IPv6 mobile prepaid

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

Weet iemand (of kan iemand eens testen) of Proximus prepaid, en, of Mobile Vikings prepaid data, IPv6 ondersteunen? Mijn Telenet abonnement ondersteunt het niet in Belgie. Ik vraag het omdat, waar ik in het buitenland was, ik wel een IPv6 adres kreeg (met mijn Telenet SIM), en, bovendien, aldaar, IPv6 hogere snelheden haalt dan IPv4. Ik heb daarom een nieuwe mobile hotspot besteld die IPv6 ondersteunt (mijn huidige, oude, mobile hotspot ondersteunt geen IPv6) om laptops en tablets in het buitenland van snel Internet te voorzien. Ik heb toevallig nog een actieve Proximus prepaid SIM en een actieve Mobile Vikings prepaid data SIM, en ik vraag me nu dus af of ik die kan gebruiken om de IPv6 functionaliteit van mijn toekomstige nieuwe hotspot in Belgie te testen (want met een Telenet SIM gaat dit dus niet).
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Op https://test-ipv6.com/ haal ik met mv data een score van 0/10...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Zou het een apn setting zijn ? Op TADAAM box krijg je ipv6
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 40 keer

Uit de APN configuratie guide van mobile vikings:



Bij APN-protocol, vink IPV4 aan.
Bij APN-roamingprotocol, vink IPV4 aan.

Dus ik zou er dus niet op rekenen dat ze IPv6 gaan aanbieden

Bron: https://mobilevikings.be/nl/setup/?pagi ... stellen/16
dior dna
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 sep 2014, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 215 keer
Bedankt: 15 keer

Tomsworld schreef:Zou het een apn setting zijn ? Op TADAAM box krijg je ipv6
Sorry, ik ken TADAAM niet ... over welke provider en SIM kaart gaat het? Geeft die IPv6 in een telefoon? Ik zet telenetwap.be APN type en protocol op IPv4/IPv6 op Android 11. Mij is verteld dat Proximus mobile IPv6 ondersteunt maar ik weet niet of het ook voor prepaid klanten geldt. Dus elke getuigenis is welkom.

update: ik heb nu ook een IPv6 adres op mijn business abo Telenet SIM. Het moet een vrij recente verandering zijn :-)
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”