Geen internet op tweede switch

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bisebaer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 nov 2004, 10:59
Locatie: Zingem

We zijn aan het verbouwen en wonen tijdelijk in een container. Nu ben ik het netwerk in de verbouwde woning wat aan het voorbereiden maar ik loop tegen een probleem aan.

De setup is als volgt:
  • Telenet modem
    • Unifi switch technische ruimte
      • Unifi switch container
        • Unifi Flex AP
        Unifi switch bureau
        • pc (bekabelde verbinding + Unifi Nano HD AP
Nu krijg ik op de switch in de container geen internet - de uplinkpoort brandt wel groen maar er is geen internetverbinding. Op de switch in de bureau heb ik echter wel probleemloos internet.
Als ik de switch in de container rechtstreeks met de Telenet-modem verbind, heb ik wél internet op de switch in de container. De kabel naar de container (25 meter) is dus zeker ok (alle apparaten zijn verbonden met Cat 6A kabels). IP-adressen worden via DHCP toegekend. Alle switches zijn van het type met 8 poorten 8-60W.

Ik heb al wat zitten zoeken op het internet en zitten spelen met de RSTP-instelling op de switch in de technische ruimte maar zonder resultaat.

(En ja, ik gebruik de switches momenteel unmanaged ... Ik gebruik dus geen VLAN's of zo - daar moet ik mij nog in verdiepen :-) )

Enig idee wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Laatst gewijzigd door bisebaer 19 dec 2020, 19:47, in totaal 1 gewijzigd.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Heb je al eens een andere poort o0je switch in de technische ruimte geprobeerd?
Heb je de switch van de container eens gewisseld met de bureau?
bisebaer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 nov 2004, 10:59
Locatie: Zingem

Ik heb alle poorten op de switch in de technische ruimte al geprobeerd ... De switches omwisselen is op dit moment praktisch gezien helaas niet mogelijk :-(

Edit: ging net nog even testen, dus kabel van de switch in de container weer aangesloten op switch in technische ruimte i.p.v. op modem, en nu werkt het wél ... Geen idee waaraan het lag ... Hout vasthouden! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”