Unifi - no clients

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik heb er al aan gedacht inderdaad.. maar ik zou dan voor een LR gaan?
Welke Unifi AP's hebben het beste bereik? In een nieuwbouw is de AC PRO nu niet de beste in bereik (eigenlijk verschilt niet veel van de TN wifi)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Goh, is altijd een moeilijke (en afhankelijk van een aantal dingen). Een LR is ook maar één kant van het verhaal.

In plaats van een LR kan je ook twee Lite's hangen... maar kan je naar de diverse locaties vlot een kabel trekken ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

U heeft in uw woning geen nood aan AP's gemaakt voor 300+ gebruikers. -LR raad ik zeker niet aan, -LR is niet bedoeld als AP voor alle clients in huis die allemaal media streamen, dat gaat niet werken, wel bv voor een cafe/restaurant waar de extra range nodig is voor de betaalterminal (die een deftige WiFi antenne ingebouwd heeft en weinig data gebruikt). Voor een deftige link op 5 GHz is de nabijheid van de AP bij de clients belangrijker dan een "zware" AP! Ik raad niet aan van nog 1 "grote" AP te hangen maar meerdere kleintjes in nieuwbouw! Uiteraard met deftige roaming dus met een wireless controller.

Zoveel mogelijk kabel met minimum 6 katten (CAT 6) trekken naar zoveel mogelijk ruimtes in huis voor toekomstige 10GBASE-T links, en op elke verdieping minstens 1 klein AP'tje genre UAP-IW-HD of de WiFI 6e variant (niet de WiFi 6 variant!) daarvan wanneer die verschijnt. Meerdere AP's per verdieping mogen ook, hou er rekening mee dat de coverage al flink minder zal zijn vanaf er een muur komt bij kijken. Die AP'tjes van stroom voorzien over PoE vanuit een centrale switch.

@OP reden maskeren is me onduidelijk als het gewoon "WiFi (locatie)" is, heb u in het verleden al gewezen op de gebreken daarvan. Alsook is er geen nood aan maskeren van private IPv4's.

Op zich zou ik me niet meteen zorgen maken over die client counts als alles naar behoren werkt. Count hangt mogelijk af van meerdere factoren, een pure associatie met de AP volstaat mogelijks niet, mogelijks moet er ook een DHCP gebeurd zijn of moet er recent activiteit geweest zijn. Hoe "Unifi" de rest van het netwerk is speelt ook een rol in de rapportagemogelijkheden.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

CCatalyst schreef: Uiteraard met deftige roaming dus met een wireless controller.
Kan je dit even uitleggen?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

CCatalyst schreef:@OP reden maskeren is me onduidelijk als het gewoon "WiFi (locatie)" is, heb u in het verleden al gewezen op de gebreken daarvan.
Euhm, watte?

Reden maskeren?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Denk dat hij doelt op het maskeren van uw 192.168.X.X ip's.

Het klinkt onnozel maar hebt ge uw AP's al even uitgetrokken / zonder stroom gezet? En ze eventueel wat later in een andere POE poort inpluggen?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

CCatalyst schreef:genre UAP-IW-HD of de WiFI 6e variant (niet de WiFi 6 variant!) daarvan wanneer die verschijnt.
UBNT heeft nog geen Wifi 6e toestellen... zelfs de gewone Wifi 6 variant van de UAP-IW-HD is geschrapt :-(
Dafke schreef:Kan je dit even uitleggen?
Ik denk dat er veel foutieve veronderstellingen de wereld rondgaan over wat een controller (niet) doet bij roaming.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

DarkV schreef:UBNT heeft nog geen Wifi 6e toestellen... zelfs de gewone Wifi 6 variant van de UAP-IW-HD is geschrapt :-(
Het is dan ook nog maar net gecertificeerd. En goed dat de WiFi 6 variant van de IW geschrapt is. Ze kunnen evengoed de WiFi 6 lijn helemaal schrappen want dat het zal altijd een zeer onvolledige versie van 802.11ax zijn met gebrek aan de nieuwe frequenties. WiFi 6e bevat dit wel (of toch zo goed als).

