All in one printer

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Ik had een HP photosmart 2610,maar deze wil niet meer afdrukken ,zegt cartridge vervangen.
Heb dan een nieuwe cartridge aangekocht maar blijft hetzelfde melden.
Hierdoor kan ik ook geen documenten meer scannen.

Dus nu ben ik op zoek naar een degelijke printer en scanner ,waar je geen arm en been kwijt bent aan inktpatronen.
Dacht aan Epson,daar kan je de cartridges apart vervangen.
Iemand suggesties?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heb je een budget in gedachte?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Dacht aan max. 80 euro
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zou zeggen... begin hier eens:

https://tweakers.net/categorie/922/prin ... GgA5tbW1AA

Het aantal cartridges staat al ingesteld op minimum 4 ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik heb AIO's gehad van:
HP (letterlijk uit het raam gesmeten toen die voor de zoveelste keer niet deed wat ik wou)
Epson (cartridges gingen m.i. veel te snel leeg en het opvangbakje te snel vol)
Brother (huidige AIO)

het enige nadeel aan de brother (maar dat doen ze tegenwoordig allemaal...) is de self-cleaning.
daarmee raak je dus ongewenst inkt kwijt (om zogezegd de inktpatronen niet te laten verstoppen) en dat doet die dan nog eens willekeurig,
op momenten dat die zin heeft... (maargoed, mijn printer is 24/7 in standby modus en gaat nooit uit de stroom)

ben verder wel heel erg tevreden van de brother, maar is echter wel ongeveer het dubbele van de prijs die jij eraan wil geven.
voor die prijs zou ik eerder toch naar de epson workforce series kijken: 123inkt linkje
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Ter info, maar misschien hebt u onderstaande al geprobeerd …
https://support.hp.com/us-en/product/hp ... /c05365403
bv. step 2
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

M_016 schreef:Ter info, maar misschien hebt u onderstaande al geprobeerd …
https://support.hp.com/us-en/product/hp ... /c05365403
bv. step 2
Heb al alles geprobeerd wat ik hierover kon vinden op het internet(toch bedankt voor de info)
Ben niet de enige waar de printer met de zelfde foutmeldingen de geest geeft.
Er zijn geruchten dat de printer er na een bepaalde tijd er de brui aan zou geven,maar dit is niet te bewijzen. :roll:
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Ikzelf ben ook te vinden voor een nieuwe AIO, maar ik denk dat ik mijn keuze ga laten afhangen van de beschikbare goedkope inktcartridges die je in de Action-winkels kan vinden.

Voor m'n huidige Canon Pixma MG5250 (die ook lastig doet over cartridges sinds ik een nieuwe pc/nieuwere drivers heb, en de scanner blijft soms ook haperen sinds die nieuwe drivers, met de ouwe pc/drivers aangekoppeld werkt alles wel nog :twisted:) kost een setje cartridges dan 10€ en bv. een 123inkt kan daar niet aan tippen qua prijs, maar ze lijken na al die jaren uit het assortiment te gaan? Voor occasioneel printen is die kwaliteit van inkt meer dan goed genoeg voor mij...

Je kan die inktcartridges ook bij de Action-fabrikant bestellen blijkbaar maar dan komen er nogverzendkosten bij (geen ervaring mee met daar te bestellen).

De vraag is ook hier: welke AIO :)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

TimoLimo schreef:Ikzelf ben ook te vinden voor een nieuwe AIO, maar ik denk dat ik mijn keuze ga laten afhangen van de beschikbare goedkope inktcartridges die je in de Action-winkels kan vinden.

Voor m'n huidige Canon Pixma MG5250 (die ook lastig doet over cartridges sinds ik een nieuwe pc/nieuwere drivers heb, en de scanner blijft soms ook haperen sinds die nieuwe drivers, met de ouwe pc/drivers aangekoppeld werkt alles wel nog :twisted:) kost een setje cartridges dan 10€ en bv. een 123inkt kan daar niet aan tippen qua prijs, maar ze lijken na al die jaren uit het assortiment te gaan? Voor occasioneel printen is die kwaliteit van inkt meer dan goed genoeg voor mij...

Je kan die inktcartridges ook bij de Action-fabrikant bestellen blijkbaar maar dan komen er nogverzendkosten bij (geen ervaring mee met daar te bestellen).

