HDMI 2.0b with HDCP 2.2 and CEC support

Unicorn1
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

HDMI 2.0b with HDCP 2.2 and CEC support

Berichtdoor Unicorn1 » 1 week 1 dag 2 uur geleden (02 Dec 2019, 17:30)

Dag allemaal,

Vraagske over HDMI kabels; Bij de specs van mijn nieuwe Nvidia shield zag ik dus dit staan HDMI 2.0b with HDCP 2.2 and CEC support
Zo'n 1.5m kabel zou ik wel willen kopen maar ik heb schrik om de verkeerden te kopen + daar ken ik niet zoveel van, ik heb een sony 4k tv van dikke 3j oud ong.

Al mijn HDMI kabels nu zijn 1.3 en 1.4 als ik me niet vergis. Maakt een HDMI 2.0b with HDCP 2.2 and CEC support HDMI kabel enig verschil?

De reden wrm ik dat vraag is telkens als ik een mediaspeler koop dan merk ik vaak op dat mijn films wel degelijk afspelen maar helaas vaak toch zo'n lichte hapering/stotteringetjes hebben, als ik diezelfde film afspeel via de tv apps zelf via kodi dan heb ik dat probleem nauwelijks tot nooit voor maar goed, dat zijn apps die rechtstreeks op den tv dan staan, daar gaat ie beter mee om.

Hier hebben we het dus over een mediaspeler met een 4K; HDMI 2.0b with HDCP 2.2 and CEC support ; er zei me een persoon dat dat mss de reden kan zijn wrm ik dat (soms/vaak) voor heb via een mediaplayer dat ik die lichte haperingen/stoterringejtes heb omdat mijn HDMI maar 1.4 of 1.3 is en dan ik een HDMI 2.0b kabel nodig heb, dat dat mss het probleem kan oplossen?

Ik werk natuurlijk ook met een nas systeem, mss het daar ook aan kan liggen, via harde schijf moetk het eens testen nog.

raf1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1446 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer

Re: HDMI 2.0b with HDCP 2.2 and CEC support

Berichtdoor raf1 » 1 week 1 dag 36 minuten geleden (02 Dec 2019, 19:50)

Om 100% compatibel te zijn met HDMI 2.0b moet de fysieke kabel een bandbreedte van 18 Gigabit per seconde (Gbps) aankunnen.
Jouw huidige HDMI-kabels garanderen wellicht slechts een maximale bandbreedte van 10,2 Gbps.

Een nieuwe kabel is alleen nodig voor 4K-resolutie, stel je mediaspeler in op 1080p-resolutie en ik vermoed dat de haperingen dan zullen verdwijnen.

Bij de aankoop van nieuwe kabels let je dus op de maximale bandbreedte die in de specificaties van de kabel wordt vermeld. Die moet minstens 18 Gbps zijn.

Unicorn1
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 14 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: HDMI 2.0b with HDCP 2.2 and CEC support

Berichtdoor Unicorn1 » 1 week 1 dag 15 minuten geleden (02 Dec 2019, 20:11)

raf1 schreef:Om 100% compatibel te zijn met HDMI 2.0b moet de fysieke kabel een bandbreedte van 18 Gigabit per seconde (Gbps) aankunnen.
Jouw huidige HDMI-kabels garanderen wellicht slechts een maximale bandbreedte van 10,2 Gbps.

Een nieuwe kabel is alleen nodig voor 4K-resolutie, stel je mediaspeler in op 1080p-resolutie en ik vermoed dat de haperingen dan zullen verdwijnen.

Bij de aankoop van nieuwe kabels let je dus op de maximale bandbreedte die in de specificaties van de kabel wordt vermeld. Die moet minstens 18 Gbps zijn.

We gaan het eens testen en ik zie wel, helpt het niet dan is het maar zo, een extra HDMI kabel kan ik altijd wel gebruiken.
Is ene besteld se van 2.0b

Update: kabel 2.0b aangesloten want ik had nog geene mee 2.0 60hz, resultaat bleef hetzelfde.
Ten einde raad.... dan toch nog eens kodi instellingen gegaan en ik zie refresh rate staan op 59.94, ik zeg wat kan ik fout doen als ik dat nu eens naar 60.00 zet e............ begin ik te kijken naar een film waarvan ik wist dat er lichte haperingetjes waren....... en opeens niks meer, vloeiend beeld, zoals het hoort.

Ik wil nog niet te luid roepen, ik zal het morgen nog eens testen met diezelfde film om te kijken of het geen puur toeval ofzo was maar ik denk dat ik het probleempken heb opgelost.
Soms denkt een mens veel te ver, nu goed, een nieuwe hdmi kabel die 60hz heeft is altijd goed meegenomen.

Terug naar “Computers en randapparatuur”