldig?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Het zal voor alle providers zijn en voor alle Vlaamse zenders. U zal niet ontsnappen en reclame vreten.

Vandaag wel een artikel over de VRT in DS met de aankondiging van een app voor smarttv's voor VRTnu (september) en meer aandacht voor VRTnu.

De providers hebben al lang door dat men overschakelt naar internet only daarom zijn die abo's zo duur. Je kan niet zoveel besparen door TV eruit te gooien. Het internet only abo nog duurder maken zal moeilijk zijn want dan krijgen ze teveel kritiek en zo ver zal Dalle ook niet durven gaan. Eigenlijk zouden consumentenverenigingen zoals testaankoop hiertegen moeten reageren.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Oplossing: niet naar Vlaamse zenders kijken
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik ben aan het kijken hoe ik het best kan reageren. Voor mij dekt VRT 80% van wat ik kijk.Er zijn maar een handvol programma's die ik op andere zenders volg en dan vooral sport. Dat kan ik nog oplossen met Eleven. Na mijn verlof ga ik TVVlaanderen eens testen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dizzy schreef:Je kan niet zoveel besparen door TV eruit te gooien.
3play
Proximus: €71
Telenet: €66
Scarlet: €40

Laat de compulsief reclame-brakende zenders eruit, stap over op VOIP en mobile en dan kom je prima toe met internet-only

EDPnet: €35
Scarlet Loco: €32
Proximus Internet Start: €27,50
Telenet: €30

Toch een groot prijsverschil
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

heist_175 schreef:EDPnet: €35
Scarlet Loco: €32
Proximus Internet Start: €27,50
Telenet: €30

Toch een groot prijsverschil
Met dat verschil dat uw internetoplossingen (buiten Edpnet) serieus gecrippeld zijn (beperkt in volume), terwijl juist cord cutters meer volume nodig hebben omdat alles over internet gaat.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

True.

Unlimited internet
EDPnet: €35 100/40
Scarlet Loco: €32 50/4
Telenet All-internet: €55 300/20
Proximus Maxi: €51 100/20

En waarom zou je Proximus of Telenet pakken, als je bij EDPnet voor €35 al gesteld bent...
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb Edpnet en ik heb een 30/8 verbinding. Dat lukt nog net (ook in het achterhoofd houdend dat ik zo Telenet toch niet sponsor), maar ik kan mij inbeelden dat veel mensen dat te traag vinden.

Dus daarom soms wel Telenet... Proximus zou ik inderdaad ook nooit nemen.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef: En waarom zou je Proximus of Telenet pakken, als je bij EDPnet voor €35 al gesteld bent...
zolang je bij die doorverkopers geen problemen hebt lijkt dat ok te zijn
heb je miserie en plots techniekers van telenet/proximus nodig hebt begint de miserie.
misschien is het ondertussen al veranderd maar dat mogen andere uittesten

tv is in de packs bijna gratis. Zelfs die 5 euro extra is mij dat niet waard
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

heist_175 schreef: EDPnet: €35
Scarlet Loco: €32
Proximus Internet Start: €27,50
Telenet: €30
EDPnet VDSL XL: 35
EDPnet Mobile: 11
OVH: 1,20
Spotify: 9.99
VRTnu: Gratis
VTMgo: Gratis

Samen: 57,19

Optioneel
Ofwel Netflix: 7,99 -> 65.18
Ofwel Disney+: 8,99 -> 66,18

Hiermee een gevarieerd totaalpakket die via de duopolisten onbetaalbaar zou zijn. Kortom telecom is veel te duur in dit land. Maar ja, de politieke kaste in de raden van beheer moeten hun steekpenningen krijgen en het BIPT is een lege doos die er alleen is voor de schone schijn.

Telenet Internet: 55.10
EDPnet mobile: 11
OVH: 1.20
Spotify: 9.99
VRTnu: Gratis
VTMgo: Gratis

Samen: 77.29

Optioneel Netflix: 7.99 -> 85.28 ( + 20,10 )
Optioneel Disney+= 8.99 -> 86.28 ( + 21,10 )

Proximus Internet: 50.99
EDPnet mobile: 11
OVH: 1.20
Spotify: 9.99
VRTnu: Gratis
VTMgo: Gratis

Samen: 73.18

Optioneel Netflix: 7.99 -> 81.17 ( + 15.99 )
Optioneel Disney+: 8.99 -> 82.17 (+ 16.99 )

Telenet One: 66
Spotify: 9.99
VRTnu: Gratis
VTMgo: Gratis

Samen: 75.99 ( + 18.8 )

