Chromecast-frustraties
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik heb al een tijdje een Chromecast (het vorige model) in m'n Sony Bravia-tv steken en dat werkt.... ok-ish.
Het ding doet wat het moet doen; casten vanuit tablet (Sony Xperia Z4) of smartphone (Sony Xperia Z) gaat vlot, ook casten vanaf Google Chrome onder Windows 8.1 gaat goed.
Wat niet goed gaat is het stoppen met casten, of eender welke actie achteraf. Meer dan eens is de link weg en heb ik geen idee hoe ik deze terug kan opbouwen. Het probleem is waarschijnlijk dat smartphone of tablet na 10 minuten of zo in standby-mode gaan waarbij wifi-connectie of zo wordt onderbroken als stroombesparende functie. Even film of serie pauzeren? Onmogelijk. Stoppen, doorspoelen, terugspoelen? Nope. Vaak is Plex (daar merk ik het het meeste mee) nog in cast-modus, maar beweegt er niks meer en weten beide toestellen niets meer van mekaar. Soms lukt het de connectie opnieuw op te bouwen (de tablet "luistert" dan blijkbaar naar Chromecasts in de buurt), maar vaak betekent het de hele zooi uitschakelen en opnieuw beginnen.
Dat kan toch niet de normale 'experience' zijn? YouTube filmpjes zijn meestal kort genoeg om dat niet voor te hebben en screencasting heeft het issue evenmin om dat de tablet of zo dan volledig actief blijft.
Ook vind ik het vervelend dat ik na het casten niet terug kan keren naar TV. Aangezien het signaal zelf omspringt bij het beginnen van een cast-sessie weet m'n Harmony Touch niet dat het inputsignaal gewisseld is.
Al bij al denk ik dat ik beter een Google Nexus Player had gekocht met 'native' Android TV-apps dan deze halfbakken oplossing...
Het ding doet wat het moet doen; casten vanuit tablet (Sony Xperia Z4) of smartphone (Sony Xperia Z) gaat vlot, ook casten vanaf Google Chrome onder Windows 8.1 gaat goed.
Wat niet goed gaat is het stoppen met casten, of eender welke actie achteraf. Meer dan eens is de link weg en heb ik geen idee hoe ik deze terug kan opbouwen. Het probleem is waarschijnlijk dat smartphone of tablet na 10 minuten of zo in standby-mode gaan waarbij wifi-connectie of zo wordt onderbroken als stroombesparende functie. Even film of serie pauzeren? Onmogelijk. Stoppen, doorspoelen, terugspoelen? Nope. Vaak is Plex (daar merk ik het het meeste mee) nog in cast-modus, maar beweegt er niks meer en weten beide toestellen niets meer van mekaar. Soms lukt het de connectie opnieuw op te bouwen (de tablet "luistert" dan blijkbaar naar Chromecasts in de buurt), maar vaak betekent het de hele zooi uitschakelen en opnieuw beginnen.
Dat kan toch niet de normale 'experience' zijn? YouTube filmpjes zijn meestal kort genoeg om dat niet voor te hebben en screencasting heeft het issue evenmin om dat de tablet of zo dan volledig actief blijft.
Ook vind ik het vervelend dat ik na het casten niet terug kan keren naar TV. Aangezien het signaal zelf omspringt bij het beginnen van een cast-sessie weet m'n Harmony Touch niet dat het inputsignaal gewisseld is.
Al bij al denk ik dat ik beter een Google Nexus Player had gekocht met 'native' Android TV-apps dan deze halfbakken oplossing...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 481 keer
- Bedankt: 114 keer
Ik heb dat systeem van casten eigenlijk altijd raar gevonden.. De toestellen kosten misschien maar de spreekwoordelijke peulenschil maar ik heb me altijd afgevraagd of dat eigenlijk echt goed werkte. Blijkbaar niet dus.
