Goedkope Laptop tablet geschikt voor full HD streaming op hd tv ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Ik zou graag wat meer TV bekijken van VTM en vier (heb geen kabelabonnement) via hun internetaanbod maar dan wel op mijn TV scherm (geen smart TV). Tevens ben ik toe aan een nieuwe tablet (voor lezen van krant, meer doe ik daar niet mee).

Ik vroeg me af of een goedkope touchscreenlaptop (bv: http://www.laptopshop.be/product/718756 ... ifications met " intel hd graphics " daarvoor voldoet.

Kan je daarmee full hd tv kijken (en netflix) via internet d.m.v. een hdmi kabel aangesloten op die full hd tv ? De laptop zelf heeft dus een merkelijk lagere resolutie ... Zal dat probleemloos werken voor geluid en beeld op de HD tv ? Of zal de resolutie beperkt zijn tot de laptopresolutie en speelt zo'n processor HD beeld zonder haperingen af ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
wied
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 282 keer

een elegante manier om dat op te lossen is het gebruik van een chromecast. Je laptop/tablet als AB (afstandsbediening) op schoot, en je chromecast via HDMI verbonden met je TV voor full HD signaal. Het werkt evengoed met een smartphone als AB, of met een chromebook...

https://www.asus.com/be-nl/Notebooks/AS ... ip_C100PA/

https://www.bol.com/nl/p/google-chromec ... ifications
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 40 keer

Je kan ook een mini computer kopen en dit via hdmi aan je TV hangen. Zo doe ik het. Ik heb ook geen tv abbo.
Chromecast, apple tv, smart tv, etc.. hebben allemaal hun beperkingen. Met een mini computer kan je alle kanten op.
Zelf gebruik ik ook kodi.

Je kan op chinese sites al heel goedkoop zo'n toestel vinden.
Ik heb deze tijd geleden gekocht, heeft perfect gewerkt, nu is die vervangen door een intel nuc.
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_279198.html
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

En een tablet met hdmi

Sent from my D6000 using Tapatalk
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Casten kan je ook met je smartphone. :-)
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

wied schreef:een elegante manier om dat op te lossen is het gebruik van een chromecast. Je laptop/tablet als AB (afstandsbediening) op schoot, en je chromecast via HDMI verbonden met je TV voor full HD signaal. Het werkt evengoed met een smartphone als AB, of met een chromebook...
Gaat dat wel werken voor wat TS wil doen: VTM en Vier bekijken via hun web-aanbod ??
Volgens mij kan je een smartphone/tablet enkel als AB voor een Chromecast gebruiken als deze laatste ook de specifieke apps heeft voor een bepaalde service (bvb Netflix, YouTube, etc...). VTM en Vier zullen wel via een of andere protected manier streamen, en het zou me verbazen dat dat rechtstreeks van de Chromecast kan. Alternatief is dan dat je je scherm cast naar de Chromecast, maar dat betekent dan wel weer dat die phone/tablet zelf van het net aan het streamen is en dus aan moet blijven.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Casten met mijn budgetsmartphone (motorola moto E 1e gen) naar de roku3 lukt alvast niet, toch niet voor die dingen die interessant zijn (uitzendingen van vtm en vier bv). Daar heb ik al van alles mee geprobeeerd.

@bruma Tablet heb ik ook overwogen maar ik vind dat tablets te snel verouderen en ik wil zeker ook dat de dns adressen instelbaar zijn op het toestel en liefst zo veel mogelijk andere zaken ook.

@yaris Mini-pc, tsja, daar kan ik dan weer mijn gazet niet mee lezen hé.

Is er iemand die kan bevestigen of ontkennen dat het toestel in mijn startbericht technisch al dan niet voldoet voor het gevraagde?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik heb ook zo'n laptop met 1366x768 resolutie die ik vroeger af en toe op de TV hing.
Zover ik me herinner werkt dat perfect ook in 1080P en met geluid over HDMI.
wied
Elite Poster
Elite Poster

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=48660

dit draadje geeft duidelijk aan dat het werkt met chrome-browser! Het klopt inderdaad dat noch VRT, noch Medialaan, noch Vier de geschikte app voor smartphone hebben uitgebracht. Er wordt aan gewerkt, zeggen zij! Maar VTM/stievie free en Vier werken hier vanuit chrome-browser op PC en Asus chromebook. Trouwens VTM.be bekijk ik al 2 jaar via Minix Neo X7 TVbox over HDMI, maar via chromecast verkrijg ik een hogere beeldkwaliteit...
Laatst gewijzigd door wied 01 nov 2016, 10:22, in totaal 1 gewijzigd.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

wied schreef:https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=48660

dit draadje geeft duidelijk aan dat het werkt met chrome-browser! Het klopt inderdaad dat noch VRT, noch Medialaan, noch Vier de geschikte app voor smartphone hebben uitgebracht. Er wordt aan gewerkt, zeggen zij! Maar VTM/stievie free en Vier werken hier vanuit chrome-browser op PC en Asus chromebook. Trouwens VTM.be bekijk ik al 2 jaar via Minix Neo X7 TVbox over HDMI, maar via chromecast heb ik een hogere beeldkwaliteit...
Misschien ligt dat aan de instellingen van de minix (bij een Android device kan je bij het compilen van de OS de resolutie aangeven) want bij mij geeft een shield TV een hogere beeldkwaliteit (sideloaded app) dan via chromecast (ethernet). Resolutie is identiek maar beeld is vloeiender dan met casten van een tab.
wied
Elite Poster
Elite Poster

