Hoi,
Sinds vandaag wat last met onze TN verbinding.
Download zit goed , up max 1mbps
Heb nu wel hey en TN samen waarvan Hey in pauze is.
Alleen modem van TN hangt rechtstreeks aan de lijn.
Reboot geen oplossing geboden (2x)
Toegevoegd na 2 uren 12 minuten 35 seconden:
Heb tussentijds eens de hey model en splitter weer terug gedaan.
Op beide amper upload 0.8-1mbps
Om 00:15h getest
Hey heeft 14.1 upload dus goed
Telenet zeer instabiel 1mbps en max na vele testen een 20mbps
Snelheid oneup zeer wisselend - upload 1 mbps
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Heb tussentijds eens de hey modem en splitter weer terug gedaan.
Op beide amper upload 0.8-1mbps
Om 00:15h getest
Hey heeft 141/14.1 upload dus goed
Telenet zeer instabiel 1mbps en max na vele testen een 20mbps up
1h29
Terug volle upload zeer waarschijnlijk storing ergens
Op beide amper upload 0.8-1mbps
Om 00:15h getest
Hey heeft 141/14.1 upload dus goed
Telenet zeer instabiel 1mbps en max na vele testen een 20mbps up
1h29
Terug volle upload zeer waarschijnlijk storing ergens
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
Ik vrees dat het een potje Telenet contacteren (stalken) zal worden.
Zorg zeker voor logs dat je kan tonen dat er iets mis is.
Zorg zeker voor logs dat je kan tonen dat er iets mis is.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1954 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ofwel een storing ofwel totale verzadiging van de upstream van de node. Upstreamspectrum op coaxkabel zit momenteel tussen 20 MHz en 65 MHz en is beperkt tot ongeveer 200 Mbps bandbreedte voor de volledige node. 1 Mbps zou dan kunnen overeenkomen met de "eerlijke verdeling" van die 200 Mbps tussen alle actieve gebruikers.
Videobellers en gamers die hun gameplay streamen gecombineerd met een hoge "baseload" upstream van allerlei IP-camera's kunnen de upstream snel verzadigen op piekmomenten.
In principe moet Telenet eerlijk en transparant communiceren over de werkelijke minimumsnelheden op je adres. Check zeker https://www2.telenet.be/content/www-telenet-touch/nl/customer-zone/realspeed.html
Videobellers en gamers die hun gameplay streamen gecombineerd met een hoge "baseload" upstream van allerlei IP-camera's kunnen de upstream snel verzadigen op piekmomenten.
In principe moet Telenet eerlijk en transparant communiceren over de werkelijke minimumsnelheden op je adres. Check zeker https://www2.telenet.be/content/www-telenet-touch/nl/customer-zone/realspeed.html
-
- Elite Poster
- Berichten: 2320
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 142 keer
1Mbps is zelfs maar de helft van de smallband upload snelheid...
Maar dus tegelijk getest bij Hey 14 Mbps up en bij Telenet maar 1 Mbps, dat is wel speciaal?
Maar dus tegelijk getest bij Hey 14 Mbps up en bij Telenet maar 1 Mbps, dat is wel speciaal?
-
- Moderator
- Berichten: 18426
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1005 keer
- Bedankt: 3744 keer
- Recent bedankt: 17 keer
Indien op dezelfde coax Hey! een upload heeft van 14 Mbps en Telenet maar 1 Mbps, wijst dat op een storing op het Telenet netwerk.
Niet op een upstram verzadiging van de node.
Hey! gebruikt niet het netwerk van Telenet, maar van Orange, alleen "the last mile" is de gedeelde Wyre coax.
Het is dus perfect mogelijk dat je een goede snelheid ziet bij Hey! en een slechte verbinding bij Telenet, als er verderop een storing is op het Telenet netwerk.
Ideaal moet je de NIU met 2 x CM gebruiken als je 2 modems aansluit, zo'n splitter kan eventueel ook voor storingen zorgen op één van de modems.
Niet op een upstram verzadiging van de node.
Hey! gebruikt niet het netwerk van Telenet, maar van Orange, alleen "the last mile" is de gedeelde Wyre coax.
Het is dus perfect mogelijk dat je een goede snelheid ziet bij Hey! en een slechte verbinding bij Telenet, als er verderop een storing is op het Telenet netwerk.
Ideaal moet je de NIU met 2 x CM gebruiken als je 2 modems aansluit, zo'n splitter kan eventueel ook voor storingen zorgen op één van de modems.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Net een getest haal nu 7-10mbps op Telenet
Bij Hey nu ook lage upload amper 5mbps
Bij Hey nu ook lage upload amper 5mbps
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Plus Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 05 sep 2024, 22:11
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@philippe_d kan je ook de inkomende coax splitten Voor 2 kabelversterkers en op elke daarvan een modem aansluiten? of mag je hier niet aankomen wegens deel van de wyre kabelinstallatie ( lijkt me waarschijnlijk, maar niet moeilijk te doen )
ingeval als wanneer een splitter op de cm uitgang achter een enkele nui met maar 1 kabelmodem doorvoer problemen kan geven ( zoals deze?)
is de kabelmodem poort niet gewoon 0db rechtstreeks een doorgang
dus zou dat dan verschil maken
niet dat ik in deze situatie zit of dat plan te doen, is maar een vraagje uit nieuwsgierigheid
ingeval als wanneer een splitter op de cm uitgang achter een enkele nui met maar 1 kabelmodem doorvoer problemen kan geven ( zoals deze?)
is de kabelmodem poort niet gewoon 0db rechtstreeks een doorgang
dus zou dat dan verschil maken
niet dat ik in deze situatie zit of dat plan te doen, is maar een vraagje uit nieuwsgierigheid
-
- Elite Poster
- Berichten: 2320
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 142 keer
@buthead
Heb jij de Hey Siligence TCG300 modem, zie je veel (uncorrected) errors op http://192.168.0.1/Downstream.asp ?
En wat staat er op http://192.168.0.1/Upstream.asp ?
Added in 3 minutes 56 seconds:
Heb jij de Hey Siligence TCG300 modem, zie je veel (uncorrected) errors op http://192.168.0.1/Downstream.asp ?
En wat staat er op http://192.168.0.1/Upstream.asp ?
Added in 3 minutes 56 seconds:
Ja dat gaat werken maar weet niet of het zo mag volgens Wyre.thomasdb schreef: 3 weken geleden kan je ook de inkomende coax splitten Voor 2 kabelversterkers en op elke daarvan een modem aansluiten?
De CM poort is 4dB normaal.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zal de de TN eens alleen aansluiten zoals gisteren.splinterbyte schreef:[mention]buthead[/mention]
Heb jij de Hey Siligence TCG300 modem, zie je veel (uncorrected) errors op http://192.168.0.1/Downstream.asp ?
En wat staat er op http://192.168.0.1/Upstream.asp ?
Added in 3 minutes 56 seconds:Ja dat gaat werken maar weet niet of het zo mag volgens Wyre.thomasdb schreef: 3 weken geleden kan je ook de inkomende coax splitten Voor 2 kabelversterkers en op elke daarvan een modem aansluiten?De CM poort is 4dB normaal.
Na tel contact zou het een probleem met signaal zijn.
Kon pas maandag langskomen.
Weekend moest ik sowieso voor betalen.
Heb van hey de livebox
5 upstream kanalen
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zo gedaan zo gezegd.
Idem zelfde snelheden zoals gisteren.
Ga het nu zo laten staan en dan zien de maandag wel.
Morgen is mijn reset van data.
Zit op 2 TB 50/50 dal-piek
Idem zelfde snelheden zoals gisteren.
Ga het nu zo laten staan en dan zien de maandag wel.
Morgen is mijn reset van data.
Zit op 2 TB 50/50 dal-piek
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Moderator
- Berichten: 18426
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1005 keer
- Bedankt: 3744 keer
- Recent bedankt: 17 keer
4dB is de download versterking
Upstream is er geen versterking en wordt het signaal van de modem(s) via een filter (5-65Mhz) terug op de kabel gezet (zie groene lijn hieronder).
Het "gepruts" met T-stukjes kan het RF signaal wel verstoren

