digitale, non-IP security cam live beelden via NVR bekijken

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Hi guys

Weet niet of de omschrijving goed is; ik zal verduidelijken.
Om de live beelden van een NVR op een andere plaats te kunnen bekijken heb ik iets met een RPi in mekaar geknutseld en dat werkt prima.
De beelden van de IP cams worden vanaf de NVR gehaald met de specifieke rtsp url's.

Er is ook nog 1 coax camera omdat er voorheen al een analoge camera hing.
Dat beeld is zowel op de NVR als op een app op android te zien.
Daarom dacht ik dat het op een of andere manier evt toch ook mogelijk moet zijn om dit te streamen.

Iemand een idee of dit kan en zo ja, hoe (ongeveer)?

Alvast bedankt!
E.
Heppie NY!
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

is het die coax camera die je wil gestreamed krijgen?
Handigste is capture kaartje. Je hebt ook wel coax->ip convertors maar kosten meer dan camera (of eens op ali gaan zoeken).
edit: Jetway heeft ook moederbordjes (waarschijnlijk anderen ook) met aantal video ingangen specifiek voor bewaking

Als dat SDI is, kan je bij (pro) camera winkels oplossingen vinden. (maar waarschijnlijker analoog signaal, best nakijken wat er juist over die coax gaat)
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Die camera blijft aan de NVR hangen; ik wil enkel, zoals met de andere camera's, het beeld op een andere plaats kunnen bekijken zoals dat nu al kan met die IP camera's.
Vermits het via desktop en smartphone app kan, vroeg ik me af of, en hoe, dit kan naar een ander apparaat.
Heppie NY!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het kan niet anders dan dat die coax camera in de NVR wordt gedigitaliseerd, dus die heeft ook een eigen url.
Je zal dus die url moeten achterhalen, als je de camerabeelden kan bekijken in een webbrowser dan kan je de Developer Tools gebruiken (CTRL+Shift+I) om de url te achterhalen in het tabblad netwerk.
Ofwel vind je de url in de handleiding of de instellingen van de NVR. Anders moet je het verkeer gaan sniffen tussen de NVR en de smartphone app.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Dank je raf, goeie tip!
Camera is uiteraard (tenminste dat lijkt me logisch) niet in de browser te bekijken, wel met een dedicated windows app en android app.
Heppie NY!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”