buthead schreef:Bij schakelen van zender geeft onze tv beeldkwaliteit altijd weer, het light gewoon puur aan hun digicorders -> PS iemand idee hoe het beeld op de nieuwe TN digicorders is?
Als orange(mobistar) tester in verleden de 2 naast elkaar gebruikt

Je verwart beeldkwaliteit met uitgangssignaal van je decoder.
Zo kan ik mijn Dreambox op 720p zetten, of 1080i, of 576i, ...
Dat zorgt er niet plots voor dat het beeld dat ik van satelliet of onversleutelde kabelzenders plots beter wordt.
Het is gewoon de box die het uitrekt naar het betreffende uitgangsformaat.
En de TV zal dan melden : 1080i, of 1080p in jouw voorbeeld.
Maar dat zegt niets over in welke kwaliteit het binnengekomen is.
Als die ontvanger Youtube filmpjes kan afspelen, kan hij ook die afspelen, en zal je TV ook "1080p" melden, maar dat zegt dus niets over de kwaliteit van het Youtube filmpje.
digiboy40 schreef:Maar nog even dit: waarom is het zenderaanbod bij Telenet/Proximus/Orange overal ongeveer hetzelfde?
Wat een rare vraag.
Het aanbod van de Astra1 satelliet is toch ook overal dezelfde?
En als ze alle 3 ongeveer dezelfde zenders uitzenden, dan zal het zijn dat die zenders meest gevraagd worden, zeker?
digiboy40 schreef:Het is ook daarom dat ik voor SAT TV gekozen heb, daar zijn geen beperkingen en is een abonnement op alles mogelijk
Geloofde je het zelf toen je het typte?
Geen beperkingen, OK, waar is dan WTV, de West-Vlaamse regionale zender?
Bij Telenet wordt die in HD uitgezonden, bij TV Vlaanderen hebben ze niet eens regionale zenders.
En waarom zitten Vijf, Zes, CAZ, enz. in SD bij TV Vlaanderen?
Omdat er geen beperkingen zijn?
En waarom is KanaalZ maar zo'n klein stukje van de dag te bekijken bij TV Vlaanderen?
Weeral omdat er geen beperkingen zijn?