belgian telecom Bebox ALL-IN-ONE voor 45 € (+veel voordelen)
Na regelmatig een printscreen van de speedtest resultaten doorgestuurd te hebben naar belgian-telecom krijg ik nu twee reacties.
Eerste reactie:
Bedankt voor uw updates. We hebben de oorzaak gevonden van de trage synchronisatiesnelheid en werken er momenteel aan om dit zo snel mogelijk recht te zetten.
Onze oprechte excuses voor het ongemak.
Tweede reactie:
We hebben een snelheidsverhoging aangevraagd op uw lijn. Hiervoor dient Belgacom aan aanpassing te maken in de Centrale in uw buurt.
Deze aanpassing kan tot 10 werkdagen in beslag nemen
Mijn reactie : ik ben reeds zes maand bij BTC en bel wekelijks om onder andere mijn problemen met mijn telefoon aan te kaarten en nu komt er eindelijk een reactie maar heb toch zes maand lang de volle prijs moeten betalen. Ze konden toch onmiddellijk een snelheidsverhoging aangevraagd hebben. Waarom niet? Dit is vraag die ik aan BTC ga stellen.
Eerste reactie:
Bedankt voor uw updates. We hebben de oorzaak gevonden van de trage synchronisatiesnelheid en werken er momenteel aan om dit zo snel mogelijk recht te zetten.
Onze oprechte excuses voor het ongemak.
Tweede reactie:
We hebben een snelheidsverhoging aangevraagd op uw lijn. Hiervoor dient Belgacom aan aanpassing te maken in de Centrale in uw buurt.
Deze aanpassing kan tot 10 werkdagen in beslag nemen
Mijn reactie : ik ben reeds zes maand bij BTC en bel wekelijks om onder andere mijn problemen met mijn telefoon aan te kaarten en nu komt er eindelijk een reactie maar heb toch zes maand lang de volle prijs moeten betalen. Ze konden toch onmiddellijk een snelheidsverhoging aangevraagd hebben. Waarom niet? Dit is vraag die ik aan BTC ga stellen.
Ik heb sedert vrijdag ll. een snelheid gekregen van 3,5 Mb. Niettemin stond in de reclamefolder dat zij 6 Mb aanboden terwijl zij slechts een verhoging hebben aangevraagd van 4Mb. Hun reactie is dat ik te ver van de centrale zit (2,2km). Moest ik eventueel morgen besluiten van belgacom tv te nemen dat kan belgacom dat onmiddellijk wel verhogen anders zou hun digitale televisie niet werken. Is dat nu onwil van btc?
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
2.2 km is te ver voor een 6 Mb signaal? Lijkt me raar, op die afstand is dat zeker nog mogelijk. Ofwel zijn je lijnwaarden beetje crap ofwel is het idd onwil om u op 6 Mb te zetten.drareg schreef:Ik heb sedert vrijdag ll. een snelheid gekregen van 3,5 Mb. Niettemin stond in de reclamefolder dat zij 6 Mb aanboden terwijl zij slechts een verhoging hebben aangevraagd van 4Mb. Hun reactie is dat ik te ver van de centrale zit (2,2km). Moest ik eventueel morgen besluiten van belgacom tv te nemen dat kan belgacom dat onmiddellijk wel verhogen anders zou hun digitale televisie niet werken. Is dat nu onwil van btc?
Dat van digitale tv hangt ervan af. Heeft Belgacom VDSL2 beschikbaar in uw buurt, dan ga je meer dan waarschijnlijk wel de volle internetsnelheid krijgen, mede omdat zij ROP's gebruiken (kleine centrales enkel voor VDSL(2)). Die centrales hebben de alternatieve providers tot nu toe niet tot beschikking.
Dat gaat wat geven als BT digitale TV gaan lanceren.
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Vandaag is mijn BeBox modem aangekomen, een Thomson TG782. Nu morgen mijn verbinding hopelijk ook.
Spijtig vind ik dat de gebruikersinterface blijkbaar door BT paswoord beschermt is zodat je niks zelf in kunt stellen. Daar ik toch wel graag portforwarding enzo zou willen doen (voor dreambox e.d.) is dit wel jammer. Toch eens kijken of ik het paswoord kan vastkrijgen ...
Het is een ferm toestel, maar door de vaste antenne is het ook niet mogelijk (zonder het open te vijzen) om er een betere antenne op te zetten. Want ik vrees dat je met dat kleintje niet ver geraakt ... En daar de telefoonaansluiting aan de straatkant is, zou er toch een antenne op moeten die ervoor zorgt dat we ook in de tuin op het net kunnen.
Mja is zoeken of het misschien toch het standaard wachtwoord nog is, vind het momenteel niet want de originele handleiding zit er niet bij. Heb de handleiding online afgehaald, maar vind het momenteel niet.
Op het blad dat ik van BT kreeg staat over de installatie datum :
Spijtig vind ik dat de gebruikersinterface blijkbaar door BT paswoord beschermt is zodat je niks zelf in kunt stellen. Daar ik toch wel graag portforwarding enzo zou willen doen (voor dreambox e.d.) is dit wel jammer. Toch eens kijken of ik het paswoord kan vastkrijgen ...
Het is een ferm toestel, maar door de vaste antenne is het ook niet mogelijk (zonder het open te vijzen) om er een betere antenne op te zetten. Want ik vrees dat je met dat kleintje niet ver geraakt ... En daar de telefoonaansluiting aan de straatkant is, zou er toch een antenne op moeten die ervoor zorgt dat we ook in de tuin op het net kunnen.
Mja is zoeken of het misschien toch het standaard wachtwoord nog is, vind het momenteel niet want de originele handleiding zit er niet bij. Heb de handleiding online afgehaald, maar vind het momenteel niet.
Op het blad dat ik van BT kreeg staat over de installatie datum :
Maar is de overschakeling van een Discovery-lijn naar een rax-copper lijn niet gewoon een kwestie van iets te veranderen in de centrale? Of dient het tweede koperpaar er voor aangesloten te worden?op deze datum komt een Belgacom Technieker langs onder de naam : "Mobistar" om de vaste lijn voor de BeBox aan te sluiten.
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Vanaf afgelopen vrijdag heb ik eindelijk internet in het huisje
Veel kan ik er nog niet van zeggen, want ben alleen vrijdag even daar geweest.
De speedtest rond 13u kwam uit op zo'n 389KB/sec, wat weinig is voor een 6Mbps lijn, maar omdat ik nog maar 1 test gedaan heb weet ik niet of dit mijn maximum haalbare snelheid zal zijn.
Daar de Bebox een modem is waar je zelf niets aan kan wijzigen (gebruikersinterface paswoord beschermt) kan ik ook geen lijnwaardes enzo bekijken. Maar ik denk dat ik mijn andere ADSL modem er eens aan ga hangen en eens zien wat die zegt.
Ik zal de Bebox wel moeten gebruiken, want die is ingesteld voor het VOIP-gebeuren en de voip gegevens hebben ze niet gegeven, enkel de login-naam en paswoord voor de verbinding zelf.
Men vriendin heeft me vandaag ook al eens gebeld via de Bebox, naar de gewone vaste lijn hier en het gaf gewoon geluid, dus zal ook wel in orde zijn.
Of de lijn stabiel is, dat zal ik pas kunnen zeggen wanneer ik er zelf ook woon, binnen zo'n maandje.
En moest ik blijven steken op die 389KB/sec max, dan zal ik er wel mee kunnen leven, het is althans beter dan wat de andere providers me konden beloven.
Vriendelijke mens op de helpdesk van BT en ook zeker behulpzaam. Maar op mijn mailtje of ik eventueel het paswoord van de box zou kunnen krijgen omdat ik graag aan 'portforwarding' wil doen voor mijn sat-decoder enzo, krijg ik toch geen antwoord.
Als ik het niet geflikt krijg via de box en ze gaan geen paswoord geven ofzo, dan ga ik toch de voipinstellingen proberen vast te krijgen zodat ik een andere voip-modem kan gebruiken. Want ik ben geen internet gebruiker die het houd bij surfen en mailtjes lezen. Ik zet ook andere toestellen op het net ...

