3-polige headset minijack naar PC

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mijn zoon heeft een headset met een driepolige mini-jack voor microfoon+stereo. Daarbij zat ook een verloopstukje naar afzonderlijke mini-jack voor stereo en voor microfoon, die je op PC ook typisch als afzonderlijke aansluitingen hebt. Nu is er vermoedelijk een probleem met dat verloopstukje. Op een iPad (zonder verloopstukje) werkt die headset nog prima. Op PC echter, met verloopstukje, wordt er niets (of zo goed als niets) geregistreerd met de microfoon. Heb ook op mijn eigen PC geprobeerd en ook daar noppes. Ook werkte dat vroeger zonder problemen. Dus ben bijna zeker dat het ergens een onderbreking in het verloopstukje moet zijn.

Nu vroeg ik me af of je ook mag/kan een koptelefoon aansluiten met de driepolige mini-jack. Of misschien zijn er andere oorzaken en oplossingen die ik kan proberen. Worst case ga ik gewoon eens gaaan shoppen naar zo een verloopstukje. Met wat geluk ligt dat gewoon in een Euroshop of Carrefour (die open zijn op zondag :)).
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Tomby schreef:Nu vroeg ik me af of je ook mag/kan een koptelefoon aansluiten met de driepolige mini-jack.
Tuurlijk, die kan je gewoon in geluidsuitgang van de computer steken. Geluid zou perfect moeten werken. Microfoon gaat uiteraard niet werken.
Ik vermoed dat het omgekeerde geldt als je hem in de microfoon input steekt.

Edit: even pinout bekeken, zonder verloopstukje gaat de microfoon precies niet werken op PC Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

lanadekat schreef:Tuurlijk, die kan je gewoon in geluidsuitgang van de computer steken. Geluid zou perfect moeten werken. Microfoon gaat uiteraard niet werken.
Ok, maar ik bedoelde dus eigenlijk ergens inpluggen zodat je zowel stereo output als mic in hebt (zoals op iPad). Maar ziet er inderdaad niet naar uit dat dat zal gaan. Ondertussen ook nog geen zo'n tussenstukje gevonden, dus zal online bestellen worden.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”