Alle VTM-programma’s gratis online

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 25 keer

De commerciële zender VTM gaat al zijn programma’s tot vier weken na uitzending gratis aanbieden via zijn website en apps. Dat schrijft De Morgen.
De voorbije maanden bood VTM online al volledige afleveringen van Familie en Met Vier in Bed gratis aan op de website. Dat was zo’n succes, dat de zender besliste om voortaan alle programma’s online aan te bieden. Tijdens de online afleveringen zal wel ondoorspoelbare reclame worden getoond.

‘Vtm.be wordt een extra platform waarop mensen volledige afleveringen van programma’s gratis kunnen bekijken. We zien dit echt als een bijkomende service en voelen dat kijkers dit waarderen,’ aldus Medialaan-CEO Peter Bossaert aan De Morgen.

Vanaf volgende week zijn de programma’s beschikbaar op de website van VTM. Ook in de nieuwe versie van de VTM-app, die binnen enkele weken wordt uitgebracht, zullen volledige afleveringen van VTM-programma’s kunnen herbekeken worden.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... gn=seeding
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een stap in de goeie richting. Mochten ze nu ook nog eisen dat telenet hun content onversleuteld op de kabel zet, hebben ze een NOG groter publiek, zonder standaard opname/doorspoel mogelijkheid...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Ze kannibaliseren hierbij dus hun eigen iWatch-platform. Nuja, good riddance want die site was eigenlijk best wel achterhaald qua technologie (Silverlight), beeldkwaliteit en gebruiksvriendelijkheid tov hun eigen hoofdsite.
Wel stom dat ze die accounts niet hergebruiken en nieuwe registraties vragen: http://vtm.be/video/volledige-afleveringen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zou dit een gevolg zijn van het Bhaalu process ? Beseft men ergens dat men andere partijen niet kan tegenhouden deze service aan te bieden ?

Vraag me af hoe TN en BGC hierop gaan reageren... deze hadden recent nog een business model rond het aanbieden van zo'n dienst.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Nu komt de aap uit de mouw waarom ze een adblocker detectie in hun video's hebben gestoken (die ook al op hln.be staan) .....

Ze willen nieuwe reclame kanalen aanboren.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Idd @ub4b , maar heb jij echt problemen met reclame op een gratis dienst waar je zelf gebruik van wilt maken? Zolang reclame niet obtrusief is vind ik dat nog oké. YouTube preroll = ok, die banner onderaan als overlay = big no-no.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

An sich heb ik geen problemen met reclame(mits het voor de rest gratis is).
Alleen spijtig dat er bij VTM quasi niks interessants te zien is tussen de reclame(online of klassiek lineair)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Zou dit een gevolg zijn van het Bhaalu process ?
Neen, absoluut niet, ze hebben gewoon vastgesteld dat ondoorspoelbare reclameblokken (online) zeer winstgevend zijn.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dit is het soort gebruikersvriendelijk gedrag waardoor ik mijn adblocker afzet op hun site. Zolang ze hun livestream van het nieuws maar reclame-vrij houden want anders ondermijnen ze hun journalisten -- net zoals CNN die zelfs hun "breaking news" onderbreken voor reclame.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ondoorspoelbaar, mss. Maar het volume afzetten en intussen een andere tab bekijken alst echt interessant is kan ook hoor.
En alst ni interessant genoeg is zijn ze mij kwijt bij de eerste blok reclame. Als er al iets op de vtm is dat de moeite zou zijn, toch.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

hehe, eindelijk is het hek van de dam en gaat er (hopelijk) iets fundamenteels veranderen in medialand!!!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

meon schreef:Idd @ub4b , maar heb jij echt problemen met reclame op een gratis dienst waar je zelf gebruik van wilt maken? Zolang reclame niet obtrusief is vind ik dat nog oké. YouTube preroll = ok, die banner onderaan als overlay = big no-no.
ik koop toch geen mainstream producten (ik koop bijna alles in een bio supermarkt) dus reclame voor de massa zal me worst wezen
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wel nog afwachten over de hoeveelheid reclame die zal getoond worden. Voor hetzelfde geld krijgen we Amerikaanse toestanden met 5 minuten reclame voor elke 10 minuten content :P.
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Zal dit de voorbode zijn van de toevoeging op het yelo platform? Ging er toch ook komen?