Koop geen WiFi 6 dingen, wacht op WiFi 6e toestellen, dat is wat ik doe. In tussentijd zal WiFi 5 (802.11ac Wave 2) nog volstaan.
Dafke schreef:Kan je dit even uitleggen?
UniFi Fast Roaming/BSS Transition (implementatie van 802.11r standaard) https://help.ui.com/hc/en-us/articles/1 ... st-Roaming

Fast Roaming: Van de ene naar de andere AP binnen dezelfde groep "springen" waarbij de client in het bezit wordt gesteld van een "master key" die hij kan aanbieden aan een andere AP als hij springt waardoor hij slechts 4 stappen moet uitvoeren om verbonden te raken met de nieuwe AP ipv 17, zodat je niet merkt dat je toestel roamt (downtime tijdens transitie is zodanig kort dat je het niet merkt). Een must als je met meerdere kleine AP's werkt ipv 1 grote AP, je wilt niet dat het youtube filmpje op je tablet buffert omdat je met de trap naar beneden gaat en je tablet opnieuw met alle stappen moet associeren met een andere AP.

Je kan zoiets echter niet implementeren met allerlei afzonderlijke AP'tjes van verschillende merken die niet met elkaar praten, die gaan de "master key" van de client niet herkennen en dan moet hij alsnog al de stappen doorlopen. Je hebt dus een controller nodig die die keys beheert en waarmee de AP kan nagaan of de master key geldig is. En ja, ook bij PSK is er een snelheidswinst, het is niet enkel bij 802.11x. Noot dit staat volledig los van meshing wat iets helemaal anders is, en UniFi Fast Roaming staat los van (en is superieur aan) het oudere proprietaire UniFi Zero-Handoff Roaming waarbij alle AP's op hetzelfde kanaal moeten zitten.

BSS Transition: in standaard WiFi heeft de client geen idee hoe "hoorbaar" hij is voor de AP; de streepjes die je ziet tonen aan hoe goed de client de AP kan horen, en het is niet omdat de client de AP goed kan horen dat het omgekeerde ook altijd het geval is. Met BSS Transition zal de AP de client wel inlichten over zijn signaalsterkte, en wanneer je met de trap naar beneden begint te gaan zal hij frames naar de client sturen die zeggen "je signaal begint zwakker te worden voor mij, je zoekt best een andere AP" waardoor de client meteen actief gaat zoeken naar een andere AP met een sterker signaal, en als hij ene vindt zal hij daarmee de Fast Roaming uitvoeren. Dit voorkomt dat de verbinding door de AP verbroken wordt omwille van lage signaalsterkte alvorens de client het goed en wel beseft waardoor hij in allerijl een andere AP moet zoeken (en het youtube filmpje weer buffert). In geavanceerde enterprise setups kan de AP dmv triangulatie met andere AP's ook meten in welke richting de client zich verplaatst en kan hij aan de client suggereren welke AP (of AP's) in zijn buurt zitten zodat de client zelfs niet moet zoeken.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 24 jun 2021, 00:14, in totaal 5 gewijzigd.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

CCatalyst schreef:Koop geen WiFi 6 dingen, wacht op WiFi 6e toestellen. In tussentijd zal WiFi 5 (802.11ac Wave 2) zeker nog volstaan.
Als je steeds wacht op the next big thing dan koop je nooit iets... het verschil tussen een gewone Lite en Wifi 6 Lite is trouwens 12 euro (niets om over te vallen zelfs indien de 6 niet full spec is).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

DarkV schreef:
Als je steeds wacht op the next big thing dan koop je nooit iets...
Nee, in casu niet het geval.

