Minister Gatz wil doorspoelen reclame verbieden

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MaT schreef:Dat is op TV wel anders waar een programma van 30min ineens 45-50min duurt
Toch wel bizar want men mag slechts 12 minuten reclame geven per uur.

Jou programma van 30 minuten kan dus maximaal 36 minuten duren... maar ik heb hier al genoeg nonsens gelezen.
MaT schreef:En die TV met CI+ slot kost evenveel als die TV zonder?
Inderdaad want ik denk niet dat je er nog één gaat vinden zonder.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

iceke schreef: Natuurlijk niet, de dag dat youtube red erdoor komt betaal ik daar voor.
Dit gaat toch helemaal niet over " er niet willen voor betalen"
Dus een dwaze haat tegenover de kabel als medium?
Ooit al nagedacht dat als iedereen aan het streamen gaat, het volume dat nodig is exponentieel stijgt, en dus internet een pak duurder kan worden?
Wat heb je dan gewonnen?

En daarbij, had jij je TV nu al niet buitengegooid?
Maar je kunt wel je Youtube niet zien als vervanging van TV?
Dus je bent erop achteruitgegaan, dan?
MaT schreef:Wat als de CI+ connector defect raakt in de TV?
Jij haalt je CI module waarschijnlijk 12 keer per dag eruit, en steekt ze er dan weer in, ja ?
Heb je nog van die non-argumenten?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

boulder schreef: Bijna de standaard optie... Yeah right.
Ga naar de website en probeer TV te bestellen of een bundel met TV. Wat zie je?

€16,90 of €25,90 voor digitale TV?
https://www2.telenet.be/nl/internet-en-tv/digitale-tv/

Huur HD digicorder standaard geselecteerd of niet?
https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... el-whoppa/

Hoeveel digicorders zijn er in omloop vs CI+ kaartjes?
boulder schreef:Dat zinnetje staat er helemaal niet bij.
Oh really?
tol.jpg
boulder schreef: Dat moet je er dan maar bijnemen.
En anders ga je maar naar je onfeilbare Youtube.
Ai, eerst een reclamespotje slikken, en nog eentje...
En dat is de mentaliteit waarmee de buisiness gaat falen, en maar niet willen inzien... :bang:
boulder schreef:
MaT schreef:Wat als de CI+ connector defect raakt in de TV?
Jij haalt je CI module waarschijnlijk 12 keer per dag eruit, en steekt ze er dan weer in, ja ?
Heb je nog van die non-argumenten?
Ohja sorry, dat kaartje kan inderdaad niet defect geraken...
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=49003#p681768
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Een onderbreking is niet alleen beperkt tot het uitzenden van reclame r2504. Jij hebt heel waarschijnlijk een speciaal televisietoestel dat alleen maar 12 minuten reclame per uur uitzendt en alle anderen hebben veel slechtere toestellen die behalve reclame ook nog het volgende uitzendt tijdens de onderbreking: trailers van aankomende films, aankondigingen van eigen programma's, sportwedstrijden die er zitten aan te komen...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

MaT schreef:
boulder schreef: Bijna de standaard optie... Yeah right.
Ga naar de website en probeer TV te bestellen of een bundel met TV. Wat zie je?

€16,90 of €25,90 voor digitale TV?
https://www2.telenet.be/nl/internet-en-tv/digitale-tv/