Veel kan ik er nog niet van zeggen, want ben alleen vrijdag even daar geweest.
De speedtest rond 13u kwam uit op zo'n 389KB/sec, wat weinig is voor een 6Mbps lijn, maar omdat ik nog maar 1 test gedaan heb weet ik niet of dit mijn maximum haalbare snelheid zal zijn.
Daar de Bebox een modem is waar je zelf niets aan kan wijzigen (gebruikersinterface paswoord beschermt) kan ik ook geen lijnwaardes enzo bekijken. Maar ik denk dat ik mijn andere ADSL modem er eens aan ga hangen en eens zien wat die zegt.
Ik zal de Bebox wel moeten gebruiken, want die is ingesteld voor het VOIP-gebeuren en de voip gegevens hebben ze niet gegeven, enkel de login-naam en paswoord voor de verbinding zelf.
Men vriendin heeft me vandaag ook al eens gebeld via de Bebox, naar de gewone vaste lijn hier en het gaf gewoon geluid, dus zal ook wel in orde zijn.
Of de lijn stabiel is, dat zal ik pas kunnen zeggen wanneer ik er zelf ook woon, binnen zo'n maandje.
En moest ik blijven steken op die 389KB/sec max, dan zal ik er wel mee kunnen leven, het is althans beter dan wat de andere providers me konden beloven.
Vriendelijke mens op de helpdesk van BT en ook zeker behulpzaam. Maar op mijn mailtje of ik eventueel het paswoord van de box zou kunnen krijgen omdat ik graag aan 'portforwarding' wil doen voor mijn sat-decoder enzo, krijg ik toch geen antwoord.
Als ik het niet geflikt krijg via de box en ze gaan geen paswoord geven ofzo, dan ga ik toch de voipinstellingen proberen vast te krijgen zodat ik een andere voip-modem kan gebruiken. Want ik ben geen internet gebruiker die het houd bij surfen en mailtjes lezen. Ik zet ook andere toestellen op het net ...
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Blijkbaar krijgen Telenet abonnees te horen dat ons nieuw telefoonnummer niet bereikbaar is.
Ik meen hier nog al eens iets over gelezen te hebben, maar kan er niet direct iets over terugvinden, want ik krijg bij de zoekfunctie van het forum steeds dat er niet gezocht kan worden omdat de 'woorden' teveel voorkomen
Ik dacht dat het in een Dommel topic stond, maar eens door de dommel en telenet topics bladeren levert ook niets op.
Was het probleem niet dat Telenet hun telefoonnummer database niet constant update?
Ik meen hier nog al eens iets over gelezen te hebben, maar kan er niet direct iets over terugvinden, want ik krijg bij de zoekfunctie van het forum steeds dat er niet gezocht kan worden omdat de 'woorden' teveel voorkomen