WiFi 6 was te vroeg geboren, de druk van de ongeduldige leden van de WiFi Alliance die niet wilden wachten op de IEEE om meer winst te maken en nieuwe apparaten te kunnen verkopen aan hun enterprise klanten, want IEEE 802.11ax was twee jaar geleden "zo goed als" afgewerkt maakten ze ons toen wijs (ook hier op dit forum zei iemand dat). Niets was minder waar natuurlijk, na de specificatie van WiFi 6 volgden nog belangrijke toevoegingen aan IEEE 802.11ax die niet meer in WiFi 6 zaten. Dat weerhield hen niet om toch nog te beweren dat WiFi 6 = IEEE 802.11ax, wat dus valse marketing is.

WiFi 6e is wat eigenlijk WiFi 6 had moeten zijn. Dat komt quasi 100% overeen (de verschillen zijn verwaarloosbaar) met de afgewerkte gecertificeerde versie van 802.11ax en gaat voor meer dan genoeg tijd de nieuwe norm en standaard zijn, de opvolger van 802.11ac (WiFi 5).

Zoals ik zei, ik ga WiFi 6e AP's kopen en nee ik ga niet wachten op WiFi 7 als "next big thing" want dat kan nog even duren. Ik ben ervan overtuigd dat WiFi 6e lang genoeg zal meegaan, itt WiFi 6 dat m.i. binnenkort al obsolete zal worden gezien de functionaliteit die het mist van 802.11ax (ik zie dat dat fabrikanten al volop WiFi 6e beginnen te hypen ipv WiFi 6). Helaas is de dominantie van de WiFi Alliance zodanig groot dat we niet er niet vanuit kunnen met al dat malle "WiFi 6" en "WiFi 6e" gedoe, maar WiFi 6e is wel degelijk zo goed als de IEEE 802.11ax standaard, en dus krijgt mijn "stamp of approval". Sla WiFi 6 over, met WiFi 6e koop je goed.

Nu het zal wel nog tot het najaar duren alvorens er een groot genoeg aanbod aan WiFi 6e AP's zal zijn en de firmwares stabiel genoeg worden, in tussentijd zal WiFi 5 nog wel even volstaan. Uw clients ondersteunen toch nog geen WiFi 6e.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

CCatalyst schreef:WiFi 6 was te vroeg geboren
Ik denk dat zowat iedere Wifi standaard te vroeg is geboren en er één a twee jaar voor de finale certificiering reeds toestellen waren.

Het enige verschil is dat 6e extra frequenties zal hebben en dat los je natuurlijk niet op met firmware.
CCatalyst schreef:Nu het zal wel nog tot het najaar duren alvorens er een groot genoeg aanbod aan WiFi 6e AP's zal zijn en de firmwares stabiel genoeg worden, in tussentijd zal WiFi 5 nog wel even volstaan. Uw clients ondersteunen toch nog geen WiFi 6e.
Als je natuurlijk vandaag de dag een AP nodig hebt ben je daar niets mee... en dan zeg ik gewoon koop een Wifi 6 (voor twaalf euro extra dan een Wifi 5 - moest het verschil 50 euro zijn dan zou dit iets anders zijn).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

decat schreef:Het klinkt onnozel maar hebt ge uw AP's al even uitgetrokken / zonder stroom gezet? En ze eventueel wat later in een andere POE poort inpluggen?
uitgetrokken: al meermaals
POE poort: elke AP heeft een eigen POE adapter
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik heb de controller nu op mijn pc draaien..
Stel dat ik 2 lite AP’s bij koop, dan zal meshing auto werken, maar die roaming nog niet optimaal zijn?

Ik moet zeggen dat ik nu niet veel merk van dat roamen, omdat ik geen YT films bekijk terwijl ik de trap op of af stap :)

Edit: ik heb de UAP AC PRO, binnen dezelfde blijven?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:uitgetrokken: al meermaals
POE poort: elke AP heeft een eigen POE adapter
Was je probleem nog niet opgelost na je firewall aanpassing of heb ik iets gemist ?
Dafke schreef:Stel dat ik 2 lite AP’s bij koop, dan zal meshing auto werken, maar die roaming nog niet optimaal zijn?
Wat versta je onder meshing... voor mij zijn die AP's die onderling wireless verbonden zijn.