. -
schematische voorstelling van de NIU RF functionaliteit.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Alles staat al 2 uurtjes rechtstreeks.
Hiervoor heeft het paar maand perfect gewerkt.
na de reset van TN doet het netwerk helemaal moeilijk , heb eigen netwerknaam maar sommige toestellen willen niet pakken.
Maar even repeater ingesteld met men eigen netwerknaam.
Zal weer 24h duren eer TN hun systeem alles deftig doorvoerd
Toegevoegd na 23 minuten 30 seconden:
Enkele speedtest ( KABEL )
https://www.speedtest.net/nl/result/17837549156 TN server mechelen
https://www.speedtest.net/nl/result/17837557022 DIGI server
servers buiten BE zelfde resultaat - merk wel op eens 19h loopt download snelheid hard terug voordien altijd 950 piek en dal uren.
Zal ergens wel issue zitten of te veel volk op kabel
Toegevoegd na 56 minuten 51 seconden:
Heb men Fing box eens van onder het stof gehaald deze doet ook 6x autom speedtest per dag 3x nacht en 3x dag ingesteld morgen eens kijken
Data verzamelen.
Denk aan overbelasting netwerk aan snelheid te zien, storing op de kabel of kast.
10/06 rond 02h 38mbps up en overig amper 5mbps meestal 1-3mbps
09/06 begonnen heel random.
Update volgt 16/6 als TN tech geweest is , weekend wou ik niet nemen als ze back end nodig hebben in weekend werken die denk ik niet en weekend is gelijk aan 5euro betalen ook al TN fout ( 5 is nu niks maar sta je weer met weekend en geen back end supp voor tech ).
Als iemand nog ideeën heeft.
Alles draait ondertussen stabiel ivm wifi netwerk naam.
Hiervoor heeft het paar maand perfect gewerkt.
na de reset van TN doet het netwerk helemaal moeilijk , heb eigen netwerknaam maar sommige toestellen willen niet pakken.
Maar even repeater ingesteld met men eigen netwerknaam.
Zal weer 24h duren eer TN hun systeem alles deftig doorvoerd
Toegevoegd na 23 minuten 30 seconden:
Enkele speedtest ( KABEL )
https://www.speedtest.net/nl/result/17837549156 TN server mechelen
https://www.speedtest.net/nl/result/17837557022 DIGI server
servers buiten BE zelfde resultaat - merk wel op eens 19h loopt download snelheid hard terug voordien altijd 950 piek en dal uren.
Zal ergens wel issue zitten of te veel volk op kabel
Toegevoegd na 56 minuten 51 seconden:
Heb men Fing box eens van onder het stof gehaald deze doet ook 6x autom speedtest per dag 3x nacht en 3x dag ingesteld morgen eens kijken

