Bbox 3 en huawei b535-232 4g+ backup niet

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Danielvg
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2009, 16:46

Hey,

Omdat mijn vdsl verbinding geregeld wegvalt heb ik een achter bbox3 een huawei 535-232 gehangen, de router huawei 535-232 is een 4g+ backup modem dient om internet te leveren wanneer de vdsl wegvalt via 4g+ alleen hij schakelt niet automatisch over naar 4g terwijl die huawei router normaal zou moeten doen, wanneer vdsl wegvalt vraagt de bbox3 om een login via huawei router en als je daar op klikt dan krijg je de begin pagina van de bbox3 dus is de vraag is het mogelijk voorkomen dat bbox3 om een login vraagt wanneer de vdsl uitvalt?
Huawei router denkt dat er internet op zijn eigen wan poort is terwijl de vdsl verbinding verbroken is waarschijnlijk door dat bbox3 login vraagt via huawei router, weet iemand hoe dit op te lossen?

groetjes,

Daniel
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik weet niet of het zou werken als je de uitgang van je 4G router zou aansluiten op de WAN poort van je B-Box3 ?
Danielvg
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2009, 16:46

jackho schreef:Ik weet niet of het zou werken als je de uitgang van je 4G router zou aansluiten op de WAN poort van je B-Box3 ?
Neen dat werkt niet al geprobeerd het rode led brandt dan niet
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Geen idee of de WAN poort van de B-box3 automatisch geactiveerd wordt indien geen DSL signaal.

Maar - indien dit toch het geval zou zijn - zal de B-box3 altijd proberen om een PPPoE verbinding te maken over de WAN poort (zoals bij gebruik achter een fibermodem).
En gezien de ethernet verbinding via de 4G modem géén PPPoE vereist (maar gewoon DHCP) zal dat dus niet werken ..

De WAN poort van de B-box3 is dus géén fail-over, maar alleen voorzien voor fiber aansluitingen.
Misschien een hint voor Proximus om zo'n fail-over via WAN toch te voorzien via de B-box3 instellingen :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

De WAN poort moest door iemand van Proximus actief gezet worden en of dit nu nog altijd zo is daar ben ik niet van op de hoogte.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Jammer eigenlijk dat de modems van de providers altijd zo beperkt instelbaar zijn.
Idem voor de laatste Telenet modems. Beide uit hetzelfde bedje ziek :-( .

Beide modems hebben een extra WAN poort, het zijn dus in beide gevallen Dual WAN routers, maar de WAN poort kan niet gebruikt worden.
Het zou toch mooi zijn als zowel Proximus als Telenet hun klanten de mogelijkheid zou bieden om hierop een failover (of eventueel loadbalancing) te kunnen instellen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Het zou moeten werken maar enkel idd als heel de modem uitvalt.

Ik doe het met een edgerouter en actief proben via ping naar internet.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Tomsworld schreef:Het zou moeten werken maar enkel idd als heel de modem uitvalt.
Bedoel je daarmee ook als de modem niet meer kan synchroniseren op het VDSL signaal?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

jackho schreef:
Tomsworld schreef:Het zou moeten werken maar enkel idd als heel de modem uitvalt.
Bedoel je daarmee ook als de modem niet meer kan synchroniseren op het VDSL signaal?
Nee ethernet down :(
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”