Geen factuur meer ontvangen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
DiffieHM
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 jun 2020, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Is Telenet bezig met wijzigingen in zijn administratie of zo?

Ik ontvang al jaren mijn factuur op de 26e van de maand en betaal dat meestal samen met andere zaken die ik doe op de 1e van de volgende maand. Nu viel het me vandaag op dat ik nog geen factuur in mijn mailbox had zitten.

Eens even ingelogd op Mijn Telenet. Wanneer ik boven aan op het linkje "Aanrekening" klik scrolt het scherm naar beneden maar er is nergens geen sectie "Aanrekening" te bespeuren?

Nog eens wat verder in mijn mailbox gespeurd en op 25/02 heb ik een mail ontvangen van Telenet met daarin de boodschap dat ik vanaf nu mijn aanrekening op dit email adres ging ontvangen (maar dat is al jaren zo?) en dat telkens vanaf de 21e van de maand.

Ook eens even op de Telenet app gekeken en daar kan ik wel mijn factuur zien voor februari, maar ipv het normale bedrag staat daar een tegoed van €1.76 met als detail "correctie abonnementsperiode 25/02 tot 25/02".

Toch maar eens gebeld naar de klantendienst, en daar mijn verhaal gedaan, maar die kwamen zeer verward over... De persoon aan de telefoon snapte het niet zo goed en ging nog eens mijn factuur opsturen. Maar dus niks ontvangen in mijn mailbox...

Pff daar word ik toch echt onnozel van hè. Heb echt geen zin om in deze periode plots zonder internet gezet te worden. Iemand gelijkaardige ervaringen? Zal morgen nog maar eens terugbellen zeker in de hoop een meer snugerre aan de lijn te krijgen?
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sinds ze niet meer via Zoomit versturen krijg ik de factuur per post. Die van februari heb ik nog niet gekregen.
Normaal is dat de laatste week van de maand. Ze zitten dus achter.
Ofwel is mijn factuur verloren gegaan.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

MarkDM schreef:Sinds ze niet meer via Zoomit versturen krijg ik de factuur per post.
Je kan altijd Doccle gebruiken.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gebruik Doccle niet !
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Billy.
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2017, 20:52

Telenet heeft momenteel problemen met zijn administratie software. Ze kunnen dus bij bepaalde klanten geen factuur maken. Waarschijnlijk krijg je een van de dagen hier een brief per post over.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.tijd.be/ondernemen/banken/z ... 13357.html
Zoomit-moeder bundelt krachten met Telenet voor digitale brievenbus Doccle
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

"Gebruikers kunnen kiezen van welke van de bijna 90 bij Doccle aangesloten bedrijven en instellingen ze documenten willen ontvangen, "

mijn gat ja, er zijn bedrijven die gewoon quasi weigeren het op een andere manier aan te leveren en dan moet je maar.
ik ontvang mijn facturen het liefst via mail, waar die dan automatisch gefilterd worden en ik ze vervolgens in mijn administratie kan sorteren.

maar nu is het vaak ofwel doccle, ofwel "klik hier om op x in te loggen om daar je factuur te downloaden", alleen maar goed om het overzicht te verliezen.
en zeker het ebox-integreert-met-doccle verhaal vind ik not done (net zoals itsme)

een prive-bedrijf dient niet aan mijn overheid, bank, of identiteitsgegevens te kunnen als dat niet absoluut noodzakelijk is.
StefkeDB
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 sep 2010, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb mijn factuur 1 jaar op voorhand betaald voor 12 maanden. Dan krijg je 5 % korting. Beter dan niets.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

en bij welke firma?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”