Data verzamelen.
Denk aan overbelasting netwerk aan snelheid te zien, storing op de kabel of kast.
10/06 rond 02h 38mbps up en overig amper 5mbps meestal 1-3mbps
09/06 begonnen heel random.
Update volgt 16/6 als TN tech geweest is , weekend wou ik niet nemen als ze back end nodig hebben in weekend werken die denk ik niet en weekend is gelijk aan 5euro betalen ook al TN fout ( 5 is nu niks maar sta je weer met weekend en geen back end supp voor tech ).
Als iemand nog ideeën heeft.
Alles draait ondertussen stabiel ivm wifi netwerk naam.
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Heb men Fing box eens van onder het stof gehaald deze doet ook 6x autom speedtest per dag 3x nacht en 3x dag ingesteld morgen eens kijken 
Data verzamelen.
Denk aan overbelasting netwerk aan snelheid te zien, storing op de kabel of kast.
10/06 rond 02h 38mbps up en overig amper 5mbps meestal 1-3mbps
09/06 begonnen heel random.
Update volgt 16/6 als TN tech geweest is , weekend wou ik niet nemen als ze back end nodig hebben in weekend werken die denk ik niet en weekend is gelijk aan 5euro betalen ook al TN fout ( 5 is nu niks maar sta je weer met weekend en geen back end supp voor tech ).
Als iemand nog ideeën heeft.
Alles draait ondertussen stabiel ivm wifi netwerk naam.

