Win10 externde HD: onbekend USB-apparaat (verzoek van apparaatdescriptor mislukt)

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

Ik heb begin deze maand een nieuwe desktop laten samenstellen met Windows 10 (64 bit).
Nu ondervind ik problemen met mijn externe harde schijf (is nog een model met afzonderlijke voeding en 3,5" HDD).
Wanneer ik deze aansluit via de USB-poorten aan de voor- of achterkant van de desktop, dan krijg ik de foutmelding dat er een probleem is met het laatst aangesloten USB-apparaat.
Kijk ik in apparaatbeheer, dan staat daar: onbekend USB-apparaat (verzoek van apparaatdescriptor mislukt)

Dezelfde harde schijf gaf op mijn oude desktop geen probleem, ook op een win7-laptop werkt deze naar behoren.
Ik gebruik steeds zelfde voedingsaddaptor en USB-kabel, dus daar zou het probleem niet aan mogen liggen...

Ik krijg die foutmelding ook wanneer ik een USB-stick aansluit via de USB-hub in mijn scherm (deze is aangesloten op een USB-poort aan de achterzijde van de desktop). Sluit ik de USB-stick aan via 1 van de voorste poorten op de desktop, dan is er geen enkel probleem.

Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen en hoe op te lossen?

Ik heb al even op internet gezocht, daar vind ik nog wel wat mensen met problemen, maar nog niet direct een oplossing gevonden…
Volgens apparaatbeheer zouden de drivers up-to-date moeten zijn. Windows Update wil ook geen nieuwe drivers vinden.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kijk eens op de website van de fabrikant voor nieuwe drivers, of gebruik de Intel inf utility.
Windows update heeft niet altijd de goede/laatste drivers.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”