Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 58 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dan zou ik eens bellen naar 0800 66 365 (hun klachten nr) en zeggen(en het ook best menen) dat je gaat opzeggen als er niet snel een oplossing komt.
Als ze je dan toch willen helpen, een compensatie vragen.
Ikzelf heb zo een compensatie kunnen krijgen voor al mijn problemen de voorbije maanden en de helpdeskmedewerker was behulpzaam en zou ook nog iets opvolgen en me terugbellen voor een probleem dat nog niet helemaal in orde is...
Als ze je dan toch willen helpen, een compensatie vragen.
Ikzelf heb zo een compensatie kunnen krijgen voor al mijn problemen de voorbije maanden en de helpdeskmedewerker was behulpzaam en zou ook nog iets opvolgen en me terugbellen voor een probleem dat nog niet helemaal in orde is...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ondertussen ook een klacht ingediend bij de ombudsman voor Telecom...benieuwd of dat wat oplevert.
Toegevoegd na 12 uren 24 minuten 54 seconden:
Ondertussen ook contact opgenomen met hun klachtenlijn op 080066365.
Deze keer werd ik direct naar de technische dienst doorgeschakeld en warempel iemand met een Vlaamse tongval.
Na een halfuur met veel "verdories" en "verdommes" kreeg ook deze de modem niet geactiveerd, schuld: "hun nieuwe IT systeem".
Dat de problemen met hun nieuwe IT systeem nog niet meer in het nieuws is geweest verbaasd mij...
Toegevoegd na 12 uren 24 minuten 54 seconden:
Ondertussen ook contact opgenomen met hun klachtenlijn op 080066365.
Deze keer werd ik direct naar de technische dienst doorgeschakeld en warempel iemand met een Vlaamse tongval.
Na een halfuur met veel "verdories" en "verdommes" kreeg ook deze de modem niet geactiveerd, schuld: "hun nieuwe IT systeem".
Dat de problemen met hun nieuwe IT systeem nog niet meer in het nieuws is geweest verbaasd mij...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 8 keer
Maanden. In december een nieuwe e-router en TV-box gaan afhalen in een winkel, ter vervanging van mijn EMTA en 13 jaar oude digicorder. Het heeft een maand en drie klachten geduurd voor de e-router geprovisioneerd geraakt is. MAC passthrough configuratie kan ik nog altijd niet via hun website, maar is gelukkig eenmalig in orde omdat ik iemand ken bij Telenet. Op m'n faktuur voor januari dook er nu ook een boete van 50 euro op voor een zogezegd niet ingeleverd TV toestel. Dat is dus nog maar eens een klacht, en binnenkort dus de ombudsman. Er ligt glasvezel aan mijn gevel. Deze zomer schakel ik waarschijnlijk, na 24 jaar klant geweest te zijn, helaas maar over naar Proximus.
- WielerArchieven
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Zou zomaar eens kunnen dat dit eigenlijk mijn tv-abo is wat ik heb opgezegd rond die tijd, maar ze het bij de verkeerde hebben afgesloten

Je kan uit het bovenstaande natuurlijk afleiden dat het bij mij ook nog altijd niet in orde is, ik heb trouwens plots een oude digicorder blijkbaar, de grijze dus ipv de zwarte.
Ferm IT systeem daar bij Telenet. Wat @raf1 reeds aangaf, de Telenet facturatie draait wel als een tierelier, zelfs naar mensen die geen klant meer zijn

- WielerArchieven
- Starter
Dat twitter bericht in dat artikel, misschien is dat de modem die ze hier bij mij ongevraagd geleverd hebben 
Ah ermee lachen is ook een manier om je af te reageren van de miserie die er is. Hou mijn hart vast voor de volgende factuur die ik zelf ga krijgen op 17 maart. Als dat niet is zoals het zou moeten zijn (TV en vaste lijn opgezegd, maar nog altijd actief) dan is het voor mij einde verhaal bij Telenet. Ben er klant sinds kort nadat ze ooit op de markt in Roeselare stonden om hun producten voor te stellen ... ja zo oud ben ik dus
Dan wordt het maar Orange hier Home Fiber met Internet Fiber boost aan een prijs die zelfs onder die van TN ligt.
