televisie zien op internet

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

ik heb eens de volgende vraag:

tegenwoordig zijn er internetabonnementen zoals scarlet vdsl waar je onbeperkt veel mag downloaden...
nu het volgende:

Ik heb thuis geen kabelaansluiting(tv) omdat ik weinig thuis ben,bestaan er geen websites waar ik een klein bedrag voor betaal bv en waar ik dan mee naar televise kan zien?
ik heb het dan wel over de commerciele zenders zoals vt4,kanaal2,vtm,tv1.....

het verbaast mij dat zoiets niet zou bestaan tegenwoordig,
maar als ik op google hierachter zoek,vind ik enkel maar buitenladse zenders enz....

iemand die meer info weet?

Bedankt
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Je had vroeger Zattoo waar VT4 en VijfTV op beschikbaar waren, maar de enige oplossingen zijn momenteel Yelo van Telenet en TV Overal van Belgacom.
Dat laatste zou eigenlijk precies zijn waar je naar op zoek bent, maar momenteel is het nog een test-fase en zijn niet alle zenders beschikbaar (vooral die commerciële zenders ontbreken nog).
Aangezien het een test is, is daar ook nog geen commercieel model voor beschikbaar, dus wie weet gaan we tegen begin volgend jaar enkel deze dienst (betalend) kunt afnemen zonder dat je de rest van Belgacom TV-infrastructuur nodig hebben?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er zou spoedig een TV-oplossing behoren te moeten komen via DVB-T (antenne) van Telenet ... heel misschien zal dat bruikbaar zijn. Al heb ik niet veel hoop op dat er een goedkoop "Teletenne-only" aanbieding zal zijn. Zie dat eerder als een extra optie voor bestaande klanten.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

voor € 126,00/jaar heb je TVVlaanderen via satelliet, desnoods te koppelen aan pc...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 25 keer

Zoiets bestaat ja.

http://iwatch.be/

Tenzij je absoluut "live" wilt kijken...
Modbreak:
Aanzet tot illegaal gedrag is niet toegelaten.
(De populairste vlaamse programma's kan je ook wel gratis terugvinden op usenet).
Laatst gewijzigd door TiTanium 09 nov 2011, 13:10, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: Modbreak + dubbel post samengevoegd.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

WalterB1 schreef:Er zou spoedig een TV-oplossing behoren te moeten komen via DVB-T (antenne) van Telenet ... heel misschien zal dat bruikbaar zijn. Al heb ik niet veel hoop op dat er een goedkoop "Teletenne-only" aanbieding zal zijn. Zie dat eerder als een extra optie voor bestaande klanten.
Die kans is klein, er zijn hier al heel wat woorden over gevloeid (zoek maar op dit forum eens op DVB-T). Er wordt vooral gesuggereerd dat Telenet licenties op een aantal van die frequenties heeft, om concurrentie te verhinderen hier gebruik van te maken.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is telenet niet verplicht iets te doen met die licentie? Zodat ze toch "iets" zullen moeten aanbieden, ook al is het een obscure dienst waar ze liever over gaan zwijgen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Telenet heeft met steun van de politiek andere kabelmaatschapijen kunnen opslokken(zie bv. INDI)
Ze hebben een 3G licentie kunnen aankopen zonder concreet plan er iets mee te doen.
Alhoewel de politiek beslist heeft dat DVB-T door een een derde moest worden uitgebaat ipv. Telenet of belgacom hebben ze er ook de feitelijke controle over verworven.
Wie gaat hen dan veplichten er iets mee te doen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Stroper schreef:Ze hebben een 3G licentie kunnen aankopen zonder concreet plan er iets mee te doen.
In tegenstelling tot de DVB-T licentie hangen aan de 3G licentie wel serieuse eisen aan vast hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”