Cable cutting

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@tommydnp

Inderdaad, flagrante stommiteit... :oops:
PS: via kodi-addon werkt GOplay gelukkig wel op behoorlijke manier...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

on4bam schreef:
raf1 schreef:Voor het tweede kwartaal op rij verloor Telenet 15.000 televisieklanten. De teller staat nu nog op 1,73 miljoen. Dat zijn er ruim 200.000 minder dan eind 2018.
Vraag is dan, waar zijn die abonnees naartoe?
Gewoon, geen TV meer.
Er staat namelijk "15K televisieklanten minder" en niet "15K klanten minder".
Dus er zijn 15K gezinnen die vinden dat de forse meerprijs voor TV het niet (meer) waard is, zeker als er prima streaming alternatieven zijn: van de zenders zelf (die inspelen op cable cutters) en van streaming platforms (waar er volop gewerkt aan een stimulans voor pirate-downloads door de versnippering).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

thomiwilli schreef:Een deel hiervan gaat naar TV Flow, of worden die niet onder 'cord cutters' gerekend?
Goede vraag, of Flow TV kijkers ook cord-cutters zijn...
Maar zoveel verschil zal het niet maken: als van de 150.000 televisieklanten, er 20.000 naar Flow gegaan zijn, dan zijn er toch nog 130.000 echte cordcutters?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Wat is de meerwaarde van flow TV?
Bijna 10€ extra per maand betalen om de zenders die sowieso overwegend gratis zijn in één app samen te vatten?
Sol Invictus!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dat noemt "gebruiksgemak", en mag daarom een beetje geld kosten... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Je kan ook opnemen (60 dagen).
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Hier LG smarttv met apps voor netflix, vtm, arte, npo (npo wel geoblock voor niet eigen progs).
Frans dvb-t aanbod is ook rechtstreeks te bekijken in de tv browser, sommige zaken geoblock.
VRT-NU kijk ik heel vaak, via de tv browser. Vier werkt ook in de tv-browser.
Genoeg te bekijken dus zonder bijkomende abonnementen.Eigenlijk heb ik ook nog een roku met veel gratis vooral Amerikaanse streamingapps maar dat start ik nooit meer op.
En AVS zet zijn regionaal journaal (eindelijk !) de dag zelf online, dat werkt dus ook in de tv browser.
Ik heb dus absoluut niet het gevoel iets te missen, zeker niet wat Vlaamse zenders betreft.

Update: gisterenavond ook eens rtbf getest (auvio), dat werkt ook in mijn tv browser. Er staan daar trouwens vrij veel films op die niet slecht zijn.
Laatst gewijzigd door fredo66 04 aug 2022, 10:18, in totaal 2 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 4 keer

Hier ook telenet digital tv buiten gegooid.
Alles op de Nvidia shield (Netflix, Disneyplus, Kodi, vrtnu app, auvio voor rtbf, vtm app voor de voetbal)

Voldoende voor ons hier.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Tip voor degenen die Kodi draaien: IPTV Manager
Zorgt voor een EPG van de streaming apps.

Ik heb dat zelf nog niet zo lang geleden ontdekt en is echt wat nog ontbrak, vond ik.

EDIT Voor de niet-kenners: EPG staat voor Elektronische Programma Gids
Laatst gewijzigd door Ernie 05 aug 2022, 12:24, in totaal 1 gewijzigd.
Heppie NY!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ernie schreef:Tip voor degenen die Kodi draaien: IPTV Manager
Zorgt voor een EPG van de streaming apps.

Ik heb dat zelf nog niet zo lang geleden ontdekt en is echt wat nog ontbrak, vond ik.
Leuk, Hiermee los je dan toch het zap-probleem grotendeels op.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Tenzij je graag zapt maar dat gaat, hier toch ondanks 100Mbit lijn, niet zo snel als je gewoon bent met andere manieren van kijken.

Hier wordt ook al langer veel gerichter gekeken sinds het gebruik van een mediacenter en de mogelijkheid om opnames lokaal op te slaan.
Dit was uiteraard nog in het analoge tijdperk.
Ook een tijd digitale TV gehad van een van de duopolisten maar ook buiten gegooid en de apps van onze nationale zenders ontdekt.