De Chromecast Audio zou ik nog durven overwegen om een audio stereoinstallatie nieuw leven in te blazen en niet met kabels te zitten, maar de Chromecast op zich zegt me redelijk weinig.
De Chromecast Audio zou ik nog durven overwegen om een audio stereoinstallatie nieuw leven in te blazen en niet met kabels te zitten, maar de Chromecast op zich zegt me redelijk weinig.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Soms doet het inderdaad maar raar, onlangs bij een lange Netflix-film nog iets soortgelijk gehad: na 2u kijken kon ik zelfs niet meer pauzeren, want de tablet had de knoppen al verborgen en deed alsof er geen verbinding meer was.
Met de app van Dailymotion is het nog erger, die zet soms zichzelf terug aan op de Chromecast als die app laatst open stond op pakweg je tablet, terwijl je ondertussen met de smartphone al bijvoorbeeld de YouTube app had geopend.
Ik snap dat ze wegens energie-efficiëntie geen heartbeatverbinding kunnen leggen met de Chromecast, maar dit is toch alles behalve ideaal.
Met de app van Dailymotion is het nog erger, die zet soms zichzelf terug aan op de Chromecast als die app laatst open stond op pakweg je tablet, terwijl je ondertussen met de smartphone al bijvoorbeeld de YouTube app had geopend.
Ik snap dat ze wegens energie-efficiëntie geen heartbeatverbinding kunnen leggen met de Chromecast, maar dit is toch alles behalve ideaal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Met iOS/netflix,kan ik als er geen verbinding meer is na x aantal minuten gewoon terug op het cast icoontje klikken en dan wordt automatisch de draaiende film/aflevering gekoppeld, dan kan je stoppen.
Echte problemen heb ik voor de rest niet
Plex gebruik ik wel niet.
Wat mij enigszins stoort:
* Geen mogelijkheid om filmpjes te bekijken die op GoogleDrive, Dropbox staan(er zijn wel apps voor, maar die zijn toch niet zo vloeiend).
* (geen gewoon gebruik), geen mogelijkheid om een customDNS router in te geven, zodat je buitenlandse Netflixen kan bekijken.
Mocht ik voor die 2 een oplossing vinden, vliegt mijn Apple TV buiten ten voordele van de Chromecast(alhoewel de meeste van mijn apparatuur Apple is).
Echte problemen heb ik voor de rest niet
Plex gebruik ik wel niet.
Wat mij enigszins stoort:
* Geen mogelijkheid om filmpjes te bekijken die op GoogleDrive, Dropbox staan(er zijn wel apps voor, maar die zijn toch niet zo vloeiend).
* (geen gewoon gebruik), geen mogelijkheid om een customDNS router in te geven, zodat je buitenlandse Netflixen kan bekijken.
Mocht ik voor die 2 een oplossing vinden, vliegt mijn Apple TV buiten ten voordele van de Chromecast(alhoewel de meeste van mijn apparatuur Apple is).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Ik heb de hype ook nooit begrepen. Het doet inderdaad wat het moet, maar dat soort problemen heb ik ook al ervaren en dat doet echt af aan de gebruikerservaring. Ik moet zeggen dat Youtube kijken wel zeer vlot ging met de Chromecast, maar Plex miste voor mij teveel functionaliteit en had teveel van dat soort problemen om dagelijks te gebruiken. Als je vooral lokale media streamt gaat er imo niks boven een htpc met Kodi. Ook het idee dat je je smartphone of tablet als afstandsbediening gebruikt klinkt leuk op papier, maar in de praktijk werkt een gewoon "kaske" voor mij nog altijd het vlotste.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Zeker als je een vergrendelpatroon hebt of een pincode en dus om te pauzeren dat telkens moet herhalen. Of krijg maar eens telefoon terwijl je aan het casten bent. 

- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1195 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Ik heb net de Chromecast2 besteld.
Onze dochter wil nu soms naar musti (of gelijkaardig) op onze laptop/s kijken. Dat is soms lastig, omdat we aan het werken zijn.