Huur HD digicorder standaard geselecteerd of niet?
Ja, en dan?
Kies jij altijd en overal de standaard optie die gepromoot wordt door de verkoper?
Dan ga jij nogal serieus teveel betalen in je leven.
En ken jij veel winkels die het goedkoopste promoten?
Als ik een nieuwe oven wil, en ik ga naar de winkel, dan gaan ze ook niet het goedkoopste model promoten, dan moet ik eventjes doorvragen, misschien eens een foldertje raadplegen, wat op internet zoeken, en dan vind ik wat ik zoek.
Maar ja, als je er niets van moeite wilt voor doen, ja, dan ga je teveel betalen...
MaT schreef:Hoeveel digicorders zijn er in omloop vs CI+ kaartjes?
Geen idee, ik wacht op uw cijfers.
En dan nog, wat bewijst dat dan?
Bewijst dat uw stelling, dat mensen te weinig informatie hebben om voor CI+ te kiezen?
Of bewijst het dat mensen die optie niet kiezen omdat ze bepaalde opties (kunnen opnemen, kunnen meerdere programma's tegelijk opnemen, programma's op aanvraag doen) willen die ze met CI+ niet kunnen?
In dat geval is het een bewuste keuze, en zie ik het probleem niet.
MaT schreef:Oh really?
tol.jpg
Ach ja, gaan we hier ook al met kleine lettertjes werken?
Feit is dat je vergelijking nergens op slaat, zoals je andere vergelijkingen.
MaT schreef: En dat is de mentaliteit waarmee de buisiness gaat falen, en maar niet willen inzien... :bang:
Nochtans is dat wat Youtube nu al doet, filmpje afspelen?
Eerst reclame slikken.
En dat zal alleen maar erger worden.
En als dat model niet werkt, zal Youtbe exact hetzelfde probleem krijgen als de commerciële zenders.
En dan sta je daar met jouw alternatief...
boulder schreef:
MaT schreef:Wat als de CI+ connector defect raakt in de TV?
Jij haalt je CI module waarschijnlijk 12 keer per dag eruit, en steekt ze er dan weer in, ja ?
Heb je nog van die non-argumenten?
Ohja sorry, dat kaartje kan inderdaad niet defect geraken...
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=49003#p681768[/quote]
Nog een bewijs van hoe vals je argumenteert.
Je zegt connector defect, en als je daarop aangesproken wordt, dan is het plots "kaartje defect".
Als het kaartje defect is kun je het overigens eenvoudigweg vervangen samen met de module, en daarover ging het.
Want het was je videorecorder die ingebouwd zat in je TV.
Je kunt dat kaartje met module uithalen.
Ik zie u die videorecorder niet uithalen.
En die videorecorder heeft bewegende delen (de koppen), en produceert wel serieus wat warmte.
Dat zal veel sneller tot een defect leiden dan zo'n kaartje dat niet veel warmte produceert, geen bewegende onderdelen heeft.
En de warmte van de videorecorder kon ook de TV doen defect raken.
Heb je nog van die bedrieglijke vergelijkingen?
Vergeet niet dat dat allemaal een gevolg is van je fabeltje dat in het analoge TV tijdperk je geen extra toestel nodig had om te kunnen opnemen.
Want een digicorder van 250€ is een ongelofelijk grote uitgave.
Een iphone van 600€ daarentegen is "een koopje".
Laatst gewijzigd door boulder 23 maa 2018, 21:43, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Jack Daniels schreef:Een onderbreking is niet alleen beperkt tot het uitzenden van reclame r2504. Jij hebt heel waarschijnlijk een speciaal televisietoestel dat alleen maar 12 minuten reclame per uur uitzendt
Wel sommige programma's op discovery herken ik wat je zegt :)
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Tjah, probeer ze maar eens wijs te maken dat de doorsnee klant zicht echt niet bezighoud met te analyseren hoeveel euro van zijn totaalbedrag hij betaalt naar de zender gaat en en hoeveel tijd van zijn onderbreking nu wel of niet officieel reclame is om dan de afweging te maken of het nu wel of niet een eerlijke verhouding is.

De doorsnee klant betaalt X euro en ziet daarvoor Y aantal onderbrekingen die Z minuten duren. Op basis daarvan zegt hij: "dit is mij teveel van het goeie, ik spoel door dat is gemakkelijker, sneller en ik betaal toch al mijn abonnement(en)".

Ga je de klant irriteren door geintjes als verbieden door te spoelen dan loop je een groot risico dat de klant alternatieven gaat opzoeken die geen of toch minder reclame vertonen (of toch op een minder irritante manier).
Ik denk dat een youtube reclamespot van enkele seconden voor de content vele malen minder irritant word ervaren dan drie maal een onderbreken van meerdere minuten tijdens de content.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

r2504 schreef:
Wil je er nu voor betalen of niet... want je bent jezelf wel stevig aan het tegenspreken lijkt me.
ik spreek me niet tegen
jij begrijpt alleen niet waarom ik aan netflix betaal, jij denkt dat enkel omwille vd inhoud is.
ik betaal voor het comfort en voor het gemak dat ik bv niet met torrents moet klooien
En 300 a 400 euro toewijzen aan één serie is ronduit belachelijk...
in de logica van GoT wel de realiteit. da's in Vlaanderen vandaag de enige legale manier om GoT te kijken.
klant worden bij telenet, standaard abbo afsluiten voor 3 maand, technieker betalen om af te komen, installatie betalen, huur betalen voor de decoder, extra abbo van 3 maand afsluiten waar GoT inzit, ...
elke andere vorm is diefstal en als je de wiskunde doet spreek je dus over ettelijke 100'en euros voor 10 afleveringen.

