Nu mijn 2de laptop ontvangen (refurbished). Duurt telkens 15-35' eer ik verbonden raak met de vpn van het werk.
Constant op 'verbinden' klikken.
Eerst gaven ze aan dat het wel hoogst waarschijnlijk aan mijn 'exotische' router lag of mijn ISP (EDp)..ja, meesten hebben Bbox/HGW rommel.
En als het lukt op andere router, dat ze niet veel voor mij kunnen betekenen nog.
Na testen met bbox 3V+ thuis en proximus free wifi buren, kwam ik tot gelijkaardige conclusies.
Nu nieuwe laptop ontvangen (omdat ik ook via usb-c dockingstation wilde gebruiken, en kon niet met vorige laptop + scherm iets groter).
Nu 3de keer gereboot, en dan lukt het plots wel om te verbinden.
Ik heb een fritzbox 7590. Plots zag ik volgende melding verschijnen op de laptop.
Kan ik iets wijzigen in de router? Volgens mij is het eerder een verkeerde instelling bij de server? Je klikt op 'verbinden'....en minutenlang blijft dat staan of stopt hij met verbinden....
Niet kunnen verbinden met bedrijfsvpn
-
- Elite Poster
- Berichten: 5755
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
- Bedankt: 347 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door satsurfer 15 apr 2021, 21:53, in totaal 1 gewijzigd.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3872
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
leg je een VPN aan tussen je router en het werk, of tussen de laptop en je werk.
In dat laatste geval snap ik niet waarom je router deze melding geeft. Hier gebeurt dit met een prog op de laptop van het werk die op een VPN router van het werk een connectie legt. Hoe gaat dit in het werk bij jullie.
edit :
Als je zelf een VPN draaien hebt op je router voor eigen gebruik, kan dit mss conflicten geven met de VPN van het werk. Mogelijk gebruik je dezeflde IP-poort
In dat laatste geval snap ik niet waarom je router deze melding geeft. Hier gebeurt dit met een prog op de laptop van het werk die op een VPN router van het werk een connectie legt. Hoe gaat dit in het werk bij jullie.
edit :
Als je zelf een VPN draaien hebt op je router voor eigen gebruik, kan dit mss conflicten geven met de VPN van het werk. Mogelijk gebruik je dezeflde IP-poort
Laatst gewijzigd door mailracer 15 apr 2021, 21:53, in totaal 1 gewijzigd.
- Sasuke
- userbase crew
- Berichten: 5526
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
- Bedankt: 467 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Das een gekende error met L2tp verbindingen, staat bij ons in de wiki. Je moet een regkey aanpassen. Geen zin om alles zelf te typen.
Zie hier: http://woshub.com/l2tp-ipsec-vpn-server-behind/
Open admin Powershell en type:
Je moet zelfs ni rebooten. Succes !
Zie hier: http://woshub.com/l2tp-ipsec-vpn-server-behind/
Open admin Powershell en type:
Code: Selecteer alles
Set-ItemProperty -Path "HKLM:SYSTEM\CurrentControlSet\Services\PolicyAgent" -Name "AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule" -Type DWORD -Value 2 –Force;
Laatst gewijzigd door Sasuke 15 apr 2021, 22:00, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5755
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
- Bedankt: 347 keer
- Recent bedankt: 1 keer
@sasuke: zonder admin rights kan ik dit niet aanpassen hé.
Als alles goed werkt, hoe lang duurt het tussen 'verbinding maken' klikken en verbonden zijn?
Idd. altijd dooddoender...'ligt aan uw router' of 'wifi'.
Kunnen ze aan jan modaal wijsmaken, maar niet aan een userbaser
Als alles goed werkt, hoe lang duurt het tussen 'verbinding maken' klikken en verbonden zijn?
Idd. altijd dooddoender...'ligt aan uw router' of 'wifi'.
Kunnen ze aan jan modaal wijsmaken, maar niet aan een userbaser
- Sasuke
- userbase crew
- Berichten: 5526
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
- Bedankt: 467 keer
- Recent bedankt: 6 keer
3-10 seconden, afhankelijk van de authenticatie methode. Die regkey is 'nodig' hoor ... dus dat ga je toch moeten vragen om te implementeren.satsurfer schreef: Als alles goed werkt, hoe lang duurt het tussen 'verbinding maken' klikken en verbonden zijn?
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
DMZ of exposed host .... is alleen voor inkomende verbindingen (firewall).profke schreef:als dit de workaround is, dan moetje toch , om dit te testen, eens eerst kunnen proberen om die laptop in de "DMZ" zone van je router te zetten, of hoe het ook noemt tegenwoordig?
Voor uitgaande is dat niet nodig.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 103 keer
Offtopic, doch een raad voor de bedrijven:
Daarom dat wij op het werk een Telenet AIO, een bbox en een orange modem hebben. Bij publiekelijke toepassing worden deze eerst even op deze 3 getest.
Zo al ontdekt dat je op Orange geen IPsec VPN kan hebben (ze blokkeren UDP 500 en 4500 outgoing).
Bij Proximus kan je geen 2 simultane AlwaysOn tunnels naar 1 IP hebben (er zijn gezinnen waarbij man en vrouw samen bij ons werken, zij kunnen dus niet simultaan op hun werktoestel zitten).
