Fritz repeater als access point inrichten

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik word er gek van. Repeater als LAN bridge geconfigureerd, alles volgens het boekje gedaan. Met ethernet kabel verbonden en wifi uitgeschakeld op de Fritzbox. LAN poorten van de Fritzbox staan op gigabit snelheid. Die repeater doet helemaal niks, kan geen verbinding maken met mijn randapparatuur. Bovendien zie ik in de fritzbox staan dat de netwerksnelheid slechts 100 mbps is. Help. Want ik zou graag, door de vele wifi problemen met de fritzbox, een access point gebruiken om alles draadloos mee te verbinden. Maar ik doe waarschijnlijk iets verkeerd. Vermoedelijk in de fritzbox een verkeerde instelling.
Edit: Man, Man, Man wat een gedoe. Repeater van de stroom verwijderd, even gewacht en weer ingeplugd. Wat zie ik nu staan: LAN 1 gigabit... Als dat niet om zot te worden is dan weet ik het ook niet meer. Nu nog de repeater zo ingesteld krijgen dat mijn andere repeaters en wifi toestellen verbinding maken met die repeater.
Edit2: ontdekt dat je die krengen in cascade moet schakelen. Echter 1 repeater wil maar niet in de mesh opgenomen worden ondanks meerdere pogingen. Iemand een tip?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”