TV Vlaanderen - APP TV

streulma
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: TV Vlaanderen - APP TV

Berichtdoor streulma » 2 weken 2 dagen 17 uur geleden (15 Nov 2020, 20:21)

Perfect!

ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 32 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor ToMiKoN » 1 week 5 dagen 17 uur geleden (19 Nov 2020, 21:02)

Ik zou deze nemen bij Love Duo er vervanging van Love Trio. Di lijkt me flexibeler dan Orange V?
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 5 32 Gb
Home: Orange Internet + TV 100/10 Mbit

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 150 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer

Berichtdoor Vaganzza » 1 week 5 dagen 17 uur geleden (19 Nov 2020, 21:05)

Zijn ze eigenlijk al bezig met een Apple TV app? Dat houdt me echt tegen om over te stappen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO

Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer

Berichtdoor Jelly » 1 week 5 dagen 6 uur geleden (20 Nov 2020, 08:11)

De Apple tv app is volgens de klantendienst in ontwikkeling.

Ik gebruik het nu al een drietal maanden op een Nvidia shield (android tv). De werking is stabiel en de aanwezige functies werken correct. Opnames wordt nog aan gewerkt maar je kan wel programma’s opnieuw opvragen of van begin herstarten.

Meest teleurstellende is echter de kwaliteit van de stream. Deze is slechts een 4 mbit en 720p.

Maar al bij al tevreden klant en deze week overgeschakeld van proximus met tv naar edpnet met de tv vlaanderen app.
Everything that has a beginning has an end.

jutuiz
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer

Berichtdoor jutuiz » 1 week 5 dagen 2 uur geleden (20 Nov 2020, 11:33)

petrol242 schreef:Mijn bedenkingen voorafgaand te abonneren :
* Ik ben in een vorig leven lang sat gebruiker geweest bij TVV en ik heb er nog steeds een beetje een wrang gevoel bij over hoe ze hun klanten behandelden, vooral naar betalingen en abonnementen toe.
* Ook het decriptie debacle ben ik nog niet vergeten.
* Het aanbod lijkt alleszins aantrekkelijk gezien ik al jaren bij Edpnet ben en afhankelijk ben van één of andere TV-aanbieder en dan kwam ik al snel bij Telenet uit die ik eigenlijk liever kwijt dan rijk ben.
* Ik lees hier dat er ook zich toch wel wat (hopelijk tijdelijke) kinderziekten voordoen.
* Op de website staat te lezen dat online betalingen kunnen via paypal, credit card en bancontact tot je jezelf wil abonneren en op een domiciliëring stoot. En laat nu net dat zijn waar ik mij zorgen over maak, gezien de problemen in het verleden. De maandelijkse opzeg gaat problemen geven! Als men daar echt een domiciliëring wil doordrukken blijft mijn scepsis dus.

Mochten ze de app betalend maken via paypal teken ik in. Ze hebben echt mijn bankrekeningnummer niet nodig om mij (terug) klant te maken.

Ik kan hier toch wel even bevestigen. Ik heb in mei een satteliet abonnement gesloten dat ik binnen de opzegperiode heb opgezegd. Om daarna op App-tv over te gaan. We zijn nu een half jaar en 20 mails verder en er bougeert niets. Die klantendienst dat is.... als ik me beleefd uitdruk een groep mensen die ...mekaar werk aan het geven zijn. Ik kan dat niet anders omschrijven, want veel dienst of veel klant is er daar niet aan.

Zodra ik een alternatief heb. Bye bye TV Vlaanderen.

ToMiKoN
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor ToMiKoN » 1 week 4 dagen 18 uur geleden (20 Nov 2020, 19:35)

Jelly schreef:De Apple tv app is volgens de klantendienst in ontwikkeling.

Ik gebruik het nu al een drietal maanden op een Nvidia shield (android tv). De werking is stabiel en de aanwezige functies werken correct. Opnames wordt nog aan gewerkt maar je kan wel programma’s opnieuw opvragen of van begin herstarten.

