Die 20GB/maand is absoluut te weinig om via Smartschool digitaal lessen kunnen te volgen, opzoekingen te doen, etc.
Ik heb dit tijdens de vorige lockdown in de gaten gehouden, uit nieuwsgierigheid.
Plaats in kwestie beschikte over een Fibernet ongelimiteerd business abonnement.
De twee tieners die af en toe online les dienden te volgen verbruikten voor schooldoeleinden 1 á 2 GB per dag per persoon.
Niet alle lessen zijn digitaal maar er wordt vaak, door de leerkrachten, naar digitale content verwezen zoals YT filmpjes etc.
Daarenboven is het niet enkel een kwestie van volume GB/maand) maar ook van bandbreedte (Mbps)!!!
Deze kinderen hebben op het juiste moment voldoende volume én bandbreedte nodig: tijdens de lesuren!
Niet in het putje van de nacht.
En ook niet via een brakke WIFI verbinding die een te grote afstand moet overbruggen.
Het zou Telenet gesierd hebben, HAD Telenet de al jaren aangekondigde Grote Netwerk Werf terdege uitgerold: tot in IEDERE huiskamer!!!
Dan was het nu zeer eenvoudig geweest: een softwarematige aanpassing en binnen enkele uren hadden alle kinderen én voldoende volume én voldoende bandbreedte...
De aandeelhouders van Telenet prijzen zich alvast gelukkig dat zij al jarenlang honderden miljoenen euro's in hun diepe zakken zien verdwijnen...