Fastic

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Via het lijstje providers op de fluvius site (https://glasvezel.fluvius.be/kies-helem ... e-provider) kwam ik uit op fastic, spijtig genoeg nog geen fiber op komst hier.

Alleen zie ik dat ze ook vdsl leveren subfastic, 100/40 -> 34,95 euro, maar wat me verbaasd vast ip +2,5 euro en ze werken met een FritzBox

Reseller van edpnet ? Of iemand anders meer info ?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Heb eens gebeld. Ik werd een halfuurtje later teruggebeld, en kreeg een hele uitleg. Ze zijn geen reseller van EDPNet, maar werken samen voor bepaalde regio's (inkoop van capaciteit).

Aansluitingskosten VDSL ook 50 euro zoals bij EDPNet, aanbod verder compleet hetzelfde. 'we willen niet concurreren met alternatieve aanbieders, wel met Proximus en Telenet' wat best wel een goeie ingesteldheid is.

6 maanden aansluitverplichting.

Zeker het overwegen waard dus.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

root security bvba, opgericht 2012
zaakvoerder Woidt , Thomas
volgens linkedin: rootsecurity sinds 2004 (wss als 1mans zaak ervoor?)
en is thomas founder van belgiumIX alsook CTO van level27
rootsecurity is ook ripe member en op eerste zicht ziet het er ook niet ongezond uit.

dat fixed ip kan mogelijks wel van hun eigen range zijn dus.

opvallend: ik kan mijn adres niet ingeven, maar dat van mijn buren wel.
thans zijn we beide vdsl klanten :)
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Haha, grappig, ik had die Thomas aan de lijn. Toen ik de vraag stelde of kortingen mogelijk waren voor business, zei hij dat hij het aan de zaakvoerder moest voorleggen. Nice play :)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

liegebeestig schreef: Nice play :)
Denk dat in IT iedereen tegen zichzelf spreekt :-D
fastic
Verified Account
Verified Account
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2020, 17:09
Bedankt: 11 keer

(Ik heb dan ook maar eens een account gemaakt, we houden userbase al even in het oog ;) )

Het VDSL verhaal moet je niet zien als een concurrent voor wat er vandaag al op de markt aanwezig is. We hebben de infrastructuur nodig voor een aantal zakelijke trajecten en gezien we met Fluvius toch al in zee zijn gegaan voor een B2C verhaal voegen we dit er gewoon aan toe.
Er zijn geen plannen om er veel marketing effort in te steken. Het is allesbehalve de ambitie om een prijsbreker te worden op de markt, ik geloof zelf sterk in een goed product aan een correcte prijs. Voor een bepaalde nichemarkt van consumenten kunnen we waarschijnlijk wel wat betekenen.

We hebben vandaag al een redelijk groot netwerk in België/Vlaanderen. De typsiche datacenter routes en upstream richting een aantal internet tier-1's. We werken graag samen met ieder open netwerk dat beschikbaar is, zo hebben we active NNI's met partijen zoals Eurofiber, Edpnet, Fluvius... en kunnen we dus zelf een beetje kiezen wat we waar onderbrengen. Dit is dus niet voor iedere gebruiker hetzelfde. Hopelijk komen er in België ooit eens wat zelfstandige FTTH projecten bij.

Misschien al wat insider info (vragen staat vrij trouwens):

- waarom "goedkoop" vaste IP's?: we zijn RIPE member, meermaals zelf. Maar zelf dan is het aantal beschikbare IP's in onze pool kleiner dan het aantal aansluitingen dat we ooit hopen te hebben. Een gebruiker die gewoon opzoek is naar internet verdwijnt standaard achter een CGN layer (icm native v6). Indien de gebruiker dit niet wilt, en dus snapt waarover het gaat, is een goedkoop vast IP logischer. Modems zijn 24x7 online, DHCP of vast, kwijt zijn we het adres toch.

- Pricing/kortingen/... dit is niet iets wat ik on the spot ga verlagen/aanpassen, het zijn vaste pakketten en we zijn momenteel nog opzoek naar de juiste prijszetting. Zoals al gemeld, concurrentie mag hem in België niet zitten tussen de paar providers die iets proberen te veranderen maar moet meer richting Proximus/Telenet focussen. Hoe meer de alternatieve operatoren, met voldoende klanten, er zijn hoe meer druk er op de regulator kan gezet worden.


