Netflix stopt betaling via Google Play

kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Netflix stopt betaling via Google Play

Berichtdoor kurtcockaert » 1 week 1 dag 10 uur geleden (02 Dec 2019, 09:53)

Ik kreeg een mail met de melding dat Netflix alle actieve betalingen via Google Play zal stoppen. Nog iemand deze mail gekregen?

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 271 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer

Re: Netflix stopt betaling via Google Play

Berichtdoor Tomby » 1 week 1 dag 10 uur geleden (02 Dec 2019, 09:58)

Yep, hier ook. Zie ook : viewtopic.php?f=94&t=56441&start=40#p805422 . EDIT: zie nu pas dat die post daar ook van jou was :P.

Wel zonde, maar het was te verwachten dat we vroeg of laat prijs gingen hebben.
Afbeelding

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 134 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Berichtdoor Vaganzza » 1 week 1 dag 10 uur geleden (02 Dec 2019, 10:16)

Ik heb die mail ook gekregen, ging er sebiet een topic over aanmaken... :wink:

Spijtig, nu ga ik even bekijken wat ik met die ene Orange prepaid kaart voor in de auto ga doen...
Telefonie, Internet & TV: Orange Internet & TV
GSM: Arend + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Berichtdoor bartman » 1 week 1 dag 1 uur geleden (02 Dec 2019, 19:06)

Ik snap het niet goed. Betaling gaat niet meer lukken via google play in de toekomst? Ik heb er niets over gehad. Er gaat iedere maand 13,99 af van mijn orange belkrediet. De laatste betaling was 30/11. En dit.staat er verder :

Maandabonnement ‐ De volgende betaling wordt automatisch in rekening gebracht op 30 dec. 2019

Totaal: €13.99 per maand(Inclusief €2.43 Btw)

Betaalmethode:Orange

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 134 keer
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer

Berichtdoor Vaganzza » 1 week 1 dag 15 minuten geleden (02 Dec 2019, 20:27)

Bij mij staat er in mijn Google Play account ook dat het op 28/12 wordt verlengd. Wat moet ik nu geloven? :wink:
Telefonie, Internet & TV: Orange Internet & TV
GSM: Arend + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone SE 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Tomby » 1 week 1 dag 7 minuten geleden (02 Dec 2019, 20:36)

Zou het kunnen dat ze op 1 januari stoppen, en iedereen dus een mail krijgt net na zijn laatste Google Play renewal ? Dan zou het wel zo moeten zijn dat bij @kurtcockaert en @Vaganzza hun abonnement ook van de 1ste of de 2de van de maand lopen.

EDIT: hmm, op mijn Google Play account zie ik ook staan dat mijn volgende renewal op 2 januari 2020 is... Maar als Netflix op 1 januari stopt met Google Play, is het goed mogelijk dat ook dan pas alle renewals geannuleerd worden. Zal sowieso afwachten en zien wat er gebeurt op 2 januari. Ik zal het wel rap genoeg horen van mijn Netflix verslaafde echtgenote als het ineens niet meer werkt :D.

EDIT2: ik zie overigens nu op Google Play bij Payment Methods "Unavailable" staan onder Orange. Dat is dus niet eens gerelateerd aan Netflix... @bartman : waar zie jij trouwens die betalingsinfo staan die je hierboven postte ? Want dat is een verwoording/formattering die ik nog nergens tegengekomen ben.
Afbeelding

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Re: RE: Re: Netflix stopt betaling via Google Play

Berichtdoor bartman » 1 week 23 uur 40 minuten geleden (02 Dec 2019, 21:03)

Tomby schreef:Zou het kunnen dat ze op 1 januari stoppen, en iedereen dus een mail krijgt net na zijn laatste Google Play renewal ? Dan zou het wel zo moeten zijn dat bij @kurtcockaert en @Vaganzza hun abonnement ook van de 1ste of de 2de van de maand lopen.

EDIT: hmm, op mijn Google Play account zie ik ook staan dat mijn volgende renewal op 2 januari 2020 is... Maar als Netflix op 1 januari stopt met Google Play, is het goed mogelijk dat ook dan pas alle renewals geannuleerd worden. Zal sowieso afwachten en zien wat er gebeurt op 2 januari. Ik zal het wel rap genoeg horen van mijn Netflix verslaafde echtgenote als het ineens niet meer werkt :D.

