Facturatie Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tibo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2020, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 5 keer

Kennissen van mij konden in de loop van oktober plots geen TV meer kijken.
Het bleek dat Telenet volledig ongevraagd en zonder te verwittigen zowel de digicorder als de digibox gedeactiveerd had.

Na ongeveer in totaal toch wel 2 uren (inclusief wachttijd) te telefoneren is alles terug normaal geworden.

De verassing kwam echter met de volgende factuur.
In de loop van de maand had Telenet het Tv-abonnement geschrapt en de volgende dag opnieuw geactiveerd. Dit werd allemaal verrekend en het klopt ook voor wat het TV betreft, maar de factuur was toch plots ruim 12 € duurder geworden.

Het abonnement bestaat uit internet Fluo GO, Telefonie met enkele opties en Tv met huur digicorder. Het blijkt nu dat de ‘in Fluo inbegrepen permanente korting’ niet meer wordt toegekend.

Het abonnement Fluo bestaat niet meer, maar op de nieuwe factuur wordt het nog steeds met deze naam vermeld.

Heeft het zin om hiervoor naar Telenet te bellen, of zal het slikken of opkrassen zijn?
Laatst gewijzigd door Tibo 09 nov 2020, 09:54, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

bellen kan nooit kwaad zeker als je anders tevreden bent.
Willen ze niks doen, dan kan je paar dagen later altijd nog eens proberen en optie opzeggen kiezen. Want deze mensen hebben meer mogelijkheden.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Tibo schreef:In de loop van de maand had Telenet het Tv-abonnement geschrapt en de volgende dag opnieuw geactiveerd.
Dit mag men niet doen tenzij jij een aanpassing hebt gedaan zodat de oude formule niet meer van toepassing is.

Ik zou dus zeker contact opnemen en duidelijk maken dat je het identieke product wenst te behouden (al zal hun systeem dat vermoedelijk niet aankunnen maar dat mag jou zorg niet zijn).
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Er zijn wettelijke bedragen per dag (schadevergoeding) als je onterecht telefonie of andere product niet krijgt, sta ergens op bipt site. Telenet mag je nieuwe prijs aansmeren die duurder is mits je de kans krijgt om kosteloos op te zeggen. Bellen en vragen staat altijd vrij.
Tibo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2020, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 5 keer

Dit mag men niet doen tenzij jij een aanpassing hebt gedaan zodat de oude formule niet meer van toepassing is.
Er heeft niemand aanpassingen gedaan of gevraagd.
Die mensen weten zelfs niet dat zij een account en een wachtwoord bij Telenet hebben waarmee zij opties kunnen aanpassen. Zij hebben enkel vastgesteld dat zij geen TV meer konden kijken.
Ik zou dus zeker contact opnemen en duidelijk maken dat je het identieke product wenst te behouden (al zal hun systeem dat vermoedelijk niet aankunnen maar dat mag jou zorg niet zijn).
Behalve de terugbetaling van niet gebruikte dagen TV en diezelfde bedragen de volgende dag terug in rekening te brengen is op de factuur alles precies hetzelfde gebleven.
En het abonnement noemt nog steeds ‘FLUO GO’
De benaming van alle producten en opties is identiek met de vorige facturen.
Enkel de ‘Permanente korting op Internet inbegrepen in uw FLUO GO’ is verdwenen.
Tibo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2020, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 5 keer

Update: Na ruim 8 manden is de klacht opgelost.
De klantendienst was van in het begin bereid het abonnement te herstellen, maar dat lukte pas na de derde poging, en dan ook slechts voor een periode van 6 maanden. Naar eigen zeggen waren zij niet bevoegd voor het toekennen van een permanente bundelkorting en zij zouden dit aanvragen bij een andere dienst.
Deze andere dienst heeft dit echter geweigerd omdat zij van mening waren dat het niet mogelijk was dat Telenet het abonnement ongevraagd zou gewijzigd hebben.
Customer Retention heeft dan op zijn beurt gevraagd aan de 'achterliggende diensten' het abonnement te herstellen. Dat lukte echter ook pas na de derde poging, blijkbaar wegens een software probleem. De korting stond in het systeem als 'permanent', maar werd op de facturen niet in rekening gebracht.
Bedankt voor de antwoorden.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Tis weer plezant hier:

Die ***beep*** rekenen mij ten onrechte meer dan 300€ aan, ze zeiden me ze gaan u binnen de 2 dagen bellen, na 7 dagen nog niks. Tussendoor hun gecontacteerd, beetje geduld zei die, maar nog steeds niks.