De ontbrekende schakel, hier toch, is die IPTV manager!
Da's voldoende TV.
Heppie NY!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ben zelf geen zapfan maar ik heb begrepen dat sommigen dat aanhalen als argument tegen streaming. Ik kijk inderdaad liever naar iets dat ik bewust heb gekozen dan te hopen dat er iets voorbijflitst dat niet al halfweg bezig is en me interesseert op dat moment.

Gisteren keek ik naar een aflevering van Koolputters en eentje van Als je eens wist. Wederom prachtige VRT-realisaties met de juiste toon en toch inhoudelijk sterk. Ik had ook een hele avond kunnen zappen in de hoop iets tegen te komen en 15 keer dezelfde reclame te zien.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Dizzy schreef:
Ik heb dat zelf nog niet zo lang geleden ontdekt en is echt wat nog ontbrak, vond ik.
Leuk, Hiermee los je dan toch het zap-probleem grotendeels op.
Leuk, Hiermee los je dan toch het zap-probleem grotendeels op.
Wanneer je hoofdzakelijk maar naar één of twee zenders kijkt stelt een "zap-probleem" zich sowieso niet.

Wat is trouwens een EPG? Ik vermoed een elektronische programma gids?
Laatst gewijzigd door ivob 05 aug 2022, 13:00, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Ik schreef dat, niet Dizzy... ;-)

Klopt dat je daarmee het zappen voor een stuk 'oplost' maar ik merk dat het vooral met persoonlijkheid/gewoonte heeft te maken hoe iemand TV kijkt en dan wel of niet (veel) zapt.
Het is idd wel zoals Dizzy zegt: de vertraging is een hindernis om te gaan streamen voor een deel van de TV kijkende mensheid.

Yep, EPG = Elektronische Programma Gids
Heppie NY!
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ernie schreef:Ik schreef dat, niet Dizzy... ;-)
:bang: Correct.
Regel te hoog gegrepen. Aangepast. :thumbs:
Klopt dat je daarmee het zappen voor een stuk 'oplost' maar ik merk dat het vooral met persoonlijkheid/gewoonte heeft te maken hoe iemand TV kijkt en dan wel of niet (veel) zapt.
Het is idd wel zoals Dizzy zegt: de vertraging is een hindernis om te gaan streamen voor een deel van de TV kijkende mensheid.

Yep, EPG = Elektronische Programma Gids
Ok. Goed gegokt dus. :-D
idd dan geen meerwaarde voor mijn persoonlijke kijkgewoonte.
Om te streamen start ik gewoon vanuit de EPG en klik daarna op mijn kijkkeuze.
Starten vanuit de app is voor mijn persoonlijkheid chaos.
Sol Invictus!
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Ik kijk vooraf in mijn krant of er die avond iets interessant is. Zoniet kijk ik desgewenst netflix of prime. Bovendien heb je online uitstekende programma gidsen.

Voor UK zenders o.m. radio times tv listings, voor hier online tv gidsen als die van tv totaal. Ik vind die top en makkelijk met smartphone consulteerbaar.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ernie schrijft ...streamen voor een deel van de TV kijkende mensheid...

Het overgrote deel van die mensheid heeft zelfs geen flauw benul dat streamen bestaat... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Mercurion
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2014, 14:16
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Dan ook maar even mijn cabelcuttingverhaal doen:

Tot ongeveer 2014 had ik internet, vaste telefoon en televisie via Proximus.

Toen Telenet 'Televisie met een kaartje' introduceerde, leek me dat wel interessant om op termijn de aparte decoder weg te kunnen doen. Met een eenmalige kost van 69 euro voor de CI+module, kaart en 50 euro voor de activering.

In 2018 uiteindelijk mijn abonnement bij Proximus aangepast. Enkel nog internet en mobiele telefoon. De vaste lijn werd opgezegd en de decoder werd ingeleverd. In mijn huidige Proximusabonnement zit trouwens nog steeds TV (Pickx) dat zowel in een browser werkt alsook via de app van Proximus. (sinds kort kan ik zelfs opnames maken terwijl dat voorheen enkel kon mits een maandelijkse, extra kost van 5 euro).

