Tadaam: Verzoek om het WiFi wachtwoord te wijzigen

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 23 keer

TADAAM voert preventief veiligheidscontroles uit. Tijdens een routinecontrole hebben we een beveiligingsprobleem gevonden en opgelost.

Uit onze analyse blijkt dat uw gegevens op geen enkel moment bemachtigd zijn door derden. Uw betaalgegevens en account passwoord waren ten allen tijde veilig.

Als algemene voorzorgsmaatregel willen we wel aanraden om je wifi wachtwoord van de TADAAM modem te wijzigen. Dit kan eenvoudig op www.tadaam.be/my/internet en vraagt slechts 2 minuten van je tijd.

Voor een optimale beveiliging raden wij je aan om je wifi wachtwoord regelmatig te wijzigen.

Onze excuses voor het ongemak.

Indien je nog vragen hebt, kan je altijd terecht bij [email protected] .

TADAAM
Dit net in de mailbox gekregen. Is het nuttig om je wifi wachtwoord te wijzigen?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

thepretorian schreef:
Dit net in de mailbox gekregen. Is het nuttig om je wifi wachtwoord te wijzigen?
Heb die e-mail ook ontvangen. Het standaard wifi-wachtwoord van Tadaam is nochtans zeer sterk. Ik heb verbazend veel dingen die verbonden zijn met de wifi en soms zeer lastig zijn om terug correct in te stellen. Tadaam schrijft niet dat er een datalek is geweest. Waarom ze er dan over beginnen begrijp ik niet.

Voor zover uw wifi-wachtwoord niet 'wachtwoord' of zoiets is zie ik geen reden om dat te gaan veranderen. Welke schade/hinder onbevoegden die eventueel toegang zouden krijgen tot uw netwerk kunnen aanrichten zal verschillen van persoon tot persoon.

Het grootste risico dat ik zie is gedeelde lokale opslagmedia waar iedereen die op het lokale netwerk zit lees/schrijf rechten op hebben. Men zou uw data kunnen stelen of wissen om u te [censuur].

Ik heb een wifi-wachtwoord waar wat hoofdletters, kleine letters en cijfers instaan. Ik zie geen reden om mij daarover zorgen te maken.

Aanvulling; het wifi-wachtwoord aanpassen kan via de Tadaam-website. Maar ook direct lokaal via de Huawei HiLink app. Dan pas je het direct aan lokaal in het toestel, niet via Tadaam.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Misschien is het standaard WiFi-wachtwoord niet zo sterk als je denkt en afgeleid van andere publiek beschikbare informatie.
Computer(k)nul
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 23 keer

Ik heb in ieder geval nooit het WIFI standaard wachtwoord gebruikt van Tadaam. Maar dit geeft wel aan dat het niet zo veilig is om een router/modem in te stellen via hun website.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”