diefstal roepen en afkomen met:" jamaar, ge krijgt 300 posten en samson tv in hd" is geen argument als ik da ni moet hebben

als ik voor 1 ritje a'pen- oostende een BMW A3 moet kopen omdat dit de enige legale manier is dan kost die rit mij inderdaad 20 000 euro.
dat ik daarna nog met die wagen kan rijden doet er verder niet toe.
content kost geld en die ga jij op één of andere manier betalen .
mis
alle content kun je gratis te pakken krijgen. via internet kan ik alle matchen vd antwerp live bekijken. ik wil gerust een paar euro betalen mo als het te omslachtig is ben ik tevreden met de Kazachse filip joos.
de koeien staan op straat en je moet die gewoon melken, wat heeft de winkel te bieden dat ik die moeite niet doe en liever in de winkel m'n pak melk haal? Spotify heeft da begrepen, Vtm en vier niet
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

MaT schreef:De doorsnee klant betaalt X euro en ziet daarvoor Y aantal onderbrekingen die Z minuten duren. Op basis daarvan zegt hij: "dit is mij teveel van het goeie, ik spoel door dat is gemakkelijker, sneller en ik betaal toch al mijn abonnement(en)".
Voor de commerciële zenders is het simpel : een klant die nooit naar reclame kijkt, dat is geen klant, want hij levert geen ekele bron van inkomsten voor de zender.
Zoals van die "klanten" die als uitstap naar Ikea gaan, heel de zondagnamiddag rondkuieren, verkopers bezighouden, maar helemaal niets willen kopen.
Als jij dat doet en jezelf dan als "klant" ziet maak je jezelf serieus begoochelingen.
MaT schreef:Ik denk dat een youtube reclamespot van enkele seconden voor de content vele malen minder irritant word ervaren dan drie maal een onderbreken van meerdere minuten tijdens de content.
Als ik nu een filmpje op Youtube speel, krijg ik vaak eerst 2 andere reclamefilmpjes voorgeschoteld.
Die filmpjes duren makkelijker langer dan 5 seconden, soms zelfs 15 seconden.
En dat is nog maar het begin, hoe populairder youtube zal worden, hoe meer reclame ze zullen uitzenden.
En dan krijg je geen 20 minuten programma, want wat erop volgt is meestal toch maar 5 à 7 minuten lang.
Maar goed, blijf uzelf maar bedriegen.
Als je het zelf maar gelooft, is er toch iemand die het gelooft.
1207 schreef:als ik voor 1 ritje a'pen- oostende een BMW A3 moet kopen omdat dit de enige legale manier is dan kost die rit mij inderdaad 20 000 euro.
dat ik daarna nog met die wagen kan rijden doet er verder niet toe.
Geen zinnig mens komt met zo'n redenering af.
Alleen al het feit dat je die auto weer kunt doorverkopen, bewijst dat je redenering complete nonsens is.

En als Games of Thrones dan echt zoooo duur is in België, pak dan je auto en haal het in Nederland, hee.
Dat zal je geen 300€ aan brandstof kosten?
Laatst gewijzigd door boulder 23 maa 2018, 22:02, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik weet niet of het in België al gebeurt maar bij de Nederlandse commerciële zenders heb je dus ook nog eens te pas en te onpas die enorm irritante pop-ups die een of ander programma aankondigen als je lekker naar een film ligt te kijken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

boulder schreef: En dat is nog maar het begin, hoe populairder youtube zal worden, hoe meer reclame ze zullen uitzenden.
Ja, die kans bestaat.
En wat krijgt je dan als mensen dat te vervelend beginnen vinden? Dan installeren ze adblockers en/of zoeken ze weer andere kanalen om aan hun content te komen, kan boulder weer komen klagen dat mensen reclame moeten kijken op youtube of dat ze anders gaan stoppen met content maken en de cirkel is weer rond :)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

