Outdoor IP Camera

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

Ik ben momenteel op zoek naar 2 IP camera's voor buiten. Het liefst 180° camera's, anders heb ik er (misschien) meer nodig.

Zijn er mensen die bepaalde camera's aan-/afraden? Ik wil er zelf nu ook wel niet teveel aan spenderen. Laat ons zeggen max 150-250/camera?
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dahua en Reolink zijn de referenties, die vallen perfect binnen je budget. Deze 2 merken hebben een eigen app, ondersteunen op de meeste modellen ONVIF/NVR en vereisen geen cloud subscription.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

op aliexpress kan je mooie dahua deals doen.
is echte dahua hardware, maar met een engelse-over-chinese firmware die je niet kan/mag updaten.
en van wat ik in mijn firewall zie, doen ze ook geen phone home, wat altijd een belangrijke is.

quinled/intermit tech op youtube heeft verschillende goede video's die je ook een inzicht geven op de kwaliteit:
https://www.youtube.com/channel/UCv7UOh ... 9SN5oJsCjA
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Men buitencamera's zijn Reolink, erg tevreden over, gekocht via Amazon van de officiële Reolink verkoper (vanwege Prime, anders kon het evengoed via de Reolink site aan dezelfde prijs). Ze hebben regelmatig kortingen.

Men deurbel is sinds deze week een van Dahua. Ook erg tevreden van, proper beeld. Nog geen rechtstreekse url gevonden om het beeld te streamen maar wel Onvif support dus via dat kan het wel. Gekocht op https://www.orbitadigital.com, dan komt het uit Spanje dus al geen douanegedoe en zelfs met de accessoires en shipment was het nog een pak goedkoper dan de shops die ik in de Benelux vond (en wou voor dat bedrag geen risico lopen met douane of er lang op wachten).
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2006, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hier ook buitencamera’s + nvr van Osiris.

Dit zijn in feite Dahua-camera’s met andere merkopdruk, ik heb die gekocht en laten installeren door een beveiligingsfirma.
Kabels heb ik onder hun supervisie zelf getrokken.
Die hangen er nu bijna 2j denk ik en nog nooit problemen mee gehad.

Ik heb een tijdje geleden een Imou-binnencamera gekocht om de hond af en toe in de gaten te houden, doordat die in feite ook van Dahua is kan ik alle camera’s in dezelfde app zien.
Ik heb die wel niet gekoppeld op de nvr, hoewel het wel zou kunnen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Dit nog even oprakelen. Ben van plan om outdoor camera in de tuin te plaatsen. Ik zet altijd eten buiten voor egels, er komen ook katten op af maar dat is altijd 's nachts. Ik ben echt benieuwd wat er zoal in mijn tuin loopt. Vandaar dat ik een camera wens te plaatsen. Moet dus over goed nachtzicht beschikken. Wifi aansluiting lijkt mij het handigste. Ik heb een stroombron buiten. Geheugenkaart is niet echt een vereiste. Een prijs heb ik niet in het hoofd. Kan iemand een goed merk/model aanraden voor dit doel?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik volg, ik heb nl net hetzelfde. Veel bezoekers en sporen maar ik zou graag zien wat er allemaal passeert. Egels heb ik al meermaals gezien maar er zitten ook steenmarters en vossen. Ook de kat zou ik wel eens willen opvolgen want die is vooral tijdens de nacht actief.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

quinled/intermit tech heeft ondertussen al een jaartje of 2 geen update meer qua ip cams, maar het is nog steeds een mooi begin,
en misschien zijn de besproken camera's iets goedkoper.
voor outdoor-scenario:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”