Thomas
Gebruikersavatar
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:15
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 44 keer

Ik vroeg me al af hoelang het ging duren :lol: Ik heb je trouwens een mailtje gestuurd ivm een SubFastic aansluiting.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Leuk om je na ons gesprek vanmiddag hier te ontmoeten. Ik had Userbase in de mail vermeld, vandaar wellicht :)

Nog een vraag ivm die vaste IP's: ik hoef geen vast IPv4-adres, maar wel een publiek adres om poorten te kunnen openzetten en naar eigen VPN te kunnen 'inbellen'. Kan dat dan wel?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Leuk op te zien dat er reactie komt ik heb het in ieder geval genoteerd, ik kan alleen hier geen vdsl hebben ( geen koper ) maar zeker te overwegen in onze nieuwbouw.

Wel top dat jullie zo snel reageren, en dus ook wel een partij om toe te voegen op mijn lijstje van zakelijke aansluitingen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Tomsworld: ook benieuwd naar de andere namen op dat lijstje zakelijke aansluitingen :)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

@fastic: leveren jullie ook (fixed) ipv6, en is het mogelijk een eigen reverse in te stellen bij een fixed ip?
fastic
Verified Account
Verified Account
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2020, 17:09
Bedankt: 11 keer

@Splitter: bij oplevering van een vast IPv4 is ook de IPv6 range vast. Reverse dns kan aangepast worden (op termijn voorzien we dit binnen de self service portal).
Voor v6 leveren we momenteel een /62 via de dynamic pool ofwel een /56 op de static allocaties.

@iegebeestig: via een vaste port-range valt dit te regelen, is wel in de >1024 range
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

@fastic maar het gaat dus helaas om een niet publiek cgnat ipv4 adres...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

liegebeestig schreef:@fastic maar het gaat dus helaas om een niet publiek cgnat ipv4 adres...
-> voor 2,5 heb je een eigen vast, extern ip
-> zonder extra kost kan hij je poorten toekennen waarmee je, ondanks cgnat, toch je vpn e.d. kan gebruiken
lijkt me een veel betere deal dan de richting dat proximus e.d. uitgaan, waar binnenkort alles achter cgnat zit en je gewoon "pech" hebt.

nu nog alleen een oplossing voor tv vinden dat interessant is, voor zover die nog in gebruik is.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

liegebeestig schreef:
fastic schreef:@iegebeestig: via een vaste port-range valt dit te regelen, is wel in de >1024 range
@fastic maar het gaat dus helaas om een niet publiek cgnat ipv4 adres...
Zoiets manueel lijkt me wel zeer onhandig (moet je dan bij iedere portforwarding die je wenst een mailtje sturen naar de ISP?).
Handiger zou zijn als de provider ook "PCP" (port control protocol) aanbiedt. Hiermee kunnen de devices automatisch poorten openen op de CGNAT server van de provider.
Voor zover ik weet zijn er nog een Belgische ISP's die dit ondersteunen, de Fritz!Box ondersteunt PCP uit de doos ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fastic
Verified Account
Verified Account
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2020, 17:09
Bedankt: 11 keer

Klopt, manueel is niet echt een optie. Wij kijken al even richting een NAPT oplossing met een "Deterministic Address Mapping" concept. Dat wil zeggen dat we de klant gewoon een lijst kunnen bezorgen van externe poorten (op een public IP) ahv zijn CGNAT IP (100.64.0.0/10 range). Sowieso is het nog even uitzoeken wat de best werkende oplossing kan zijn.
PCP is opzich ook maar leuk vergt ondersteuning op client (modem) alsook server (isp-core) en dat willen we voorlopig vermijden.

Geen enkele CGN oplossing zal een schoonheidsprijs verdienen, het is spijtig genoeg gewoon necessary evil.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ook wel interessant voor het vast IP adres.
Is bij Edpnet dan weer te duur.
Hoe zit het met de telefonie hierop?
Zie niets van de kosten.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Iemand enig idee wat de telefoontarieven zijn bij fastic?
Het is vooral het vaste IP adres wat voor mij wel interessant is. Bij Edpnet is dit enkel mogelijk met business en das te duur.
Maar er hangt bij ons ook nog een vaste lijn op.

[Mod] bericht verplaatst naar bestaande topic
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

steek je vaste lijn dan bij ovh?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is het dan zoveel goedkoper dan bij Edpnet?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

1 euro 19 / maand....

maar ik dubbelcheck net eens op de site van fastic, en als je een bestelling voor subfastic start heb je gelijk jouw antwoord:
fastic.png
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, inderdaad, maar dat bedoelde ik niet volledig.
De kosten per minuut naar vaste, mobiele en bijvoorbeeld Nederland en Duitsland.