Unifi kent dit als "wireless uplinks" maar het is te vermijden (ieder AP aansluiten via UTP is nog steeds het beste).
Dafke schreef:Edit: ik heb de UAP AC PRO, binnen dezelfde blijven?
Nee, je kan gerust verschillende modellen mixen. Is de UAP AC Pro al niet EOL ?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

DarkV schreef:
heist_175 schreef:uitgetrokken: al meermaals
POE poort: elke AP heeft een eigen POE adapter
Was je probleem nog niet opgelost na je firewall aanpassing of heb ik iets gemist ?
Voor 1 AP krijg ik geen foutmelding meer, bij alle andere nog wel.

Status vandaag
Afbeelding

En de LR doet alvast niet mee: daarnet tijdens een lunchmeeting vlakbij de LR gestaan en zowel mijn laptop als mijn GSM verbinden op een andere AP.
De LR heb ik al gereset met de knop & via SSH. Telkens opnieuw blijft ie in "adopting" hangen.

Vorige week, voor ik dit topic opende, had ik ook een lunchmeeting vlakbij de LR en dan gingen zowel laptop als GSM op die LR.

Er blijven nog 2 issues over:
1. Wat moet ik doen om de 2 Lite-AP's zonder STUN foutmelding te krijgen?
2. Wat moet ik doen om de LR terug geaopteerd te krijgen?


edit:
Het STUN probleem bij de 2 "Lite" AP's is opgelost door "Enable meshing" uit te zetten.
Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit "aan" gezet heb, want alle AP's zijn Gbit bedraad aangesloten
Afbeelding

En dit is dus het enige probleem nog: de LR wil niet naar de controller luisteren of omgekeerd.
Afbeelding

En af en toe komt dit er :
Afbeelding
(adoption required)

en dit:
Afbeelding
(disconnected)
Laatst gewijzigd door heist_175 24 jun 2021, 14:47, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

DarkV schreef:
Nee, je kan gerust verschillende modellen mixen. Is de UAP AC Pro al niet EOL ?
Nope, nog niet. De gewone AP Pro wel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Voor de TOPIC starter: ikzelf heb vroeger ook eens issues gehad met rare Unify zaken, en toen gebruikte ik de app op de phone en de desktop pc door elkaar.
Tot ik ergens op een forum las dat je OFWEL de app moet gebruiken ofwel de desktop controller.. sindsdien alle issues opgelost ivm raar gedrag van de toestellen/dashboard.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik benader de controller enkel vanop mijn pc :).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ok die eerste screenshot in je EDIT ziet er toch vanop de app uit.. :)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Hier de controler (v5 wel) op zowel de NAS als op iOS in gebruik, geen enkel probleem te melden.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 828 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vraagje, wat zie je in de classic /oude interface? Zijn daar wel clients te zien?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Dit:
Schermafbeelding 2021-06-24 om 18.48.09.png
Schermafbeelding 2021-06-24 om 18.49.25.png
Schermafbeelding 2021-06-24 om 18.49.56.png
Schermafbeelding 2021-06-24 om 18.51.55.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

DarkV schreef: Ik denk dat zowat iedere Wifi standaard te vroeg is geboren en er één a twee jaar voor de finale certificiering reeds toestellen waren.
Een IEEE standaard is nooit te vroeg geboren, de IEEE neemt z'n tijd. Dat de makers al modellen releasen voor de finale certificiering om de eerste te zijn, dat ligt aan hen en de gebruikers die dat kopen (en vervolgens betalende betatesters zijn).

Maar het is effectief voor het eerst dat de WiFi Alliance tegen de muur gelopen is, alhoewel het ook voor het eerst is dat er een nieuwe WiFI standaard komt sinds ze hun "WiFi 1/2/3/..." ingevoerd hebben. De reden zie je trouwens in die post van lithion 2 jaar geleden.
Wifi AP's blijven typisch 5 tot 7 jaar in dienst en worden vervangen als ze technologisch te verouderd zijn. Eigenlijk is het voor ons dus goedkoper (per jaar in dienst) om ax te kopen dan ac.
Omdat het zolang duurde voor 802.11ax gecertificeerd werd na 802.11ac, en WiFi 5 AP's aan het einde van hun afschrijving kwamen, hadden de fabrikanten nood aan een overtuigend argument om nieuwe AP's te kunnen slijten, anders zou er weinig interesse zijn. Daarom de zware druk om WiFi 6 uit te brengen, zodat de fabrikanten konden zeggen "uw WiFi 5 AP is technologisch verouderd, je moet upgraden naar WiFi 6!".