Ah ermee lachen is ook een manier om je af te reageren van de miserie die er is. Hou mijn hart vast voor de volgende factuur die ik zelf ga krijgen op 17 maart. Als dat niet is zoals het zou moeten zijn (TV en vaste lijn opgezegd, maar nog altijd actief) dan is het voor mij einde verhaal bij Telenet. Ben er klant sinds kort nadat ze ooit op de markt in Roeselare stonden om hun producten voor te stellen ... ja zo oud ben ik dus
Dan wordt het maar Orange hier Home Fiber met Internet Fiber boost aan een prijs die zelfs onder die van TN ligt.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 1641 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Op coaxkabel kan je Orange Home Fiber met Internet Fiber boost vanzelfsprekend niet krijgen. Dit is alleen beschikbaar in de pilootregio's van Fluvius Glasvezel: https://glasvezel.fluvius.be/5-piloot-p ... vlaanderen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 227 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zo een it projecten worden altijd onderschat, vooral aan de ondersteuningskant. Idd misschien migreer je 2 miljoen klanten en is er een probleem met 5000 of 10000 procentueel gezien zal men het project een succes noemen. Maar voor die paar 1000 en uitzonderingen moet je mensen klaar hebben om het recht te trekken. En een niet gemigreerde klant kan bv uren effort nemen doe dat maal zoveel en het is een ramp.
Maar ik hoor het in mijn omgeving ook dat het moeizaam is, maar soit proximus hetzelfde hoor.
Maar ik hoor het in mijn omgeving ook dat het moeizaam is, maar soit proximus hetzelfde hoor.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
- Bedankt: 33 keer
Ik heb in een vorig leven nog voor Telenet gewerkt (goede werkgever, zwaar commercieel ingesteld natuurlijk om de aandeelhouders tevreden te houden, dat is er wel wat over)
Hebben we het hier over de beroemde en beruchte tool “Cafe” dat nu vervangen is?
Het was destijds, 15 jaar geleden ook wel al zo dat de backoffice veel issues moest oplossen en de echte zwaardere cases waren dan voor de Indiase IT leverancier, een paar liepen er rond in Mechelen, de rest werkte vanuit India.
Moet er nog vaak aan denken steeds als ik van die YouTube Scammer callcenter video’s voorbij zie komen.
Gelukkig zijn er ook een hoop eerlijke en bekwame Indiërs die legitiem werk doen.
Alhoewel het deze keer blijkbaar toch niet helemaal goed gaat.
Hebben we het hier over de beroemde en beruchte tool “Cafe” dat nu vervangen is?
Het was destijds, 15 jaar geleden ook wel al zo dat de backoffice veel issues moest oplossen en de echte zwaardere cases waren dan voor de Indiase IT leverancier, een paar liepen er rond in Mechelen, de rest werkte vanuit India.
Moet er nog vaak aan denken steeds als ik van die YouTube Scammer callcenter video’s voorbij zie komen.
Gelukkig zijn er ook een hoop eerlijke en bekwame Indiërs die legitiem werk doen.
Alhoewel het deze keer blijkbaar toch niet helemaal goed gaat.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Daar lijkt het op volgens een reddit post. (mirror)
Voor zover bekend is deze origin gebaseerd op Whoracle fusion. (ENABLING DIGITAL FIRST p9)Well, trying to ditch... All dealers want cafe back. Some people are waiting for weeks for a solution for their problems, they wont be able to keep that up. Some of those people come and complain to me, but the answer is always "you will have to wait and we dont know how long"
Als ik een eufemisme voor oracle fusion moet geven zou ik gaan met accupunctuur voor je oogbal. Die software is zo ongelofelijk slecht, zo moet je bijvoorbeeld je toetsaanslagen beperken tot één aanslag per twee à vijf seconden. Indien je niet meerdere seconden wacht tussen toetsaanslagen worden deze willekeurig gewist, waardoor je meerdere waarschuwingen "invalid value" ineens krijgt.
technisch: iedere keystroke is een event dat via json naar de server gaat, en het duurt de server een twee a vijf seconden om dit te verwerken. Na deze verwerking stuurt de server een update van de hele pagina terug, en als je dan al extra karakters in een veld had staan worden deze gewist. De efficiëntste manier om deze software dus te gebruiken is developer tools te openen en in de netwerk tab steeds kijken of de server je keystroke verwerkt heeft.
Ook interessant hoe men CIO Sam Lloyd vermeld in die brochure, dewelke kort na de aanzet van deze migratie vertrokken is. De CIO positie is daarna niet meer ingevuld.
Looking at the latest technology developments and Telenet’s ambitions to work in a more agile way in the future, the company has decided not to re-assign the CIO position.
-
- Starter Plus
- Bedankt: 4 keer
Ik heb zonet (6/3/23, 13:20 uur) een verkeerde aanrekening van Telenet gekregen. Telkens betaal ik hetzelfde bedrag: € 110,90 (ONEup for 1). Nu plots: € 130,52.