De vraag is ook hier: welke AIO :)
Het loont de moeite te zoeken welke cartridges hervulbaar zijn.
Alles met een spons er in = moeilijk na te maken en afblijven.
Canon hervullen lukt niet naar mijn ervaring, zelfs niet met namaak inkt specifiek voor dat model ontworpen, wegblijven van Canon en niet-originele cartridges lijkt me de boodschap.

Gebruik nu HP 953's
Setup cartridges gemakkelijk te hervullen. 4 spuiten, 4 stompe naalden, handschoenen, inkt en 5 minuten werk, je bent "levenslang" gesteld om je printer te hervullen en het kost amper meer dan de inkt;
De beste cartridge ooit: HP 363 (helaas geen enkele nieuwe printer gebruikt deze nog).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Waterboy schreef:Dus nu ben ik op zoek naar een degelijke printer en scanner ,waar je geen arm en been kwijt bent aan inktpatronen.
Ik ben zelf niet bepaald fan van inktprinters: kan uitdrogen bij langdurige stilstand, bij "reinigen" jassen dure inkt naar een spons, ...
Ik heb al sinds 2005 alleen maar laserprinters gehad en nooit nog "gedoe" gehad.

Qua budget gaat het niet lukken. Voor €80 vind je geen AIO met laserprinttechniek.
Mij lijkt de aankoopprijs ook maar een deel van de "budget" vraag?
- aankoopprijs
- aantal pagina's print per maand (z/w + kleur) en de overeenkomstige prijs voor de inkt (/toner) per print
om zo tot een soort TCO te komen.

Misschien is een kleurenlaserprinter wel duurder in aanschaf, maar fors goedkoper in gebruik?
Een beetje AIO kleurenlaser heb je voor €240 (Brother DCP-L3550CDW).
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Als je naar laser gaat is het misschien doenbaar om scanner & copier appart te nemen ipv aio (maar mogelijk niet heel praktisch vooral ivm plaats)
Hangt er vooral vanaf van hoeveel en wat je precies scant...

Prijs van laser aios blijkbaar wel fel gedaald dus misschien niet zo erg meer.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Iets duurder in aankoop, maar haal je er uit aan inkt.
Ik ben heel tevreden van mijn ecoprint. Zelf hervullen. 4 flessen, navul inkt voor 20 euro (4×200ml dacht ik).
Daar kom ik een jaar of 2 met toe. Dan word papier de dure factor bij printen :angel:
de koe zegt boe
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Al naar Epson EcoTanks gekeken. Per definitie hervulbaar. En uit eigen ervaring: zeer zuinig.
Vullingen (officieel) kosten iets van 10 euro.
De print kwaliteit is niet briljant maar best zeer bruikbaar.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Hebben die Epson ecoprints geen niet/moeilijk te vervangen waste ink tank/spons? (net zoals bijna alle andere inkjets)
Op zich fijn dat de inkt te hervullen is maar als zo'n spons dan na 2 jaar vol is en je de hele printer kan weggooien :?

Edit:
Het lijkt zelfs erger dan ik dacht:
This is a really weird practice from Epson on their ecotank printers. Their ink pads are the smallest I've ever seen on a printer and considering it is "designed" to print a lot, it can only mean it's a cash grab to get on replacement ink pads.
bron:
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

R2D2 schreef:Al naar Epson EcoTanks gekeken. Per definitie hervulbaar. En uit eigen ervaring: zeer zuinig.
Vullingen (officieel) kosten iets van 10 euro.
De print kwaliteit is niet briljant maar best zeer bruikbaar.
Mooie printer op dat vlak, maar als je vergelijkt mist hij toch wel wat leuke dingen zoals ADF voor te scannen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

lanadekat schreef:Hebben die Epson ecoprints geen niet/moeilijk te vervangen waste ink tank/spons? (net zoals bijna alle andere inkjets)
Op zich fijn dat de inkt te hervullen is maar als zo'n spons dan na 2 jaar vol is en je de hele printer kan weggooien :?

Edit:
Het lijkt zelfs erger dan ik dacht:
This is a really weird practice from Epson on their ecotank printers. Their ink pads are the smallest I've ever seen on a printer and considering it is "designed" to print a lot, it can only mean it's a cash grab to get on replacement ink pads.
bron:
Ik heb mijn ecotank nu 3,5 jaar. Print gemiddeld 100 blz per maand, en nog geen enkel probleem.

1 keer per jaar doet hij een automatische reiniging. De volgende 2 paginas ofzo krijg ik dan vegen, en dan is het terug goed.
de koe zegt boe
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”