Ervaring unifi UAP-AC-IW

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Beppi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 aug 2018, 07:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Iemand ervaring met de installatie en;of het gebruik van de unifi UAP-AC-IW (PRO)

Het concept spreekt me wel aan om op bepaalde punten wifi te voorzien en toch nog een bekabelde verbinding mogelijk te maken met pc, printer etc

Met een UAP AC PRO gaat dat in principe ook, maar dat zie ik in praktijk niet gebruikt worden voor een user connectie aangezien je die ap’s aan het plafond bevestigd.

Hoe is het draadloos bereik van deze in wall ap’s?
Want deze zitten dan toch voornamelijk laag bij de grond aangesloten...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Beppi schreef:Met een UAP AC PRO gaat dat in principe ook, maar dat zie ik in praktijk niet gebruikt worden voor een user connectie aangezien je die ap’s aan het plafond bevestigd.
Of tegen de muren?
In de officiële handleiding staat hoe je ze moet bevestigen in beide gevallen.
Ook op de uitgebreidere online manual kan je terugvinden waar de AP in beide gevallen (muur of plafond) een beter of minder bereik heeft.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Beppi schreef: Hoe is het draadloos bereik van deze in wall ap’s?
Want deze zitten dan toch voornamelijk laag bij de grond aangesloten...
Is minder dan bij de cirkelvormige AP's, omdat ze uiteraard niet dezelfde uitstekende antenne's hebben. Als je per verdieping een -IW centraal kan hangen zou je wel moeten toekomen. Indien niet centraal ga je un principe meerdere per verdieping nodig hebben. Alhoewel dat alles natuurlijk afhangt van welke oppervlakte de verdiepingen zijn, of er dikke muren zijn etc.

Let op dat de snelheid van de -IW's ook trager zijn vs de -PRO. De -IW-PRO staat wel gelijk met de -PRO.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Bij mij hebben de ronde ongeveer 40cm boven de grond op de muur. Op beide verdiepingen onder de bureaus
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

heist_175 schreef:
Beppi schreef:Met een UAP AC PRO gaat dat in principe ook, maar dat zie ik in praktijk niet gebruikt worden voor een user connectie aangezien je die ap’s aan het plafond bevestigd.
Ook op de uitgebreidere online manual kan je terugvinden waar de AP in beide gevallen (muur of plafond) een beter of minder bereik heeft.
link:
https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles ... n-Patterns

Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Afbeelding

Voor de volledigheid :-) het "pro" aspect is bij deze wel duidelijk denk ik
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

De IW reeds gebruikt op een plaats waar de vrouw des huizes geen ‘lelijke schotels’ aan het plafond wou hebben.
Per ruimte wel één of meerdere geplaatst, daarom geen pro genomen.

Persoonlijk wel voorstander om bekabelde toegang te voorzien via een standaard muuraansluiting en voor de draadloze te werken met de normale ap’s
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sorry, geen ervaring mee.
Maar wel content van iemand van de concurrentie die ik hier niet ga noemen, maar wel de reden is waarom ik met unifi gestopt ben.
Ik besef dat dat weinig hulp is, en dat ik op het randje van verkoper aant dansen ben, maar ik kan unifi echt niet aanbevelen volgens mijn criteria.
Geen slecht spul, daar niet van, maar ik ken beter.
maleadt
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jan 2014, 08:27
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Heb er eentje in de living, achter de TV (dus geen LOS). Gevoed over PoE, met de output doorverbonden naar de rest van de TV hoek. Best wel tevreden van: mooi en compact, en ik haal in heel m'n living 200-230 Mbps up & down (laptop, ac, 2x2).
Beppi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 aug 2018, 07:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is de aansluiting mooi af te werken in een gewoon enkelvoudig doosje waar een netwerkkabel toekomt?

Enkel een fiche op de kabel zetten en past het dan mooi in dat doosje?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”