Met de chromecast zou ik de stream kunnen opstarten (allemaal YouTube spul) en zij kan dan op de TV kijken.
Donderdag komt ie aan, ik zal laten weten of ik gelijkaardige problemen ervaar.
Een Musti/Peppa Pig/Donald Duck filmpje duurt maar 5 à 10 minuten, dus misschien ga ik nooit de problemen tegenkomen die jullie hier melden...
Onze dochter wil nu soms naar musti (of gelijkaardig) op onze laptop/s kijken. Dat is soms lastig, omdat we aan het werken zijn.
Met de chromecast zou ik de stream kunnen opstarten (allemaal YouTube spul) en zij kan dan op de TV kijken.
Donderdag komt ie aan, ik zal laten weten of ik gelijkaardige problemen ervaar.
Een Musti/Peppa Pig/Donald Duck filmpje duurt maar 5 à 10 minuten, dus misschien ga ik nooit de problemen tegenkomen die jullie hier melden...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
chromecast moet je aansluiten als anynet+ op samsung tv's... en dan blijft uw tv-kaske werken.... bvb kan je dan via -> het volgende liedje kiezen. Etc... Verder heb ik ook soms connectie verlies, maar even op het chromecast schermpje klikken, en dan zou de connectie weer tot stand moeten komen (alhoewel dat inderdaad niet altijd lukt)
http://www.samsung.com/be/support/skp/faq/302044
Plex is leuk maar ondersteund weinig bestanden, videostream is beter
http://www.samsung.com/be/support/skp/faq/302044
Plex is leuk maar ondersteund weinig bestanden, videostream is beter
Laatst gewijzigd door bambipower 02 dec 2015, 08:03, in totaal 1 gewijzigd.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik moet zeggen dat ik een omgekeerde ervaring had. Was rustig Netflix aan't kijken via Chromecast op TV. Kreeg dan een inkomende call en Netflix pauzeerde automatisch. Nadat ik opgehangen had ging Netflix automatisch door, ik moet zeggen dat ik daar toch positief over verrast was.Slafes schreef:Zeker als je een vergrendelpatroon hebt of een pincode en dus om te pauzeren dat telkens moet herhalen. Of krijg maar eens telefoon terwijl je aan het casten bent.
Anderzijds heb ik ook wel eens dat de connect weg lijkt, vooral met DS Video. De oplossing is dan DS Video idd te herstarten en opnieuw te connecten. De stream op de Chromecast blijft mooi doorgaan, maar vervelend is het natuurlijk wel als je snel wil pauzeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
via anynet+ gebruik ik dan de pause II toets van mijn tv-kaske
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 395 keer
- Bedankt: 194 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik had vroeger ook wel af en toe die problemen. Zeker in het begin, maar ik denk dat de latere updates het beter gemaakt hebben.
Nu heb ik sinds enkele maanden mijn chromecast via de kabel (ethernet) aangesloten, en ik denk dat ik zulke problemen geen enkele keer meer voorgehad heb. En we kijken toch quasi dagelijks netflix, de kinderen youtube, ... (geen Plex ervaring).
Controle devices - als ik het zo mag noemen - zijn Ipad mini 1, Ipad 4, Nexus 5 en LG G4. Zeker de beide android 5.x phones werkten ervoor al goed.
Kost ook maar enkele eurotjes als je het uit China laat komen (USB OTG + USBtoEthernet).
Nu heb ik sinds enkele maanden mijn chromecast via de kabel (ethernet) aangesloten, en ik denk dat ik zulke problemen geen enkele keer meer voorgehad heb. En we kijken toch quasi dagelijks netflix, de kinderen youtube, ... (geen Plex ervaring).
Controle devices - als ik het zo mag noemen - zijn Ipad mini 1, Ipad 4, Nexus 5 en LG G4. Zeker de beide android 5.x phones werkten ervoor al goed.