MaT schreef:
boulder schreef: En dat is nog maar het begin, hoe populairder youtube zal worden, hoe meer reclame ze zullen uitzenden.
Ja, die kans bestaat.
En wat krijgt je dan als mensen dat te vervelend beginnen vinden? Dan installeren ze adblockers en/of zoeken ze andere kanalen om aan hun content te komen, kan boulder weer komen klagen dat mensen reclame moeten kijken op youtube of dat ze anders gaan stoppen met content maken en de cirkel is weer rond :)
Maar dat zal ook zo zijn.
Snap je nu nog niet dat TV maken geld kost?
En als genoeg mensen adblockers installeren stoppen de inkomsten, of ze verminderen substantieel.
Dan verminderen de budgetten voor nieuwe programma's en komen diezelfde die adblockers installeren weer janken dat de programma's op niets trekken.
Waarna ze weer een ander platform zoeken om kapot te maken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Samengevat kun je stellen: we dronken een glas, plasten een plas en alles bleef zoals het was.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef:Samengevat kun je stellen: we dronken een glas, plasten een plas en alles bleef zoals het was.
Wat dacht je dan?
Dat het hier beslist gaat worden?
Maar dat alles gaat blijven zoals het was, daar geloof ik niets van.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Eens te meer ... arm België
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

koenraaddeconinck schreef:Eens te meer ... arm België
Het is op Vlaams niveau dat de media geregeld worden...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik ga wat meer andere oorden opzoeken want mijn goesting om hier te (blijven) komen, verdwijnt als sneeuw voor de zon.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ocharme.
Waar is mijn zakdoek...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

koenraaddeconinck schreef:Eens te meer ... arm België
Euhm... al eens naar commerciële zenders gekeken in de US of Nederland?
We kunnen over reclame op tv zeker niet klagen... of eigenlijk wel.. vreselijk vind ik dat.

Er is ook een verschil tussen generaties..
De moekes die een digicorder hebben omdat er niet beter weten.
Ik (45j) die nog wel wat opneemt en doorspoelt + viraal Netflix.
Maar de jeugd.. zoon van 10j. Dat is vooral youtube, Netflix, vtm via de app (ook geen reclame denk ik, raar).

Ik heb persoonlijk ook geen probleem om extra te betalen voor meer gebruiksgemak. Geen reclame is daar 1 aspect van.
Dat kan dan zijn in abonnementsvorm of pay per view.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef: Alleen al het feit dat je die auto weer kunt doorverkopen, bewijst dat je redenering complete nonsens is.
ik kan vanalles doen maar dat is niet het punt.
ik moet van jou legaal blijven en dat ontaardt dan in allerlei excessen. wie zich bij die excessen weigert neer te leggen noem jij dief

Snap je nu nog niet dat TV maken geld kost?
initieel willen tv makers geld verdienen, dat is de enige drijfveer
zij moeten dus producten maken die mij overtuigen te kijken en reclame, overdreven prijzen, ... helpen niet
hoeveel het hen kost laat mij koud

dat is de correcte volgorde, tv is niet iets dat ik als kijker zonodig moet redden.
is tv niet rendabel dan verdwijnt het gewoon.
hetzelfde geldt voor youtube, spotify, netflix, Facebook,... wordt het rommel verliezen ze klanten, worden ze onrendabel en gaan ze failliet. ht is niet mijn job om de medewerkers van die bedrijven te redden door minimum 1/2/3 uur reclame per dag te slikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

1207 schreef:ik moet van jou legaal blijven en dat ontaardt dan in allerlei excessen. wie zich bij die excessen weigert neer te leggen noem jij dief
De enige excessen zijn jou absurde rekenmodellen die GoT plots 400 euro laten kosten.

Trouwens als je het hier niet kan krijgen dan blijf je er gewoon af... ik kom bij jou thuis toch ook niet stelen omdat ik het elders niet aan de prijs kan krijgen die ikzelf bepaal ?
1207 schreef:is tv niet rendabel dan verdwijnt het gewoon. hetzelfde geldt voor youtube, spotify, netflix, Facebook,...
Met jou attitude zal alls failliet gaan want niemand werkt gratis... behalve jij blijkbaar.