Optioneel Netflix: 7.99 -> 83.98 (+ 18.8 )
Optioneel Disney+: 8.99 -> 84.98 (+ 19.8 )

Proximus Netflix: 85.99
OVH: 1.20
Spotify: 9.99
VTMnu: Gratis
VTMgo: Gratis

Samen: 97.18 ( + 39.99)

Optioneel Disney+ 8.99 -> 107.17 (+ 40.99 )

Scarlet Trio: 40
Vaste lijnen 24/24: 5
EDPnet Mobile: 11
Spotify: 9.99
VRTnu: Gratis
VTMgo: Gratis

Totaal: 65.99 ( + 88 )

Optioneel Netflix: 7.99 -> 73.98 ( + 8.8 )
Optioneel Disney+: 8.99 -> 74.98 ( + 8.8 )

.........

Goedkoopste manier is de kabel / koper doorknippen of kortweg Cable cutter worden.
Laatst gewijzigd door Muziekbos 18 aug 2021, 11:20, in totaal 1 gewijzigd.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Muziekbos schreef: VRTnu: Gratis
VTMgo: Gratis
Als lid van Userbase ben ik verplicht dit eerst te zetten: gratis bestaat niet.

Telenet All Internet: 25 euro (student)
Yelo TV: 1,11 euro (via maat)
Spotify: 5 euro
4G: Orange 15 euro topup (om de anderhalve maand, cashback 85% ongeveer)
Skype: 3,63 euro (100min België)
NordVPN: 1,11 euro (delen met maat)
Real Debrid: 2,66 euro

Alles per maand.
Laatst gewijzigd door bollegijs 18 aug 2021, 11:19, in totaal 3 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Inderdaad, overschakelen op een mindere verbinding is geen verbetering. Ik gebruik mijn verbinding om veel beeldmateriaal door te sturen, ook upload dus. Ik wil gewoon een goede verbinding maar al de rest heb ik niet nodig. Geen 80 zenders waarvan me maar 6 interesseren, geen antivirus, geen cloud, epress, geen VOD met niets dan brol, enz...

Op TV kijk ik 3 dingen, actualiteit (nieuws, duiding), films en sport. De meeste content zit op VRT. Met een abo op een streaming voor films/series zit ik ook al goed al kijk ik vooral alternatievere films. Sport kan ik via Eleven toevoegen al gaat het vooral over de grote toernooien, CL, EK, WK.

Wat zijn de nadelen van TVVlaanderen want dat basic aanbod klinkt wel goed. Als je dit echter combineert met internet zit je rap aan de pack-prijzen.

Wat is OVH?

Ik zit nu aan 93 EUR en Netflix zit daar niet in wel 2 Sim cards van 15,99/stuk. Tel dan nog dat ik 10 EUR korting per maand geniet via werkgever, anders zat ik al over 100 EUR.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Dizzy schreef: Wat is OVH?
OVH = VOIP = Voice Over Inernet Protocol = Vaste telefonie

1.20 Om gratis te bellen naar vaste nummers + 40 landen (beperking na 1 uur worden er belkosten aangerekend, dan eens neerleggen en terug bellen. Maar zelfs dan nog zijn de kosten minimaal te verwaarlozen)

https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

OK, ik heb nu vaste telefonie in het pack maar gebruik het amper. We hebben een GSM dus eigenlijk is dat niet nodig.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

1207 schreef:heb je miserie en plots techniekers van telenet/proximus nodig hebt begint de miserie.
misschien is het ondertussen al veranderd maar dat mogen andere uittesten
Mijn ex wilde proximus in huis: geanuleerd wegens 2 afspraken voor installatie zelfs geen kat te zien.
Mijn jongste heeft maandag een pay&go gekregen, komende van Jim mobile (proximus merk) 't is nog niet over gezet.

Ook 'de groten' kunnen meer dan serieus met uw kloten rammelen hoor...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ondertussen een reactie van Testaankoop in de Waalse pers.

De oplossingen die ze voorstellen zijn ook niet echt denderend. Ofwel minder betalen voor zij die niet meer kunnen doorspoelen, ofwel meer betalen voor zij die niet willen doorspoelen. Minder betalen zie ik niet gebeuren want het riedeltje is net dat ze inkomsten missen, minder betalen zal dat probleem niet oplossen. Meer betalen is nog slechter, nog meer betalen voor iets dat we al hadden en al te duur betaalden :bang:

Zoals al gezegd, voor veel mensen zal dit de zoveelste aanzet zijn om ermee te kappen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Muziekbos schreef: EDPnet VDSL XL: 35
EDPnet Mobile: 11
OVH: 1,20
Spotify: 9.99
VRTnu: Gratis
VTMgo: Gratis

Samen: 57,19
Alles hangt van uw profiel af natuurlijk, voor sommigen is 5Gb te weinig, voor anderen (incl mezelf) is 1Gb mobiele data al waanzinnig veel.