Kost ook maar enkele eurotjes als je het uit China laat komen (USB OTG + USBtoEthernet).
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
@meon probeer eens de apps die van chromecast gebruik maken, of chromecast zélf in de lijst van uitzonderingen te zetten in het "stamina"-menu.
settings --> energiebeheer --> stamina modus --> apps actief in standby (als de apps niet in gebruik zijn gaan ze de werking van stamina niet blokkeren)
Hier ook sony tablet en smartphone + sony bravia en chromecast en de door jou genoemde problemen nooit gehad...
settings --> energiebeheer --> stamina modus --> apps actief in standby (als de apps niet in gebruik zijn gaan ze de werking van stamina niet blokkeren)
Hier ook sony tablet en smartphone + sony bravia en chromecast en de door jou genoemde problemen nooit gehad...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
+1 Ik heb dit dus ook voor, en kan er mij zo aan ergeren.
We spelen vaak filmpjes af voor de kleinste via Youtube (brandweerman sam, Bumba, ...). Daarna doe je thuis verder met wat je bezig bent, en na x minuten (de ene keer na 5 minuten, de andere keer na 30 minuten) is de verbinding gewoon weg met de Chromecast. Dan moet je inderdaad Youtube in dit geval terug openen, terug op het Cast icoontje klikken en laten connecteren. Bij het connecteren kom ik 2 dingen tegen:
- Of het filmpje begint volledig opnieuw daar de smartphone één of ander signaal geeft dat we terug willen beginnen kijken
- Of de smartphone connecteert en ziet dat er iets bezig was en onderneemt niets. Maar ik kan wel terug pauzeren/stoppen/...
Ik had altijd gedacht dat het eventueel door mijn Unifi's kwam. Ik leg namelijk de stream op chromecast aan via Unifi Ap 1. Daarna ga ik naar de keuken/andere plaats waarbij ik weet dat ik op een andere Unifi Ap connecteer. Dus ik had zo'n vermoeden dat dit er misschien voor iets zou kunnen tussen zitten....
We spelen vaak filmpjes af voor de kleinste via Youtube (brandweerman sam, Bumba, ...). Daarna doe je thuis verder met wat je bezig bent, en na x minuten (de ene keer na 5 minuten, de andere keer na 30 minuten) is de verbinding gewoon weg met de Chromecast. Dan moet je inderdaad Youtube in dit geval terug openen, terug op het Cast icoontje klikken en laten connecteren. Bij het connecteren kom ik 2 dingen tegen:
- Of het filmpje begint volledig opnieuw daar de smartphone één of ander signaal geeft dat we terug willen beginnen kijken
- Of de smartphone connecteert en ziet dat er iets bezig was en onderneemt niets. Maar ik kan wel terug pauzeren/stoppen/...
Ik had altijd gedacht dat het eventueel door mijn Unifi's kwam. Ik leg namelijk de stream op chromecast aan via Unifi Ap 1. Daarna ga ik naar de keuken/andere plaats waarbij ik weet dat ik op een andere Unifi Ap connecteer. Dus ik had zo'n vermoeden dat dit er misschien voor iets zou kunnen tussen zitten....
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 771 keer
- Recent bedankt: 3 keer
totaaaaal offtopic, maar vanop m'n iPhone, iPad, MBP heb ik dus geen énkel probleem om video of audio te streamen naar m'n Apple TV 3 of 4. Werkt altijd, en is stabiel als de funderingen van de Eiffeltoren.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
Voor wie zijn chromecast wired wil aansluiten, dit heb ik gekocht:
http://www.dx.com/p/cy-u2-266-bk-micro- ... l7L_HYveUk 3.15€
http://www.dx.com/p/usb-2-0-10-100mbps- ... l7MinYveUk 6.45€
Dus een 9.60€ in totaal.
Is helemaal plug-and-play. Uit zetten, alles insteken. Chromecast start op, en het Wifi-ikoontje wijzigt dan naar iets anders.
