Iemand recente ervaringen met HP- laptops

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Beste mede-userbasers,

Een 5- tal jaar geleden heb ik een nare ervaringen gehad met HP- laptops:

- 1 exemplaar is 3X omgewisseld wegens verlicht logo op de cover dat reflecteerde op het scherm en dit met een wazige cirkel rechts onderaan. Zeer vervelend en 3X vervanging van het toestel met hetzelfde resultaat.

- mijn oudste zoon had tot een 4- tal jaar geleden ook een HP- laptop waarvan de ventilatoren na iets meer dan 2 jaar (buiten garantie dus) permanent op volle toeren draaiden met alle lawaai van dien. Uiteindelijk waren er hardware problemen omdat de laptop na iets meer dan een uur (zelfs bij gewoon internet gebruik en gebruik van office applicaties), blokkeerde, beeldscherm problemen gaf, etc.

Uiteindelijk ben ik bij ASUS beland als alternatief en dit met grote tevredenheid. In het segment dat ik zoek (Viviobook, win 10 home, 16 gb intern en 256 giga ssd) is de keuze nogal beperkt. Bovendien is ook de batterijcapaciteit van ASUS niet echt groot.

In mijn zoektocht naar een nieuw laptop kwam ik terecht bij iets wat mij interesseerde maar dan een HP- exemplaar: HP Envy 17-bw0015nb Azerty

Iemand toevallig nog recente positieve of negatieve ervaringen met HP- laptops ... of suggesties voor andere merken?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 744
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 429 keer
Bedankt: 28 keer

Wij gebruiken HP op het werk en zijn er best tevreden over. Kijk ook eens naar Dell, dat zouden ook degelijke toestellen moeten zijn met goede support. Van veel merken hoor ik dat vooral de support tegenvalt, ook bij Asus.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Och, ze zijn allemaal zeer fragille, gewoon voorzichtig mee omspringen en een goedkoop merk als Medion kopen, dan betaal je op zen minst geen "premium" die het eigenlijk niet waard is.

Ik had voor mijn vader een Medion gekocht en de service na verkoop was wel ok.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Hallo, heb al enkele hp laptops gehad. Uitsluitend elitebooks. De laatste versie heeft beetje ingeboet in kwaliteit maar nog steeds beter dan Acer of zelfs Dell. Ja ik spreek uit ervaring. Persoonlijk vond ik het ook fijn werken met een Asus. Weet het type helaas niet meer. Kwestie prijs/kwaliteit zeker ook premium!

Persoonlijk vind ik dat HP uitblinkt in support, stevigheid (MIL-standaard) en vooral betrouwbaarheid. Gewoon degelijke business laptops met goede accu. Voor te gamen is het zeker niet gemaakt. :idea:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Al 5 laptop's van HP gehad en ben er altijd zeer tevreden over geweest, nu recent nog een nieuwe gekocht: HP Envy.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Wat voor mij belangrijker is dan het specifieke merk, is de reeks waaruit het toestel komt. Bij de consumenten/low end lijnen zijn de toestellen heel vaak van (goedkoop) plastic gemaakt, met alle gevolgen van dien. Plastic lipjes die afbreken waardoor de laptop 'openspringt', toestellen waarbij na jaren heet worden de plastic begint te vervormen, ... Bij praktisch alle merken.

Ik kijk altijd eerder naar de businesslijnen. Typisch krijg je daar misschien iets minder specs voor je geld, maar is de bouwkwaliteit én support wel pakken beter. Zo'n opties verdienen in elk geval wel altijd mijn voorkeur. Dikwijls ook veel makkelijk om dingen aan te vervangen etc.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Hier hetzelfde. Maar dan tweedehands businesslijn: Prijs/kwaliteit niet te verslaan. Vooral Thinkpads zijn mijn favoriet.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Ook hier HP op het werk (EliteBook). Inderdaad erg stevig, maar eerder ‘saai’ (wat ikzelf vorige geen nadeel vind).