Sent from my iPad using Tapatalk
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Als het is zoals bij pakweg Hulu kan ik daar enkel een lans voor breken. Je serie wordt daar pakweg 3 keer onderbroken, door 1 minuut reclame die niet door te spoelen is. Als je net voor zo'n reclameblokje komt even doorklikt heb je geen verplichte reclame. :)

Nu, zolang Bhaalu in de lucht is... Zal het Bhaalu zijn. Tenzij die volledige series in betere kwaliteit worden uitgezonden. Dan begint het wel al de moeite te worden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

de trend is duidelijk: TV kijken zonder enig abo te betalen! Niet echt een mooi vooruitzicht voor bhaalu dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

VTM wil Telenet hier duidelijk een hak zetten voor het aandeelhouderschap in VIER. Voorheen kon Telenet incasseren door het uitgesteld kijken, maar nu kan het ook gratis zal Telenet wel inkomsten mislopen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hmm tv kijken op een tablet of pc. Daarom heb ik geen TV gekocht hoor :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

woutervh schreef:Een stap in de goeie richting. Mochten ze nu ook nog eisen dat telenet hun content onversleuteld op de kabel zet, hebben ze een NOG groter publiek, zonder standaard opname/doorspoel mogelijkheid...
Maar dat zou de weg openen, om met eigen hardware (DVD recorders met ingebouwde CI+), opnames te kunnen maken in HD kwaliteit. De content providers zullen dat niet zien zitten, denk ik ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Hmm tv kijken op een tablet of pc. Daarom heb ik geen TV gekocht hoor :-)
Met een smartphone/tablet en een tv extensie a la Apple TV/Chromecast moet dat toch lukken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tuurlijk, maar wat gaat de kwaliteit zijn dan? (Gewoon een vraag, geen idee)
Beeld zal enorm uitgerokken worden.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Raar. Ik heb Ghostery en Adblock Plus ingeschakeld staan en de volledige afleveringen bekijken gaat goed. Kwaliteit is best hoog, stukken beter dan bvb Bhaalu. Allé ja, 't is dezelfde kwaliteit als die van de eerdere videofragmenten gewoon :).

Tijdens een reclameblok (ze staan zoals op Youtube aangeduid op de tijdlijn) zie ik ... geen onderbreking, maar voor de lengte van het reclameblok krijg ik gewoon de rest van het videobestand dat even later zich herhaalt als 'm terug inprikt op waar hij zou moeten beginnen na de reclame.
De reclame-cuts zijn zo te zien gewoon op de plekken waar op TV ook de reclame-cut zou zitten.
Bijlagen
vtm-reclame.png
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Tuurlijk, maar wat gaat de kwaliteit zijn dan? (Gewoon een vraag, geen idee)
Beeld zal enorm uitgerokken worden.
Dat hangt van de makers van de app af.
Netflix in combinatie met Chromecast ziet er zeer goed uit.
Andere apps zijn soms inderdaad iets minder.
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 25 keer

meon schreef:Raar. Ik heb Ghostery en Adblock Plus ingeschakeld staan en de volledige afleveringen bekijken gaat goed.
Met Adblock Pro en Adblock kan je het niet bekijken, Adblock Plus wel. :P
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

iemand ervaring/succes met linux (mint17 qiana) om de vtm zenders te bekijken? Opera-browser vraagt hiervoor specifiek naar flash 13, terwijl chrome-beta de video wel opstart maar schokkerig blijft lopen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

krisken schreef:Tuurlijk, maar wat gaat de kwaliteit zijn dan? (Gewoon een vraag, geen idee)
Beeld zal enorm uitgerokken worden.
heb een 2.35:1 LG scherm, en ja beeld is uitgerokken als je fullscreen doet, hun player is duidelijk niet voorzien op andere aspect ratio's dan 16:9
ik kijk enkel naar Luc Allo bij wegpolitie
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Vorige week "Safety first" bekeken vanop laptop via chromecast naar TV. De beeldkwaliteit op zich was wel goed , maar niet echt vloeiend of rustgevend beeld. Af en toe eens haperen en zeer vermoeiend voor de ogen, precies of ze niet genoeg FPS hebben. Is goed voor 1x maar zo kijk ik geen 2de keer meer.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

heb goede ervaringen met linux mint 17 PC en chrome (beta) browser. Via android 4.2.2 en smartTV echter nog geen succes: de reclamespotjes worden perfect weergegeven, maar na 15 à 20 seconden bevriest mijn stream van de VTM programma's. Iemand een gelijkaardige ervaring!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

wel spijtig dat dit enkel met de vlaamse serie's zo is :-(
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Iemand een idee of Luc Alloo bij de wegpolitie afgelopen is?

Geen updates meer:

http://vtm.be/alloo-bij-de-wegpolitie

De eerste afleveringen stond vaak de aflevering een dag nadien online, tegenwoordig duurt het steeds langer.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

wied schreef:heb goede ervaringen met linux mint 17 PC en chrome (beta) browser. Via android 4.2.2 en smartTV echter nog geen succes: de reclamespotjes worden perfect weergegeven, maar na 15 à 20 seconden bevriest mijn stream van de VTM programma's. Iemand een gelijkaardige ervaring!?
Mijn linux PC en smartTV maken beiden gebruik van hetzelfde wifi (5GHz) signaal. Op mijn sony smartTV stopt het VTM programma automatisch na het (perfect) afspelen van de reclame boodschappen!? Ik vrees dat VTM niet wenst dat we deze bekijken op groot scherm, getuige hiernavolgende tekst:

http://vtm.be/heb-je-een-vraag#volledig
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”