nvidia shield aan de praat krijgen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

kan iemand mij wijsmaken hoe ik mijn shield terug verbonden krijg met mijn wifinetwerk? Jaren heeft dit gewerkt en wanneer ik hem herstartte vond die het wifi netwerk en verbond zich dan automatisch. Nu heb ik al tig keer heropgestart en staat er dat hij niet kan verbinden met wifi. Het probleem is dat ik dus niet in zijn menus kan bladeren om zo naar de netwerkinstellingen te gaan. ik heb een app op de smartphone maar uiteraard vind die de shield niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dat ziet er een behoorlijk gefrustreerde post uit :-)

Hoe bedoel je dat je niet in de menu kan bladeren voor de WiFi, want das wel een vereiste natuurlijk. En anders eens een full reset doen ?

Als de settings app niet meer werkt, fastboot menu proberen:
https://nvidia.custhelp.com/app/answers ... UyMQ%3D%3D
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Nvida shield heb ik overlaatst volledig moeten resetten, dacht eerst dat het aan orange lag maar twas de shield die flipte.
Utp kabel is geen optie?
Zoniet, dan de boel eens een volledige reset geven.
Tttsss
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

bartman schreef:kan iemand mij wijsmaken hoe ik mijn shield terug verbonden krijg met mijn wifinetwerk? Jaren heeft dit gewerkt en wanneer ik hem herstartte vond die het wifi netwerk en verbond zich dan automatisch. Nu heb ik al tig keer heropgestart en staat er dat hij niet kan verbinden met wifi. Het probleem is dat ik dus niet in zijn menus kan bladeren om zo naar de netwerkinstellingen te gaan. ik heb een app op de smartphone maar uiteraard vind die de shield niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Heb je de afstandbediening niet meer? Dit lijkt me de meest simpele oplossing aangezien die via Bluetooth werkt.
In dat geval misschien best tijdelijk verbinden met een UTP-kabel waardoor hij terug verbinding heeft met het netwerk en dan kan je via de app terug de instellingen aanpassen :)
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

wouter5 schreef:
bartman schreef:kan iemand mij wijsmaken hoe ik mijn shield terug verbonden krijg met mijn wifinetwerk? Jaren heeft dit gewerkt en wanneer ik hem herstartte vond die het wifi netwerk en verbond zich dan automatisch. Nu heb ik al tig keer heropgestart en staat er dat hij niet kan verbinden met wifi. Het probleem is dat ik dus niet in zijn menus kan bladeren om zo naar de netwerkinstellingen te gaan. ik heb een app op de smartphone maar uiteraard vind die de shield niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Heb je de afstandbediening niet meer? Dit lijkt me de meest simpele oplossing aangezien die via Bluetooth werkt.
In dat geval misschien best tijdelijk verbinden met een UTP-kabel waardoor hij terug verbinding heeft met het netwerk en dan kan je via de app terug de instellingen aanpassen :)

om de één of andere reden krijg ik zowel de controller als die kleine remote niet meer opgeladen via de usb poort. Heb al paar keer de stekker uit de shield getrokken 20 tal seconden gewacht en terug opgestart maar vermoedelijk is de wifimodule in de shield stuk want mijn wifinetwerk naam en passwoord zijn niet veranderd. Het was al wel zo dat ik al een hele tijd bijna dagelijks last had van spontane reboots terwijl ik naar een serie of film aan het kijken was en dit geraakte niet opgelost met updates van de shield zelf
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je geen remote hebt zou ik er een utpkabel instoppen. En opladen via usb, kun je hem dan niet met een telefoonlader opladen? (mijn androidtv heeft gewoon batterijen in de remote)
Deep4Space
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jul 2008, 15:37
Locatie: Zwitzerland
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

bartman schreef:
wouter5 schreef:
bartman schreef:kan iemand mij wijsmaken hoe ik mijn shield terug verbonden krijg met mijn wifinetwerk? Jaren heeft dit gewerkt en wanneer ik hem herstartte vond die het wifi netwerk en verbond zich dan automatisch. Nu heb ik al tig keer heropgestart en staat er dat hij niet kan verbinden met wifi. Het probleem is dat ik dus niet in zijn menus kan bladeren om zo naar de netwerkinstellingen te gaan. ik heb een app op de smartphone maar uiteraard vind die de shield niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Heb je de afstandbediening niet meer? Dit lijkt me de meest simpele oplossing aangezien die via Bluetooth werkt.
In dat geval misschien best tijdelijk verbinden met een UTP-kabel waardoor hij terug verbinding heeft met het netwerk en dan kan je via de app terug de instellingen aanpassen :)

om de één of andere reden krijg ik zowel de controller als die kleine remote niet meer opgeladen via de usb poort. Heb al paar keer de stekker uit de shield getrokken 20 tal seconden gewacht en terug opgestart maar vermoedelijk is de wifimodule in de shield stuk want mijn wifinetwerk naam en passwoord zijn niet veranderd. Het was al wel zo dat ik al een hele tijd bijna dagelijks last had van spontane reboots terwijl ik naar een serie of film aan het kijken was en dit geraakte niet opgelost met updates van de shield zelf
De remote van de NVidia shield werk op batterijen. Voor het oude model zijn dat denk ik CR2032, het nieuwere model zijn AAA.
https://www.youtube.com/watch?v=r2COpTTh-AY Hier is een video hoe je de remote kan openen om ze te vervangen

Kijk eens of je zo tenminste de remote terug aan de praat krijgt om dan de instellingen aan te passen
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”