Naast € 20,90 voor 'Telenet TV Iconic' worden er nog eens 2 digicorders aangerekend! Toch heb ik er maar 1.
'ONEup for 1': 110,90 (90 + 20,90) + 'Huur HD Digicorder' (februari) 9,63 + 'Huur HD Digicorder' (maart) 9,99 = 130,52.
De huur van de Digicorder die ik heb is echter inbegrepen in 'Telenet TV Iconic'.
Zijn er nog mensen met fouten?
Naast € 20,90 voor 'Telenet TV Iconic' worden er nog eens 2 digicorders aangerekend! Toch heb ik er maar 1.
'ONEup for 1': 110,90 (90 + 20,90) + 'Huur HD Digicorder' (februari) 9,63 + 'Huur HD Digicorder' (maart) 9,99 = 130,52.
De huur van de Digicorder die ik heb is echter inbegrepen in 'Telenet TV Iconic'.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 878 keer
- Bedankt: 3174 keer
- Recent bedankt: 27 keer
Inderdaad volledig verkeerde factuur.IvoDeMeyer schreef: ↑3 weken geleden Ik heb zonet (6/3/23, 13:20 uur) een verkeerde aanrekening van Telenet gekregen. Telkens betaal ik hetzelfde bedrag: € 110,90 (ONEup for 1). Nu plots: € 130,52.
Bij TV Iconic aan € 20.90/maand is de huur van de eerste digicorder of TV-Box inbegrepen.
Een 2de TV-Box of digibox kost € 4,82/maand, een tweede HD digicorder kost € 9,99/maand.
One Up (for 1) + TV Iconic is dus inderdaad € 110,90/maand.
Best gewoon het correcte bedrag betalen, en de factuur betwisten.
Het begint blijkbaar hoe langer hoe fouter te lopen bij Telenet, in plaats van "licht in de tunnel"

VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Maar 1 digicorder of maar 1 extra?IvoDeMeyer schreef: ↑3 weken geleden Ik heb zonet (6/3/23, 13:20 uur) een verkeerde aanrekening van Telenet gekregen. Telkens betaal ik hetzelfde bedrag: € 110,90 (ONEup for 1). Nu plots: € 130,52.
Er wordt maar één digicorder extra aangerekend. Voor februari en dan voor maart. Voor februari pro-rata en dan voor maart de maand vooruit zoals de gewoonte is. Misschien een extra digicorder genomen ergens sinds vlak na de facturatiedatum in februari? Indien geen extra digicorders in huis, dan is het inderdaad niet juist.
-
- Elite Poster
Nee juist niet, want normaal als je optijd contact opneemt, ze een correctie doen en je openstaande saldo verminderen, en kan je dan online betalen enkel wat er nog openstaat. Geen probleem mee, zo heb ik dit recent nog gedaan.philippe_d schreef: ↑3 weken geledenBest gewoon het correcte bedrag betalen, en de factuur betwisten.
Mogelijk werkt dit wel anders als je domiciliering hebt, dat ze bij de volgende aanrekening pas een bedrag teruggeven.
-
- Starter Plus
- Bedankt: 4 keer
Ik heb maar 1 Digicorder. Het is mij dus onduidelijk waarom ze er nog eentje extra aanrekenen.
Hey die tweet is van mij. Morgen komen ze Orange installeren op mijn vaders nieuwe adres.WielerArchieven schreef: ↑3 weken geleden Dat twitter bericht in dat artikel, misschien is dat de modem die ze hier bij mij ongevraagd geleverd hebben
Opzeg ook onmiddellijk gedaan, maar 2 dagen later laten ze weten - met een automatisch mailtje - dat de die nieuwe modem er snel aankomt.

In de winkel even kunnen meekijken in hun administratie systemen. Ik heb vooral veel Office 365 schermen gezien?
Ik hou m'n hart vast hoe de opzeg verder gaat verlopen

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 435 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat is inderdaad geen goed teken aan de wand.
Microsoft is meester in het verkopen van hun "oplossingen" (met heel verleidelijke incentives uiteraard), maar die oplossingen zijn enorm buggy en krakkemikkig, en het IT departement mag het zelf maar zien op te lossen (op goede support moet je ook niet meer rekenen bij Microsoft). Als je ooit een zeg hebt in wat je bedrijf aankoopt: adviseer om ver ver weg te blijven van Microsoft en hun cloudoplossingen. Het is niet meer je papa's Microsoft van Windows XP/NT/2000.