De mensen die dat ook gedaan hebben gaan straks nog eens, midcycle, mogen upgraden naar WiFi 6e (weer nieuwe hardware) lang voor hun WiFi 6 AP's afgeschreven zijn. Fabrikanten grote winnaars.

Nogmaals: sla WiFi 6 over, wacht op WiFi 6e, dan zit je goed voor lang genoeg. WiFi 7, of beter de volgende IEEE standaard, komt er nog niet meteen aan.
DarkV schreef:Het enige verschil is dat 6e extra frequenties zal hebben en dat los je natuurlijk niet op met firmware.
Ik vind dat net de belangrijkste selling point van 802.11ax want frequenties (of gebrek eraan) is dikwijls het probleem.
heist_175 schreef: 2. Wat moet ik doen om de LR terug geaopteerd te krijgen?
Logs van controller en AP kunnen oorzaak verduidelijken. Hangt ervanaf aan welke zijde het probleem zit. Niet via GUI de logs bekijken maar via CLI (SSH).

Staat los van alles maar die Lite die op 100 FDX zit zou ik ook op gig proberen te krijgen, tenzij dat het gevolg is van de injector.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

CCatalyst schreef:Staat los van alles maar die Lite die op 100 FDX zit zou ik ook op gig proberen te krijgen, tenzij dat het gevolg is van de injector.
Die hangt ook maar aan een 100Mbps poort, dus dat is "works as designed" :).

Ondertussen is het opgelost, ook met de LR.
Wat heb ik gedaan:
- via de controller bij de LR ook "mesh" uitgezet (opnieuw: alles is toch Gbit bedraad aangesloten)
- via SSH de LR gereset
- op hetzelfde moment de LR "forget" in de controller
- nadien terug "adopt"

Afbeelding

En als ik nu naast de LR sta, verbinden mijn GSM & laptop ook met die AP.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Conclusie: de mesh functie gooit roet in het eten bij jou?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dafke schreef:Conclusie: de mesh functie gooit roet in het eten bij jou?
Jep.

Dit loste het op:
- mesh disable (stond nooit bewust op)
- STUN firewall rules
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

sky schreef:AP eens verwijderen uit controller en terug toevoegen, maar is misschien ook maar een tijdelijke oplossing, moest dat al helpen
Zoals ik in mijn 2de bericht van een paar dagen geleden al voorstelde ;-)

Die 'Meshing' komt standaard inderdaad soms op bij installatie nieuwe firmware of controller update, weet niet welke van de 2.
Maar heb dat ook al tot vervelens toe al verschillende keren afgezet.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Deze optie stond ook plots "aan" in de controller:

Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Jakkes wireless uplink.

Mogelijks misschien samen met Meshing geactiveerd want dat maakt er misschien wel deel van uit?

Iig wel vreemd dat dat bij jou vanzelf geactiveerd werd, heb dat nog nooit meegemaakt op mijn Unifi installaties. Heb ook wel geen mesh AP's.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik heb dat nooit zelf actief gezet, waarom zou ik ook: alle AP's zijn bedraad :).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik heb net een nieuwe Switch 8 Lite ingestoken, adopted en prima!
Maar… nu werkt mijn topology niet meer.
Ervoor zag ik netjes alle devices op de switch of ap connected, nu een blanco pagina?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:Ik heb dat nooit zelf actief gezet, waarom zou ik ook: alle AP's zijn bedraad :).
Ik heb dit toch ook uitgezet... heb er in het verleden ook al problemen mee gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”