Voor persoonlijk gebruik verkies ik wel altijd ThinkPad. Deze hebben een goed toetsenbord steeds, en in het algemeen zeer degelijke laptops die echt vele jaren meegaan.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Dell Latitude reeks : heel tevreden van, heel weinig hardwareproblemen en spreek over periode van wel 10 jaar of meer met elk jaar zo'n aankoop of zes
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je mag niet (meer) in "merken" vakjes denken....
Asus = N-reeks en G-reeks zijn degelijk... hun budget en mid reeksen trekken op niks meer (bouwkwaliteit)
Acer = Amper uitval , maar koop u enkel een laptop met intel graphics en blijf weg van de laptops met graphics kaart.
MSI = Amper onderdelen beschikbaar, dus als er iets kapot gaat = meestal pech
HP = brol(tenzij je naar de pro reeksen gaat) blijf daar gewoon van weg
Lenovo = consumenten reeksen = meestal te duur voor wat het is, goed uitkijken of er wel een degelijk scherm insteekt voor z'n prijs(tov andere merken)
Lenovo Thinkpads = degelijk gerief met een hoop extra's die je op een ander meestal niet krijgt (snelladen/dubbele batterij/dockingstations)
Dell = dure (vervang) onderdelen, maar over het algemeen waar voor z'n geld
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor business vind ik vele Probooks ondermaats.

Ja je betaalt een pak meer voor de meer high end reeksen, maar naar robuustheid en bedrijfszekerheid absoluut superieus.
Garantieuitbreiding overwegen indien voor zakelijk gebruik (next business day repair/replace is handig)

Momenteel op 't werk een Elitebook x360 en Elite x2 1030 uit de demo pool van HP op bezoek :)
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

iceke schreef: Acer = Amper uitval , maar koop u enkel een laptop met intel graphics en blijf weg van de laptops met graphics kaart.
Acer zou ik absoluut mijden als de pest. Echt rommel.
Ik ben wel tevreden geweest (heb nu een Thinkpad) van mijn HP Envy. Degelijke kwaliteit en goeie support (eenmaal nodig gehad).
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Ga die Envy reeks en "thinkpads" van Lenovo eens verder bekijken.

Voor een prijs van 1250 à 1500€ hoop ik toch al in een goede middenklasse te zitten met ook degelijke onderdelen.

Zoals gezegd tot nu toe ASUS fan na nare ervaringen met HP maar ik hoop binnen die prijsklasse met HP geen miskoop te doen in hun Envy-reeks. Ga eens kijken wat Lenovo thinkpads in dieprijsklasse te bieden hebben.

Dank voor de adviezen !
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

MrBlueSky schreef:
iceke schreef: Acer = Amper uitval , maar koop u enkel een laptop met intel graphics en blijf weg van de laptops met graphics kaart.
Acer zou ik absoluut mijden als de pest. Echt rommel.
Ik ben wel tevreden geweest (heb nu een Thinkpad) van mijn HP Envy. Degelijke kwaliteit en goeie support (eenmaal nodig gehad).
Op de 5j dat ik Acer verdeel 1 laptop in RMA zou ik niet echt rommel noemen (maar ik zie hier wel Acers langskomen met defecte gpu na 5/6 jaar)
HP pavillion/Envy/Spectre ... probleem gevallen genoeg.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken maar als dat waar is dan moeten we hier bij ons thuis echt heel veel geluk gehad hebben met al de HP's die we reeds gehad heb, nog met geen enkele problemen gehad met Asus en Acer daarentegen hebben wel minder geluk gehad.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Heb een HP Pavilion laptop (17 inch) gedurende 8 jaar gehad. Werkte perfect tot er plots een soort virus ontstond waardoor ik er niets meer kon mee doen (en ik gebruikte nochtans Norton antivirus). Op zekere ochtend bij het aanzetten begonnen alle bureaubladpictogrammen aan en uit te flikkeren en ook het scherm werd om de 10 seconden zwart. De processor ging hele tijd van 0 naar 100...heb hem teruggezet aan fabrieksinstellingen maar na installatie Norton begin weer alles opnieuw. Heb zelfs die dag een nieuwe HP laptop gekocht en daar begon net hetzelfde probleem! Zelfs de verkopers hadden dit nog nooit eerder meegemaakt. Daarom heb ik nu een iMac aangekocht: Alle problemen van de baan! Wat HP laptops betreft: inderdaad slechte support, en de nieuwe laptops van HP zien er uit als plastiek; goedkoop materiaal en wie weet wat voor goedkope brol er in zit. Voor mij enkel nog Apple.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”