Ik dacht dat het in een Dommel topic stond, maar eens door de dommel en telenet topics bladeren levert ook niets op.
Was het probleem niet dat Telenet hun telefoonnummer database niet constant update?
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Ja, maar is het lijnprofiel waar ze zelf niet veel over te zeggen hebben zeker?Ofloo schreef:Eerlijk gezegd vind ik voor 16mbit aanbod de upload snelheid van 384kbit upload enorm mager !
Thx, nu weet ik dat de mensen met Telenet wat geduld moeten hebbenGoztow schreef:Dat klopt, braindamage.

Zijn trouwens de ouders van mijn vriendin, dus zo'n haast heeft het nu ook weer niet

-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Het klassieke schoonouder(s) verhaal? 
Ze hangen daarvoor af van Mobistar, dus inderdaad, Mobistar die dat beschikbaar stelt, beetje een zielige uploadwaarde.

Ze hangen daarvoor af van Mobistar, dus inderdaad, Mobistar die dat beschikbaar stelt, beetje een zielige uploadwaarde.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
- Bedankt: 395 keer
- Recent bedankt: 1 keer
mijn zus zit bij telenet....zij kon mij ook niet bereiken....een mailtje naar helpdesk telenet gaf geen soelaas.Braindamage schreef:Blijkbaar krijgen Telenet abonnees te horen dat ons nieuw telefoonnummer niet bereikbaar is.
Ik meen hier nog al eens iets over gelezen te hebben, maar kan er niet direct iets over terugvinden, want ik krijg bij de zoekfunctie van het forum steeds dat er niet gezocht kan worden omdat de 'woorden' teveel voorkomen![]()
Ik dacht dat het in een Dommel topic stond, maar eens door de dommel en telenet topics bladeren levert ook niets op.
Was het probleem niet dat Telenet hun telefoonnummer database niet constant update?
Ik heb toen eens een vrijdagavond om 20.30 u. gebeld naar telenet (als niet klant)....en de dag nadien was het in orde...
ze updaten hun crdc database niet regelmatig genoeg blijkbaar....
dit moet je blijkbaar zelf doen, BTC doet dit niet...(naar telenet bellen)
zeg gewoon dat je niet meer bij belgacom zit, en dat ze hun database moeten aanpassen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
- Bedankt: 395 keer
- Recent bedankt: 1 keer
http://www.belgian-telecom.be/ al sinds gisteravond down.
Safari kan de pagina 'http://www.belgian-telecom.be/' niet openen. Fout: 'onbekende fout' (CFURLErrorDomain:302) Kies 'Rapporteer bugs aan Apple' uit het Help-menu, geef het foutnummer op en geef een beschrijving van wat u deed toen dit bericht werd weergegeven.
IE 7
De webpagina kan niet worden weergegeven
Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
Mogelijke acties:
Verbindingsproblemen vaststellen
Meer informatie
Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:
De internetverbinding is verbroken.
De website is tijdelijk niet beschikbaar.
De DNS-server is niet bereikbaar.
De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.
Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.
Safari kan de pagina 'http://www.belgian-telecom.be/' niet openen. Fout: 'onbekende fout' (CFURLErrorDomain:302) Kies 'Rapporteer bugs aan Apple' uit het Help-menu, geef het foutnummer op en geef een beschrijving van wat u deed toen dit bericht werd weergegeven.
IE 7
De webpagina kan niet worden weergegeven
Meest waarschijnlijke oorzaken:
Uw computer is niet met internet verbonden.
Er zijn problemen op de website opgetreden.
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
Mogelijke acties:
Verbindingsproblemen vaststellen
Meer informatie
Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:
De internetverbinding is verbroken.
De website is tijdelijk niet beschikbaar.
De DNS-server is niet bereikbaar.
De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.
Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Of je gebruikt gewoon Firefox? Ik heb hier geen problemen.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Wat moet er in mijn cache zitten? Gij krijgt uw website niet geopend, ik wel. Met IE7 werkt het hier ooksatsurfer schreef:apple safari en IE 7Lord Utopia schreef:Of je gebruikt gewoon Firefox? Ik heb hier geen problemen.
ge geeft misschien gewoon weer wat in uw cache zit?