Je mag trouwens m'n tuin komen doen voor 12 euro... ik denk dat ik je dan goed betaal want daar kan je een GANSE maand Netflix voor kijken :lol:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

1207 schreef:
boulder schreef: Alleen al het feit dat je die auto weer kunt doorverkopen, bewijst dat je redenering complete nonsens is.
ik kan vanalles doen maar dat is niet het punt.
ik moet van jou legaal blijven en dat ontaardt dan in allerlei excessen. wie zich bij die excessen weigert neer te leggen noem jij dief
Ik heb dat woord niet uitgesproken, maar blijkbaar voel je jezelf zo.
Hoe zou dat komen?
Misschien knaagt er toch ergens iets dat op een geweten lijkt?
r2504 schreef:Met jou attitude zal alles failliet gaan want niemand werkt gratis... behalve jij blijkbaar.
Werkt hij wel?
Misschien vindt hij dat ook excessen...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vraag me al af wat het volgende zal zijn ... Camera boven de tv en reclame op pauze tot iedereen terug is van de pot ?
Nog een goeie ? Op een dag in de supermarkt : oei mijnheer u bent vtm kijker, dan kan u enkel Pepsi kopen, Coca-cola heeft een exclusiviteitscontract bij de Vrt voor heel de Benelux.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef: Werkt hij wel?
Misschien vindt hij dat ook excessen...
omdat je graag op de man speelt, wegens gebrek aan argumenten

veel forumgangers/verslaafden/veelposters zoals jij en ik zijn doorgaans:
ziek, gehandicapt, werkloos, student, gepensioneerd

ikzelf hoor tot de 1e groep met m'n MS, tot welke groep jij behoort interesseert me niet
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

iceke schreef:Ik vraag me al af wat het volgende zal zijn ... Camera boven de tv en reclame op pauze tot iedereen terug is van de pot ?
Nog een goeie ? Op een dag in de supermarkt : oei mijnheer u bent vtm kijker, dan kan u enkel Pepsi kopen, Coca-cola heeft een exclusiviteitscontract bij de Vrt voor heel de Benelux.
Is dat het meest ridicule dat je kon vinden?
1207 schreef:veel forumgangers/verslaafden/veelposters zoals jij en ik zijn doorgaans:
ziek, gehandicapt, werkloos, student, gepensioneerd

ikzelf hoor tot de 1e groep met m'n MS, tot welke groep jij behoort interesseert me niet
Je kunt natuurlijk verzinnen wat je wilt, maar op de man spelen, daar ben je zelf als eerste mee begonnen.
Je verweet mij al jou een dief te noemen, lang voor het debat in die richting ging.
En je vergist je, ik werk fulltime.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

iceke schreef:Op een dag in de supermarkt : oei mijnheer u bent vtm kijker, dan kan u enkel Pepsi kopen, Coca-cola heeft een exclusiviteitscontract bij de Vrt voor heel de Benelux.
Reeds lang kan je bepaalde producten enkel kopen in specifieke supermarkten... niets nieuws dus.

De supermarkten hangen trouwens vol met reclame... daar kan ik dus ook niet doorlopen zonder deze gezien te hebben (als ik m'n ogen dicht toe loop ik namelijk overal tegenaan). Misschien moet ik nu maar m'n producten gaan stelen in de supermarkten, het is dan maar hun eigen fout omdat ze me verplichten naar hun reclame te kijken, en hun prijs voor Cola is ook excessief :bang:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

De reden dat we tvv hier buiten gesmeten hebben is eigenlijk simpel hoor, er zijn ondertussen andere dingen om naar te kijken.
Kiezen tussen betalen om geen reclame meer te hebben of betalen om daarna reclame niet meer te mogen doorspoelen is eigenlijk heel makkelijk.

En weer zijn we hier met die stelen vergelijking... uw plaat blijft weeral eens hangen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

boulder schrijft: ...het volume dat nodig is exponentieel stijgt, en dus internet een pak duurder kan worden...

eindelijk nog eens een intelligent argument hier! Die kans bestaat inderdaad, daarom moet het ''duopolie'' eerst doorbroken worden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:boulder schrijft: ...het volume dat nodig is exponentieel stijgt, en dus internet een pak duurder kan worden...

eindelijk nog eens een intelligent argument hier! Die kans bestaat inderdaad, daarom moet het ''duopolie'' eerst doorbroken worden...
Heb ik geen problemen mee, maar je kunt toch ook best eens verder kijken dan je neus lang is.
Als het allemaal het probleem van het duopolie is, dan zou je dus in Nederland een heel andere situatie hebben.
Je hebt nog maar net gezegd dat de reclame in Nederland op commerciële zenders nog erger is, zelfs popups tijdens de uitzendingen.
En ja, we betalen hier teveel voor ons internet, maar niet alleen voor internet, voor zowat alles, en op die andere producten (een pot choco bijv.) heb je geen duopolie, dus het zit veel dieper dan dat.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nope, meestal betalen we te weinig voor ons voedsel en dan krijg je bucht, oplichting, de kantjes eraf lopen enz..
Maar hé, noch niemand heeft me voor dief versleten omdat ik liever het dubbele geef voor een goeie steak of kotelet..en dan zet je je adblocker op en is het kot te klein. :angel:
Tiens, net de omgekeerde wereld, wij betalen ons blauw tov de buurlanden en krijgen daar ondoorspoelbare reclame & verplichte hardware(met al zijn nadelen) voor terug.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Boulder je laatste zin is bevestigd zie onze vriend die Kris Peeters die daar overleg over wilt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Minister Gatz zou zich beter een keer afvragen waarom John Porter (TN) een mooie bonusverhoging gekregen heeft. Misschien omdat die man (Porter) begrijpt dat mensen geld betalen voor Netflix, en niet meer voor lineaire TV!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

