Discovery+ België

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Officieel is het er nog niet, maar door de EU-regels kan je wel alle content op het platform in België bekijken (eens je een account/abonnement) hebt in elk EU land waaronder België.

Bij Videoland is dit makkelijk: officieel alleen beschikbaar in Nederland, maar je kan perfect de app downloaden en met Paypal je abonnement betalen.

Bij Discovery+ is dit anders: de app is alleen in de Nederlandse (en een handvol andere EU landen) te downloaden, en als betaal methode worden alleen iDeal en Nederlandse kredietkaarten geaccepteerd. Ze doen er dus álles aan om extra gebruikers weg te laten, geen flauw idee waarom.

Iemand een manier om het werkend te krijgen in België op een smart tv? Relatief gebruiksvriendelijk (zonder laptop aan de tv te moeten hangen, maar wel met een app of AirPlay)?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik vraag het me ook af.
Ik heb al verschillende pogingen gedaan, maar tot op heden zonder succes...

Videoland lijkt enkel de RTL zenders aan te bieden, is dat correct?
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

cadsite schreef:Videoland lijkt enkel de RTL zenders aan te bieden, is dat correct?
Is een beetje de Streamz van Nederland, en eigendom van RTL. Los van enkele RTL programma's maken ze ook eigen Videoland Originals en hebben ze deals met internationale studio's als MTV, ABC, ... Het hele aanbod kan je hier bekijken.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik volg graag gold rush en deadliest catch en gold rush heb ik deels legaal gekeken toen de truc met men creditcard het nog deed en deels illegaal. Deadliest catch kijk ik nu via amazon.com per aflevering. Kost meer maar ik vind het altijd fijn om naar te kijken.
Heb wel een adres in Amerika moeten ingeven om uberhaupt te kunnen kijken via amazon.com maar een hotel opzoeken op internet en dat probleem is opgelost :lol:
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

videoland wordt deels niet meer nodig vanaf mei, Streamz gaat content van videoland ook aanbieden en extra films en series van HBO Max.
maar dit heeft uiteraard niks met discovery+ te maken.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

De app kan je, op ios in elk geval, gewoon downloaden door in je settings je land even op NL te plaatsen

Mijn Visa van Beobank werkt in elk geval ook om te betalen bij Discovery. Ik kijk hiermee al geruime tijd naar discovery vanuit be. Gewoon met de ipad casten naar de chromecast.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

sander19 schreef:De app kan je, op ios in elk geval, gewoon downloaden door in je settings je land even op NL te plaatsen

Mijn Visa van Beobank werkt in elk geval ook om te betalen bij Discovery. Ik kijk hiermee al geruime tijd naar discovery vanuit be. Gewoon met de ipad casten naar de chromecast.
Werkt hier niet (MasterCard).

Ik heb gisteren een Nederlandse Apple ID aangemaakt om zo de app te downloaden en via “in app purchase” de betaal restrictie per land te vermijden. Helaas kon ik m’n MasterCard/PayPal ook nu niet koppelen aan m’n nieuwe Apple ID omdat “je alleen Nederlandse betaalmethodes/Paypal accounts kan koppelen met dit Nederlandse Apple ID”. Hele nieuwe Paypal maken zou misschien mogelijk zijn, eventueel is testen. Wat een gedoe.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Juist, een heel gedoe, ondanks vrij verkeer van goederen en diensten in de EU...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik kan ook niet abboneren met revolut zelfs niet met een vpn op Nederland.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

wied schreef:Juist, een heel gedoe, ondanks vrij verkeer van goederen en diensten in de EU...
Ongelooflijk.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het is idd echt belachelijk. Ondertussen betaal ik 3 dollar per aflevering uit noodzaak :lol:

Ook wel raar je kan je gift card balance loaden met een Belgisch adres op amazon.com maar voor te kijken naar afleveringen van discovery via primevideo heb je een Amerikaans adres nodig.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Antwoord van Discovery Plus klantenservice:

