Remix Ultratablet

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik was vandaag even op de website van Remix aan het surfen en kwam deze plots tegen... Lijkt me wel super die tablet ! Heeft ongeveer dezelfde specs als m'n Pixel C maar is toch (zelfs met de developer korting) nog een stukje goedkoper én je krijgt het keyboard er bij...

Iemand hier (onrechtstreeks) al mee in contact gekomen ? Gewoon uit nieuwsgierigheid want ben oneindig content met m'n Pixel C.

http://www.jide.com/remix-ultratablet
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

vrijdag 9 januari 2015 21:26
https://tweakers.net/nieuws/100715/oud- ... d-uit.html
Voormalige medewerkers van Google hebben deze week op de CES een Android-tablet met optioneel toetsenbord geïntroduceerd. Het apparaat heeft iets weg van Microsofts Surface-tablet en draait op Remix OS, waarmee ook Android-apps zijn te draaien.

De drie oprichters van het Chinese bedrijf werkten enkele jaren bij Google aan Adwords, Maps en Gmail alvorens ze vorig jaar aan de slag gingen met hun eigen onderneming, Jide. Zij wilden naar eigen zeggen aan een Android-apparaat werken dat zou zijn geoptimaliseerd voor grotere schermen. Hun creatie, de Remix, presenteerden ze uiteindelijk deze week.


http://www.jide.com/remixos
What is Remix OS?
Remix OS is our state of the art Android-based operating system. We mean it when we say you get a PC experience unlike anything on Android and an Android experience unlike anything on a PC. The innovative features we've brought to Remix OS 2.0 have been meticulously engineered to bring you the best of both worlds – the harmonious fusion of a mobile and desktop experience.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Had dat artikel op Tweakers niet gelezen. Ben nochtans vaak actief op Tweakers maar zal die dag onder een steen geslapen hebben.

Ben momenteel aan het proberen om Remix OS op een oude netbook te draaien.

Merci voor de info, had dus duidelijk niet genoeg gezocht... :lol:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

$300 + import tax
We will not be able to mark the order as a gift or undervalue the package. Since Remix Mini order pricing begins at $69.99 USD and Remix Ultratablet at $399 USD, this means that your incoming package may be subject to VAT or other customs fees.

If you feel you were overcharged for importation, our recommendation is to dispute the charge with the agency charging you. If they refuse to lower the charge and you do not want to pay it, you can reject the shipment and it will be sent back to us. We will be able to refund your order once we receive the package back at our fulfillment center.
Afbeelding
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Hmm, misschien toch niet slecht dat ik 'n Pixel C heb inplaats van met veel importkosten gezeten te hebben. Nu had ik 375 betaald en gratis verzending via Google Store. Keyboard is wel €169. Vind ik toch wat overpriced
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

PixelC is toch veel duurder?
Google Store €599 (64Gb)

Afbeelding Afbeelding

Import is €84
Afbeelding
$299 = €272

Dus €350 Remix <> €600 PixelC
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Destijds waren er codes beschikbaar om 25% korting te krijgen op de Pixel C.

https://tweakers.net/nieuws/109743/goog ... nelux.html

499*0,75=374,25

Heeft inderdaad voor die prijs wel maar 32 GB opslag.
Gebruikersavatar
Wicky
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 jun 2007, 11:02
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beneden op deze pagina staat een link waardoor er 50 USD van de prijs gaat:

http://www.xda-developers.com/jide-remi ... one-right/
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

2GB RAM lijkt me toch wat weinig om hem als echte productiviteitstablet / laptopvervanger te gebruiken.

Verder precies wel een toptablet voor z'n prijs. Keyboard zal wel 'n qwerty'tje zijn denk ik...
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”