boonpwnz schreef:Boulder je laatste zin is bevestigd zie onze vriend die Kris Peeters die daar overleg over wilt.
Link?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

wied schreef:Die kans bestaat inderdaad, daarom moet het ''duopolie'' eerst doorbroken worden...
Dat is gewoon een feit. Was het duco niet indertijd die een van zijn medewerkers er een aantal jaar terug voor roemde? Uiteraard houden ze enkel data kunstmatig hoog. Voor enkel mijn internetverbinding ben ik meer kwijt dan wat een doorsnee betaalt voor hun telefoon internet en tv samen.

En dan word het een kleine rekensom want klassieke tv buitensmijten kan wel eens duurder doen uitkomen, als het zelf al mogelijk is. ( Ieder moet die rekening voorzichzelf maken uiteraard )
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

iceke schreef:Nope, meestal betalen we te weinig voor ons voedsel en dan krijg je bucht, oplichting, de kantjes eraf lopen enz..
Wij betalen genoeg voor ons voedsel, maar het raakt niet tot bij de boer, de supermarkten gaan met de winsten lopen.
Het mooiste bewijs is dat bedrijf Veviva, of hoe heten ze daar, wie daar bio kocht, en dus meer betaalde, kreeg uiteindelijk toch gewoon vlees.
Gewoon meer betalen garandeert je dus niets.
iceke schreef:Maar hé, noch niemand heeft me voor dief versleten omdat ik liever het dubbele geef voor een goeie steak of kotelet..en dan zet je je adblocker op en is het kot te klein. :angel:
Wat voor onnozele redenering is dat nu?
Natuurlijk zul je niet voor dief versleten worden als je ergens meer voor betaalt.
En het zijn alleen maar woorden "ik zou wel willen meer betalen", maar ondertussen betaal je geen cent meer...
Maar je adblocker opzetten, dan krijgt die website minder inkomsten, moet je niet komen janken als dan de kwaliteit achteruitgaat.
Je maakt een keuze als consument, gedraag je dan ook een beetje volwassener.
iceke schreef:Tiens, net de omgekeerde wereld, wij betalen ons blauw tov de buurlanden en krijgen daar ondoorspoelbare reclame & verplichte hardware(met al zijn nadelen) voor terug.
Wij betalen meer voor internet, maar dat is niet het geval voor TV.
Dus ook hier klopt het niet.
En die ondoorspoelbare reclame is er (nog) niet, maar er zijn wel al landen waar die (gedeeltelijk) bestaat op commerciële zenders.
En de verplichte hardware vind je ook in heel veel landen terug.