Ik vrees dat Telenet nog een lange lijdensweg te gaan heeft.
-
- Elite Poster
Zouden ze die office365 brol ook voor hun email gaan gebruiken? If so, dat is grappig dan want ze doen voor de klanten al jaren email hosting, dan zou je denken dat ze het voor hunzelf ook wel kunnen volhouden...
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Er wordt hier enorm veel foute informatie verspreid en er worden assumpties getrokken waar niemand mee vooruit geholpen is.
Uiteraard gebruikt Telenet O365 voor interne communicatie, net zoals de meerderheid van alle bedrijven. "De office schermen" waarvan sprake is waarschijnlijk MS Dynamics, wat al jaar en dag gebruikt wordt om verkopen van hardware te registreren in shops. Dit is echter niet het nieuwe IT platform wat voor problemen zorgt.
En de webmail die Telenet aanbiedt is ook niet eigen van eigen makelij maar gewoon van Zimbra.
Uiteraard gebruikt Telenet O365 voor interne communicatie, net zoals de meerderheid van alle bedrijven. "De office schermen" waarvan sprake is waarschijnlijk MS Dynamics, wat al jaar en dag gebruikt wordt om verkopen van hardware te registreren in shops. Dit is echter niet het nieuwe IT platform wat voor problemen zorgt.
En de webmail die Telenet aanbiedt is ook niet eigen van eigen makelij maar gewoon van Zimbra.
-
- Elite Poster
Er werd geëscaleerd in het telenet center via enkele O365 formulieren. Zonder mogelijkheid om een klant te selecteren / opzoeken. Lijkt me dus service management.Marre schreef: ↑2 weken geleden Er wordt hier enorm veel foute informatie verspreid en er worden assumpties getrokken waar niemand mee vooruit geholpen is.
Abo opgezegd, maar het m'n vaders telenet SIM is nog steeds niet uitgevallen. Ik hou m'n hart vast voor de finale afrekening

-
- Premium Member
- Bedankt: 53 keer
Even een update, ik zit zelf nog altijd zonder geactiveerde tv box. Al sinds begin februari! Er komt nu een technieker om de box te activeren. Over twee weken uiteraard, want sneller kon niet. Zelfs de dame aan de telefoon geloofde niet dat dat iets ging oplossen. Ze rekken gewoon de tijd in de hoop dat hun softwareproblemen dan zijn opgelost.
- Data technicus
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 69 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Nog altijd geen nieuws over telenet:
Telenet-aandeel al sinds donderdag geschorst. Wordt het van de beurs gehaald? Zijn er gevolgen voor je factuur?
https://www.hln.be/binnenland/telenet-a ... ~a97b7a09/
Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
Telenet-aandeel al sinds donderdag geschorst. Wordt het van de beurs gehaald? Zijn er gevolgen voor je factuur?
https://www.hln.be/binnenland/telenet-a ... ~a97b7a09/
Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
- Recent bedankt: 2 keer
1. Het aandeel is nog steeds geschorstITnetadmin schreef: ↑1 week geledenIntussen is duidelijk geworden dat het TN aandeel opgeschort werd omdat iemand (blijkbaar van Kanaal Z) cijfers (de halfjaarresultaten) had getweet die tijdens een persconferentie met embargo waren getoond (informatie die "nabeurs" pas bekend mocht worden). Aangezien het aandeel terug aan het traden is, en er geen nieuws bestaat over overnames, kunnen we deze piste wss wel begraven.
2. Halfjaarresultaten in maart?
3. KanaalZ verhaal dateert van 2013...
Akkoord dat de situatie bij Telenet niets te maken heeft met edpnet.
-
- Elite Poster
From viewtopic.php?p=956670#p956670ITnetadmin schreef: ↑1 week geledenIntussen is duidelijk geworden dat het TN aandeel opgeschort werd omdat iemand (blijkbaar van Kanaal Z) cijfers (de halfjaarresultaten) had getweet die tijdens een persconferentie met embargo waren getoond (informatie die "nabeurs" pas bekend mocht worden). Aangezien het aandeel terug aan het traden is, en er geen nieuws bestaat over overnames, kunnen we deze piste wss wel begraven.
From viewtopic.php?p=956703#p956703heist_175 schreef: ↑1 week geleden @Telenet
Vermoedelijk een intern lek inderdaad, maar eerder gerelateerd aan de heel lage prijs op de beurs (vandaag €15, een jaar geleden €30, 4 jaar geleden €45). Je kan daar een complottheorie rond opbouwen (grootste aandeelhouder vraagt het huidige operationeel management om aan te kondigen het dividend zowat te schrappen, zodat de koers keldert en de grootste aandeelhouder goedkoop kan bijkopen of zelfs uitkopen), maar iets staat er wel te gebeuren.
