Apparaat achter 2de router bereiken?

jcb
Starter
Starter

Apparaat achter 2de router bereiken?

Berichtdoor jcb » 01 Apr 2020, 11:22

Goede dag, ik ben in België voor een project, excuseer mij als mijn Nederlands is niet zo goed! ;)

Ik wil graag mijn shows kijken op Apple TV, vooral Hulu. Helaas, sommigen zijn geo-geblokkeerd. Ik kan hun kijken op mijn computer wanneer ik ben geconnecteerd door mijn werk's VPN.
Daarom heb ik een service online gevonden (Express VPN) dat me laat de VPN installeren op mijn router, wat het maakt werken op de ATV!
Helaas dit betekent dat all apparaten denken dat ik in de VS ben, dat is niet zo handig.

Daarom heb ik de VPN geplaatst op een oude router (alleen voor de ATV). Deze is LAN-WAN verbonden aan mijn main router.
De probleem is: als hij is in "router mode", de ATV can niet controleren mijn lampen, want ze kunnen niet communiceren.
Wanneer ik zet DCHP af, hij wil geen IP address geven in de bereik van de main router.
Hij heeft een functie "access point", maar dan kan ik niet de VPN gebruiken.

Het is echt een hele kleine ongemak, niet zo belangrijk (alles werkt behalve controleren van de lampen). Maar ik ben wel curieus: is er een manier voor dit om te werken?
Graag wil ik beide de VPN en voor de ATV om te praten met apparaten die achter mijn main router zijn en op mijn huis netwerk.
Ik zag "forwarding" opties, maar weet niet wat dat is of dat het helpvol is?

Mijn main router is een TPLink Archer C6, de oude dat ik gebruik nu voor VPN, is een TPLink Archer C50.
Ik spijt me ik ben niet zo slim met computers, maar hou van leren! Als iemand kan helpen. Dank u alvast! :D

Terug naar “Computers en randapparatuur”