Kortom, weer een hele zak vol nepargumenten.
boonpwnz schreef:Boulder je laatste zin is bevestigd zie onze vriend die Kris Peeters die daar overleg over wilt.
Ja, 't zijn bijna verkiezingen hee.
Dus Kris Peeters zal zich wel wat sympathiek tonen, maar doet hij ook echt iets?
In dat artikel staat dat hij eerst weer bijkomend onderzoek vraagt, en dan desgevallend eens zal kijken welke maatregelen hij zou kunnen nemen.
Dat onderzoek, dat zal dan weer maanden duren, en daarna kunnen ze zich maanden beraden op nieuwe maatregelen, en dan zijn de verkiezingen gepasseerd.
Iedereen weet al jaren dat wij hier meer betalen dan in de buurlanden voor gewoon de dagdagelijkse producten als chocopotjes, enz.
En de handel komt altijd met een hoop drogredenen af, genre "jamaar, wij zijn een klein landje, dus wij moeten duurder inkopen."
Mij maken ze niet wijs, dat bijv. een Lidl of Aldi land per land inkoopt.
En als een Albert Hein met Delhaize fuseert, dan moet dat schaalvoordelen geven voor het inkopen van de grote merken.
Toch ziet de consument daar nauwelijks iets van in de prijzen in de supermarkt.
De winst gaat dus gewoon integraal naar de supermarkten.
9livesuni schreef:Dat is gewoon een feit. Was het duco niet indertijd die een van zijn medewerkers er een aantal jaar terug voor roemde? Uiteraard houden ze enkel data kunstmatig hoog. Voor enkel mijn internetverbinding ben ik meer kwijt dan wat een doorsnee betaalt voor hun telefoon internet en tv samen
Ik denk niet dat je in het buitenland TV goedkoper gaat vinden dan hier.
De abnormaal hoge prijzen zitten inderdaad in het internet en telefonie gedeelte.
wied schreef:Minister Gatz zou zich beter een keer afvragen waarom John Porter (TN) een mooie bonusverhoging gekregen heeft. Misschien omdat die man (Porter) begrijpt dat mensen geld betalen voor Netflix, en niet meer voor lineaire TV!
In de bedrijfswereld krijgen CEO's geen bonus omdat ze ergens iets begrepen hebben, of een of andere mening verkondigen.
Ze krijgen bonussen omdat ze bepaalde resultaten boeken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

@ Boulder :
Ik heb een beetje moeite om de draad volledig te volgen door de stroom van argumentatie en tegenargumentatie, maar de tendens is me wel duidelijk. Het gaat uiteindelijk over wie wat financiert en wie over wat klaagt. Maar uiteindelijk ook over wie wat pakt en dat wordt hier soms ook wel eens vergeten. Ik wist dat je over die jaarcijfers, over kranten, tijdschriften, radio etc zou beginnen. Maar dat is de sleutel van hun business. En als ik hun eigen pers mag geloven, zijn het niet alleen de klanten die klagen... En dat zenders verdwijnen, tja dat is inherent aan het kapitalistisch systeem. Mekaar dood concurreren is daar nu éénmaal de normaalste zaak van. Als de gebruiker in eender welke commerce afhaakt, moeten we daar dan compassie mee hebben?

"We zullen de markt haar evenwicht wel laten zoeken he". Het product is niet meer van tel en de behoefte van de gebruiker wordt gemanipuleerd tot maximale input.

Wat betreft de discussie die gevoerd wordt over de content bij bijvoorbeeld youtube mag je niet vergeten dat de gebruiker de verkoopwaar is geworden. En uiteindelijk betaalt hij ook nog eens als hij producten koopt waarvoor geadverteerd word. Dubbel kassa.

Ik vrees dat in deze materie heel veel factoren meespelen en dat het al lang niet meer klopt dat wat je voor TV betaalt, een eerlijke prijs is voor wat je krijgt en dat de Vlaamse media uiteindelijk zichzelf aan het vernietigen zijn. Ik hoor pas nog dat Netflix gaat investeren in Vlaamse producties...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5199
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

petrol242 schreef:@ Boulder :
Maar dat is de sleutel van hun business.
Anders gezegd : van hun voortbestaan dus, want niemand gaat voor niets werken.
petrol242 schreef:En dat zenders verdwijnen, tja dat is inherent aan het kapitalistisch systeem. Mekaar dood concurreren is daar nu éénmaal de normaalste zaak van.
Ten eerste, duizend keer beter dan het alternatief, het communisme.
Weet je nog wel, de Sovjet-Unie?
Daar hadden ze welgeteld één krantje, de PRAVDA (betekent waarheid, what's in a name...).
En alle Sovjet burgers betaalden daar dus aan mee.

Ten tweede, we leven niet in een zuiver kapitalistisch medialandschap.
Er zijn namelijk omroepen, zoals de VRT, die grotendeels met belastingsinkomsten gefinancierd worden, en zich van de markt dus niets hoeven aan te trekken, maar dus wel kijkers afsnoepen van zij die er moeten van leven (de commerciële zenders).
Dus moet men niet afkomen met "kapitalistisch systeem", want dat is het niet, het is een gemengd systeem.

