nieuwe telenet modem maakt herrie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Telenet is vorige week mijn modem komen vervangen. Ongevraagd, mijn internetsnelheid was plots zeer laag geworden en hoewel de modem niet de oorzaak was vonden ze het een goed idee om die toch te vervangen. Ik had nog die zwarte en daar was niets mis mee.
Nu staat hier een nieuwe witte CH8568LG. Het ding is veel dikker daar zijn voorganger waardoor de kast waarachter die staat nu dus een stuk van de muur staat. Maar nog een stuk erger is de herrie die het ding maakt. Daar zit verdorie een koeling in die behoorlijk rumoerig is. Zeer vervelend. Soms lijkt het alsof er een auto met draaiende motor staat voor het raam.

Is dat een gekend eigenschap of heb ik een slecht exemplaar?
Terug ruilen voor een zwarte zal wel niet lukken zeker?
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Is een gekende eigenschap, enorm veel klachten over.
Enige oplossing is verwisselen met een ander type.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Helaas een erg bekend probleem bij dit model modems.

Niets aan te doen, je kan ze wel omruilen voor het model zonder ingebouwde wifi.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Heb ook omgeruild voor de EMTA modem zonder wifi dus. Een goed AP of goede router erbij - want dit wifi van telenet trekt echt op niets - en zorgeloos genieten.
Deze modem is niet groter of dikker dan de vorige maar je moet dan wel natuurlijk je access point of router ergens kwijt kunnen ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

R2D2 schreef:. Maar nog een stuk erger is de herrie die het ding maakt. Daar zit verdorie een koeling in die behoorlijk rumoerig is. Zeer vervelend. Soms lijkt het alsof er een auto met draaiende motor staat voor het raam.

Is dat een gekend eigenschap of heb ik een slecht exemplaar?
Een gekend probleem, en hier al uitvoerig aan bod gekomen
zie: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=57942
koenraaddeconinck schreef:Heb ook omgeruild voor de EMTA modem zonder wifi dus.
Je hebt omgeruild voor de E-router (CV8560E), dat is géén e-MTA (modem-only), maar een modem + router, maar zonder WiFi.
Bij Telenet kan je gratis een "WiFi booster" (access point) krijgen, zodat je toch WiFi hebt.

Voordeel: je kan het access point plaatsen op een betere plaats waar je WiFi wilt
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Afhankelijk van de snelheid van je abonnement, kan je ook naar een CH7465 (hgw) overgaan. Deze ondersteunt zeker tot 400Mbit/s. Dus voor WIGO en lager geen probleem.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik denk dat Telenet zoveel mogelijk de nieuwe (Docsis 3.1) modems wil plaatsen, en dus bij de minste gelegenheid de klant aanspoort om over te stappen naar een van de Docsis 3.1 modellen. Ik zie hiervoor 2 redenen:
  1. Ooit moeten alle oude Docsis 3.0 modems vervangen worden door Docsis 3.1. Bij de uitrol van Docsis 3.1 zullen beide standaarden nog een tijdje (jaren) naast elkaar op de kabel bestaan, maar de efficiëntie van Docsis 3.1 kan maar optimaal zijn als Docsis 3.0 er helemaal uit gaat.
    Dus hoe eerder ze het modempark kunnen upgraden hoe liever?
  2. De nieuwe Docsis 3.1 modems worden voorlopig nog altijd gebruikt voor Docsis 3.0 (backwards compatibel). Maar gezien deze gebruik kunnen maken van 32 kanalen ipv 24 kanalen, kan Telenet op een efficiëntere manier gebruik maken van de bandbreedte.
    Vandaar dat ze ook de nieuwe modems pushen naar hun One en One Up klanten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Ik zwijg voortaan want ze vallen de mensen hier toch persoonlijk aan. Doei....
Laatst gewijzigd door Geert2800 04 okt 2021, 22:14, in totaal 1 gewijzigd.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

philippe_d schreef:Ik denk dat Telenet zoveel mogelijk de nieuwe (Docsis 3.1) modems wil plaatsen, en dus bij de minste gelegenheid de klant aanspoort om over te stappen naar een van de Docsis 3.1 modellen.
Uiteindelijk wel, maar momenteel is dit zeker nog geen verplichting. Dus als je echt hinder van het geluid ondervindt en een hgw model wil. Kan een "downgrade" nog.
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Geert2800 schreef:…of maakte ze mij bij Telenet het zoveelste leugentje weer wijs.
Gelukkig ga je nooit nog “problemen” of “leugens” hebben met/van Telenet aangezien je besloten hebt om voor een andere provider te gaan… :wink:

On topic: indien Telenet toch geen oudere meer kan vastkrijgen kan je kan ook altijd een oudere 2dehands modem aankopen en die laten activeren.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Follow up:
Uiteindelijk heeft TN vanochtend een CH7465LG geplaatst ter vervanging van de lawaaierige CH8568LG.
Alles lijkt te werken, dus zijn we voorlopig tevreden.
Maar het heeft wel wat moeite gekost. Opeenvolgende telefoongesprekken gaande van "er is geen alternatief/oplossing" over "opnieuw ruilen ga je wel moeten betalen" tot "geen probleem meneer, we ruilen voor een stille". Bij Telenet hangt het er altijd van af van wie je aan de lijn krijgt. Een uniform antwoord bestaat daar niet.
Uiteraard is de technicus bij de eerste afspraak niet komen opdagen en moest er een 2de afspraak geboekt worden.
Deze ochtend was de ééntalig Franstalige technicus (Unit-t) gelukkig vergezeld van een meerdere die hem moest bijstaan en controleren want hij had duidelijk de Nederlandstalige werkbon niet gelezen en wou starten met "remplacer les connecteurs"...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”