Meest teleurstellende is echter de kwaliteit van de stream. Deze is slechts een 4 mbit en 720p.

Maar al bij al tevreden klant en deze week overgeschakeld van proximus met tv naar edpnet met de tv vlaanderen app.

Mijn eerste indruk:
- Deze middag aangevraagd via de website en direct kunnen tv kijken! Domiciliering moeten ingeven, maar dat ging vlot.
- Ik kijk via een Android TV Xiaomi Mi Box S en dat werkt zonder problemen! Echt goede eerste indruk! Alles is misschien minder gelikt dan een decoder, maar werkt wel snel en streams zijn snel geladen!
- Op mijn iPhone, iPad en MacBook Air werkt ook alles prima!
- Alle 6 Eleven sport kanalen staan bij mijn App TV Basic abonnement. Ik kan dus Belgisch voetbal kijken! Dus dit alles voor 15 euro is dat allemaal wel goedkoop! :beerchug:

Nu 30 dagen testen en dan valt de beslissing! :-)

Belgissschenaap
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor Belgissschenaap » 6 dagen 7 uur 27 minuten geleden (26 Nov 2020, 06:53)

Dag iedereen

Weet er iemand iets meer over hoe TVV deze streams aanbiedt?
Hosten zij zelf? Maken ze gebruik van AWS? Of van welke hostingservice maken ze gebruik?

We hebben hier namelijk last van haperende streams terwijl er nog voldoende bandbreedte beschikbaar is. (Kan ik zien door verbruik live te monitoren)

Gisterenavond (25/11) was het nog erger en dit komt overeen met AWS die moeilijkheden had. Vandaar mijn vermoeden dat TVV AWS gebruikt.

(Heb dit ook gepolst bij klantendienst, maar deze zijn bijzonder traag. Ik zal jullie een update geven in het geval ze mij toch een duidelijk antwoord geven)

-EDIT 26/11 14u:
De helpdesk van TV Vlaanderen heeft geen idee op wat hun services draaien. Of dit AWS of iets anders is.
Advies van helpdesk: Kijken of er vanavond nog problemen zijn en zo niet, dan weten we het antwoord.

MVG
Milan

RhinoBE
Starter
Starter

Berichtdoor RhinoBE » 4 dagen 15 uur 45 minuten geleden (27 Nov 2020, 22:35)

Mijn algemene eerste indrukken zijn positief. Applicatie op Android TV en Android zelf werken voortreffelijk.

Voordelen
- goedkoop
- overal tv kijken
- switchen van kanaal gaat vlot maar op Android TV moet je wel een menu openen.
- Replay tv

Nadelen
- streams lijken mij lagere kwaliteit 720 /4mbit.
- framerate lijkt mij aan de lage kant als je kabel tv gewoon bent. De vloeiendheid is er niet. Iemand die dat ook opmerkt?
- kleuren zijn precies niet helemaal wat het moet zijn. Het voelt wat flets en overbelicht aan. Zeker op mijn plasma tv is dat zichtbaar. Iemand ook deze indruk? Heeft vermoedelijk te maken met kwaliteit van de stream
- doorspelen of pauzeren niet mogelijk, zeker bij VTM kanalen.... . Komt daar nog verandering in denken jullie?

Ik overweeg net zoals tomikon om love duo te nemen. Ik ben die digibox zo moe als koude pap.

Jammer dat Proximus zo duur is, hun IPTV is ook zéér goed vind ik.

lithion
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Berichtdoor lithion » 4 dagen 15 uur 21 minuten geleden (27 Nov 2020, 22:59)

Belgissschenaap schreef:Weet er iemand iets meer over hoe TVV deze streams aanbiedt?
Hosten zij zelf? Maken ze gebruik van AWS? Of van welke hostingservice maken ze gebruik?