Mijn televisie is een 'smart tv' van de eerste generatie (2011) en al geruime tijd werkten de meegeleverde apps niet meer. Vooral de Youtube app werd gemist. Maar ik had dat opgelost via een Raspberry Pi + Kodi. Later heb ik dit vervangen door een kleine computer (type Intel NUC) met een Linux distributie erop waardoor ik veel makkelijker zelf kan bepalen welke software ik wil gebruiken alsook welke instellingen. Veel makkelijker dan met allerlei plug-ins te moeten werken. Dit icm. met een 'multimedia keyboard' (Logitech K400+)

Mijn Televisie-met-een-kaartje werd vooral gebruikt om gewoon televisie te kijken alsook om op te nemen op een externe USB-schijf. Werkte prima. Alleen jammer dat Telenet (bewust) slechts tot 48u informatie in de EPG beschikbaar stelt. Opnames kon ik onbeperkt bewaren en als ik schijfruimte te kort had, gewoon een andere schijf aansluiten om de opslagcapaciteit te vergroten.

Maar geleidelijk aan begon ik meer en meer gebruik te maken van websites zoals VRTnu, VTMgo, NPO, Auvio,... die allemaal prima werken in een browser. Soms kan je content gewoon downloaden (indien er geen DRM gebruikt werkt). Bij de RTBF kan ik gewoon films downloaden zonder te moeten streamen. En zelfs de audiotaal kan je kiezen (bij niet-franstalige films). Bij VTMgo is het allemaal DRM (denk ik toch) dus downloaden kan niet, 'opnemen' wel. Ik gebruik daarvoor een screen recorder (SimpleScreenRecorder).

In 2014 betaalde ik maandelijks 15,35 euro aan Telenet en vorige maand was dat intussen opgelopen tot 19,45 euro.
En intussen mijn abonnement bij Telenet beëindigd. En mijn CI+module en kaartje zijn gisteren verkocht.

Ik kan nog steeds 'televisie' kijken, opnemen,... maar met minder toestellen, kabels en heb de maandelijkse, vaste kosten een stukje verlaagd. Mijn kijkgedrag zal wellicht anders zijn dan velen. Series kijk ik al jaren niet meer. Ik kijk enkel nog 'gericht' televisie. VRT voor het informatieve (nieuws, docu's), RTBF voor docu's en films en VTM enkel voor films. De zenders van Goplay bieden niets aan wat mij interesseert zoals (nep-)reality,... en regionale televisie (bestaat dat nog) lijkt me vooral reclame te zijn en human interest dat mij niet aanspreekt. En zenders zoals Discovery, National Geographic, History Channel,... zijn jaren geleden ook al begonnen met 'reality tv'. Geen idee wat er trouwens met MTV is gebeurd: ooit stond de M voor Music maar nu?

Uiteraard zijn er ook de vele streamingdiensten zoals Netflix, Disney+, Amazon Prime,... maar series volg ik sowieso al niet en het huidige filmaanbod (RTBF, VTM, ARTE) is voor mij ruim voldoende. De Docu's die o.a. op Netflix beschikbaar zijn, zijn niet het type docu dat mij aanspreekt. Voor mij is dat nog steeds BBC4.

Helaas kan je BBC4 bij geen enkele Vlaamse televisieaanbieder verkrijgen. En via internet loop je tegen een geolock aan (tenzij je wil 'goochelen' met VPN). De enige manier om BBC4 te kunnen bekijken is via satelliet. Maar om voor 1 zender een schotelantenne op te stellen, kabel te trekken, vind ik wat teveel. Ik weet wel dat je via IPTV vaak wel BBC4 kan verkrijgen maar tot nu toe vind ik geen enkele, legale IPTV-aanbieder, enkel de gebruikelijke adverteerders die je 1000'den zenders aanbieden voor ongeveer 100 euro, al dan niet inclusief zo'n 'baksken' (vaak een SBC met Android)

Ik 'neem programma's, films,...' op, niet om een uitgebreide catalogus aan te leggen maar gewoon om zelf te kunnen bepalen wanneer ik dat programma wil bekijken. En nog een voordeel van 'uitgesteld' kijken is dat je veel minder reclame te zien krijgt t.o.v. live te kijken naar datzelfde programma. En mijn opnames bevatten geen reclame, zelfs niet bij VTMgo. (zo moeilijk is dat niet)

De meesten hun blikveld is wellicht beperkt tot de Vlaamse zenders maar het loont zeker de moeite om bv ook de franstalige zenders te bekijken (uiteraard is het dan wel handig om de franse taal te beheersen). Programma's zoals 'On n'est pas des pigeons', 'Tout s'explique', 'Les années bonheurs,...
Bij NPO is bijvoorbeeld 'Keuringsdienst van waarde' al heel lang een uitstekend consumentenprogramma waar je echt iets van opsteekt.