Data verzamelen.
Denk aan overbelasting netwerk aan snelheid te zien, storing op de kabel of kast.
10/06 rond 02h 38mbps up en overig amper 5mbps meestal 1-3mbps
09/06 begonnen heel random.
Update volgt 16/6 als TN tech geweest is , weekend wou ik niet nemen als ze back end nodig hebben in weekend werken die denk ik niet en weekend is gelijk aan 5euro betalen ook al TN fout ( 5 is nu niks maar sta je weer met weekend en geen back end supp voor tech ).
Als iemand nog ideeën heeft.
Alles draait ondertussen stabiel ivm wifi netwerk naam.
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- TheCeet
- Elite Poster
- Berichten: 988
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 148 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Kan tijdelijk zijn misschien (hopelijk voor jou).
Maar had hier recent effe brakke connectie.
Om middernacht exact, van donderdag naar vrijdag kleine 10min uitval. Toen het terug online kwam was er een iets lagere ping.
De nacht van zondag naar maandag dan plots hogere ping en in de avond had ik zéér slechte connectie met veel packet loss.
Dag erna op dinsdag rond 9u exact, korte onderbreking van paar minuten en toen was het opgelost.
Maar had hier recent effe brakke connectie.
Om middernacht exact, van donderdag naar vrijdag kleine 10min uitval. Toen het terug online kwam was er een iets lagere ping.
De nacht van zondag naar maandag dan plots hogere ping en in de avond had ik zéér slechte connectie met veel packet loss.
Dag erna op dinsdag rond 9u exact, korte onderbreking van paar minuten en toen was het opgelost.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.10
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.10
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bedankt voor de feedback.
Letterlijk alles is intern uitgesloten
dus wat ten einde raad haha
Support medewerker was wel erg opdringerig met sport pakketten aan te smeren.
Vriendelijk nee gezegd heb alles wat ik nodig heb.
Hij zei wel je bent erg vriendelijk zijn we niet gewoon
vroeg oei hoezo?
Meestal klagen ze en krijgen we de volle laag hier omdat het nooit goed werkt
Dat zei ook al veel
—
In de app nu eens netwerk check gedaan en die zegt gelijk er is een probleem technieker is vereist maak hier een afspraak.
Dus lijkt wel wat aan de hand. Maandag komt de tech eens benieuwd
Letterlijk alles is intern uitgesloten

Support medewerker was wel erg opdringerig met sport pakketten aan te smeren.
Vriendelijk nee gezegd heb alles wat ik nodig heb.
Hij zei wel je bent erg vriendelijk zijn we niet gewoon

Meestal klagen ze en krijgen we de volle laag hier omdat het nooit goed werkt

Dat zei ook al veel

—
In de app nu eens netwerk check gedaan en die zegt gelijk er is een probleem technieker is vereist maak hier een afspraak.
Dus lijkt wel wat aan de hand. Maandag komt de tech eens benieuwd
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Halen hier deze ochtend 10-20mbps heel varierend. ( upload )
Beterschap op komst?
Download is weer stabiel ondertussen +900mbps altijd ook piekuren.
Upload blijft noppes - dinsdag komt er nu een tech langs
Beterschap op komst?

Download is weer stabiel ondertussen +900mbps altijd ook piekuren.
Upload blijft noppes - dinsdag komt er nu een tech langs
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Tech de ochtend omgeboekt naar vandaag zelf.
Hij zij meteen is hele straat die er last van heeft.
( was net aangekomen ).
4 kanalen geblokkeerd door signaal te zwak.
Hij moet over metingen doen.
Paddestoel , straatkast.
Dan wachten op netwerkteam voor herstellingen.
Zitten amper mensen op TN in de straat vooral enkele ouderen blijkbaar die juist is mail lezen en tv hebben
Hij zij meteen is hele straat die er last van heeft.
( was net aangekomen ).
4 kanalen geblokkeerd door signaal te zwak.
Hij moet over metingen doen.
Paddestoel , straatkast.
Dan wachten op netwerkteam voor herstellingen.
Zitten amper mensen op TN in de straat vooral enkele ouderen blijkbaar die juist is mail lezen en tv hebben

Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+