Unifi Dream Machine achter Bbox-3 instellen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
voske
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2011, 10:45
Bedankt: 1 keer

Ik probeer de unifi dream machine te instaleren achter mijn bbox-3 modem via de app op de iphone.
De bedoeling is om de dream machine in te stellen voor wifi en de bbox wifi uit te schakelen. enkel nog te gebruiken voor de tv decoders.
Echter verloopt de instalatie niet foutloos. Op een gegeven ogenblik heb je in de app de keuze om via DHCP, vast ip of PPPOE verbinding te maken.
Ik kies voor PPPOE, vul gebruikersnaam en wachtwoord in en druk op verbinden. De dream machine probeert verbinding te maken met internet, maar dit lukt niet. Wat doe ik verkeerd?
Moet ik een DNS server invullen? of mag dit standaard blijven staan? De WAN poort van de Dream Machine is verbonden met de WAN poort. Klopt dit?

Ik maak ook gebruik van de proximus mobile coverage extender.
Gaat deze nog werken als ik de wifi uitschakel op de bbox? Moet ik deze dan inpluggen in de dream machine?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

voske schreef:Moet ik een DNS server invullen? of mag dit standaard blijven staan?
Een DNS is verplicht... neem 1.1.1.1 of 8.8.8.8 bijvoorbeeld.
voske schreef:De WAN poort van de Dream Machine is verbonden met de WAN poort. Klopt dit?
Nee, eender welke LAN poort.
voske schreef:Ik maak ook gebruik van de proximus mobile coverage extender.
Gaat deze nog werken als ik de wifi uitschakel op de bbox? Moet ik deze dan inpluggen in de dream machine?
Is zoiets wired aangesloten... dan blijft hij gewoon aangesloten op je BBOX volgens mij (WIFI heeft dit niet nodig denk ik).
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier staat het volgende ingevuld:
  • IPV4 Connection Type: PPPoE
  • Username: **123456@PROXIMUS
  • Password: Password
  • IPv6 connection types: Disabled
  • DNS Server 1: 195.238.2.21 [Px dns]
  • DNS Server 2: 195.238.2.22 [Px dns]
Aansluiting hier:
Bbox 3 LAN 1 gaat naar UDM WAN :)
Bbox 3 LAN 2 gaat naar V6 decoder
Bbox 3 LAN 3 gaat naar v5 mini decoder
voske schreef:Ik maak ook gebruik van de proximus mobile coverage extender.
De decoders werken niet achter de UDM, ik vermoed dat de Coverage Extender misschien ook niet meer ga werken, ik raad aan om de Coverage Extender aan te sluiten op de bbox 3. Heeft geen Wifi nodig volgens mij.

https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... ender.html
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Extender moet achter bbox3 en de bbox3 moet een actieve pppoe connectie hebben, uitgebreid getest, zie ander topic hier op userbase. Maar je kan 2 sessies hebben.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

De exacte gebruikersnaam voor je PPPoE kan je vinden in MyProximus, hier eindigt die bv op @SKYNET.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”