4G backup oplossing

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
cerbb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:04

Dag allemaal,

Ik zoek een backupoplossing over 4G om in geval van nood klanten te kunnen helpen die slechts over één internetverbinding beschikken of geen 4G of andere backup hebben bij hun bestaande provider. We worden op regelmatige basis geconfronteerd met werken, onderbrekingen of - zoals afgelopen maandag - een afgesloten abonnement wegens miscommunicatie (om een lang verhaal kort te maken).

Een fixed IP is mooi meegenomen maar niet strikt noodzakelijk in alle omstandigheden. Reviews over 4G modems heb ik hier al gelezen, maar wat zijn jullie ervaringen met het aanbod in binnen -en buitenland? Non-steered is zeker ook een optie.

Tadaam kan natuurlijk een optie zijn, maar werkt standaard met CGNAT. Iemand al met Capestone gewerkt?

Bedankt!
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Gaat het over ganse kantoren of een enkele gebruiker?
Die 1 (of 2 keer) per jaar dat mijn Telenet hier problemen heeft, schakel ik over op mijn gsm (hotspot).
cerbb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:04

Voor een volledig kantoor inderdaad (eerdere de kleinere KMO's). Vraagt dan in principe wel even een interventie van ons indien ze hun lokaal netwerk nog wensen te gebruiken.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Ik heb een tijdje EDP & Orange gebruikt met failover via pfsense. Tadaam was er toen nog net niet, beiden zelfde probleem dat je wel in de gaten moet houden hoeveel data er over 4G gaat.

Intussen overgeschakeld naar edp pro, de 4G bij edp zelf maar dan ben je idd nog gezien als het afgesloten wordt.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Is die 4G backup bij edpnet dan ook unlimited of hoe zit dat?
Kan je dat sim kaartje in een andere modem steken ook bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

4G bij edpnet is puur als backup bedoeld. Als ze merken dat je de VDSL-lijn moedwillig niet gebruikt, dan krijg je onder je voeten. Ik ben zelf geïnteresseerd in hun automatische failover waarbij je over zowel VDSL als 4G hetzelfde IP- adres behoudt, maar zonder MAC-passthrough / bridging begin ik er niet aan. Ik moet het publiek IP op de WAN-interface van mijn firewall krijgen.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”