Misschien zou het voor iedereen interessant zijn dat jij hierover een dedicated topic zou starten. Ik heb zelf nul-de-ballen ervaring met Chromebooks, en heb er wel een paar praktische vragen over.
Bij deze, een topic over Chromebooks: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=53&t=44205kaween schreef:Eerst en vooral welkom.![]()
Misschien zou het voor iedereen interessant zijn dat jij hierover een dedicated topic zou starten. Ik heb zelf nul-de-ballen ervaring met Chromebooks, en heb er wel een paar praktische vragen over.
Ik had mezelf beloofd niet meer te reageren in dit topic, maar dit gaat me toch wel net iets te ver...fredo66 schreef:Het probleem met windows is de tsunami aan adware, spyware, virussen, patches, ellenlange updates etc. Als je graag steeds maar zit te "sleutelen" aan je laptop dmv installaties van adblockers, anti-virus etc dan valt er nog mee te leven.
Maar dat wil de TS duidelijk niet. En als je dat niet doet dan gaat elke windowsconfig tegenwoordig snel voor de bijl ...
De vraag is natuurlijk in hoeverre deze data objectief en correct is....cloink schreef: Gelieve dit eens door te nemen: http://www.winbeta.org/news/forget-wind ... -x-and-ios
Samengevat:
Beetje naïef ?cloink schreef:Allez, nu dat weer...![]()
Hier, deze meneer vertrouw ik precies meer dan u:
De eigenlijke bron is trouwens http://nvd.nist.gov/ - een overheidsinstelling. Maar goed, men kan altijd en overal complottheorieen zien natuurlijk!
Dit is een Windows sitecloink schreef: Gelieve dit eens door te nemen: http://www.winbeta.org/news/forget-wind ... -x-and-ios
Is hetzelfde lijstje als hierbovencloink schreef:
Hier, deze meneer vertrouw ik precies meer dan u:
Niet akkoord, dat is net hetzelfde als zeggen, hier is uw Windows pc, gebruik hem enkel in Metro interface en installeer enkel apps uit de store.kaween schreef:
Stelling : "Malware ...Hoe je het ook draait of keert, op een mac heb je daar een pak minder last van. Dat is niet de verdienste van Apple, ". Niet akkoord. Het is voor een groot deel WEL de verdienste van Apple, en wel op deze manier : Als je je Mac op een PROPERE, ik zal maar zeggen "non-PC" manier gebruikt, staat je Gatekeeper continu aan, en haal je je software enkel van "vetrouwde bronnen" (=Apple Store). De kans dat je rommel via Apple Store binnenhaalt, zeker bij een actieve Gatekeeper die IEDER programma dat je binnenhaald op geldige certificatie ontroleert, is NUL. Heeft zo een gebruiker een antivirus nodig ? Nee, volgens mij (nog) niet.
Uiteraard is Windows dus wat dat betreft een groter doelwit, dat gaf ik zelf ook al aan, dacht ik (return-on-investment)?selder schreef:En dan eer dat een beveiligingsrisico een probleem wordt, is pas als boze meneren daar een bruikbare exploit voor schrijven. Correct? Of ben ik hier ook mis?
Waar stuurt gij in godensnaam op aan?Sylvester schreef:Beetje naïef ?
