vraag netwerkmonitoring stabiliteit

jutuiz
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 31 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer

vraag netwerkmonitoring stabiliteit

Berichtdoor jutuiz » 1 week 2 dagen 17 uur geleden (17 Jun 2022, 11:07)

hello, ik heb twee thuisgebruikers die regelmatig problemen hebben met een pst-files (offline outlook archief voor een gezamelijke team-account). De pst-file voor die account geraakt wel elke week corrupt.

Andere gebruikers met ongeveer dezelfde configuratie (laptop) hebben dat niet. Wat betreft het gebruik van pst-files, daarover wil ik het even niet hebben (regels van de kunst zijn gehanteerd, juiste dword in register, voldoende ruimte op de toestellen, snelle toestellen, automatisch online archivering staat op, en bij de overgrote meerderheid draait dat als een tierelier). Het is natuurlijk wel zo dat het herstellen van een pst-file van een paar tientallen gigabyte telkens uren duurt. Dat komt de werking niet echt ten goede. De mensen lopen ook ambetant.

Het komt erop neer dat ik in de problem solving langzamerhand tot besluit kom dat er iets moet zijn met de stabiliteit van hun netwerk an sich. Ping en snelheid op het thuisnetwerk zijn telkens ok.

Of die ping en snelheid de ganse werkdag OK zijn, dat weet ik helaas niet. Bestaat er een simpele network-monitoring software die vooral de stabiliteitsissues in beeld kan brengen.
Of ander inzichten.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 557 keer
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer

Re: vraag netwerkmonitoring stabiliteit

Berichtdoor Joe de Mannen » 1 week 2 dagen 16 uur geleden (17 Jun 2022, 12:13)

met pinginfoview kan u een lijst van ip's constant pingen met een log en timestamps/

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...

cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 196 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 553 keer

Berichtdoor cptKangaroo » 1 week 2 dagen 16 uur geleden (17 Jun 2022, 12:17)

Antivirus dat reageert op iets in die file? Slechte harddisk? Slechte gewoonte van afsluiten pc door harde shutdown?

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 448 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer

Berichtdoor Splitter » 1 week 2 dagen 14 uur geleden (17 Jun 2022, 13:37)

je kan de tool van startrinity gebruiken om een constante test te laten lopen eventueel:

http://startrinity.com/InternetQuality/ ... ester.aspx

DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 112 keer
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer

Berichtdoor DarkV » 1 week 2 dagen 13 uur geleden (17 Jun 2022, 14:46)

jutuiz schreef:Het komt erop neer dat ik in de problem solving langzamerhand tot besluit kom dat er iets moet zijn met de stabiliteit van hun netwerk an sich. Ping en snelheid op het thuisnetwerk zijn telkens ok.

Een PST file staat toch gewoon lokaal op je PC... daar heeft het netwerk toch niets mee te zien ?

joriz
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 41 keer
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer

Berichtdoor joriz » 1 week 2 dagen 4 uur geleden (17 Jun 2022, 23:44)

Kheb een vermoeden dat het gaat om PSTs via een netwerkshare. Dat is vragen om corrupte PSTs. Microsoft raadt het zelfs af: https://docs.microsoft.com/en-us/outloo ... er-lan-wan
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490

cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 26 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Berichtdoor cyberbozzo » 1 week 2 dagen 4 uur geleden (18 Jun 2022, 00:09)

Met PST bestanden werken is eigenlijk een beetje 'achterhaald' (en al zeker als de PST's op netwerk shares staan!!).

Met Office 365 heb je nu op basis abo's ook online archiving (limited) en op duurdere abo's unlimited.
Nog weinig nut om met PST bestanden te gaan werken.

Kunnen/willen ze geen O365 betalen? > Dat ze dan blijven prutsen hoe ze nu mee bezig zijn, maar zonder mij :-D Dat is meestal mijn reactie. Sorry dat ik zo hard en cru klink :-)

Terug naar “Netwerken en Security”