[Advies] Draadloze hoofdtelefoon

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

Hallo Userbase leden,

Sommige onder jullie hebben misschien ook wel kleine tot grotere kids rondlopen. De onze is hier ondertussen 7 jaar geworden. Ik en mijn vrouw houden van de "rust". Ik weet het, niet zo een ideale combinatie met kinderen. Maar daar valt wel ergens een mouw aan te passen. Techniek staat immers voor niets. Niet ? ;)

1) De zoon speelt op een moderne Samsung Tablet (die beschikt over een hoofdtelefoon aansluiting en ondersteunt ook bluetooth)
2) Onze Panasonic Plasma TV is een ouder beestje. Die beschikt over een RCA (root/wit) aansluiting, waar audio uit kan (en dat is het zo een beetje)

Op beide toestellen zouden we graag (liefst draadloos) één en dezelfde hoofdtelefoon kunnen aansluiten. M.a.w.
- Ofwel zit de zoon op zijn tablet bezig (horen we dat geluid er niet meer van)
- Ofwel zit de zoon naar de tv te kijken (en horen we daar het geluid niet meer van)

Ik las hier zonet, dat draadloze bluetooth hoofdtelefoons problemen kunnen geven bij het syncen (wanneer je naar de tv ermee kijkt).

Alsook heb ik - wanneer ik een bluetooth hoofdtelefoon koop - nog een dongle (zendstation) nodig, dat ik kan aansluiten op de TV (RCA uitgang). Zodat die hoofdtelefoon zowel draadloos naar de tv (via dat zendstation) als draadloos naar de tablet (via de bluetooth ondersteuning) kan opereren.

1) Wie gebruikt er onder jullie al zoiets ?
2) Welk merk, model ?
3) Tevreden van ?

Alle feedback is welkom.

Prettig weekend.

Edit: Ik lees hier zonet, allerlei mogelijk storingen die kunnen optreden bij het gebruik van een draadloos (bluetooth) apparaat. Zijnde dat andere bluetooth devices het signaal kunnen verstoren (die moet je dan uitzetten), tot wifi zendstations, etc. Is de tijd rijp voor draadloos. Of kies ik beter voor een hoofdtelefoon met draad (vraag ik me af). Die draad hangt dan beetje in de weg. Maar je hebt wel een stabiel signaal.

Groeten,
Bart
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Wat je nodig hebt is een Bluetooth zender en een BT hoofdtelefoon.

Ikzelf heb alles via een reciever geregeld die een BT headset kan aansturen en de latency valt alsnog goed mee, ik verwacht dat je met een BT zender die doorgaans rond de 40 euro kost via Amazon.de je hetzelfde resultaat haalt.

Via bol.com
https://www.bol.com/nl/p/bluetoolz-blue ... d4QAvD_BwE
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

Deze receiver heb ik ook gevonden (iets duurder), maar heeft goede reviews.

De hoofdtelefoon is nog een ander paar mouwen. Ik voel wel iets voor Sennheiser. Maar ben niet helemaal mee, of die hoofdtelefoon nu het geluid decodeert (?). Of de versturende applicatie (tablet, tv). Ik las ergens dat iemand geen ontvangst had met een oud apparaat dat AAC niet ondersteunde.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
barttech
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 aug 2013, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Let wel op dat een rca aansluiting niet uw geluid van de tv dempt
Indien geluid stil is ook het geluid weg op de rca
Das enkel bij een hoofdtelefoon aansluiting
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

barttech schreef:Let wel op dat een rca aansluiting niet uw geluid van de tv dempt
Indien geluid stil is ook het geluid weg op de rca
Das enkel bij een hoofdtelefoon aansluiting
Dit kan je opvangen met klein mengpaneeltje (geluid tv -> in, uit op hoofdtelefoon en uit naar luidspreker)
Op pc doe ik het zo om niet altijd (wired) koptelefoon in/uit te moeten trekken met behringer van +- 50 euro. (geluid komt hier dan wel via usb binnen, kan ook via rca wat jij dus nodig hebt)

Voor BT gebruik ik Sony WH1000XM3 maar is eerder om zelf minder last van geluid te hebben. Ervaring om hem voor meerdere toestellen te gebruiken is niet al te best, deze kan maar naar 1 bron gelijk en je moet dus altijd naar de juiste connecteren. Bij dit type is het moeilijk omschakelen naar andere bron wel een bekend nadeel. Mij lukt het enkel als ik bt op de 'foute' uitschakel en koptelefoon heropstart (wissel ook maar zeer zelden, voor jou belangrijker). Geluid en bouw zijn wel goed.

Persoonlijk vind ik overigens het 'ontsnappende' geluid van iemand die naar hoofdtelefoon luistert soms irritanter dan het oorspronkelijke geluid zelf maar dan staan ze normaal ook veel te hard (of extreem slechte kwaliteit). Verwacht gewoon geen totale stilte (denk dat je dat wel door hebt :) ). Je kan natuurlijk de Sony op je eigen oren zetten maar of het zo'n goed idee is om het geluid van 7 jarigen te blokkeren betwijfel ik.

Geen kinderen, moeder wel nog steeds nachtmerries van eindeloze 8 bit 'tunes' dus hoop dat we die traumas kunnen voorkomen :angel:
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb er hier verschillende liggen, optical in, bluetooth out.
Misschien is er eentje bij met RCA in. Ik zal eens kijken.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Voor een neefje (iets ouder) kocht ik recent de Corsair HS70 Surround. Hij is daar blijkbaar supertevreden over. Het voordeel is dat jullie hem niet horen, maar hij wel nog de omgeving hoort, het is een halfopen model dat geschikt is om bv. met een hoop kids samen in één kamer te gamen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

Bedankt voor de reacties !

Ik laat het allemaal nog even wat bezinken.

Ik zag daarnet een filmpje van een "Sennheiser RS 175 - Draadloze over-ear koptelefoon".
Ziet er goed uit. Ideaal om aan de tv aan te sluiten en zo te kijken.

Al is dit wel geen bluetooth. Dus geen oplossing voor de tablet.
Die tablet heeft wel een hoofdtelefoon uitgang, dus we zouden daar ook een bedrade hoofdtelefoon voor kunnen gebruiken.
Heb je alvast het probleem niet van voortdurend te moeten switchen (en dat dit schakelen niet goed werkt).

Er is zoveel op de markt. Ik lees ook allerlei voordelen en nadelen (in reviews) over bluetooth.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik kan bijv met mijn bose headset gekoppeld zijn met mijn tablet en gelijk met mijn gsm. Als je een set kiest voor je kids, dan moet je erop letten dat deze dat ook kan, zodat je niet steeds moet herconnecteren.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1615
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik heb uiteindelijk beslist om voor een bedrade oplossing te gaan.

Voordelen:
- Goedkoper
- Geen high-end oplossing nodig (wordt gebruikt door een 7 jarige)
- Geen problemen met connectiviteit
- Geen storingen van het signaal (door microgolf, wifi, andere bluetooth bronnen)
- De meegeleverde lange kabel (5 meter) met volume knop is voor gebruik met de TV
- De meegeleverde korte kabel (80 cm, die ik zelf nog kan verlengen) voor gebruik met de tablet

Nadelen:
- De draad (maar dit stoort ons niet)

Dit is het geworden
- Sennheiser HD 65 TV
- Turtle Beach Ear Force HS1 Universal Headset Stand

Dit topic mag dicht.

Mvg,
Bart
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”