en 'k Zit zelfs op smalband en al

-
- Elite Poster
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
- Bedankt: 395 keer
- Recent bedankt: 1 keer
heb eens mijn fritzbox softwarematig geresetted, en nu lukt het ook terugLord Utopia schreef:Gij krijgt uw website niet geopend, ik wel. Met IE7 werkt het hier ook

snap wel niet waarom hij dit blokkeerde....
bedankt Lord Utopia, lag dus ergens bij mij
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Nu mijn verbinding actief is, zijn ze blijkbaar niet meer zo erg geneigd om op mijn mails te antwoorden
Had dus al een mailtje gestuurd ivm de modem, dat ik graag aan port-forwarding zou willen doen, maar dat ik niet in de gebruikersinterface geraak omdat ze die met een paswoord beschermd hebben. Heb toen geen antwoord gekregen.
Had nu gisteren weer een mailtje gestuurd, ook met de melding dat mijn disicovery lijn blijkaar nog actief is, en dat ze dus bij BGC enkel het adsl signaal geactiveerd hebben en men lijn niet hebben omgezet naar Raw Copper ... Ook geen reactie op gekregen. Terwijl ze normaal altijd de dag nadien al antwoord geven, of zelfs dezelfde dag nog ...
Als het zo blijft moet ik toch is gaan bellen