Dank je voor je bericht. Wij hebben helaas geen jaartal of datum wanneer dit mogelijk zal zijn. We doen ons best dit zo snel mogelijk te maken, maar kunnen geen tijdsindicatie geven. Vorig jaar is er gezegd dat we er alles aan doen om in 2020 beschikbaar te zijn in België, maar helaas was dat niet mogelijk door reden buiten onze invloed. Sorry voor het ongemak.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Met andere woorden het kan nog jaren duren :evil:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zou Telenet of Proximus daar voor niks tussenzitten?
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

lithion schreef:Zou Telenet of Proximus daar voor niks tussenzitten?
heeft allemaal met rechten te maken, telenet is hetzelfde als Ziggo in Nederland en daar bestaat het wel,
het probleem kan ook zijn dat ze in belgie 2 verschillende apps moeten maken, een Vlaamse en een franse voor alle in Vlaanderen en Wallonië lopende series waar ze rechten voor hebben in belgie.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ging hier zonder probleem, de discovery+ apk gedownload, land in de app op Nederland gezet, account gemaakt in de app en betaald via Google play store.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

master-magic schreef:
lithion schreef:Zou Telenet of Proximus daar voor niks tussenzitten?
heeft allemaal met rechten te maken,
Discovery+ is toch eigenaar van z'n eigen programma's?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja maar ze verkopen toch aan Proximus en telenet
thomiwilli schreef:
master-magic schreef:
lithion schreef:Zou Telenet of Proximus daar voor niks tussenzitten?
heeft allemaal met rechten te maken,
Discovery+ is toch eigenaar van z'n eigen programma's?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja dat is zeker waar.

Maar ik denk dat het niet anders kan dan met rechten te maken hebben alhoewel het hun eigen streamingsdienst is.

Wat een ouderwets systeem alsof wij ondergeschikt zijn aan Nederland. Disney was daar ook veel sneller.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

EU zou een gefaseerde uitrol van zo'n wereldwijde diensten moeten verbieden in Europa.

Een Netflix, Disney of Amazon zal het niet riskeren om de grootste vrije markt ter wereld links te laten liggen. Lanceer in hele EU of niet.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Afschaffen van grenzen op de grond is niet hetzelfde als deze in de lucht, maw voor de telecombedrijven gelden deze regels niet!
Verdeel en heers dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

wied schreef:Afschaffen van grenzen op de grond is niet hetzelfde als deze in de lucht, maw voor de telecombedrijven gelden deze regels niet!
Verdeel en heers dus...
Op de grond zijn die grenzen er ook nog altijd hoor.
Probeer maar eens een auto of caravan in het buitenland te kopen en hier in te schrijven. :bang:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Tja, die hele EU lijkt veeleer een wassen neus, of een reus op lemen voeten :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

boonpwnz schreef:Ja dat is zeker waar.

Maar ik denk dat het niet anders kan dan met rechten te maken hebben alhoewel het hun eigen streamingsdienst is.

Wat een ouderwets systeem alsof wij ondergeschikt zijn aan Nederland. Disney was daar ook veel sneller.
rechten voor tv en voor internet zijn niet hetzelfde en moet apart geregeld worden, ook al zijn ze er baas over, voor elk land moeten er uitzendregels verzorgt worden omdat elk land ook niet hetzelfde uitzend.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat zeg ik niet.

Maar in Nederland werd discovery plus toen dplay nog geïntroduceerd februari 2019

Moeten uitzendrechten dan echt al meer dan 2 jaar duren?
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

boonpwnz schreef:Dat zeg ik niet.

Maar in Nederland werd discovery plus toen dplay nog geïntroduceerd februari 2019

Moeten uitzendrechten dan echt al meer dan 2 jaar duren?
Als ge die rechten 2x (NL & FR) moet heronderhandelen kan het duurder uitkomen voor een kleinere markt, waarna de investeringen in deze kleine markt wat achteruit geschroefd worden.

En er komt veel bij kijken bij zo’n rechten.
Ondertiteling = rechten voor die ondertiteling
Dub = NL dub + Vlaamse dub + Franse en/of Waalse dub => tot 4x heronderhandelen
Contracten met alle tv aanbieders
Enz.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het zou ook kunnen dat Telenet moeilijk doet.
Bij de laatste onderhandelingen om Discovery op de kabel te mogen uitzenden, heeft Telenet ermee gedrijgt om de Discovery zenders niet meer door te geven als ze de prijs niet lieten zakken.
Uiteindelijk zijn ze toch tot een overeenkomst gekomen.
Het zou dus goed kunnen dat in de overeenkomst staat dat Discovery niet met een eigen storingsdienst mag starten zolang de overeenkomst loopt.


