Fritz!Box 6890 LTE Failover

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Logic3S
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
Locatie: In de buurt van een ROP
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

Ik ben hier momenteel een Fritz!Box 6890 aan het testen. De bedoeling is om er een LTE-failover op te zetten. Dat lijkt echter niet goed te werken.

Situatie waar de router moet komen: VZW waar een Telenet AIO modem aanwezig is (wordt dus waarschijnlijk dubbele NAT) met Business Fibernet (Optie 1G voor de upload). Als ik de failover configureer en test door de WAN-verbinding te verbreken, dan schakelt de Fritz netjes over op 4G. Verbazingwekkend snel trouwens. Echter, wanneer ik een fout simuleer in het Telenet-netwerk (door de AIO-modem dus bereikbaar te houden, maar de verbinding voor de modem te "killen", werkt de switch niet. :bang:

Ik ga er dus vanuit dat hij enkel naar zijn next-gateway kijkt (in dit geval de AIO-modem). Heeft er iemand een idee of je dit kan aanpassen zodat hij een ander IP checkt om te zien of de WAN-verbinding nog ok is?

De Fritzbox was al aanwezig, maar ik vrees dat er een andere router zal moeten komen. Er lag ook nog ergens een Mikrotik rond te slingeren, maar die was kennelijk niet zo stabiel (meer). :bang:
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT 23.05 (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
VoIP: OVH (in & out)
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik denk dat de failover bij de FritzBox 6890 alleen werkt als backup van VDSL2 (wegvallen PPoE of sync).

Er is een 07.24 Beta beschikbaar voor deze FritzBox, misschien hiermee eens proberen?

https://avm.de/fritz-labor/frisch-aus-d ... g/#c201258
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik doe dat met een simpele edgrouter ( lang geleden ook met mikrotik ) om al die cases te coveren monitor ik via iedere lijn een zeer bereikbaar ip ( google dns, Cloudflare dns ... of een combinatie, failover werkt goed ( ik flush wel connection table want anders heb je issues ).

Bij mij is het met een orange op de ene kant, en een flybox met mv sim op de andere kant.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”