De data wordt gehaald bij tvvvideolive.solocoo.tv en een tracert gaat richting leaseweb

Code: Selecteer alles

traceroute to tvvvideolive.solocoo.tv (185.24.175.1), 64 hops max, 52 byte packets
 1  mymodem (192.168.1.1)  2.381 ms  3.934 ms  38.664 ms
 2  1.224-247-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be (81.247.224.1)  50.984 ms  165.930 ms  218.963 ms
 3  lag-58-100.iarmar4.isp.proximus.be (91.183.244.18)  57.534 ms  33.592 ms  12.249 ms
 4  lag-15-1000.ibrmar5.isp.proximus.be (91.183.246.182)  52.163 ms  19.184 ms  40.737 ms
 5  brx-b1-link.telia.net (62.115.40.121)  66.359 ms  16.669 ms  20.459 ms
 6  adm-bb4-link.telia.net (62.115.116.190)  55.047 ms  61.300 ms
    adm-bb3-link.telia.net (62.115.116.188)  62.577 ms
 7  adm-b6-link.telia.net (62.115.116.125)  39.223 ms
    adm-b6-link.telia.net (62.115.117.115)  72.621 ms  65.945 ms
 8  leaseweb-ic-308104-adm-b3.c.telia.net (62.115.48.210)  32.993 ms  112.239 ms  68.802 ms
 9  * * *

RhinoBE
Starter
Starter

Berichtdoor RhinoBE » 4 dagen 2 uur 13 minuten geleden (28 Nov 2020, 12:07)

Solocoo is van het Nederlandse bedrijf Stream Group. Dit bedrijf is eigendom van het Luxemburgse bedrijf M7 Group. Als ik snel even Google.

ToMiKoN
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor ToMiKoN » 18 uur 3 minuten 27 seconden geleden (01 Dec 2020, 20:17)

RhinoBE schreef:Mijn algemene eerste indrukken zijn positief. Applicatie op Android TV en Android zelf werken voortreffelijk.

Voordelen
- goedkoop
- overal tv kijken
- switchen van kanaal gaat vlot maar op Android TV moet je wel een menu openen.
- Replay tv

Nadelen
- streams lijken mij lagere kwaliteit 720 /4mbit.
- framerate lijkt mij aan de lage kant als je kabel tv gewoon bent. De vloeiendheid is er niet. Iemand die dat ook opmerkt?
- kleuren zijn precies niet helemaal wat het moet zijn. Het voelt wat flets en overbelicht aan. Zeker op mijn plasma tv is dat zichtbaar. Iemand ook deze indruk? Heeft vermoedelijk te maken met kwaliteit van de stream
- doorspelen of pauzeren niet mogelijk, zeker bij VTM kanalen.... . Komt daar nog verandering in denken jullie?

Ik overweeg net zoals tomikon om love duo te nemen. Ik ben die digibox zo moe als koude pap.

Jammer dat Proximus zo duur is, hun IPTV is ook zéér goed vind ik.

Ik kan me grotendeels aansluiten bij je!

Ik heb wel nog enkele opmerkingen:
- Zenders zijn niet live te pauzeren. Dit is erg onhandig als je kinderen in huis hebt!
- kwaliteit is op sommige kanalen minder dan HD.
- In de AndroidTV app mis ik het zappen met cijfers, + en - om snel te zappen tussen zenders

Verder merk ik dat het inderdaad Nederlandse streams zijn. Op sommige zenders krijg je de Nederlandse reclame ipv de Vlaamse. Geen probleem, maar toch een schoonheidsfoutje.

Ik heb het abonnement van 15 euro en kan idnerdaad zonder problemen naar het Belgisch voetbal kijken! Erg mooi voor deze prijs!

Terug naar “Andere: DVB-T, TV over Internet (Bhaalu, Stievie, Yelo, ...), TV algemeen, ...”