Had dus al een mailtje gestuurd ivm de modem, dat ik graag aan port-forwarding zou willen doen, maar dat ik niet in de gebruikersinterface geraak omdat ze die met een paswoord beschermd hebben. Heb toen geen antwoord gekregen.
Had nu gisteren weer een mailtje gestuurd, ook met de melding dat mijn disicovery lijn blijkaar nog actief is, en dat ze dus bij BGC enkel het adsl signaal geactiveerd hebben en men lijn niet hebben omgezet naar Raw Copper ... Ook geen reactie op gekregen. Terwijl ze normaal altijd de dag nadien al antwoord geven, of zelfs dezelfde dag nog ...
Als het zo blijft moet ik toch is gaan bellen
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Juist eens naar Telenet gebeld, ze willen mij daar dus niet helpen. Als hun klanten mij niet kunnen bereiken dan ligt dat aan mijn provider, niet aan hen ...satsurfer schreef:mijn zus zit bij telenet....zij kon mij ook niet bereiken....een mailtje naar helpdesk telenet gaf geen soelaas.
Ik heb toen eens een vrijdagavond om 20.30 u. gebeld naar telenet (als niet klant)....en de dag nadien was het in orde...
ze updaten hun crdc database niet regelmatig genoeg blijkbaar....
dit moet je blijkbaar zelf doen, BTC doet dit niet...(naar telenet bellen)
zeg gewoon dat je niet meer bij belgacom zit, en dat ze hun database moeten aanpassen...
Heb hen met hand en tand proberen uit te leggen dat iedereen ons kan bellen behalve hun klanten, en heb ook gezegd dat ik gelezen heb dat het blijkbaar er aan ligt dat hun database niet up-to-date is, maar die madam aan de lijn bleef dus maar zeggen dat ze mij niet kon helpen omdat ik geen klant bij hun ben.
Na een hele discussie zei ze dat ik maar met mijn provider moet contact opnemen en dat die dan maar bij hun contact moeten opnemen ...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is ook een normale gang van zaken... Belgian Telecom moet het oplossen, ook al ligt de fout (misschien) bij Telenet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
- Bedankt: 395 keer
- Recent bedankt: 1 keer
er is een verschil tussen theorie en praktijk....Lord Utopia schreef:Dat is ook een normale gang van zaken... Belgian Telecom moet het oplossen, ook al ligt de fout (misschien) bij Telenet.
Ik kreeg ooit een mail dat zij daar niets konden aan doen....
Toen heeft mijn zus (Telenetklant) mail gestuurd, met nietszeggend antwoord.....
ik heb zelf gebeld en probleem voorgelegd dat Telenetklanten mij niet konden bereiken...en heeft dit quasi direct opgelost (vrijdagavond 20.30 u.)
Er zijn wel nog andere helpdeskmedewerkers dan die 'geit' dat jij aan de lijn had, drareg! Wat doorzetten, er zijn andere operatoren.
je krijgt nooit een gelijke behandeling, waar je ook gaat.....
desnoods een telenetklant laten bellen, die van zijn voeten maakt?
dreig desnoods naar Test-Aankoop/ombudsdienst/krant Telecommunicatie te stappen
ze hebben vorige week nog zo hun best gedaan bij Telenet om wat promo te maken op Volt (één)
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Heb ik zo'n twintig minuutjes geleden gedaan.satsurfer schreef: desnoods een telenetklant laten bellen, die van zijn voeten maakt?
De moeder van mijn vriendin laten bellen, zij hebben dus Telenet en konden ons niet bellen.
De persoon aan de telefoon zei dat als zij er van een papiertje moesten opmaken dat het dan 5 dagen kon duren, maar als zij zelf morgen naar de betreffende dienst belt (die maar tot 21u open was), dat het dan op een kwartiertje opgelost is ...
Waarom konden ze mij dat dan niet zeggen???
Of ik nu naar Telenet bel voor dat probleem of mijn provider belt naar Telenet. Als het aan hun database (of whatever) ligt dat hun klanten mij niet kunnen bellen, dan zijn zij degene die het kunnen (en moeten) oplossen.Lord Utopia schreef:Dat is ook een normale gang van zaken... Belgian Telecom moet het oplossen, ook al ligt de fout (misschien) bij Telenet.
Dat ze zeggen dat ik mijn provider maar moet bellen zodat die hun kan bellen, dat is gewoon een teken van onwil!
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Vandaag eens gebeld. Kreeg weer Dennis aan de lijn, vriendelijke kerel.Braindamage schreef:Nu mijn verbinding actief is, zijn ze blijkbaar niet meer zo erg geneigd om op mijn mails te antwoorden![]()
Had dus al een mailtje gestuurd ivm de modem, dat ik graag aan port-forwarding zou willen doen, maar dat ik niet in de gebruikersinterface geraak omdat ze die met een paswoord beschermd hebben. Heb toen geen antwoord gekregen.
Had nu gisteren weer een mailtje gestuurd, ook met de melding dat mijn disicovery lijn blijkaar nog actief is, en dat ze dus bij BGC enkel het adsl signaal geactiveerd hebben en men lijn niet hebben omgezet naar Raw Copper ... Ook geen reactie op gekregen. Terwijl ze normaal altijd de dag nadien al antwoord geven, of zelfs dezelfde dag nog ...
Als het zo blijft moet ik toch is gaan bellen
Heeft me gezegd dat ik Discovery lijn zelf moet opzeggen omdat ik gekozen heb voor een nieuw nummer te krijgen bij hen. Enkel wanneer je voor nummerbehoud kiest, dan doen zij het opzeggen voor jou.
Ivm de modem en port forwarding heeft hij me ook de nodige info verschaft, en dat ga ik eens uittesten. Maar zal wel nog een weekje moeten wachten daarmee, want morgen komt in het huisje de chape en zodra dat droog is worden de tegels gelegd. Ik ga dus een weekje of 2 het huisje niet meer in kunnen ...
Heb trouwens al naar BGC gebeld voor het opzeggen van de lijn. Dat is natuurlijk geen probleem (mits betalen van boete gelijk aan resterende maanden van contract), maar ze zeiden er wel bij dat als mijn internet verbinding dan wegvalt doordat ze de lijn stop zetten, dat het dan niet hun fout is. (ik had ze gezegd dat ik het wou stop zetten omdat ik een andere provider heb met verbinding zonder telefoonlijn).