Hier gebruiken ze toch nog geregeld de vaste lijn.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

vermoedelijk zullen het gelijkaardige tarieven zijn als die van edpnet, gezien het volgens mij gewoon edpnet reselling is.

persoonlijk ben ik wel van het type dat de telefoonlijn gescheiden wil houden van de andere dingen, dus dat is 1 van de redenen voor OVH bij mij.
het feit dat je voor 15 euro / jaar een telefoonlijn hebt is ook mooi. en gesprekskosten zijn ook mooi. (gratis binnen belgie/buurlanden naar vast)
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dacht dat ze dat ontkende van Edpnet reselling te zijn.

Ok, dat snap ik wel.
Gratis binnen België, das dan goed voor de vrouwen hier :banana:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Rootsecurity ... Level27 ... Thomas ... BelgiumIX, ...

Ik moet plots denken aan Webhostingtalk :-)
Iets zegt me dat ik in het verleden ook al eens met die persoon heb gebabbeld. Leuk je terug te zien Thomas!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fastic
Verified Account
Verified Account
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2020, 17:09
Bedankt: 11 keer

Splitter schreef:vermoedelijk zullen het gelijkaardige tarieven zijn als die van edpnet, gezien het volgens mij gewoon edpnet reselling is.
Wholesales is niet hetzelfde als reselling, zo kan je iedere andere operator als reseller van proximus gaan bestempelen (en hopelijk ooit eens van telenet).
Meeste van telefonie gaat gewoon buiten via een wholesale deal met Colt. Hier en daar zijn 'shortcuts' aanwezig maar we hebben geen ambitie dit zelf internationaal te gaan uitbouwen. Het kost gewoon zeer veel effort om zaken als nummerportering, alarmnummers, ... zelf te gaan uitwerken.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Spijtig dat ik na een paar weken nog altijd geen antwoord gehad heb op mijn PM.
Interesse is er, maar als jullie echt zo klein zijn.
Wat als er eens problemen zijn :-(
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als je problemen hebt ga je toch ook geen PM sturen via een bepaald forum?
Stuur ze gewoon even een mailtje, zoals iedereen?

https://fastic.be/bedrijfsgegevens

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Daar gaat het niet om.
Zij sturen een PM om mijn e-mailadres te vragen om meer info te sturen.
Maar die info komt er niet, ook niet na een reply.

En neen, moest ik problemen hebben dan bel ik :banana:
fastic
Verified Account
Verified Account
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2020, 17:09
Bedankt: 11 keer

Ik heb dit even nagekeken en de mail is een week geleden vertrokken (vorige Dinsdag, net na de middag).
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

fastic schreef:Ik heb dit even nagekeken en de mail is een week geleden vertrokken (vorige Dinsdag, net na de middag).
Juist op de mailserver gaan kijken, er is toch niets binnengekomen :lol:
Soit, maakt niet uit, heb de mail nu wel gehad en ga het eens bekijken.
tj2940
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 mei 2012, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@fastic: Op dit moment hebben we internet van Proximus, helaas is het beste wat men ons kan leveren 30/3 mbit. Aan de overkant van de straat ligt er glasvezel van Eurofiber, we hebben met hun contact opgenomen en men kan deze bij ons binnen brengen (kost wel een paar 1000-den euro's aan aansluitingskosten).
Is het mogelijk om via deze glasvezelaansluiting bij jullie internet af te nemen?
Indien zo: wat moeten we dan bij Eurofiber afnemen van Glasvezel?
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Wat zijn de ervaringen hier ondertussen met Fastic?
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

springfield schreef:Wat zijn de ervaringen hier ondertussen met Fastic?
ben er nog steeds zeer tevreden van:

- internet is zeer stabiel, en snelheid is steeds in orde geweest op 1 keer na (en dat bleek bij edpnet te liggen, is hier een topic van: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 8&p=875841)

- snelle respons als je een vraag hebt, met duidelijke (indien gewenst technische) uitleg

- fix ip (met reverse) voor een paar euro ipv een absurde prijs

- je factuur via mail (pdf bijlage + link dat je online kan betalen, met payconiq)

ben er nu al klant sinds april vorig jaar, en heb zeker geen spijt van die omschakeling :)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Aangepast door mezelf

