Toen de COVID lockdown uitbrak een 3 jaar geleden deed Telenet een mooie geste om voor "Basic internet" klanten met een beperkte data limiet hun verbruik maar 50% aan te rekenen. Als je dus een limiet had van 150 GB kon je in de praktijk 300 GB verbruiken.
Voor zover ik weet hebben ze deze maatregel de afgelopen 3 jaar nooit terug gedraaid. Tot nu... denk ik. Ik merk al een week dat mijn dagelijks verbruik quasi het dubbele is van vroeger. Hebben jullie dezelfde ervaring en werd dit ergens officieel gecommuniceerd? Of zie ik spoken?
Bij mij is het ook al enkele maanden terug 150 gb. Een mooie geste zou ik het niet noemen, eerder het feit dat ze hiermee erkenden
dat hun internet gehandicapeerd wordt door zo'n bruuske cap op het volume en onbruikbaar is voor thuiswerk. Ondanks talrijke
prijsverhogingen vertikken ze het om het volume wat te opwaarderen of de cap iets hoger te zetten... Trek er je conclusies uit....
Volgens mij zijn ze zelfs in overtreding, want ze dienen van Europa min 1 Mbit/s te garanderen, maar met die cap erop is het dikwijls
niet het geval...
Ze kunnen beter FUP toepassen.
Al eerder aangegeven dat het dan de ideale concurrent voor vdsl is.
Zeker met de huidige prijs.
Ik zou meteen overstappen buiten het feit dat upload minder is
Internet = Scarlet Loco Telefonie/GSM = PX Mobiel TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Ik heb ook sinds lange tijd nog eens een volume herinnering gekregen, terwijl ik die maand niets speciaals heb gedaan.
De 'aanpassingen door het coronavirus'-melding staat ook half in de verleden tijd geschreven.
Ik ben dus ook niet helemaal zeker of dit nog geldig is.
Zeker nu hun telemeter toch al niet zo betrouwbaar lijkt te zijn...
2023, en we zijn nog steeds GB aan het tellen...
TheCeet schreef: ↑3 weken geleden
Abonnement met onbeperkt volume
Je internetverbruik telt tijdelijk maar voor de helft mee (1 GB = 0.5 GB). In normale tijden telt je verbruik volledig.
In normale tijden?
Poetin die Oekraine binnen valt, nieuwe toetredingen tot de NAVO, vluchtelingen binnen Europa... Je zou denken dat je nog een tijdje goed zit bij Telenet.
.. ik gebruik 3TB volume per maand, maar heb wel wat kinderen, en die streamen ook elk wat ze willen zien. Maar 3TB moet ik eigenlijk geen moeite voor doen. En dan is er geen illegale content, .. vroeger durfde ik al wel eens en filmpje te downloaden, maar met alle huidige streaming abonnementen is dat eigenlijk niet meer van toepassing.
En da's enkel over de telenet connectie heb nog een edpnet verbinding ook, daar heb ik eigenlijk nog niet gekeken wat mijn verbruik is.
buthead schreef: ↑1 week geleden
Heeft die Telenet basic niet maar 150gb?
Maar zolang ze tijdens de piekuren het verbruik maar voor 50% aanrekenen en tijdens de daluren maar voor 25% is de toegestane limiet eigenlijk meer dan het dubbele.