Ten derde, het culturele, het artistieke zie ik niet als een puur commercieel product.
Anders krijgen we binnenkort alleen nog maar de meest populaire boeken (stationsromannetjes en dergelijke), de meest populaire films (1001 films over superhelden), etc.
De Vlaamse mediabedrijven zijn groot geworden dankzij de commerciële TV.
Een Woestijnvis had nooit ontstaan, ware het niet geweest dat de VRT plots moest concurreren met commerciële zenders, en dus beter moest doen.
Als je denkt dat dat eeuwig bestaat, dan ben je grondig mis.
De dag dat de commerciële zenders verdwijnen, zal de stimulans om goede programma's te maken bij de VRT weer verminderen.
Bedrijven - of het nu commerciële of openbare zijn - hebben nu eenmaal concurrentie nodig om ze scherp te houden.
Schaf de commerciële af, en de VRT is weer op haar gemak, wat zouden ze moeite doen, er is toch geen concurrentie?
petrol242 schreef:Als de gebruiker in eender welke commerce afhaakt, moeten we daar dan compassie mee hebben?
Tot het over iets gaat dat jij graag ziet dat zou verdwijnen, dan zou je wel anders piepen.
Mochten morgen de streaming diensten het moeilijk krijgen, of de regering beslist om de VRT af te schaffen, dan zou je niet zo staan juichen.
Het is gewoon een kwestie van die zenders niet genegen zijn, dat maakt dat jij het allemaal doodnormaal vindt.
petrol242 schreef:"We zullen de markt haar evenwicht wel laten zoeken he". Het product is niet meer van tel en de behoefte van de gebruiker wordt gemanipuleerd tot maximale input.
Als dat is wat je wilt, zet dan de belastinginkomsten op 0€ voor de VRT, en zeg dat ze met plezier hun eigen model mogen maken, reclame is ook toegelaten.
Hoe lang zou het duren voor de VRT mee in het rijtje staat aan te schuiven om te eisen dat reclames niet meer mogen doorgespoeld worden?
petrol242 schreef:Wat betreft de discussie die gevoerd wordt over de content bij bijvoorbeeld youtube mag je niet vergeten dat de gebruiker de verkoopwaar is geworden. En uiteindelijk betaalt hij ook nog eens als hij producten koopt waarvoor geadverteerd word. Dubbel kassa.
Ja, en, wat is nu uw punt?
De werkelijkheid beschrijven is makkelijk, maar dat betekent niet dat die maar goed is zoals die is.

Ik vrees dat in deze materie heel veel factoren meespelen en dat het al lang niet meer klopt dat wat je voor TV betaalt, een eerlijke prijs is voor wat je krijgt en dat de Vlaamse media uiteindelijk zichzelf aan het vernietigen zijn. Ik hoor pas nog dat Netflix gaat investeren in Vlaamse producties...[/quote]
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef: Ik denk niet dat je in het buitenland TV goedkoper gaat vinden dan hier.
ik vrees dat je je vrachtwagen met excuses, uitvluchten, mistgordijnen, paraplu's en drogredenen weer moet opentrekken

dvb-t2 aanbod vlaanderen
15 sd zenders voor 10 euro
https://www.tv-vlaanderen.be/antenne-tv/bestellen/

dvb-t2 duitsland
40 HD zenders voor 5,75
https://www.freenet.tv

voor jou blijkbaar ongeveer even duur :)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

@Boulder :

Heb ik het hier ooit over het "communisme" van de Sovjet-Unie gehad? Gaan we die platte toer weer op van steeds maar weer over het mislukken daarvan aanhalen om een ander vuil en zelfvernietigend systeem de hemel in te prijzen? De argumentatie is zwak hoor. Alsof we ons nu moeten berusten want alles is toch mislukt? Stel je wat minder meta-fysisch in en denk wat minder in vakjes, dan zal je zien dat er wel degelijk dingen beter kunnen.

Je ziet cultuur niet als een puur commercieel product. Ik ook niet. Maar ze hebben er wel een product van gemaakt en dat is altijd commercieel. Het is eigenlijk twee keer hetzelfde zeggen.
Het is gewoon een kwestie van die zenders niet genegen zijn, dat maakt dat jij het allemaal doodnormaal vindt.
Waar haal jij uit mijn tekst dat ik die zenders graag zie verdwijnen? Ik leg alleen de oorzaak van het verdwijnen daarvan bloot. Misschien dat de ironie je ontgaan is, maar ze doen het zichzelf aan. Alsof het de kijker zijn doorspoel gedrag zou zijn.
De werkelijkheid beschrijven is makkelijk, maar dat betekent niet dat die maar goed is zoals die is.

Klopt. Heb ik dan ook gezegd dat die goed of slecht is?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”