Nvidia Shield en Plex

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Hoi,

Tijd om eens iets nieuws te proberen dacht ik ... Plex ipv Kodi.
Op mijn NAS lukt het niet zo goed om de Plex server te draaien, dus heb ik mezelf zo'n Nvidia Shield cadeau gedaan (de laatste nieuwe Pro)
Bij het opstarten krijg je meteen de Plex server wizard. Helaas geen NFS support zag ik dan meteen. Dus ingesteld via SMB ...

Eens ingegeven begint hij meteen mijn library te scannen, all looks good. De interface werkt ook zeer soepel en aangenaam.

Maar dan ... klikken op een filmpje (gewoon simpel 1080p, geen super high bitrate toestanden) ... geel cirkeltje ... wachten ... wachten ... bijna 20 sec ?! Het staat nochtans niet op transcoden of dergelijke ... gewoon de originele file afspelen. Alles connected via gigabit switchke, waar vroeger mijn Kodi box ook op zat.

Zijn er nog mensen die Plex & Nvidia Shield gebruiken, waarbij het wel vlot werkt ? :?
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb een "oude" nvidia shield.

De plex server draait bij mij wel niet op de shield (op een freenas), en de client op de shield. Alles werkt perfect (ongeacht het transcoden).
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Op plex forums zie ik problemen met SMB versies 2 & 3
Ga morgen eens heel even SMB 1 aanzetten, eens zien wat dat geeft.

Maar ik veronderstel dat jij op je Freenas ook geen SMB 1 aan hebt staan, dus wss zal het wel iets anders zijn ...
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Neen inderdaad, smb 1 support staat niet aan.

Even versie opgevraagd: samba 4.9.13
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

toevallig, mezelf ook een Shield cadeau gedaan. De 2017 versie wel. Ben eens benieuwd als hij toe is gekomen :banana:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Let wel dat plex vaak begint te transcoden als je de subtitles gebruikt die in de media worden meegeleverd. Ik kon hier niks deftig afspelen tot ik er externe srt files bij zette - sindsdien geen enkel probleem meer.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Schuldige is blijkbaar dan TOCH die SMB versie !

Heb eens SMB v1 only aangezet op m'n Synology NAS ... en de files spelen direct af.
Dan terug op SMB v2&v3 gezet ... ik klik op play en wachten wachten :|

Maar ja, SMB v1 wil ik nu eerlijk gezegd liefst NIET aan hebben. En NFS gaat niet :bang:

Mijn Android Shield versie is 8.1.0 (32.7.301.32)
devilkin schreef:Let wel dat plex vaak begint te transcoden als je de subtitles gebruikt die in de media worden meegeleverd. Ik kon hier niks deftig afspelen tot ik er externe srt files bij zette - sindsdien geen enkel probleem meer.
Waar zie je dat hij aan het transcoden is ? Bij Status , conversie ? Of is dat nog iets anders?
Hij speelt nu een file met ingebouwde subs zonder problemen.
Eens hij opgestart is loopt alles vlot , dat wel ...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

spacekiek schreef: Waar zie je dat hij aan het transcoden is ? Bij Status , conversie ? Of is dat nog iets anders?
Hij speelt nu een file met ingebouwde subs zonder problemen.
Eens hij opgestart is loopt alles vlot , dat wel ...
Ik *denk* dat je dit ziet onder activity in het plex dashboard, maar ik ben er niet 100% zeker van.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Ter info

Antwoord gekregen van Nvidia staff op hun forum :

"Please turn off opportunistic locking on the nas. Plex opens multiple copies of the files and when op locks are enabled, these convict and cause 30 second timeouts like you’re seeing."

Nu werkt het dus direct met SMB 2&3 :banana:
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Wat is het voordeel van plex gebruiken op de nas tov direct afspelen of in geval van synology bv ds video androidtv app gebruiken?
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

liegebeestig schreef:Wat is het voordeel van plex gebruiken op de nas tov direct afspelen of in geval van synology bv ds video androidtv app gebruiken?
Eerlijk gezegd nog niet gebruikt die DS video. Altijd al fan geweest van Kodi, maar bij gebruik van meerdere apparaten moet je dan al werken met een sql database. En op iOS bestaat er geen Kodi app.

Plex is wel beschikbaar en lijkt me op eerste gezicht wel heel gebruiksvriendelijk voor gebruik op meerdere apparaten. Op vele smart TV's staat die app ook gewoon standaard erop. Dus gewoon aanmelden en je bent vertrokken.

Ik bekijk het als een "netflix app" voor je thuiscollectie.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

spacekiek schreef:Op mijn NAS lukt het niet zo goed om de Plex server te draaien
Oude(re) Synology in gebruik? Hier draait de plex server rechtstreeks op de Synology DS916. Vrij regelmatig 2 streams lopend: ééntje op het lokale netwerk, ééntje over internet naar het kot van de zoon..
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

tdemeyer schreef: Oude(re) Synology in gebruik? Hier draait de plex server rechtstreeks op de Synology DS916. Vrij regelmatig 2 streams lopend: ééntje op het lokale netwerk, ééntje over internet naar het kot van de zoon..
Het is een ds3617xs, met een Quad core Xeon ... maar duidelijk niet geschikt voor te streamen.
Plex server heeft ook altijd de neiging om te transcoderen, wat misschien lukt voor 1080p, maar bij 4K is de pret gedaan en is de cpu maxed out.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hangt natuurlijk af van wat je bron is en waar het naartoe moet, met Plex. Als je doeldevice 4K aankan en ook de codecs zou ie niet mogen transcoden. Indien wel... je kan es proberen met wat settings te spelen (subs af/aan, ...) om te proberen achterhalen wat de reden is van de transcoding.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

thx voor de tip over opportunistic locking. Gisteren ook de shield ingeschakeld, gecombineerd met een synology en had zelfde issue.
Just enjoy life and don't whine about it.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Graag gedaan :wink:

Btw, ik heb ondertussen wel opgemerkt dat de Netflix interface (op Nvidia Shield) precies niet op 4K draait ... icoontjes en text zien er minder scherp uit ivm de Netflix app op m'n Sony TV (ook android TV) ? Nochtans als ik filmpje stream, is die wel degelijk 4K :???:
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”