Ik zei hem dan dat als zij (BGC) het adsl signaal op de lijn laten staan dat het dan wel geen probleem zal zijn, maar dan zegt die gast dat ze niet weten hoe mijn provider werkt. Ik zei dan dat BGC het adsl signaal op de lijn gezet heeft, en als ze daar dan niets aan veranderen dat het wel goed komt, maar weer dus het antwoord dat dat van mijn provider afhangt.
mja, morgen BT nog maar eens bellen
Blijkbaar is het bij BT gewoon iets te druk voor het antwoorden van mails, aan de telefoon zijn ze wel vriendelijk en behulpzaam. Ik krijg altijd dezelfde persoon aan de lijn (Dennis dus), dus ik denk dat het er op de Nederlandstalige helpdesk maar 1 persoon is, want als ik eens een antwoord krijg op een mail van hen, dan is het ook Dennis die het ondertekend
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 feb 2009, 19:07
Ben nu sinds midden december bij BT internet werkt maar tel niet.
30 januarie tel activeert nu 09 feb. nog geen tel.
Als ik de tel opneeem altijd bezet toon.
heb al enkele keren gebelt maar krijg altijd te horen "we werken er aan".
30 januarie tel activeert nu 09 feb. nog geen tel.
Als ik de tel opneeem altijd bezet toon.
heb al enkele keren gebelt maar krijg altijd te horen "we werken er aan".
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
dat telefoneren gaat via internet, dus ik denk dat als je een bezettoon hoort, dat er dan iets bij de instellingen van de modem verkeerd is. Of misschien is het niet geactiveerd.Ambiorix47 schreef:Ben nu sinds midden december bij BT internet werkt maar tel niet.
30 januarie tel activeert nu 09 feb. nog geen tel.
Als ik de tel opneeem altijd bezet toon.
heb al enkele keren gebelt maar krijg altijd te horen "we werken er aan".
Had je gekozen voor behoud van nummer? Want dan moeten ze het nummer kunnen overnemen van je vorige provider.
Ik heb gekozen voor een nieuw nummer en bij mij werkte het onmiddelijk. Buiten dan de Telenet klanten die ons wouden bellen, maar dat ligt dus aan Telenet.
Als je in de BeBox (of Solobox) zou kunnen kon je zelf de gegevens eens nakijken, dat er misschien een foutje in de instellingen staat. Maar dan zal je eerst de instellingen moeten zien te krijgen. En je SIP gebruikersnaam en wachtwoord.
Je kan al je opnieuw belt eens vragen achter die instellingen en de login gegevens van de modem, dan kan je zelf eens kijken. Of voorwaarde dat je er iets van kent natuurlijk
-
- Elite Poster
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
- Bedankt: 395 keer
- Recent bedankt: 1 keer
ik gekozen voor nummerportering, en had voor de activatie al de logingegevens om te voi'pen.....de nummerportering, moest ik wat achter zitten...Braindamage schreef:Ik heb gekozen voor een nieuw nummer en bij mij werkte het onmiddelijk. Buiten dan de Telenet klanten die ons wouden bellen, maar dat ligt dus aan Telenet.
Als je in de BeBox (of Solobox) zou kunnen kon je zelf de gegevens eens nakijken, dat er misschien een foutje in de instellingen staat. Maar dan zal je eerst de instellingen moeten zien te krijgen. En je SIP gebruikersnaam en wachtwoord.
Je kan al je opnieuw belt eens vragen achter die instellingen en de login gegevens van de modem, dan kan je zelf eens kijken. Of voorwaarde dat je er iets van kent natuurlijk
een tijdje zag ik een 02 nr. als ik naar mijn eigen gsm belde (moest 050 zijn)
CLIP herkenning deed hij niet....(nummerweergave)
na 2-3 weken, alles prima in orde
Nu heb ik wat problemen met DSL uitval, maar ik ga de modem eens omwisselen bij avm (5 jaar garantie), want dit probleem heb ik al sinds het begin van het gebruik van de modem (dus nog vóór BTC)
heb indruk dat het vooral bij bellen/gebeld worden van telenetnr.'s.
Braindamage, kunnen telenetnummers U nu bereiken?
heb hier een tweedehandse nieuwe belgacom B-box 2 gekocht voor 20 €, en werk toch liever met de fritz (gebruiksvriendelijkheid)Braindamage schreef:Als je in de BeBox (of Solobox) zou kunnen kon je zelf de gegevens eens nakijken, dat er misschien een foutje in de instellingen staat. Maar dan zal je eerst de instellingen moeten zien te krijgen. En je SIP gebruikersnaam en wachtwoord.
ruiswaarden bij fritz zijn ook iets beter.....je ziet de ingaande/uitgaande nummers, gespreksduur,....
maar gewoon als back-up gekocht, mocht de fritz plots niet werken of in omruiling....
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik hoop dat mijn fritzbox het blijft doen, want door die antenne aan te passen heb ik geen garantie meer.
De Fritzbox zal wel in Beringen blijven denk ik, want ik ga denkelijk die Solobox modem gebruiken.
Heb de gebruikerinterface wel nog niet gezien. Maar nummerweergave werkt en voicemail ook. En ik krijg schoon een mailtje met het voicemail bericht in. Al denk ik dat die voicemail van hun SIP server komt en niet van de modem.
Moest de solobox toch zijn nadelen hebben in vergelijking met de Fritzbox dan ga ik mss de Fritzbox toch gebruiken, ik kan nu toch aan de SIP gegevens
Dit weekend ging het in ieder geval nog niet.
De Fritzbox zal wel in Beringen blijven denk ik, want ik ga denkelijk die Solobox modem gebruiken.
Heb de gebruikerinterface wel nog niet gezien. Maar nummerweergave werkt en voicemail ook. En ik krijg schoon een mailtje met het voicemail bericht in. Al denk ik dat die voicemail van hun SIP server komt en niet van de modem.
Moest de solobox toch zijn nadelen hebben in vergelijking met de Fritzbox dan ga ik mss de Fritzbox toch gebruiken, ik kan nu toch aan de SIP gegevens
De moeder van men vriendin was vorige week vergeten te bellen. En ik weet niet of ze vandaag dan wel gebeld heeft. Heb niks gehoord.satsurfer schreef:Braindamage, kunnen telenetnummers U nu bereiken?
Dit weekend ging het in ieder geval nog niet.
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Hier een speedtest/review postje.