Post delete.
Laatst gewijzigd door buthead 09 apr 2022, 16:58, in totaal 1 gewijzigd.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
YordiDR
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 mei 2022, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 9 keer

fastic schreef:(Ik heb dan ook maar eens een account gemaakt, we houden userbase al even in het oog ;) )

Het VDSL verhaal moet je niet zien als een concurrent voor wat er vandaag al op de markt aanwezig is. We hebben de infrastructuur nodig voor een aantal zakelijke trajecten en gezien we met Fluvius toch al in zee zijn gegaan voor een B2C verhaal voegen we dit er gewoon aan toe.
Er zijn geen plannen om er veel marketing effort in te steken. Het is allesbehalve de ambitie om een prijsbreker te worden op de markt, ik geloof zelf sterk in een goed product aan een correcte prijs. Voor een bepaalde nichemarkt van consumenten kunnen we waarschijnlijk wel wat betekenen.

We hebben vandaag al een redelijk groot netwerk in België/Vlaanderen. De typsiche datacenter routes en upstream richting een aantal internet tier-1's. We werken graag samen met ieder open netwerk dat beschikbaar is, zo hebben we active NNI's met partijen zoals Eurofiber, Edpnet, Fluvius... en kunnen we dus zelf een beetje kiezen wat we waar onderbrengen. Dit is dus niet voor iedere gebruiker hetzelfde. Hopelijk komen er in België ooit eens wat zelfstandige FTTH projecten bij.

Misschien al wat insider info (vragen staat vrij trouwens):

- waarom "goedkoop" vaste IP's?: we zijn RIPE member, meermaals zelf. Maar zelf dan is het aantal beschikbare IP's in onze pool kleiner dan het aantal aansluitingen dat we ooit hopen te hebben. Een gebruiker die gewoon opzoek is naar internet verdwijnt standaard achter een CGN layer (icm native v6). Indien de gebruiker dit niet wilt, en dus snapt waarover het gaat, is een goedkoop vast IP logischer. Modems zijn 24x7 online, DHCP of vast, kwijt zijn we het adres toch.

- Pricing/kortingen/... dit is niet iets wat ik on the spot ga verlagen/aanpassen, het zijn vaste pakketten en we zijn momenteel nog opzoek naar de juiste prijszetting. Zoals al gemeld, concurrentie mag hem in België niet zitten tussen de paar providers die iets proberen te veranderen maar moet meer richting Proximus/Telenet focussen. Hoe meer de alternatieve operatoren, met voldoende klanten, er zijn hoe meer druk er op de regulator kan gezet worden.


Thomas
Is er ook ambitie (of is dit reeds mogelijk) om jullie diensten aan te bieden over het open fiberklaar netwerk? Zij zijn sterk aan het inzetten op de uitrol van hun netwerk waar ik nu ook onder val.
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Zijn er hier nog mensen met fastic die problemen hebben om te verbinden met bepaalde websites van de overheid? Bijvoorbeeld http://www.belgium.be/nl/index
Heb het op al mijn devices hier en via mobiel netwerk werkt het ook gewoon. Als ik verbind via nordvpn dan werkt het ook. Ik weet dus niet goed waar het probleem ligt en krijg weinig response van Fastic zelf. En het is nogal irritant omdat ik hierdoor niet kan inloggen op websites van de overheid.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Gebruik je een load balanced lijn? Heb een gelijkaardige ervaring bij edpnet met load balance. 2 keer wan via vdsl

(Geen idee of dat een specifiek load balance probleem is, of de overheid lijn connectie maar louche vindt doordat ik verbinding leg vanuit verschillende IP's)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

hier ook fastic.

net even belgium.be geopend, mypension.be, vlaanderen.be, ....
allemaal geen enkel probleem op mijn fastic lijn.

probleem zal dus (logischerwijze) ergens lokaal liggen.
misschien heb je iets van dns instellingen die mis staan? of een adblocker of andere plugin die wat overijverig is ?
een firewall die rare dingen doet ?

of zoals hierboven gezegd, denkt de overheid misschien dat je stoute dingen aan het doen bent en blokkeren ze je verbinding aan hun zijde? :)
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb gewoon een fiber aansluiting. En ook op alle devices hier dus kan niet aan adblocker ofzo liggen. Foutmelding in Chrome is ERR_CONNECTION_REFUSED.
Heb ook al andere dns geprobeerd. Heb een UDM Pro en ook geen speciale firewall settings aan staan.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”