Tja, het kan steeds beter natuurlijk. Mijn Minix X7 kostte 2 jaar geleden ca 75,00 € (amazon.de), daar koop je geen Shield voor vrees ik...
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 282 keer
Bedankt: 98 keer
Te Koop forum

Ik heb een Nexxt PC stick:
https://tweakers.net/pricewatch/457487/ ... ificaties/

De grootte van een chromecast, usb powered, maar een volledige Atom based computer met Windows 10. Werkt goed genoeg voor Netflix en Kodi.
road rebel
Premium Member
Premium Member

wied schreef:Tja, het kan steeds beter natuurlijk. Mijn Minix X7 kostte 2 jaar geleden ca 75,00 € (amazon.de), daar koop je geen Shield voor vrees ik...
Zo bedoelde ik het niet, er is niets mis met de hardware van de minix. Maar dat de native app in principe even goed zou moeten zijn als chromecast, dus dar er misschien iets niet helemaal ok gebeurde in de Android compile van minix. (Je moet dan nl de HDMI output en/of native resolutie opgeven). Ik ben zelf naar een low cost Android bakje aan het zoeken voor erbij

Ter info: mijn shield kostte me 99£ (Amazon.co.uk).
wied
Elite Poster
Elite Poster

@road rebel

misschien hier eens kijken...
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=47654

PS: had gedacht dat een Shield veel duurder is :-)
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 231 keer
Provider

Je kan het altijd proberen en als het tegenvalt gratis retourneren binnen de 14 dagen :beerchug:
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

ik kocht een lenovo yoga 300 maar in tegenstelling tot wat de verkoper beweerde levert die geen hogere resolutie via hdmi dan de native resolutie (en die is geen full hd). Zijn er eigenlijk wel toestellen die via hdmi een hogere resolutie kunnen leveren dan de native resolutie ?
road rebel
Premium Member
Premium Member

Ja, ik zou durven zeggen het merendeel! Dat zal wel afhangen van de driver en de gpu.
Maar de tv sites van vier, vtm enz zijn toch geen full HD dus wat maakt het uit?

Overweeg ook een chromecast, dat hoef je niet te sukkelen met een hdmi kabel en kan je jouw Gazet lezen terwijl vtm opstaat... ;-)
road rebel
Premium Member
Premium Member

Kan je als output niet kiezen voor extend (bureau blad) ipv clone? Dan kan je misschien een andere resolutie kiezen voor jouw externe scherm/tv
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

fredo66 schreef:ik kocht een lenovo yoga 300 maar in tegenstelling tot wat de verkoper beweerde levert die geen hogere resolutie via hdmi dan de native resolutie (en die is geen full hd). Zijn er eigenlijk wel toestellen die via hdmi een hogere resolutie kunnen leveren dan de native resolutie ?
Dat zou me zeer zwaar verbazen, want die onboard GPU kan gewoon hogere resoluties aan : http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-G ... 037.0.html .
Heb je niet gewoon 'Duplicate displays' gedaan ipv 'Extend displays' waardoor je gelockt zat op de laagste resolutie van beide schermen ?? (dus wat Road Rebel hierboven ook zegt). Of je kan ook 'Show only on 2' kiezen waarbij het built-in scherm op zwart gaat.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster

@roadrebel en @tomby

Ik koos voor "alleen 2e scherm" en dacht dat dat de enige optie was om de hoogste resolutie te hebben op dat 2e scherm.
Nu in de handleiding bij het toestel staat duidelijk "maximale resolutie op extern weergaveapparaat : 1366*768 pixels" (en dat is dus dezelfde als de native resolutie). Zal toch eens proberen met extend maar zal dus allicht niet helpen.

Dat sites als vtm en vier toch geen HD zijn wist ik niet en tempert een beetje het gevoel van miskoop.
Maar ik wil het ook gebruiken voor netflix, wereldwijde catalogus. Dat werkt maar dus geen HD
road rebel
Premium Member
Premium Member

Mss dat een niet lenovo driver (maar een echte Intel voor jouw specifieke gpu) wel meer mogelijkheid laat.

Vtm is 1/4 1080 (dus 540 lijnen). De laatste keer dat ik keek was vier ook zoiets.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

fredo66 schreef:Ik koos voor "alleen 2e scherm" en dacht dat dat de enige optie was om de hoogste resolutie te hebben op dat 2e scherm.
Nu in de handleiding bij het toestel staat duidelijk "maximale resolutie op extern weergaveapparaat : 1366*768 pixels" (en dat is dus dezelfde als de native resolutie). Zal toch eens proberen met extend maar zal dus allicht niet helpen.
Dan zal het inderdaad wel kloppen. Vind het dan wel vreemd dat de externe resolutie dus lager zou zijn dan wat de GPU aan kan. Moet betekenen dat er ergens tussen GPU en HDMI plug nog een component zit die een of andere processing doet ?!
wied
Elite Poster
Elite Poster

fredo66 schrijft: Maar ik wil het ook gebruiken voor netflix, wereldwijde catalogus. Dat werkt maar dus geen HD

tenzij je TV toestel full HD is en automatisch aan upscaling doet!? Zoniet een chromecast gebruiken dan...
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”