Het zou de beurswaakhond sieren als ze deze keer eens de insidertraders niet zouden laten gaan, maar er gewoon keihard achteraan gaan. Schorsen is gemakkelijk, de insidertraders aanpakken is natuurlijk wat lastiger.
Het is wel uitzonderlijk dat de beurshandel bijna 2 dagen wordt stilgelegd, dan nog in een aandeel dat 13 jaar lang in de BEL20 heeft gezeten (en eruit is gekegeld bijna dag-op-dag 1 jaar geleden)
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 622 keer
I stand corrected, mijn excuses.
Ik baseerde mij op dit artikel, dat in google quasi bovenaan verscheen, maar geen datum op de pagina of in het artikel zelf bevatte (wat ik een barslechte gewoonte vind).
De datum bleek enkel in de URL te zitten, en is idd van 2013.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130730_00675491
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 622 keer
FYI: Ik heb intussen deze post "ingetrokken".splinterbyte schreef: ↑1 week geledenFrom viewtopic.php?p=956670#p956670ITnetadmin schreef: ↑1 week geleden Intussen is duidelijk geworden dat het TN aandeel opgeschort werd omdat iemand (blijkbaar van Kanaal Z) cijfers (de halfjaarresultaten) had getweet die tijdens een persconferentie met embargo waren getoond (informatie die "nabeurs" pas bekend mocht worden). Aangezien het aandeel terug aan het traden is, en er geen nieuws bestaat over overnames, kunnen we deze piste wss wel begraven.
Het artikel ging over een zaak uit 2013.
Ik citeer mezelf:
Meer relevante info:I stand corrected, mijn excuses.
Ik baseerde mij op dit artikel, dat in google quasi bovenaan verscheen, maar geen datum op de pagina of in het artikel zelf bevatte (wat ik een barslechte gewoonte vind).
De datum bleek enkel in de URL te zitten, en is idd van 2013.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130730_00675491
https://www.demorgen.be/snelnieuws/tele ... ~b97b7a09/
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 420 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Moederbedrijf Liberty Global doet overnamebod op Telenet: 22 euro per aandeel
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/21 ... 9404341259
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/21 ... 9404341259
-----------------------------------------------------------------------
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 88 keer
Zegt genoeg als ze zoveel bieden per aandeel, winst genoeg gemaakt al die jaren.
Internet = Scarlet Loco
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 420 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Zo'n bod zal eerder de winst weerspiegelen die ze denken te maken dan deze die al binnen is.
-----------------------------------------------------------------------
- cyberbug
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Goh als het aandeel op een jaar tijd van € 31 naar € 15 is gegaan, en de winst is niet gedaald is het eerder "winst weerspiegelen die ze zo goed als zeker denken te maken"
winst weerspiegelen die ze denken te maken. (en mogelijks nog een verhogen door extra prijs verhoging met als excuus inflatie/index)
https://www.reuters.com/markets/companies/TNET.BR
winst weerspiegelen die ze denken te maken. (en mogelijks nog een verhogen door extra prijs verhoging met als excuus inflatie/index)
https://www.reuters.com/markets/companies/TNET.BR
Greetz cyberbug

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 501 keer
- Bedankt: 337 keer
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230321_94733141
Volgens minister van Telecom Petra De Sutter (Groen) kan een eventuele overname van Telenet door Liberty Global ervoor zorgen dat er meer ruimte komt om te investeren. “De telecomsector is bij uitstek een sector die in beweging is. Investeringen zorgen er ervoor dat een operator relevant blijft in de toekomst, denk maar aan bijvoorbeeld het supersnelle internet via 5G en glasvezel, maar ook in de dienstverlening”, zegt De Sutter. “Ik ben dan ook blij te horen dat de consument niet de verliezer zal zijn van deze overname.”

Volgens minister van Telecom Petra De Sutter (Groen) kan een eventuele overname van Telenet door Liberty Global ervoor zorgen dat er meer ruimte komt om te investeren. “De telecomsector is bij uitstek een sector die in beweging is. Investeringen zorgen er ervoor dat een operator relevant blijft in de toekomst, denk maar aan bijvoorbeeld het supersnelle internet via 5G en glasvezel, maar ook in de dienstverlening”, zegt De Sutter. “Ik ben dan ook blij te horen dat de consument niet de verliezer zal zijn van deze overname.”