Het is niet meer zo "clean" al die kabeltjes, maar bij mij zit dat toch achter een kast.
Dus een 9.60€ in totaal.
Is helemaal plug-and-play. Uit zetten, alles insteken. Chromecast start op, en het Wifi-ikoontje wijzigt dan naar iets anders.
Het is niet meer zo "clean" al die kabeltjes, maar bij mij zit dat toch achter een kast.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Via DLNA (je weet wel, die standaard) heb ik ook nooit problemen, maar dan heb ik geen ondertitels.selder schreef:totaaaaal offtopic, maar vanop m'n iPhone, iPad, MBP heb ik dus geen énkel probleem om video of audio te streamen naar m'n Apple TV 3 of 4. Werkt altijd, en is stabiel als de funderingen van de Eiffeltoren.
Da's wel een goeie, eens proberen!serialchiller schreef:@meon probeer eens de apps die van chromecast gebruik maken, of chromecast zélf in de lijst van uitzonderingen te zetten in het "stamina"-menu.
Bij Sony zou dat dan via Bravia Sync zijn (sjieke naam voor HDMI CEC). Eerlijk gezegd nooit geprobeerd, dus ga ik ook eens testen, thx.bambipower schreef:via anynet+ gebruik ik dan de pause II toets van mijn tv-kaske
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
heb sinds vorig jaar een minix neo X7 android box in gebruik, te bedienen met een draadloze muis (12m radius). Werkt perfect...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Zelfde probleem hier, lijkt wel alsof er geen "state sync" kan gebeuren en dus eens de sync er niet meer is (allicht tgv. van battery optimisation idd?), het ook een verloren zaak is.
Dat van die uitzonderingslijst is wel een goeie tip ja, ook eens proberen!
Dat van die uitzonderingslijst is wel een goeie tip ja, ook eens proberen!

ooh. shiny.
- selder
- Moderator
- Bedankt: 771 keer
- Recent bedankt: 3 keer
DLNA vroeger ook veel mee gespeeld, maar nooit overtuigd... Mijn gedownloade BR-rips (of indertijd nog DVD-rips) hebben daar nooit goed mee gewerkt. Net een artikel teruggevonden, en daar staan wel veel waarheden in: https://gxben.wordpress.com/2008/08/24/ ... l-so-much/meon schreef:Via DLNA (je weet wel, die standaard) heb ik ook nooit problemen, maar dan heb ik geen ondertitels.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Wat betrouwbare werking en interface betreft ben ik best tevreden met mijn roku3. Wel wat duur in aankoop en 1 malig wat gerotzooi om netflix app erop te krijgen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
Kan je hier wat meer uitleg over geven? Wat doet dit juist? Aansluitingen?ddd schreef:Voor wie zijn chromecast wired wil aansluiten, dit heb ik gekocht:
Dus een 9.60€ in totaal.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Dankzij die OTG kabel, kan je de chromecast een extra usb poort geven.philippe_d schreef:Kan je hier wat meer uitleg over geven? Wat doet dit juist? Aansluitingen?ddd schreef:Voor wie zijn chromecast wired wil aansluiten, dit heb ik gekocht:
In die USB poort een USB-Ethernet.
Hier kan je dan een gewone netwerkkabel insteken.
Handig als je bv geen goede Wifi hebt...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Bij mij werkt dat alvast niet... Net nogmaals geprobeerd, niet bij het ontvangen van de oproep en niet bij het beantwoorden van de oproep. Misschien ergens een instelling die ik nog niet gevonden heb?NickG schreef:Ik moet zeggen dat ik een omgekeerde ervaring had. Was rustig Netflix aan't kijken via Chromecast op TV. Kreeg dan een inkomende call en Netflix pauzeerde automatisch. Nadat ik opgehangen had ging Netflix automatisch door, ik moet zeggen dat ik daar toch positief over verrast was.

- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1073 keer
- Bedankt: 677 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ikzelf gebruik de Chromecast vooral samen met de Videostream app in Chrome, en de Videostream android applicatie. Dat ding draait op een mac mini dat hier toch aan de amp hangt (voor wat muziek), en kan via NFS aan alle nodige fileshares om bestanden te vinden. Videostream scanned op regelmatige tijdstippen die af, vind alle nodige bestanden + subtitles, en maakt die beschikbaar.
De videostream app op android maakt het beheer ervan allemaal gewoon eenvoudig
De videostream app op android maakt het beheer ervan allemaal gewoon eenvoudig

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1195 keer
Ik heb de CC2 gisteren alvast niet op mijn draadloos netwerk gekregen.
Ik had die micro-USB-LAN connector al besteld, ik zal ff moeten wachten eer die geleverd is.
Geef me gewoon een pagina waarop ik de instellingen zelf kan ingeven, al die fancy "user-experience"...
Ik had die micro-USB-LAN connector al besteld, ik zal ff moeten wachten eer die geleverd is.
Geef me gewoon een pagina waarop ik de instellingen zelf kan ingeven, al die fancy "user-experience"...
-
- Elite Poster
Aansluitend op volgend topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=46570
Ikzelf heb een Chromecast (v1 en v2), maar waar ik mij zo aan erger is dat de connectie tussen de smartphone en de chromecast zoveel verbroken wordt.
Voorbeeld: Ik zet een filmpje op voor de kleinste en doe dan verder in het huishouden. Ik hop van Unifi AP naar Unifi AP omdat 1 AP niet mijn volledige woning dekt. Als er eens een ander filmpje moet opgezet moet worden en ik haal mijn Android device uit mijn zakken, dan is de verbinding 8/10 weg.
Ik open dan de Youtube app en connecteer terug met de Chromecast en dan heb je 2 opties:
- of het huidig filmpje blijft doorspelen
- of het huidig filmpje begint volledig opnieuw te spelen
Ik erger mij hier dus mateloos aan dat je om de haverklap die verbinding verliest !
Mijn vraag: heeft iemand dit ook voor op de Chromecast Audio?
Ikzelf heb een Chromecast (v1 en v2), maar waar ik mij zo aan erger is dat de connectie tussen de smartphone en de chromecast zoveel verbroken wordt.
Voorbeeld: Ik zet een filmpje op voor de kleinste en doe dan verder in het huishouden. Ik hop van Unifi AP naar Unifi AP omdat 1 AP niet mijn volledige woning dekt. Als er eens een ander filmpje moet opgezet moet worden en ik haal mijn Android device uit mijn zakken, dan is de verbinding 8/10 weg.
Ik open dan de Youtube app en connecteer terug met de Chromecast en dan heb je 2 opties:
- of het huidig filmpje blijft doorspelen
- of het huidig filmpje begint volledig opnieuw te spelen
Ik erger mij hier dus mateloos aan dat je om de haverklap die verbinding verliest !
Mijn vraag: heeft iemand dit ook voor op de Chromecast Audio?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 53 keer
Vraag: ik kan niet meer met mijn CC2 connecteren op mijn wifi van Telenet. Paswoord is juist. (Zelfs op mijn Telenet gaan zoeken, kopiëren en plakken)
Op andere verbinding werkte dit wel. Heb al CC2 stopcontact uitgetrokken. Zelfde voor router Telenet.
Waar kan fout liggen?
Op andere verbinding werkte dit wel. Heb al CC2 stopcontact uitgetrokken. Zelfde voor router Telenet.
Waar kan fout liggen?
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik heb hier al een ruime tijd een chromecast (v1) in de TV steken en eerlijk gezegd ben ik er tevreden over. Geen probleem met disconnects of wat dan ook. Netflix, Plex, etc streamen zonder hapering. De TV staat slechts 5 meter van de fritzbox, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Het hele opzet bestaat uiteindelijk uit vier elementen en als er met één iets niet in orde is, heb je het vlaggen : de streamcontroller (tablet/pc/phone), de verbinding (voor zowel de streamcontroller als de chromecast), de chromecast zelf, en de streambron (internet/server).