getest via een wifi verbinding
BT zei dat ze me 6Mbps konden geven en ze hebben zich er aan gehouden. Ok, het is nu niet de volledige 6Mbps, maar het is toch maar een moment opname
Met telefonie heb ik nog geen problemen gehad (buiten dat Telenet gedoe), ik hoor de mensen die ik bel heel duidelijk en als ik van in Beringen naar mijn vriendin bel op het BT nummer dan hoor ik haar ook heel goed.
ik heb nog niet zitten downloaden ofzo via deze verbinding, maar het gewone surfen gaat heel goed

getest via een wifi verbinding
BT zei dat ze me 6Mbps konden geven en ze hebben zich er aan gehouden. Ok, het is nu niet de volledige 6Mbps, maar het is toch maar een moment opname

Met telefonie heb ik nog geen problemen gehad (buiten dat Telenet gedoe), ik hoor de mensen die ik bel heel duidelijk en als ik van in Beringen naar mijn vriendin bel op het BT nummer dan hoor ik haar ook heel goed.
ik heb nog niet zitten downloaden ofzo via deze verbinding, maar het gewone surfen gaat heel goed
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Als ze me op de centrale hebben aangesloten die ze zeiden toen ik voor de aansluiting een controle vroeg, dan is het 1,2KM.satsurfer schreef:heb nog nooit 6 Mbit gehaald.....hoe ver woon jij van de centrale? (ik 2,3 km.)
Maar ik zou niet weten hoe ik het zelf zou kunnen testen
-
- Elite Poster
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
- Bedankt: 395 keer
- Recent bedankt: 1 keer
bij mij zeiden ze eerst 1,8 km.Braindamage schreef:Als ze me op de centrale hebben aangesloten die ze zeiden toen ik voor de aansluiting een controle vroeg, dan is het 1,2KM.satsurfer schreef:heb nog nooit 6 Mbit gehaald.....hoe ver woon jij van de centrale? (ik 2,3 km.)
Maar ik zou niet weten hoe ik het zelf zou kunnen testen
edpnet (vorige operator) zeiden 2,3 km.
Toen ik hun hier 1 jaar later mee confronteerde (wegens wegval, vermoedelijk door slechte modem), zeiden ze ook 2,3 km.

Heb nu 2 weken b-box in gebruik, en tot op heden geen probleem (met fritzbox regelmatig adsl wegval tijdens het bellen)
waarschijnlijk eens omruilen (5 jaar waarborg)
- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik gebruik ook gewoon de Bebox, de nieuwe Thomson TG782 modem dus.
Hij lijkt mij ook goed te werken, alleen bij mijn vriendin blijkt het wireless signaal regelmatig weg te vallen. Is met nogthans maximum signaal sterkte.
Kan ook aan haar modem liggen.
Dit is de informatie over mijn verbinding :
[EDIT] Door 'Het Grote Lijnwaarde Topic' en de verwijzingen daar naar de UB knowledgebase en de post van Sasuke, weet ik nu dat mijn lijnwaardes in het huisje heel goed zijn
Hij lijkt mij ook goed te werken, alleen bij mijn vriendin blijkt het wireless signaal regelmatig weg te vallen. Is met nogthans maximum signaal sterkte.
Kan ook aan haar modem liggen.
Dit is de informatie over mijn verbinding :
Ik weet niet juist hoe het zit met de dB waardes en wat je moet hebben om een goeie verbinding te hebben. Maar ik denk dat ze niet slecht zijn. En het zullen toch zeker niet de waardes zijn van een lijn op 5,6km, wat de andere providers zeidenUptime: 23 days, 10:21:48
DSL Type: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 6.144
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 205,54 / 529,59
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 9,0 / 15,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 23,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 11 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 48 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 1
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
[EDIT] Door 'Het Grote Lijnwaarde Topic' en de verwijzingen daar naar de UB knowledgebase en de post van Sasuke, weet ik nu dat mijn lijnwaardes in het huisje heel goed zijn