Trouwens heeft Discovery verschillende satelliet zenders in de lucht, die FTA diezelfde programma's uitzenden. Wel zonder nl ondertitels, maar die heb je niet altijd nodig.

Mvg
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

edwin.d schreef:Trouwens heeft Discovery verschillende satelliet zenders in de lucht, die FTA diezelfde programma's uitzenden. Wel zonder nl ondertitels, maar die heb je niet altijd nodig.

Mvg
niet iedereen kan en wil een satelliet schotel aan zijn muur hangen,
en telenet heeft ook een belang bij Discovery dacht ik, zou het eens moeten opzoeken,
en die vrije Discovery zenders zijn enkel bedoeld voor het land waar ze uitzenden, zoals de UK waar de ontvangst beperkt is vanaf een bepaalde plaats, we liggen in belgie nog goed in die ontvangst afbakening doordat ze niet perfect kunnen afbakenen doordat de uk uitgerekt is.
Duitse Discovery D Max is gedubd, wordt je ook op den duur beu :P
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Als TLC gewoon in TV Flow (van Telenet) had gezeten, was er geen probleem. Desnoods een TV Flow+ met meer internationale zenders, maar ik wil die TV Box buiten.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb geen probleem met betalen voor discovery channel maar dan moet het recente afleveringen geven en dat is tot dusver niet het geval bij Orange/proximus/scarlet/telenet.

Dus ik wil gerust voor discovery+ betalen maar niet voor al die herhalingen etc...
Dat is ook de reden waarom ik nu 3 dollar per aflevering betaal maar echt goedkoop kan je dat niet noemen :bang:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Vanwege veiligheid vpn aangeschaft en nu kon ik wel de betaalmethode aanpassen naar revolut ideal en dat lukte. :banana:
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

warner heeft dscovery overgenomen, misschien dat daarom is dat het niet in belgie komt, telenet heeft banden met Warner ;)
dat is ook HBO max enz.
AT&T en Discovery zijn een definitieve overeenkomst aangegaan om WarnerMedia's premium entertainment, sport en nieuws te combineren met Discovery's toonaangevende non-fictie en internationale entertainment- en sportactiviteiten.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

boonpwnz schreef:Vanwege veiligheid vpn aangeschaft en nu kon ik wel de betaalmethode aanpassen naar revolut ideal en dat lukte. :banana:
Ik heb geen ervaring met Revolut, maar is dat geen gedoe om speciaal voor een Discovery+ account een rekening bij Revolut te openen of hoe gaat dat?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Deze deal wijst op wat er al gezegd is in de topic over de doodgeboren baby genaamd Streamz. De groten groeperen zich om tegen elkaar te kunnen uitmaken wie de markt grotendeels zal beheersen, er is maw geen plaats voor kleine spelers. Ik denk dat er nog meer van dergelijke fusies gaan komen tot je met een handvol grote spelers bent. Het is een miljardenbusiness over een wereldwijde markt.

Het was al een teken aan de wand dat er geen termijn op de deal met HBO werd geplakt, nu is het nog duidelijker waarom. Ik denk dat ze bij Streamz al aan het uitrekenen zijn hoeveel ze nog voor de inboedel kunnen krijgen voor ze zelf de stekker eruit moeten trekken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef: er is maw geen plaats voor kleine spelers.
Toch wel, maar dan moet je met een andere meerwaarde komen dan 'volume'.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar CineMember en MyLum, dat zijn ook kleine spelers, kosten redelijk wat, maar hun aanbod is gewoon helemaal anders.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Die mikken inderdaad op een totaal andere markt. Hun kosten zijn dan ook lager en de concurrentie wat minder. Uiteindelijk zal echter ook op die markt een uitzuivering komen of fusies.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Flippi schreef: Ik heb geen ervaring met Revolut, maar is dat geen gedoe om speciaal voor een Discovery+ account een rekening bij Revolut te openen of hoe gaat dat?
Ik heb revolut omdat ik geen kredietkaart wou maar wel de meeste voordelen ervan en dat kan via revolut. Bv sommige abbonementen op dingen betaal ik via revolut.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

boonpwnz schreef:Vanwege veiligheid vpn aangeschaft en nu kon ik wel de betaalmethode aanpassen naar revolut ideal en dat lukte. :banana:
Top! Ook is proberen.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

ook = proberen?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

spellen ≠ spelen
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”