In de meeste gevallen is het probleem te zoeken bij de verbinding van de streamcontroller binnen het netwerk. Als je bv met de smartphone netflix op je tv tovert via de CC, en je gaat vlug op zolder dat voetbankje halen, buiten je wifinetwerk, stopt uiteraard de stream.
Het enige waar ik me aan erger bij de CC is dat je een internetverbinding moet hebben, om Google toe te laten netjes je doen en laten te volgen. Ik denk dat ik dat ding eens ga rooten, maar dat is niet zo simpel.
Het hele opzet bestaat uiteindelijk uit vier elementen en als er met één iets niet in orde is, heb je het vlaggen : de streamcontroller (tablet/pc/phone), de verbinding (voor zowel de streamcontroller als de chromecast), de chromecast zelf, en de streambron (internet/server).
In de meeste gevallen is het probleem te zoeken bij de verbinding van de streamcontroller binnen het netwerk. Als je bv met de smartphone netflix op je tv tovert via de CC, en je gaat vlug op zolder dat voetbankje halen, buiten je wifinetwerk, stopt uiteraard de stream.
Het enige waar ik me aan erger bij de CC is dat je een internetverbinding moet hebben, om Google toe te laten netjes je doen en laten te volgen. Ik denk dat ik dat ding eens ga rooten, maar dat is niet zo simpel.
-
- Elite Poster
Om duidelijk te zijn over mijn probleem: het beeld (lees youtube content) speelt vlot af. Het is echter de afstandsbediening functie vanaf uw smartphone die de verbinding verbreekt met de CC. Na enige tijd moet je u dan terug connecteren op de CC om deze te kunnen bedienen.
De CC staat in mijn geval 0.5m van de WIFI bron. Het enige waar ik eerst kon aan denken was omdat ik 3 AP's (Unifi) heb en ik van het éné naar het andere hop als ik in huis rondwandel.
Echter heb ik het ook voor als ik in de zetel zit. Ik speel dus iets af van Youtube en na x tijd wil ik een ander filmpje opleggen, dan is de verbinding tussen mijn smartphone en de CC verbroken. Ikzelf werk met een Moto G (xt1032) met CM13 op. Mijn vriendin een stock Moto G en die heeft het ook voor.
De CC staat in mijn geval 0.5m van de WIFI bron. Het enige waar ik eerst kon aan denken was omdat ik 3 AP's (Unifi) heb en ik van het éné naar het andere hop als ik in huis rondwandel.
Echter heb ik het ook voor als ik in de zetel zit. Ik speel dus iets af van Youtube en na x tijd wil ik een ander filmpje opleggen, dan is de verbinding tussen mijn smartphone en de CC verbroken. Ikzelf werk met een Moto G (xt1032) met CM13 op. Mijn vriendin een stock Moto G en die heeft het ook voor.
- petrol242
- Elite Poster
Al eens geprobeerd te streamen via laptop/pc via een kabelverbinding? Dan weet je direct dat het aan CC en/of die zijn verbinding ligt.Argon schreef:Echter heb ik het ook voor als ik in de zetel zit. Ik speel dus iets af van Youtube en na x tijd wil ik een ander filmpje opleggen, dan is de verbinding tussen mijn smartphone en de CC verbroken. Ikzelf werk met een Moto G (xt1032) met CM13 op. Mijn vriendin een stock Moto G en die heeft het ook voor.
-
- Elite Poster
En wat bereik ik hier mee? Ik snap uw redenering niet volledig.
Alle content die ik cast (Youtube, Cast van mijn Smartphone scherm, Chrome vanop mijn laptop,..) werkt allemaal zonder problemen. Het is de verbinding tussen de afstandsbediening (Smartphone) die na enige tijd automatisch verbreekt. De content zelf blijft afspelen.
