Wigo home S

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mijn grootmoeder heeft momenteel Wigo Home S aan sociaal tarief. Ik vroeg me af of er een goedkoper alternatief is bij Telenet. Zij verbruikt ongeveer 5 GB per maand (dat is geen leesfout) op haar vaste internet. Ze belt met haar vaste lijn voor een paar uurkes per maand.

Op de website van telenet vind ik zelfs geen optie meer voor internet, tv en vaste lijn met een beperkt volume?
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb geen alternatief opgezocht maar zover ik begrijp betaalt ze nu +- 70 euro / maand? Daar zit internet, tv, decoder en telefonie in?

Je zou scarlet kunnen bekijken, geven ook triple play en geven ook sociaal tarief.

Maar de hamvraag dat je moet stellen, gaat ze wel gelukkig zijn met de verandering? Heel vaak blijkt dat aanpassingen op oudere leeftijd een gedoe is en stress met zich meebrengt. Goede bedoelingen vertaalt zich niet in dankbaarheid maar soms in verwijten. Klinkt misschien een tikkeltje negatief maar goed, je kent haar het best en kan daar het best over oordelen.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Daarom dat ik vraag naar een goedkoper alternatief bij Telenet. Ze betaalt nu inderdaad zoiets min 11 euro korting dankzij sociaal tarief.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Misschien is dit mogelijk voor haar?
  • Easy Internet: €30/maand*
  • TV met een kaartje + TV abonnement: €69 eenmalig (kaartje) + abonnement €15,36/maand
  • Telefonie naar OVH: €1,20/maand
  • Totaal: €69 (eenmalig) + €46,56/maand
En is er enkel nog de afstandsbediening van de TV nodig.

Indien ze gewend is om programma's op te nemen via TV-box (doet ze dat?) kan de stap wel te groot zijn...

*Dat internet zou je nog kunnen vervangen door een Orange Fly box @ €20/maand (binnenkort €22/maand). Dan gaat van het totaal maandelijks bedrag nog eens €10 af (binnenkort €8): €36,56/maand (€38,56 binnenkort).
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Je hebt ook nog de FlyBox aan €15, straks €17, voor 15GB. Gezien ze maar 5GB verbruikt, volstaat dit, incl. VoIP-traffiek. Ik vraag me alleen af hoe stabiel het zal zijn, alles over 4G.
Computer(k)nul
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Samengevat : er is geen alternatief bij Telenet en gaat er ook niet meer komen. Alle 3 play pakketten worden niet meer commercieel aangeboden.

Experimenteren voor jezelf is leuk, maar voor een oudere generatie zou ik alles proberen zo simpel mogelijk te houden.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Sinna schreef:Ik vraag me alleen af hoe stabiel het zal zijn, alles over 4G.
Dat is heel stabiel (VoIP ook).
Op een Telenet verbinding (coax) heb ik duidelijk heel wat meer onderbrekingen (en een lagere VoIP kwaliteit volgens Zoiper).

Indien je een kantje-boordje 4G verbinding hebt, zal dat mogelijks anders zijn.
Zelf ben ik er echt positief over verrast hoe stabiel die Orange Flybox (en de 4G verbinding) is (type Flybox: B525s-23a).

Edit: plaatjes bijgevoegd van een speedtest.

*) Verbinding 4G+

Afbeelding

Die snelheden is op 4G+.
Bij een 4G verbinding wordt dat om en bij de 50Mbps. Latency blijft ongeveer hetzelfde.

*) Verbinding 4G

Afbeelding

Zoiets dus.
crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 24 keer

Een beetje "late to the party" maar...

Zou dit iets voor haar zijn?
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... /essential
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

crackjack schreef: 17 okt 2022, 18:59 Een beetje "late to the party" maar...

Zou dit iets voor haar zijn?
https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... /essential
Kijk naar de kleine letters, je moet een voucher hebben. Dat is voorbehouden voor mensen die dat via het sociale organisatie een voucher er voor krijgen. Geen commercieel product. Alhoewel ik je mening deel een tv + telefoon met een zeer beperkt internet zou een doelgroep voor zijn, bv 10/1 Mbit met 20 GB ofzo.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”