Ik heb VOIP bij VOIPTiger & DiscountVOIP UK (uitgaand) & WeePee (inkomend). Ik kom op veel minder dan €1,20 per maand.
Spotify kan je mogelijks vervangen door YouTube Vanced, ik luister tijdens het koken altijd naar Aly&Fila, Armin van Buuren en Andrew Rayel. Geen Spotify voor nodig.
Kortom telecom is veel te duur in dit land. Maar ja, de politieke kaste in de raden van beheer moeten hun steekpenningen krijgen
Het is gemakkelijk om op de politiek te schieten, maar het zijn toch de burgers/consumenten die zich laten inpakken.
Zelfs op UB zijn er mensen die met plezier data-graaiers & pulp-makers nog bíjkómend geld geven om hun data te verzamelen en hun pulp te mogen bekijken, wat zou een gewone sterveling (niet UB, niet Tweaker) de moeite doen een andere provider te nemen of een andere combinatie uit te zoeken.
Liever klagen dan de (kleine moeite) over te stappen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

heist_175 schreef:Het is gemakkelijk om op de politiek te schieten, maar het zijn toch de burgers/consumenten die zich laten inpakken.
En corruptie/oplichting/bedrog/doofpot bestaat niet in België.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Dizzy schreef:Inderdaad, overschakelen op een mindere verbinding is geen verbetering. Ik gebruik mijn verbinding om veel beeldmateriaal door te sturen, ook upload dus.
Ideaal! EDPnet VDSL XL 100/40 in het beste geval. Hoeveel haal jij op je adres? Is 40Mbps upload voor €35 niet de beste deal tussen het ganse aanbod?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

raf1 schreef:
heist_175 schreef:Het is gemakkelijk om op de politiek te schieten, maar het zijn toch de burgers/consumenten die zich laten inpakken.
En corruptie/oplichting/bedrog/doofpot bestaat niet in België.
Natuurlijk wel.

Maar hoeveel corruptie/oplichting/bedrog/doofpot denk jij te zien bij
EDPnet
Betamax VOIP providers
?

Dus laat het duopolie uw middelvinger zien door te stemmen met uw voeten.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef: Ik heb VOIP bij VOIPTiger & DiscountVOIP UK (uitgaand) & WeePee (inkomend). Ik kom op veel minder dan €1,20 per maand.
Hoe kom je hieraan? De kost alleen al van een VOIP nummer bij WeePee komt op 1.5e/m zonder btw? Of ben ik mis?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

devilkin schreef:
heist_175 schreef: Ik heb VOIP bij VOIPTiger & DiscountVOIP UK (uitgaand) & WeePee (inkomend). Ik kom op veel minder dan €1,20 per maand.
Hoe kom je hieraan? De kost alleen al van een VOIP nummer bij WeePee komt op 1.5e/m zonder btw? Of ben ik mis?
Jij bent niet mis. Ik ben mis :).

WeePee: € 0,05 / dag excl. BTW per nummer
Oftewel €1,85 per maand

En dat is enkel inkomend.
Dus met uitgaand bij zal ik op €2/m ofzo komen.
gumibear
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 aug 2021, 20:56
Bedankt: 2 keer

Toen ik jaren geleden bij EDPNet zat was dat kommer en kwel. Traag, vaak uitval of soms zelf uren off line. Ik kon toen niet rap genoeg naar Belgacom overstappen waar de uptime nagenoeg 100% was/is en ze ten minste de telefoon opnamen. Ik spreek hier wel over een 15 jaar geleden en gelukkig dat EDPNet intussen blijkt te draaien zoals het hoort maar het gaat toch nog even duren voor ik overweeg om over te stappen.
De oplossing voor de exploderende energieprijzen is zo simpel als het maar zijn kan. Rond de tafel gaan zitten met Rusland, hier en daar een toegevingske, Nord Stream 2 opendraaien et voila! Easy peasy lemon squeezy.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik kan niet klagen over de uptime van EDPnet.
Ik had wel veel klachten over de facturatie van Proximus, ook dat loopt zonder problemen bij EDPnet.

En met een sync van 100/35 klaag ik evenmin over snelheid :).
Al wacht ik wel op glas, maar daar heeft EDPnet niets over te zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”