Dus nu probeerk al zeker 2 dagen via messenger hun te bereiken en detgelijke, noppes e, ze vertikken het om te antwoorden.
Ik moet dus 316 euro terug krijgen + ik heb nog 35 euro tegoed die ik ook nuet heb gekregen.

Dan check ik mijn ouders na zeer lange tijd hun rekening eens. Wat voor ***beep*** dat dat zijn zeg.
Mijn ouders bellen nooit naar den buitenland en die worden al meer dan 1 jaar bestolen door dat telenet dat er zelf heeft bij gezet lol.

10 euro per maand voor noppes.

Als ik die echt niet kan bereiken wa moede dan doen? Test aankoop contacteren?

Zoiets heb ik bij orange en proximus nog nooit meegemaakt.

Telenet heeft afgedaan.
Laatst gewijzigd door philippe_d 19 okt 2021, 12:43, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: *beep*
Tttsss
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Als uw ouders niet akkoord zijn met een factuur, dienen zij steeds de correcte en juridische weg te volgen en de facturen te protesteren via een AS.
Meer info en hulp vind u op https://juridischforum.be
Laatst gewijzigd door LoewieKatorz 19 okt 2021, 12:00, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Unicorn1 schreef:Tis weer plezant hier:
Er is een afzonderlijk topic om je frustraties kwijt te geraken. Ik zie niet in wat jouw post met deze oude thread te maken heeft, en je geeft ook totaal geen uitleg waarom of hoe er teveel aangerekend is. Dus ik weet niet echt wat je nu van ons verwacht dat we zeggen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Tomby schreef:
Unicorn1 schreef:Tis weer plezant hier:
Er is een afzonderlijk topic om je frustraties kwijt te geraken. Ik zie niet in wat jouw post met deze oude thread te maken heeft, en je geeft ook totaal geen uitleg waarom of hoe er teveel aangerekend is. Dus ik weet niet echt wat je nu van ons verwacht dat we zeggen.
Ge kan voor iedere vliegescheet een nieuwe topic gaan openen. Mijn post is ook facturatie telenet.

En na veel zeiken heb ik eindelijk een incompetenten via messenger gehad, zucht.

En ik heb het wel uitgelegd.

Moest decoder en modem opsturen via via naar boom telenet.
Krijg opeens restwaarde 351€.
Heb nog 35 tegoed omdatk week vroeger heb stop gezet ook en al betaald gad voor volledige maand.

Wat doen die: ze dien 35 correctie vd restwaarde wtf.

Morgen moetk dus 316€ betalen.
Volgende maand krijg ik die 316€ terug.
Ik zeg tegen diene wiebel en mijn 35€ dan? Zegt die is toch gecorrigeerd , zzzzzzz. Aub zeg.

Ook mijn ouders: al meer dan 1 jaar lang betalen eie 10€ voor internationaal bellen. Maar we wete van niks. Ik had het ook eens sneller moeten checken.
Die bellen nooit naar den buitenland.
Ook weer zoiet bizars.
Tttsss
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Unicorn1 schreef:
Tomby schreef:
Unicorn1 schreef:Tis weer plezant hier:
Er is een afzonderlijk topic om je frustraties kwijt te geraken. Ik zie niet in wat jouw post met deze oude thread te maken heeft, en je geeft ook totaal geen uitleg waarom of hoe er teveel aangerekend is. Dus ik weet niet echt wat je nu van ons verwacht dat we zeggen.
Ge kan voor iedere vliegescheet een nieuwe topic gaan openen. Mijn post is ook facturatie telenet.

En na veel zeiken heb ik eindelijk een incompetenten via messenger gehad, zucht.

En ik heb het wel uitgelegd.

Moest decoder en modem opsturen via via naar boom telenet.
Krijg opeens restwaarde 351€.
Heb nog 35 tegoed omdatk week vroeger heb stop gezet ook en al betaald gad voor volledige maand.

Wat doen die: ze dien 35 correctie vd restwaarde wtf.

Morgen moetk dus 316€ betalen.
Volgende maand krijg ik die 316€ terug.
Ik zeg tegen diene wiebel en mijn 35€ dan? Zegt die is toch gecorrigeerd , zzzzzzz. Aub zeg.

Ook mijn ouders: al meer dan 1 jaar lang betalen eie 10€ voor internationaal bellen. Maar we wete van niks. Ik had het ook eens sneller moeten checken.
Die bellen nooit naar den buitenland.
Ook weer zoiet bizars.
En wil je nu een lintje?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”