EDIT2: ik zie overigens nu op Google Play bij Payment Methods "Unavailable" staan onder Orange. Dat is dus niet eens gerelateerd aan Netflix... @bartman : waar zie jij trouwens die betalingsinfo staan die je hierboven postte ? Want dat is een verwoording/formattering die ik nog nergens tegengekomen ben.
Bericht is afkomstig van [email protected]

Ik heb het al voorgehad dat er niet meer genoeg belwaarde op orange stond en kreeg dus bericht dat betaling was mislukt, maar blijkbaar probeert het systeem meerdere keren want kort nadat ik mijn belwaarde terug aangevuld had kwam het bericht van google dat de betaling van de belwaarde was afgegegaan en er komt ook een sms bericht van orange zelf

AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Tomby » 1 week 23 uur 33 minuten geleden (02 Dec 2019, 21:10)

Ah ja, ben die mails al zo gewoon dat ik er niet eens meer aan dacht. Maar inderdaad, ik kreeg vandaag dus ook nog zo'n mail :

Premium (Netflix) (door Netflix, Inc.) €11.99 per maand

Maandabonnement ‐ De volgende betaling wordt automatisch in rekening gebracht op 2 jan. 2020
Totaal: €11.99 per maand
(Inclusief €2.08 Btw)
Betaalmethode:
Orange

Maar dat is dus een mail van Google, terwijl we het hebben over een mail die van Netflix kwam. Zal wel zien wat er op 2 januari gebeurt :). Maar ik vermoed dat Google Play het zelf nog niet 'weet' en dat Netflix dus tegen dan wel die betaalmethode zal ingetrokken hebben.
Afbeelding

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 197 keer

Berichtdoor CCatalyst » 1 week 23 uur 29 minuten geleden (02 Dec 2019, 21:13)

Is dit wereldwijd of is het weer alle landen behalve de VS waar ze het wel nog aanvaarden?

Wat iTunes betreft blijven ze dit voorlopig aanvaarden in de VS (waar mijn account staat). Echter alleen voor bestaande contracten, er worden geen nieuwe aanvaard sinds een jaar. Ook daar gelden de "grandfathered" prices, dus de oude goedkopere tarieven (en dan moet je weten dat Amerikanen ook nog eens minder tax betalen én veel meer content aangeboden krijgen...).

Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Tomby » 1 week 23 uur 13 minuten geleden (02 Dec 2019, 21:29)

CCatalyst schreef:Is dit wereldwijd of is het weer alle landen behalve de VS waar ze het wel nog aanvaarden?

Nadat ik de mail kreeg ben ik eens gaan googlen, en het viel me op dat ik er niets over vond. Dus het lijkt bijna of het enkel hier is (of hooguit EU). Ik weet eigenlijk niet of Google Play ook in de US al geblokkeerd is voor nieuwe subscriptions. Aangezien je zegt dat dat met iTunes ook al is, vermoed ik van wel. Ik denk dat ze beseffen dat ze helemaal Apple of Google niet nodig hebben om nieuwe abonnees aan te trekken en ze die 30%, of hoeveel het ook is dat ze moeten afdragen, liever kwijt dan rijk zijn. Netflix is tegenwoordig zo'n household name wereldwijd dat ze geen tussenpartij meer nodig hebben voor het afsluiten van abonnementen.

EDIT: eens via de VPN van mijn werk gecheckt en dan kom ik op UK help pages terecht en daar is de FAQ identiek aan de onze, met melding dat Google Play niet meer gesupporteerd is, en bvb je abonnement onderbroken kan zijn omdat je enkel Google Play als betaalmethode hebt.
Afbeelding

Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 517 keer

Berichtdoor Petrikske » 6 dagen 19 uur 12 minuten geleden (04 Dec 2019, 01:30)

Hier tot op heden ook nog geen mail ontvangen, heb het Ultra abonnement.
Als betaling via Orange niet meer gaat lukken dan hoeft het voor mij alvast niet meer.

kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 14 keer

Berichtdoor kurtcockaert » 6 dagen 13 uur 37 minuten geleden (04 Dec 2019, 07:05)

Via de Netflix chat kreeg ik gisteren de bevestiging dat ze stoppen met Google Play. Zal aan teveel transactiekosten liggen zeker? Dan lijkt betalen vua Facebook al een doodgeboren kindje voor mij.

Terug naar “Andere: DVB-T, TV over Internet (Bhaalu, Stievie, Yelo, ...), TV algemeen, ...”