Stel dat ik een Youtube filmpje van 24 uur laat afspelen, dan zal dit effectief blijven afspelen, maar na enige tijd moet ik met mijn smartphone terug connecteren naar de CC via de Youtube app om bvb het filmpje te pauzeren/stoppen/door te spoelen, en net dit is zeer irritant telkens.
Alle content die ik cast (Youtube, Cast van mijn Smartphone scherm, Chrome vanop mijn laptop,..) werkt allemaal zonder problemen. Het is de verbinding tussen de afstandsbediening (Smartphone) die na enige tijd automatisch verbreekt. De content zelf blijft afspelen.
Stel dat ik een Youtube filmpje van 24 uur laat afspelen, dan zal dit effectief blijven afspelen, maar na enige tijd moet ik met mijn smartphone terug connecteren naar de CC via de Youtube app om bvb het filmpje te pauzeren/stoppen/door te spoelen, en net dit is zeer irritant telkens.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 130 keer
Ik heb hetzelfde voor.
Ook met meerdere toestellen dat Chromecast wel zonder problemen zal door blijven spelen, maar de verbinding tussen het toestel onderbroken/verbroken is. Op het OnePlus forum (dat toestel heb ik) zijn daar ook meerdere klachten over en ze lijken daar altijd te gaan over hun toestel in combinatie met hun Telenet router. Ze ervaren het niet op andere routers.
Ook met meerdere toestellen dat Chromecast wel zonder problemen zal door blijven spelen, maar de verbinding tussen het toestel onderbroken/verbroken is. Op het OnePlus forum (dat toestel heb ik) zijn daar ook meerdere klachten over en ze lijken daar altijd te gaan over hun toestel in combinatie met hun Telenet router. Ze ervaren het niet op andere routers.
-
- Elite Poster
Ter info: ik zit bij Scarlet op een B-Box 2
Laat mij op één of andere manier dit issue oplossen en ik koop een 3-tal CC Audio's om te gebruiken als Multi-Room systeem ism een Spotify of het goedkopere Google Play Family abonnement (wanneer het uitkomt in Belgie).
Maar het probleem dat de verbinding tussen smartphone en CC (audio) telkens wordt verbroken doet mij de aankoop uitstellen.
Praktisch voorbeeld: er speelt een liedje af van Spotify - Google Play Music die ik wil doorspoelen, dan heb ik geen zin om eerst terug connectie te maken met de CC en dan pas daarna naar het volgend liedje te kunnen luisteren.
In de ideale situatie wil ik mijn gsm nemen en op next drukken (wat nu ook werkt met mijn Logitech Media Server setup ism Raspberry pi)
Laat mij op één of andere manier dit issue oplossen en ik koop een 3-tal CC Audio's om te gebruiken als Multi-Room systeem ism een Spotify of het goedkopere Google Play Family abonnement (wanneer het uitkomt in Belgie).
Maar het probleem dat de verbinding tussen smartphone en CC (audio) telkens wordt verbroken doet mij de aankoop uitstellen.
Praktisch voorbeeld: er speelt een liedje af van Spotify - Google Play Music die ik wil doorspoelen, dan heb ik geen zin om eerst terug connectie te maken met de CC en dan pas daarna naar het volgend liedje te kunnen luisteren.
In de ideale situatie wil ik mijn gsm nemen en op next drukken (wat nu ook werkt met mijn Logitech Media Server setup ism Raspberry pi)
- petrol242
- Elite Poster
Dat noemt men elimineren. Er is een probleem met mogelijk drie apparaten: de cc, je router, en je smartphone. Door de controle van de stream buiten het wifi netwerk toe te passen, kan je een falen van de cc bevestigen of uitsluiten. In het laatste geval ga je je probleem verder moeten zoeken. Ik gok op de bbox-2.Argon schreef:En wat bereik ik hier mee? Ik snap uw redenering niet volledig..