EDPnet naar Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Hoi!

Nu dat Telenet eindelijk de FUP verhoogd heeft naar 3tb voor alle abonnementen, heb ik weer interesse om over te schakelen.
Normaal weet ik goed wat ik wil, en kan m'n weg zoeken.
Echter sinds de corona besmetting een tijd terug, ben ik snel verward en uitgeput. vergeef me als mijn text formatting wat vreemd is.

Graag had ik een beetje hulp gevraagd bij het kiezen van de juiste abonnement voor mijn gebruik.

Onze situatie:
-9personen in huis, waarvan 5 zware verbruikers zijn (gaming, torrents, 4k netflix)

-huidige ISP: EDPNET 100/35 (UnifiUDM doet smart que over heel het netwerk. zodat niemand het netwerk vol trekt)

-Huidige telefoon: EDPNET VOIP (dient enkel voor gebeld te worden af en toe, bereik in dit recent huis is triest)

-huidige TV: 3x Telenet digicorders

-6 computers
-3 4K televisies
-12 draadloze toestellen

-Maandelijks verbruik: 2-2.8 TB


Ons grootste probleem was die 100mbps (waarvan we maar 90 krijgen) snel volzat, waardoor smartque je snel afknijpt.
tegenwoordig is elk spel bijna 150 gb, waardoor je al een tijdje zit te wachten.
Dit gemixed met het groot aantal torrenting en offsite backups etc...kortom we hebben meer snelheid nodig

Ik dacht aan All internet + tv. Echter vroeg ik me het volgende af:

Werkt TV flow / yelo als je thuisnetwerk over je eigen router gaat?
Ik zoek enkel de TV boxen via de telenet router te laten lopen met een VLAN.

Ik werk liever niet via de telenet routers, ik heb niet graag dat ik een externe website moet bezoeken om een instelling aan te passen.

Qua telefoon wil ik absoluut geen telenet, bizar duur. 5€ voor ken je beller is crimineel.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”