-
- Elite Poster
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
- Bedankt: 395 keer
- Recent bedankt: 1 keer
bij mij (2,3 km.) véél minderBraindamage schreef:Ik gebruik ook gewoon de Bebox, de nieuwe Thomson TG782 modem dus.
Hij lijkt mij ook goed te werken, alleen bij mijn vriendin blijkt het wireless signaal regelmatig weg te vallen. Is met nogthans maximum signaal sterkte.
Kan ook aan haar modem liggen.
Dit is de informatie over mijn verbinding :
Uptime: 23 days, 10:21:48
DSL Type: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 6.144
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 205,54 / 529,59
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 9,0 / 15,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 23,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 11 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 48 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 1
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 22 dB 11 dB
Attenuation 28 dB 29 dB
Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator
Fast Path FEC Correction 204 0
Interleaved Path FEC Correction 0 0
Fast Path CRC Error 2 1947
Interleaved Path CRC Error 0 0
Loss of Signal Defect 0 ---
Fast Path HEC Error 68 0
Interleaved Path HEC Error 0 0
-
- Elite Poster
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
- Bedankt: 395 keer
- Recent bedankt: 1 keer
U koopt de SoloBox modem aan € 68 (€ 110 winkelwaarde). => zoals altijd
Verder betaalt u slechts € 34,95*/maand (€ 45).
Gratis activering t.w.v. (€ 40).
Eénmalig € 29 extra indien u uw nummer wenst te behouden.
* Gedurende een half jaar betaalt u slechts € 34,95 (€ 45) per maand.
Promotie geldig tot en met 15/06/2009
nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?)
Verder betaalt u slechts € 34,95*/maand (€ 45).
Gratis activering t.w.v. (€ 40).
Eénmalig € 29 extra indien u uw nummer wenst te behouden.
* Gedurende een half jaar betaalt u slechts € 34,95 (€ 45) per maand.
Promotie geldig tot en met 15/06/2009
nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?)

-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Voor zover ik weet is dat niet het geval bij Telenet. Enkel bij EDPnet en blijkbaar ook BT.satsurfer schreef:
nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?)
-
- Elite Poster
- Berichten: 6158
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 650 keer
- Bedankt: 395 keer
- Recent bedankt: 1 keer
een jaar of 10 geleden bestond dit bij telenet ook....waarschijnlijk hebben ze dit afgeschaft.....ze zijn ondertussen een monopolistLord Utopia schreef:Voor zover ik weet is dat niet het geval bij Telenet. Enkel bij EDPnet en blijkbaar ook BT.satsurfer schreef:
nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?)

-
- Elite Poster
- Berichten: 2382
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: in't hol van pluto
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
MGM codes werken nog steeds in't café hoorsatsurfer schreef:een jaar of 10 geleden bestond dit bij telenet ook....waarschijnlijk hebben ze dit afgeschaft.....ze zijn ondertussen een monopolistLord Utopia schreef:Voor zover ik weet is dat niet het geval bij Telenet. Enkel bij EDPnet en blijkbaar ook BT.satsurfer schreef:
nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?)

kreeg geregeld nog niet zo lang geleden ienens een maandje gratis

The eternal and true pessimist 

- Braindamage
- Elite Poster
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Toen ik bij BT ging was het 2 maanden gratis en gratis modem, toch iets meer profijt gehadsatsurfer schreef:U koopt de SoloBox modem aan € 68 (€ 110 winkelwaarde). => zoals altijd
Verder betaalt u slechts € 34,95*/maand (€ 45).
Gratis activering t.w.v. (€ 40).
Eénmalig € 29 extra indien u uw nummer wenst te behouden.
* Gedurende een half jaar betaalt u slechts € 34,95 (€ 45) per maand.
Promotie geldig tot en met 15/06/2009
nee LordUtopia, ik ben geen reseller...gewoon een klant, al mag je mij altijd als referrer aangeven.....krijg ik een maandje BT gratis (bij telenet is dit toch ook zo?)

Ik ben sedert juni 2008 bij BT en heb nog nooit een downloadsnelheid gekregen van 6mbit nochthans maken ze daar reclame mee nu zelf met 16mbit. Na 6 maand op een ongelofelijke snelheid van 1,3mbit te hebben gekregen en na veel zagen heb ik nu 3mbit gekregen dat is dus ver af van de 6mbit. Ik zit op 2,2km van de centrale dus daaraan kan het niet liggen dus ga ik in juni ek. mijn opzeg geven. Mobistar heeft nu ook een snelheid van 6mbit en telefoneren gratis 24/24uur voor een prijs van 35euro.