Bij Telenet tot op heden nog geen VPN issues gehad.
Daarom dat wij op het werk een Telenet AIO, een bbox en een orange modem hebben. Bij publiekelijke toepassing worden deze eerst even op deze 3 getest.
Zo al ontdekt dat je op Orange geen IPsec VPN kan hebben (ze blokkeren UDP 500 en 4500 outgoing).
Bij Proximus kan je geen 2 simultane AlwaysOn tunnels naar 1 IP hebben (er zijn gezinnen waarbij man en vrouw samen bij ons werken, zij kunnen dus niet simultaan op hun werktoestel zitten).
Bij Telenet tot op heden nog geen VPN issues gehad.
-
- Plus Member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 40 keer
Enkele jaren geleden konden de collega's met een telenet aansluiting in een bepaalde regio niet meer verbinden met de VPN. Om de paar dagen kwamen er regio's bij, telenet verklaarde via helpdesk dat ze niets gewijzigd hadden.
Tot bijna iedereen met telenet niet meer kon verbinden konden ze dan toch niet anders dan toegeven dat ze een firmware update gepusht hadden die iets om zeep had geholpen.
Tot bijna iedereen met telenet niet meer kon verbinden konden ze dan toch niet anders dan toegeven dat ze een firmware update gepusht hadden die iets om zeep had geholpen.
-
- userbase crew
- Berichten: 8974
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
- Bedankt: 690 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Wacht, Orange blokkeert ipsec (op default poorten dan toch)?
Da's goed om weten, en ook keidom van hen.
Verder: persoonlijk steek ik, als ITer, liever een apart device met de vpn tunnel, in site to site, waar achter ik dan de laptop of ander device gebruik.
Dat maakt de IT job een stuk makkelijker, maar ik kan geloven dat veel bedrijven dat iets te open vinden.
Da's goed om weten, en ook keidom van hen.
Verder: persoonlijk steek ik, als ITer, liever een apart device met de vpn tunnel, in site to site, waar achter ik dan de laptop of ander device gebruik.
Dat maakt de IT job een stuk makkelijker, maar ik kan geloven dat veel bedrijven dat iets te open vinden.
-
- Pro Member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 24 keer
ondergetekende werkt nochtans met ipsec VPN al jaar en dag
en sinds 4 dec 2019 gebeurt dit bij Orange.
misschien speelt het mee dat ik niet "windows vpn" gebruik maar "Juniper" maar het is weldegelijk ipsec
(of beter: sinds pakweg april 2020 is het ipsec.; dat leek net iets beter te werken dan de SSLVPN op onze hardware)
en sinds 4 dec 2019 gebeurt dit bij Orange.
misschien speelt het mee dat ik niet "windows vpn" gebruik maar "Juniper" maar het is weldegelijk ipsec
(of beter: sinds pakweg april 2020 is het ipsec.; dat leek net iets beter te werken dan de SSLVPN op onze hardware)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 103 keer
Jawel, dat blokkeren ze.ITnetadmin schreef:Wacht, Orange blokkeert ipsec (op default poorten dan toch)?
Da's goed om weten, en ook keidom van hen.
Verder: persoonlijk steek ik, als ITer, liever een apart device met de vpn tunnel, in site to site, waar achter ik dan de laptop of ander device gebruik.
Dat maakt de IT job een stuk makkelijker, maar ik kan geloven dat veel bedrijven dat iets te open vinden.
Aangezien thuiswerken zoveel mogelijk de norm is, hebben we bij een aantal IT'ers (incluis ondergetekende) een site-to-site VPN opgezet met IPsec, zodat er toch bepaalde taken konden gedaan worden in plaats van een dirty workaround (windows VPN gebruiken als uplink, windows als router instellen, en die laptop dan als een router-on-a-stick gebruiken, in combinatie met verschillende vlans).
Enkel bij Orange wilt dit niet werken. Ze blokkeren effectief de default poorten outgoing (UDP 500 en 4500).
Nota die ik vergat te zeggen: Orange fiber, geen Orange docsis.
Technische dienst heeft dit bevestigd, doch na maanden later nog niet opgelost.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5755
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
- Bedankt: 347 keer
- Recent bedankt: 1 keer
via Telenet geprobeerd (duurde 3')
via Proximus 15 min. later (nog geen min!). Wss. omdat ik kort ervoor ook al ingelogd was.
via Edpnet terug een 8 min. (omdat ik ervoor al ingelogd was, ga eens morgen proberen met verbinden en niet annuleren, gewoon laten).
Als je overdag reboot, dan lukt inloggen ook vlot.
Moet toch iets met Edpnet te maken hebben? sslvpn.*.be
via Proximus 15 min. later (nog geen min!). Wss. omdat ik kort ervoor ook al ingelogd was.
via Edpnet terug een 8 min. (omdat ik ervoor al ingelogd was, ga eens morgen proberen met verbinden en niet annuleren, gewoon laten).
Als je overdag reboot, dan lukt inloggen ook vlot.
Moet toch iets met Edpnet te maken hebben? sslvpn.*.be