2 externe HDMI schermen op laptop

blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 103 keer
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

2 externe HDMI schermen op laptop

Berichtdoor blaatpraat » 1 week 1 dag 3 uur geleden (05 Aug 2022, 23:09)

Ik zoek een manier om 2 externe HDMI kabels (elk naar een HDMI splitter) op 1 laptop te krijgen.
Idealiter zijn er dan 3 "schermen": 2x HDMI en 1x intern, maar ik vrees dat die laptop nog van de generatie is dat er slechts 2 schermen mogelijk zijn.

Nu het probleem:
Laptop heeft 1 HDMI uitgang, en de rest zijn USB-A poorten (wel gelabeld met SS, dus versie 3).

Is er een mogelijkheid om toch 2 HDMI outputs mogelijk te maken, of is dit toestel vermoedelijk te oud daarvoor?

Indien niet mogelijk, is er een backupplan:
Ik heb een laptop die USB-C in alternative DP-mode ondersteunt (gebruik ik dagelijks met een USB-C docking en meerdere schermen).
Deze laptop heeft 1x HDMI en 2x USB-C.
Ik heb gemerkt vanaf dat ik een scherm via USB-C aansluit er geen beeld meer op de HDMI connector zit, vermoedelijk werken beide niet samen.
Ik zie het niet zitten om mijn volledig gecableerde USB-C dock telkens mee te nemen voor dit bepaalde doeleind, dus dan is de vraag:
Ik weet dat het bestaat, maar kwaliteit is mogelijk is een issue, dus: kan er iemand een goede USB-C naar 2x HDMI dongle aanraden? Of beter: 1x HDMI en 1x mini-DP (maar geen idee of dat bestaat).

Vorige week had ik een USB-C naar DP van Hama, en DP naar HDMI kabel gebruikt, en dat werkte helaas niet (op mijn laptop die dus video over USB-C ondersteunt). Vermoedelijk DOA, maar dit was toen ook snel gekocht (de dag dat het nodig was naar een bakstenen winkel). Nu heb ik zo'n 2 weken tijd om te zoeken hiervoor.

cyberbug
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: 2 externe HDMI schermen op laptop

Berichtdoor cyberbug » 1 week 1 dag 1 uur geleden (06 Aug 2022, 00:39)

voor de laptop met enkel usb-A een actieve laptop adapter ? (eigenlijk een compacte videokaart op usb 3.0)
vb deze: https://www.bol.com/be/nl/p/sbvr-uh02-u ... 009343972/
Greetz cyberbug

Afbeelding

Terug naar “Computers en randapparatuur”