BBOX V3 en Asus Zenwifi XT8

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ZoekerAH
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2021, 12:55
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Dag iedereen,

Mijn kennis met betrekking tot netwerken en dergelijke is uitermate beperkt. De laatste dagen heb ik vruchteloos geprobeerd om een Wifi - mesh netwerk te installeren achter mijn Proximus BBox V3. Ik heb hiervoor een Asus Zenwifi XT8 (x2) aangekocht.

Kan iemand mij helpen?

Ik overloop even de stappen die ik gevolgd heb:

- Ik heb 1x XT8 - unit met een UTP kabel verbonden aan mijn BBox (WAN-poort CT8 naar Rode WAN-poort vd BBOX)
- Via de ASUS app volgde ik de stappen om het systeem te installeren.

Het netwerk werd gecreëerd maar ik krijg geen internetverbinding. Vervolgens volgde ik de stappen op de proximus website:

- Via het IP-adres van mijn router logde ik via mijn browser in op de router om de nodige aanpassingen te doen
- Bij advanced settings -> Lan -> Lan IP gaf ik het IP adres in dat voorgesteld werd op de proximus website (192.168.2.1)
- Bij advanced settings -> Lan -> DHCP Server activeerde ik de DHCP server door een vinkje te zetten bij "enable DHCP Server"
- Bij advanced settings -> Lan -> DHCP Server zette ik het voorgestelde IP adres als default gateway (192.168.2.1) en de voorgestelde DHCP-range verscheen automatisch bij "IP Pool starting en Ending adress"
- Bij advanced settings -> Wan -> Internet connections stelde ik onder "basic config" in als "wan connection type" -> PPPOE. Als username gebruikte ik prXXXXXX@PROXIMUS en als paswoord gebruikte ik het paswoord op de achterkant van mijn modem

Nog steeds zonder succes

Tenslotte probeerde ik nog mijn wifi te deactiveren op mijn bbox v3 maar dit hielp ook niet.

Iemand enig idee wat ik fout doe/deed?
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Uw Asus router dient in elk geval te worden verbonden met een gele LAN poort van uw Bbox (en niet met de WAN poort van de Bbox)
&
Op uw Bbox zijn normaal enkel WiFi key & Bbox login pssword terug te vinden
Uw internet paswoord vindt u terug in uw briefwisseling met Proximus (en kunt u wijzigen via uw MyProximus account via producten - internet)
ZoekerAH
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2021, 12:55
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Blijkbaar moest ik inderdaad mijn router verbinden met de gele LAN poort... Hierna kreeg ik het systeem snel aan de praat

Ook al gebruikte ik kennelijk het verkeerde paswoord? :? :???:

Soit. Bedankt voor de toelichting!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”