Uiteraard, nieuws als dit wordt door "Windows sites" natuurlijk nogal snel opgepikt. Het oorspronkelijke artikel had geen affiniteit met Windows en de bron van de data is een overheidsinstelling die ik niet durf te beschuldigen van enige voorkeur naar Windows of Mac OS toe.lacer schreef:Dit is een Windows site![]()
En de MacMini die telt niet mee of wat? Je hebt dan wel enkel en alleen de computer en voor de rest (muis, toetsenbord, monitor) moet je zelf zorgen. Maar je sluit daar om het even welk PC toetsenbord of muis op aan. En de monitor, daar heb je ook keuze te over. Voortaan je toch maar wat beter informeren voor je iets neerpent.iceke schreef:Er zijn 2 dingen die me echt storen aan Mac :
1. Je hebt geen keuze, 2Air, 2 Pro & 2 imac's kan je moeilijk een zee van keuze noemen
Hier moet ik je, jammer genoeg, groot gelijk in geven. Mijn eerste Mac kocht ik in 1988 of zo, ik ben dus verknocht aan de Mac. Sinds de introductie van al de "iGadgets" zoals de iPhone, iPod, iPad, Apple Watch... is de Mac écht in het verdomhoekje geraakt. Er komen zo goed als geen nieuwe modellen meer op de markt, Apple blijft serieus ter plaatse trappelen op Macintosh gebied. Ik heb dit ook al vaker aangekaart op een Mac forum maar daar doen ze of hun neus bloedt. Mocht Apple écht willen dat hun OSX verder verspreid geraakt, dan zouden ze beter gewoon toelaten dat OSX ook op non-Mac toestellen geïnstalleerd kan/mag worden. Alle initiatieven in deze zin worden gefnuikt door Apple. Van zodra Cupertino te weten komt dat iemand zich met zo een project bezig houdt, staat er een leger aan advocaten klaar om het hele project in de kiem te smoren. Indien hun Mac toestellen nog slechts een marginaal verschijnsel zijn in heel hun productgamma, dan zou ik het een hele verwelkoming vinden mocht OSX zijn weg vinden naar andere merken van PC's. De processor die er in zit is sinds een paar jaar toch van het Intel gamma. Dus wat houdt Apple tegen?kaween schreef: En trouwens niet vergeten : Apple is al lang niet meer echt geintereseerd in de impact van Apple OSX. Het is een uithangbord, een kleerhanger waar je als fabrikant vooral meer verkoop uit kan genereren. Het hele OSX verhaal heeft voor Apple op dit moment een impact op de omzet van ruwweg 4% tot 7% (afhankelijk van welke bron je raadpleegt bij Apple Brussel). Ze vinden het tof dat die dingen verkopen, maar deze markt is echt niet waar ze het van moeten hebben, en zolang hun hippe/high tech aura in takt blijft is er wat hun betreft ook geen enkel probleem. Ik kan het Apple niet kwalijk nemen.
Yep. Da's inderdaad hetzelfde. En MS heeft duidelijk ook met dat idee gespeeld, dat zie je aan W8.Niet akkoord, dat is net hetzelfde als zeggen, hier is uw Windows pc, gebruik hem enkel in Metro interface en installeer enkel apps uit de store.
Gebruikers willen geen gesloten systeem... dan is het de voordelen afwegen met de nadelen (het heeft lang geduurd voor er hier een smartphone/tablet in huis kwam)
Sterker nog : dit was zowat het eerste dat Steve Jobs getorpedeerd heeft bij zijn heraanstelling bij Apple. Tot die tijd kon je effectief een Apple OS kopen, zonder Apple hardware. Job's mening hierover was dat dit pure waanzin was : de marges hierop waren rampzalig, de kosten van support kwamen dan ook nog op hun dak voor hardware verkopen waar Apple _niks aan verdiende_. En dan zwijg ik nog over stabiliteitsproblemen met exotische hardware, slecht geschreven drivers, totaal ontbrekende standaarden .... . Als je bekijkt hoe weinig er echt als standaarden is vastgelegd in de PC wereld mag het een wonder heten dat die dingen Uberhaubt werken, laat staan dat ze zelfs GOED kunnen werken (en dat kan wel degelijk, een mening die menig Apple fan niet deelt).Mocht Apple écht willen dat hun OSX verder verspreid geraakt, dan zouden ze beter gewoon toelaten dat OSX ook op non-Mac toestellen geïnstalleerd kan/mag worden. Alle initiatieven in deze zin worden gefnuikt door Apple