Dell monitoren

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Bennie74
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 dec 2020, 11:01

voor de personeelsleden met thuiskantoor heeft onze werkgever laten weten dat we eigen materiaal mogen aankopen.

voorwaarden:
maximaal 250 euro
fabrikant voor IT materiaal: dell
levering en factuur voor 31 december

muis en klavier had ik reeds aangekocht, helaas niet van dell
mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe monitor

gebruik voor diverse software: excel, powerpoint, minitab, igor pro, outlook, teams, teamviewer

op kantoor gebruik ik 2 monitoren van 22 inch, maar dat is via een docking, de laptop heeft maar 1 HDMI aansluiting
Indien ik thuis 2 monitoren zou nemen moet ik dus ook (een duur) docking aankopen.
ik ga dus waarschijnlijk kiezen voor 1 monitor.

Graag jullie tips en advies:
welke dell monitor te kiezen: welke maat, welke uitvoering?
zijn er bepaalde optieswaar men best extra voor betaald?
extra garantie?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Heeft de laptop 1 of meerdere USB C poorten? Daar kan men soms ook een scherm op aansluiten. Met de Lenovo Thinkbook hier althans.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Is je budget inclusief of exclusief btw?
Moet je binnen het budget blijven of mag je erover gaan met eigen opleg?
Moet de aankoop in een (fysieke) Belgische winkel gebeuren of mag je eender waar gaan shoppen?

Om al wat algemeen advies te geven: Veel bedrijven geven inderdaad standaard een 22" of 24" FHD schermpje. Ik ben van mening dat een 27"+ WQHD of UHD monitor zeker een meerwaarde kan zijn voor je comfort en productiviteit, ook al werk je 'maar met excel'. Eventueel een ultrawide om toch de fysieke ruimte te hebben van 2 schermen naast elkaar indien je laptop video uitgang het aankan.

Maar veel keus hierin is er echter niet binnen dat budget, dus veel zal afhangen van de voorwaarden natuurlijk.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Ik zou kijken naar:
- 27inch met QHD 2560 x 1440 resolutie
- In hoogte verstelbaar (ergonomie)
- IPS LCD paneel

Hiermee kan je comfortable office werk doen met 100% scaling in Windows.

Aangezien je Dell aangeeft als leverancier zullen jullie ook wel aangepaste prijzen hebben dan wat op hun website staat.
Deze komen van de Dell website, excl. BTW:

Dell 27 monitor: P2720D (Hdmi, Displayport)
https://www.dell.com/nl-be/work/shop/de ... bs_section

Dell 27 USB-C-monitor: P2720DC (Hdmi, Displayport, Usb-C)
https://www.dell.com/nl-be/work/shop/de ... cs_section

In deze monitors zitten geen luidspeakers en zijn zonder hdmi kabel...

Het scherm van je laptop kan je eventueel er naast gebruiken maar dat geeft minder goede ergonomie. Vaak zet ik hier programma's op open die ik niet constant gebruik, bijvoorbeeld Teams.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Bennie74
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 dec 2020, 11:01

de aankoop moet privaat gebeuren, dus budget is inclusief btw.
persoonlijk bijbetalen is toegelaten.
voor IT materiaal is het merk Dell verplicht, de leverancier mogen we volledig zelf kiezen.
tijdige levering (dus in voorraad) is wel een eis voor de terugbetaling.

de laptop (dell) heeft enkel hdmi, geen usb-c
hoe kan ik controleren wat de maximale resolutie is die deze laptop video uitgang kan leveren?
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Staat meestal wel bij de specs van je model.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Voor €250 vind je bij Dell geen 27” monitors met een hogere resolutie dan 1920x1080 :-(

Ik zou dan eer een 24” kiezen met meer pixels in de hoogte zoals de P2421. Deze heeft een 16:10 WUXGA scherm en heeft 1920x1200 pixels ofwel 11% meer pixels in de hoogte dan een normaal full HD scherm.

https://www.dell.com/nl-be/shop/dell-24 ... ccessoires

Als je wilt bijbetalen zou ik eer voor een 27” QHD 2560x1440 monitor gaan zoals:

https://www.dell.com/nl-be/shop/monitor ... 2583,30011
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

Ik zou je toch aanraden om een usb-c versie te kopen, ondanks dat je huidige laptop dit niet ondersteunt. Moet je nog lang met die laptop werken? Je volgende zal dit sowieso wel hebben. Je monitor functioneert hiermee als docking en geeft dus ook stroom aan je laptop. Dit jaar zelf de P2421DC gekocht, sowieso beste aankoop van het jaar. Warm aanbevolen :)

WQHD resolutie, 24” (voor mij groot genoeg, zeker met die resolutie), IPS paneel

https://alternate.be//html/product/1625397
269€ incl btw en gratis verzending
Bennie74
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 dec 2020, 11:01

De optie van Usb-C op een volgend model laptop is nog niet bevestigd door onze IT dienst...

Verder heb ik in karton de afmetingen van 24’’ en 27’’ uitgesneden en ik heb een voorkeur voor de 24’’

Hebben de dell Ultrasharp modellen voordelen ten opzichte van de P modellen?
Rustiger beeld? Beter voor de ogen?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

De Ultrasharp modellen hebben meestal een betere kleurweergave omdat ze in de fabriek een kleurcalibratie doorlopen. Verder hebben ze een langere garantie en zien ze er meestal wat eleganter uit.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

Bennie74 schreef:De optie van Usb-C op een volgend model laptop is nog niet bevestigd door onze IT dienst...
Je moet tegenwoordig toch al heel goed zoeken om nog een model ZONDER Usb-C te vinden hoor :) Zelfs Apple doet eraan mee ;)
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Maar monitor out via USB-C is niet standaard maar optioneel. De duurdere laptops ondersteunen dit wel maar zeker niet allemaal.

Idem met smartphones. Aan de topmodellen kun je een monitor aansluiten via USB-C maar zeker niet aan alle modellen.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

rtl schreef:Ik zou je toch aanraden om een usb-c versie te kopen, ondanks dat je huidige laptop dit niet ondersteunt. Moet je nog lang met die laptop werken? Je volgende zal dit sowieso wel hebben. Je monitor functioneert hiermee als docking en geeft dus ook stroom aan je laptop. Dit jaar zelf de P2421DC gekocht, sowieso beste aankoop van het jaar. Warm aanbevolen :)
Zo rooskleurig is het helaas toch ook niet. Mijn HP ZBook geeft al aan bv dat het aan te raden is de originele adapter te gebruiken, omdat het laden anders te traag gaat (dell ultrasharp u3419w)
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Ik heb niets tegen monitors met USB-C want m'n huidige monitor is een U2719DC met USB-C maar de TS heeft een beperkt budget en moet zelf afwegen of hij wil bijbetalen voor die USB-C mogelijkheid.

Ik heb die USB-C tot nu toe zelf nog niet gebruikt behalve eens men telefoon aangesloten om te testen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”