Ik ben vrijgezel dus moet ik enkel rekening houden met mezelf. Bij de meesten gezinnen is het toch vaak een combinatie van een traditioneel TV-abonnement aangevuld met één of meerdere streamingdiensten want iedereen wil natuurlijk iets anders zien.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ik ben momenteel geen vrijgezel maar heb blijkbaar wel het "geluk" dat de TV kijkgedrag voor het grootste deel kan gedeeld worden met de partner.
We hebben ook onze eigen tablet/laptop dus wanneer het kijkgedrag al eens verschilt heeft ieder zijn eigen medium, desnoods met oortjes.
Wij nemen helemaal niets op.
Nieuws en duiding kijken we de dag zelf dus dat is via streaming altijd beschikbaar.
De series en films die onze interesse wegdragen staan ook lang genoeg online (en worden zelfs meer herhaald dan ons lief is) om ze helemaal uit te kijken. Streaming laat meestal zelfs toe dat series vanaf de eerste aflevering al volledig aangeboden worden en dus kunnen bekeken worden wanneer het ons past ipv zoals bij lineaire TV wekelijks op een vast tijdstip alles beetje bij beetje aangeleverd te krijgen.

In de praktijk komt het er dus hoofdzakelijk op neer dat we voor het nieuws beroep doen op VRT 1 en voor duiding, docu en series canvas.
Een TV-waardige film op Canvas en VTM en bioscoopwaardige films op het medium waarvoor ze gemaakt zijn. Ik zou bv. niet ten volle kunnen genieten van Dune, 1917, Dunkirk, Tenet, .... eigenlijk bijna alle films van C. Nolan, op een TV-scherm.
Deze laatste zijn wel in de herhaling (om echt alle details mee te hebben) op een TV-scherm te bekijken.
"Praatfilms" (genre the king's speech, Darkest hour) kan ik evengoed op een TV scherm bekijken (persoonlijke mening).
Sol Invictus!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Mercurion schrijft ...Maar om voor 1 zender een schotelantenne op te stellen...

Het satelliet-signaal van Astra 2 komt sinds enige tijd "snoeihard" binnen hier, waardoor goede ontvangst met een kleine schotel (45 of 65 cm) mogelijk is. Interessant misschien om weten... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Da's al vele jaren Wied, eigenlijk nooit anders geweten :-D
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mercurion schreef:De enige manier om BBC4 te kunnen bekijken is via satelliet. Maar om voor 1 zender een schotelantenne op te stellen, kabel te trekken, vind ik wat teveel.
Als je voor die ene zender moet investeren in een nieuwe schotelinstallatie is het inderdaad wat veel, ook al omdat het een medium is waar van de ene op de andere dag zenders kunnen wijzigen, verschuiven, een codering kunnen krijgen, enz...
Maar er zijn op 2dehands en Marktplaats tegenwoordig wel slagen te doen. Voor bijna geen geld of soms zelfs gratis worden installaties vaak van de hand gedaan, gewoon omdat ze snel weg moeten of omdat er geen interesse meer voor is (vaak omwille van de shift naar illegale IPTV).
toxictooms
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2017, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 3 keer

Koop een goede mediaspeler bv Nvidea shield TV, zet daarop Kodi en I.P.. en je hebt alles wat je hart verlangt
Mercurion
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jan 2014, 14:16
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Flippi schreef:Maar er zijn op 2dehands en Marktplaats tegenwoordig wel slagen te doen. Voor bijna geen geld of soms zelfs gratis worden installaties vaak van de hand gedaan, gewoon omdat ze snel weg moeten of omdat er geen interesse meer voor is (vaak omwille van de shift naar illegale IPTV).
Da's waar, al is de kostprijs niet direct het 'probleem', eerder het 'gedoe' om een schotelantenne te installeren, kabels te trekken naar binnen,... Maar ik sluit nog steeds niet uit dat ik dat in de toekomst alsnog zou doen. Ik moet gewoon nog ff uitzoeken of er nog andere, interessante kanalen zijn (FTA). Voorlopig staat het niet bovenaan mijn ToDo-lijstje.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://www.freesat.co.uk/tv-guide

Dit kan je op weg helpen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Als je een actief Disney+-abonnement hebt, wordt vanaf de eerste betaaldatum de nieuwe jaarlijkse prijs van 89,90 € in rekening gebracht voor je Disney+
Bye bye Disney
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier ook bye bye Disney. 2 jaar geleden was het nog maar 59,99 EUR per jaar. Dat is een verhoging van 50% en dan hoef het niet meer.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Nog een paar weken en ik word ook cable cutter, proximus volledig weg en naar vast internet van Mobile Vikings (proximus infrastructuur) Dan ga ik ook wat streamen van Vrt , vtm en Goplay via enkele tips hier gelezen met kodi enzo, ook al een chromecast gekocht... dus zal een stukje goedkoper worden. :beerchug:
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

ivob schreef: Een TV-waardige film op Canvas en VTM en bioscoopwaardige films op het medium waarvoor ze gemaakt zijn. Ik zou bv. niet ten volle kunnen genieten van Dune, 1917, Dunkirk, Tenet, .... eigenlijk bijna alle films van C. Nolan, op een TV-scherm.
Deze laatste zijn wel in de herhaling (om echt alle details mee te hebben) op een TV-scherm te bekijken.
Dat wil dan gewoon zeggen dat je niet de juiste tv en audio installatie hebt …
Op een laptoppeke met een oortje in komt dit idd niet tot zijn recht :lol:
Eejnor
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2022, 11:45
Bedankt: 1 keer

Hier ook al een tijdje geen digitv meer.

Ik gebruik ook al een tijdje GCGTV en de apps van vrtnu, vtmgo, ...

Nu kwam ik op Tivimate uit en daar kan je de streams (m3u) + EPG samen invoegen, zo heb je een mooi overzicht van alle zenders bij elkaar. Of dat zou toch moeten :bang:

Blijkbaar is het niet zo makkelijk om een werkende EPG te vinden voor de BE zenders.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft om dat allemaal mooi werkend te krijgen? Of installeren jullie allemaal kodi + addons?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Inderdaad, kodi addon met PVR simple client:

https://www.kodi-guide.com/pvr-iptv-sim ... odi-addon/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Eejnor
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2022, 11:45
Bedankt: 1 keer

Ik ben er dan ook maar aan begonnen. Ik gebruik niet de simple client, maar

https://github.com/add-ons/service.iptv.manager

Werkt voortreffelijk, en van Belgische bodem :-)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ik gebruik IPTV manager i.c.m. simple client, werkt prima :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Wat zou ik het best gebruiken om kabel buiten te gooien en toch nog vlot naar tv te kijken. Bv fox tv vtm play zenders kanaalz
toxictooms
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2017, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 3 keer

glda19 schreef: 28 jul 2022, 15:22 Wie gebruikt er iets anders dan de Google Chroomcast.
Maar hoe weet je nu welke programma's er spelen op tv bv VRT VTM,
Of gebruiken jullie iptv?
Ik kijk alles op mijn nvidea shield tv.
Kodi, iptv,F1, PPV events, flow app...
Werkt hier perfect
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

iptv,ppv???
toxictooms
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2017, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 3 keer

glda19 schreef: 19 okt 2022, 20:07iptv,ppv???
PPV= betaalende live events, bv UFC,glory kickboxing,...

IPTV= internet protocol tv, meestal illegaal :-D maar heeft werkelijk alles van zenders,sport,films, series...
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

welke iptv heb je
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Even een kleine “opmerking”.

Gelieve geen zaken te bespreken die niet toelaatbaar zijn.

VRT nu en vtm go zijn gratis via app of chromcast :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

glda19 schreef: 19 okt 2022, 21:35 welke iptv heb je
Ik heb géén IPTV abonnement, maar ik zie wel altijd (embedded, niet tegengehouden door PiHole) reclame op bepaalde piratenwebsites.
Hoor eens rond bij collega's, je zal versteld staan :).

ISP's weten dat ook: het volume dat je verbruikt via IPTV (meestal 1080p of 4K) is gigantisch. Een collega nam een ander abonnement (om meer data te hebben) en heeft zijn ISP-tv-abo opgezegd.

En vergis u niet: gewoon in het Nederlands, met een helpdesk en al :).
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”